Suolistosyöpä..
Kommentit (43)
Ja mitä muita tauteja joissa samat oireet?
Ja mikä ikäluokka sairastuu tähän?
Ap
Anemia, veri ulosteissa, laihtuminen
Suolistosyövän oireet riippuu ihan siitä, että missä kohtaa se syöpä on. Jos se on siinä kohtaa, kun paksusuoli laskee alaspäin, niin usein siitä kohtaa vuotaa verta ja se näkyy verenä siis ulosteessa. Jos taas on paksusuolessa siinä osassa, joka nousee ylöspäin, niin yleensä ei ole mitään oireita, paitsi hemoglobiini voi olla alhaalla. Niinpä aina kun vanhuksen hemoglobiini on alhaalla pitäisi miettiä myös paksusuolensyövän vaihtoehtoa.
Mistä voi johtua kivut jotka ovat ylimmillään tossa rintalastan alareunassa olevassa kolossa kylkiluiden välissä jossa ei ole luuta ja alimmillaan ihan vähän navan alla ? Outoa "möyrinää", painetta, "polttoa".. yleensä kipu lähtee navan yltä ja jatkuu navan alle asti ja se möyrinä tuntuu tuossa luuttomassa kohdassa jonka äsken selitin. Ei ole väliä onko syönyt vai ei. Kipu vähän samantapaista kuin tyhjän mahan kipu
En tiedä, mutta itse varmaan joulun jälkeen lähden lääkäriin.. Verta on tullut ulosteessa(todella vähän) ja maha kipeä.. Siksi pelkään syöpää:( Muuten voisi olla ärtynyt suoli, mutta se veri.. Ja en jaksa enää peräpukamiin uskoa. Rauhoitelkaa minua, en halua syöpää!:(
Pelottaa. Ja kipu vaihtelee paikkaa, on asentoriippuvaista ja voi...
Ap
Nii, viesti 7.. MUTTA ENTÄ MUN OIREET? 8 VIESTI!!
AP
Itkettää, pelottaa, ahdistaa..:'(
AP
Vaikka nyt ei oikeastaan edes satu, mutta verta tuli puoli tuntia sitten..:'( HELP
ja lääkäriin vasta joulun jälkee;)
AP
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 15:21"]Anemia, veri ulosteissa, laihtuminen
[/quote]
Totta. Isällä oli ja se kuoli.
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 15:33"]Tuohan on närästystä!
[/quote]
närästyksen ei kuuluisi tuntua navan alueella ? Nuo kivut nimittäin tuntuvat navan kohdilla ja se möyrinä siellä ylempänä. T.7
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 15:31"]En tiedä, mutta itse varmaan joulun jälkeen lähden lääkäriin.. Verta on tullut ulosteessa(todella vähän) ja maha kipeä.. Siksi pelkään syöpää:( Muuten voisi olla ärtynyt suoli, mutta se veri.. Ja en jaksa enää peräpukamiin uskoa. Rauhoitelkaa minua, en halua syöpää!:(
[/quote]
Jos veri on punaista se tulee peräpukamista/haavaumista peräaukon suulla. Verenvuoto joka on syvemmällä on tummaa ulosteessa.
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 15:33"]Tuohan on närästystä!
[/quote]
Siis tämä kuului seiskalle!
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 15:39"]Vaikka nyt ei oikeastaan edes satu, mutta verta tuli puoli tuntia sitten..:'( HELP
ja lääkäriin vasta joulun jälkee;)
AP
[/quote
Yksityiselle pääset vaikka tänään
ei tää foorumi oo mikään syöpäseulonta
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 15:41"][quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 15:31"]En tiedä, mutta itse varmaan joulun jälkeen lähden lääkäriin.. Verta on tullut ulosteessa(todella vähän) ja maha kipeä.. Siksi pelkään syöpää:( Muuten voisi olla ärtynyt suoli, mutta se veri.. Ja en jaksa enää peräpukamiin uskoa. Rauhoitelkaa minua, en halua syöpää!:(
[/quote]
Jos veri on punaista se tulee peräpukamista/haavaumista peräaukon suulla. Verenvuoto joka on syvemmällä on tummaa ulosteessa.
[/quote]
Ei aina. Väri kertoo mistä veri tulee. Punainen mainitsemistasi TAI suolen loppupäästä ja tumma tulee alusta, eli kauempaa.
Suomi24 oli juuri viesti, että punaista verta ja todettu suolistosyöpä.
Ahdistunut ap:'(
[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 15:22"]Googlea niin vitun vaikea käyttää?
[/quote]
En halua googlediagnisoida, ahdistun vielä enemmän..:'(
Ap
Turvonnut maha, ummetus.