Vihaan Raisiota!
En vain kestä tätä tuppukylää.Niin ruma kaupunki,ihmiset umpimielisiä ja kateellisia.Kukaan ei hymyile ja kaikista puhutaan pahaa selän takana.Paljon narkkareita ja huonosti voivia yksinhuoltajia.En malta odottaa pois muuttoa.Ei mulla muuta.
Kommentit (155)
Lenkkireitti on joskus suunniteltu raisiolaisten räkälöitten mukaan ja jääty katsomaan kun niitten pihalla roskaväki purkaa pahaa oloaan: tupakka huulessa viskibassoäänellä hoetaan vittusaatanaa ja tehdään selväksi että kouluja ei ole tullut käytyä. Tavallaan säälittävää ja tavallaan mahdottoman hauskaa!
Oi sitä riemua kun lähiöpirjo saa Reiskansa ulos soittoruokalasta ja sitten alkaa haukkuminen! :D
Voisin puolustukseksi sanoa että ollaan asuttu Turussa ja Piikkiössä (Kaarina), niin raisiossa terveyspalvelut voittaa näiden kuntien 100-0. Varsinkin hammashuolto on ollut parempaa kun yksityisillä puolilla olen saanut. Junioritoimintakin urheilussa tuntuu olevan ihan pätevää. Ja mikä parasta Naantali on lähellä :D. Lapsen kanssa ollaan saatu niin huonoa terveydenhuollon palvelua Kaarinasta, että siihen kylään en enään ikinä muuta!
No jo on ihmisillä paha olo tällä palstalla. Itse viihdyn hyvin Raisiossa. Turun keskustassa en viihtynyt.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 17:30"]
Olen itse turkulainen ja en kyllä todellakaan ikinä muuttaisi Raisioon. On se kyllä sellainen wt -pesä että hyi helvetti . En kyllä uskaltaisi liikkua pimeällä siellä kun taas Turun keskutassa uskallan. Kertoo paljon.
[/quote]
Wt-pesä todellakin.Narkkareita ja yksinhuoltajia.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 15:47"]Raisiossa joskus vähän aikaan asuneena.... noh, menettelee se. Ei se Turkukaan sen kummempi ole. Sielläkin olen asunut. Nyt asun Maskussa. Lempipaikkani kaikista on Mynämäki.
[/quote]
Mynämäki lempipaikka? Ihan vapaaehtoisesti vai?
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 21:54"]
Olen asunut Raisiossa 2½v 80-luvulla. Mun mielestä oliihan kiva paikka. Harmitti lähteä, mutta kun mies halusi Helsinkiin. Ei siis olla kumpikaan kotoisin sieltä päin mutta mies opiskeli Turussa (asuttiin sielläkin).
[/quote]
Ehkä asiat olivat paremmin 80-luvulla.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 16:14"]
Up
[/quote]
No upupupupupup
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 15:47"]
Raisiossa joskus vähän aikaan asuneena.... noh, menettelee se. Ei se Turkukaan sen kummempi ole. Sielläkin olen asunut. Nyt asun Maskussa. Lempipaikkani kaikista on Mynämäki.
[/quote]
Miksi jätit Nousiaisen kokonaan pois? Kiinnostaa näin entisenä noustelaisena? Meillä on sentään järviä. No Maskussa on Riviera ja Kankainen.
Olen helsinkiläinen ja käyn usein Turun seudulla.
Ihmiset ovat siellä päin mielestäni ystävällisiä, murre on todella hellyttävä ja kauppakeskusten ja kivijalkaliikkeissä saa hyvää palvelua. Turussa on mukavia kahviloita ja ravintoloita ja hyvä vaatevalikoima. Naiset pukeutuvat paremmin kuin esimerkiksi Savossa ja Pohjois-Suomessa, puhuvat hyvää englantia ja näyttävät iloisilta. Tosin kauppakeskukset ovat jääneet pahasti jälkeen, kun tarjontaa vertaa Helsinki-Espoo-Vantaa -akseliin.
Jos pakko olisi pk-seudulta lähteä pois niin minulla ainoa mahdollinen paikka olisi juuri Turun seutu. Jos haluaa omakotitalon veden äärellä niin Turun seudun lähikunnissa olisi valtava määrä vaihtoehtoja. Ja olisi luultavasti edeullisempaa kuin vaikka Espoossa.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 12:12"]
Olen helsinkiläinen ja käyn usein Turun seudulla.
Ihmiset ovat siellä päin mielestäni ystävällisiä, murre on todella hellyttävä ja kauppakeskusten ja kivijalkaliikkeissä saa hyvää palvelua. Turussa on mukavia kahviloita ja ravintoloita ja hyvä vaatevalikoima. Naiset pukeutuvat paremmin kuin esimerkiksi Savossa ja Pohjois-Suomessa, puhuvat hyvää englantia ja näyttävät iloisilta. Tosin kauppakeskukset ovat jääneet pahasti jälkeen, kun tarjontaa vertaa Helsinki-Espoo-Vantaa -akseliin.
