Plääh! Joskus mä en jaksa tätä 3 lapsen perhe-elämää!!
Jälleen kerran on takana sellainen päivä, että tympäsee tämä perhe-elämä ja kovaa!! Lapsia on kolme, kaikki vielä alle kouluikäisiä. Yksi lapsista on erityistarpeinen lapsi, ikää on 6v mutta kehitykseltään ihan jotain muuta. Nuorin on vasta 2-v, vilkas vahdittava veijari... Kolmas lapsista sentään on hyvin omatoiminen ja reipas, onneksi.
Huh huh, joskus kyllä kyllästyttää ja lujaa! Kun aina on jollain jotain asiaa, aina löytyy joku jota pitää auttaa, omille ajatuksille ei löydy tilaa jne.
Kommentit (6)
vauvalla on koliikki ja nukkua ei saa KOSKAAN
Niinhän se on, joka hetki joku on jotain vailla. Tai kun alkaa tekemään jotain hommaa, huomaa kohta tekevänsä ihan jotain muuta (lasten tarpeita siis) tai sitten siinä on kolme häseltäjää " auttamassa" . Muuten se on mukavaa, mutta kun joskus tahtoo kiire pukata päälle.
Joskus olisi mukava antaa lapset viikoksi (päivä ei riittäisi) hoitoon ja viettää se viikko kotona ihan niin päin kuin haluaa. Tosielämässä minusta ei tuohon tietenkään olisi, mutta voihan sitä haaveilla ;-)
Oikeastihan nuo lapset on niiiin ihania, mutta ottaa ne välillä niin aivoon että...! Niin kuin nyt kun niiden pitäs yrittää nukkua, niin äsken oli taas milloin mitäkin asiaa vielä. Vaikka oomme koko päivän olleet yhdessä. Sit mulla on vielä niin lyhyt pinnakin tänään, en kestä yhtään mitään!!
Mut oikeesti että on sairaasti hommia näin monen pienen kanssa!! Eivätkä nuo kaks isompaa ole edes niin pieniä enää mut silti... Pitäähän niillekin tehdä ruokaa, siivota niiden sotkuja, pestä niiden hiekkaiset vaatteet (nyt tulee sisään ihan sairaasti likaa..), selvittää riitoja, vastailla kysymyksiin jne...
Huoh mä taidan oikeesti olla hermorauniona://.
ap
Jos meinaan olen joskus erehtynyt sohvalle hetkeksi levähtämään, ei siitä meinaa enää millään päästä ylös. Eli paras vaan huhkia tukka putkella koko ajan, niin ei ehdi edes miettiä miten rankkaa on... t. Kolmen vaippaikäisen (kaksoset + vauva) ja yhden teini-ikäisen murjottajan äiti :-)
Pitää vain tehdä niitä töitä. Jos niitä rupeaa miettimään niin sitähän tulee hulluksi:-). Meillä on onneksi enää tuo yks vaippaikäinen tosin tuntuu että siinäkin on jo yks liikaa kun kakkaa tulee 2-3 krt päivässä. Sit meillä on tämä erityistarpeinen tyttö, 6v, jonka kanssa pitäisi jaksaa puuhastella kaikenlaista kehittävää koko ajan. Mut kun tuntuu että jo tässä tavallisessa arjenkin pyörittämisessä on jo tarpeeksi!
ap
Valitin miehellekin, että miten tuntuu niin tympäisevän joku ruuanlaitto. Tuntuu että aina tekee samaa soosia vaikka oikeesti tekis joka päivä eri ruuan. Ja aina ne samat rutiinit lasten kans...