Tuntuu, että täällä on vallalla käsitys, ettei lapset pärjää ilman omaa huonetta!!
Tarkoitan siis, että kaikilla lapsilla tarttee olla oma huone. Itse olen ollut samassa huoneessa siskoni kanssa ja hyvin on pärjätty. Murrosiässä sain oman huoneen kun olin esikoinen ja sisko ja veli menivät samaan huoneeseen.
Kommentit (10)
Jos itsellä on iso omakotitalo niin sitä totisesti halutaan toitottaa kaikille että ilman ei mitenkään pärjäisi...
minusta täällä on ihan päinvastainen käsitys vallalla.
Ruokapöytä on minusta ollu se läksyn teko paikka.
7-v on vielä kovin pieni, eikä kyllä tarvi omaa huonetta.
Nyt vasta eronneena on ensimmäinen oma huone. Toisaalta en tunne yhtään tämän päivän lasta/nuorta, jolla ei olisi omaa huonetta. Useimmat kyllä nukkuvat sisaruksen kanssa samassa huoneessa muutaman vuoden ikään mutta toinen lastenhuone on leikkihuoneena.
Vierailija:
Ruokapöytä on minusta ollu se läksyn teko paikka.7-v on vielä kovin pieni, eikä kyllä tarvi omaa huonetta.
Minä taas olen nähnyt useankin. Ruokapöytä ei ole läksyjen tekemistä varten, vaan ruokailua varten. Liian levotonta, jos ympärillä pyörii koko ajan muita ihmisiä. 7-vuotias pärjää ihan hyvin omassa huoneessa, eihän siellä tarvitse kuin nukkua ja tehdä läksyt.
Murrosikäisenä tytöillä ja pojilla voi olla eri huoneet, mutta jos on vaikka neljä lasta (tyttö ja tyttö, poika ja poika) ja kaksi huonetta heitä varten, ihan täyspäisiä aikuisia heistä kasvaa, vaikka ovat joutuneet jakamaan huoneensa siskon tai veljen kanssa.
Yksi sanoo että kyllä 7v pärjää omassa huoneessa ja jatkaa että eihän siellä tartte kuin nukkua ja tehdä läksyt... Siis jos huoneessa vain nukutaan, niin miksi ihmeessä pitää olla jokaisella lapsella tällainen huone jossa käytännössä ei muuta sitten tehdä kuin käydään nukkumassa? Meillä kouluikäisiä lapsia ja poikien en ole nähnyt kertaakaan tekevän läksyjä koulupöydän ääressä, yleensä tekevät ne keittiössä (kuten itsekin aikoinaan) tai sängyllä. Liekö tuolla väliä. Meillä poikien toivomuksesta muutettiin huonejärjestystä siten, että nyt nukkuvat samassa huoneessa ja toiseen lastenhuoneeseen ostettiin biljardipöytä. Toivottavasti eivät saa traumoja kun nukkuvat samassa huoneessa.
Ja murrosikäisellä tietysti, ymmärrät varmaan miksi...