Jos pakko olisi pk-seudulta lähteä pois niin minulla ainoa mahdollinen paikka olisi juuri Turun seutu. Jos haluaa omakotitalon veden äärellä niin Turun seudun lähikunnissa olisi valtava määrä vaihtoehtoja. Ja olisi luultavasti edeullisempaa kuin vaikka Espoossa.
[/quote]
Sinulla ei ole sitten mitään tietoa kuinka ankea paikka Raisio on! Naantali on kaunis kaupunki ja siellä pääsee veden äärelle.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 18:25"]
Meidän lapsiperhe on asunut Raisiossa 8v. ja en täältä ihan heti pois muuttaisi. Asuinalueemme on lapsille ihanteellinen! Harrastusmahdollisuuksille iso peukku! Raision keskustan liiketiloja on saneerattu sisältä ja ulkoa mm. tänä syksynä ja vuosien varrella ulkoakin. Raisiota rumempia kaupunkeja on Suomi pullollaan. En usko ap, että sinua jäädään täällä Raisiossa ikävöimään :P
Moi K!
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 12:02"]
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 15:47"]
Raisiossa joskus vähän aikaan asuneena.... noh, menettelee se. Ei se Turkukaan sen kummempi ole. Sielläkin olen asunut. Nyt asun Maskussa. Lempipaikkani kaikista on Mynämäki.
[/quote]
Miksi jätit Nousiaisen kokonaan pois? Kiinnostaa näin entisenä noustelaisena? Meillä on sentään järviä. No Maskussa on Riviera ja Kankainen.
[/quote] Ei Noustessa mitään oo. Unohdit että Maskussa on myös meri.
Raisiossa haisee ne tehtaat.yök.
Joo viikonloppuna oli taas meininki kohdillaan Jaska pubissa!!
Siellä nämä edellä mainitut näyttivät taas parhaat puolensa.Huh =D
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 17:30"]
Olen itse turkulainen ja en kyllä todellakaan ikinä muuttaisi Raisioon. On se kyllä sellainen wt -pesä että hyi helvetti . En kyllä uskaltaisi liikkua pimeällä siellä kun taas Turun keskutassa uskallan. Kertoo paljon.
[/quote]
Wt-pesä oli mainiosti sanottu =D Sitä se just on!
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 19:34"]
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 19:04"]
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 18:30"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 17:53"] [quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 17:46"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 16:39"] [quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 15:52"] Ap inhoaa ahdasmielisiä ihmisiä ja samalla haukkuu yksinhuoltajat. Kuulostat siltä, että olet asuinpaikkasi ansainnut. T: korkeastikoulutettu nainen, joka sattuu olemaan myös yksinhuoltaja. [/quote] Minä puhun nyt yksinhuoltajista jotka tunnen TÄÄLLÄ.Selkäänpuukotusta,kyräilyä ja kateutta.Lapsien isät narkomaaneja ja kaikilla lapsilla eri isät. Koulutusta ei ole tai se on jäänyt kesken.Kouluun näistä tuntemistani naisista ei ole palannut yksikään. Vapailla lähdetään lähibaariin ja etsitään epätoivoisesti seuraa.Yleensä tämä saalis on jonkun yksinhuoltajaystävän jämä ja näin saadaan taas draamaa seuraavaksi vuodeksi. AP [/quote]Mikshän mä en raisiolaisena tunne yhtäkään tuollaista ihmistä, joista puhut oikein monikossa? Hauska juttu kyllä lukea tällaiselta valtakunnalliselta palstalta kuinka paljon ihmisillä on mielipiteitä omasta rakkaasta kylästäni :) [/quote] Mietin aivan samaa, että missä nää kaikki yksinhuoltajat ovat? [/quote] Koska sinä et tunne yhtäkään tällaista yksinhuoltajaa tarkoittaa että heitä ei ole? [/quote] Ei mutta jos niitä on olevinaan niin hemmetisti niin miksen sitten tiedä yhtäkään. Ei Raision niin isopaikka ole.
[/quote]
No jos asut esimerkiksi omakotitaloalueella vaikkapa Kaanaassa? Enhän minäkään tunne kaikkia Raision perheitä?Nämä nyt sattuu asumaan lähistöllä ja olen joutunut tavalla tai toisella tekemisiin.AP
[/quote]No minä tunnen oman ikäluokkani +/- 2-3 vuotta lähes kaikki ihmiset, Vaisaaressa kun tulee hyvin tutuiksi, ja voin vannoa että yksikään meistä ei päätynyt tuollaiseen tilanteeseen mistä nyt puhut.
Eli mistä sinä kaivat näitä parjattuja yh-äitejä, joista hermostuit? Tässä alkaa väkisinkin epäillä että joku raisiolainen yh on vienyt ukkosi, kun noin sapettaa.
Kerrohan mistä pubista niitä miehiä ollaan vailla vaikkapa, itse en ole nähnyt mitään vastaavaa ja on vuosien varrella raisiolainen yöelämäkin tullut tutuksi.