Hui, onkohan tuttuni vähän sekaisin, antaa lapsilleen tosi mahtipontisia nimiä...
Ovat tavallinen työläisperhe, tuttavani itseasiassa kotiäiti/työtön. Ihan tavisperhe siis ja asuvat vuokralla. Lasten nimet ovat tyyliin Kristoffer Nicholas Maximillian Virtanen ja Camilla Isabella Alexandra...
Eikö lapsi jo kärsi tuollaisista nimistä, kun sentään ihan tavisympyröissä liikkuvat...? Mitä lie vanhemmilla liikkuu päässä.
Kommentit (8)
Nykyään tuollaisia ap:n esimerkin nimiä antavat
-suomenruotsalaiset (koska ovat heillä ihan normaaleita nimiä)
-hiukan alemman luokan porukka (tästä oli taannoin tutkimus, korkeasti koulutetut antavat lapsilleen nimiksi esim. Kerttu, Martta, Paavo, Aapo ja vähän koulutetut antavat erikoisia ja " huomiohakuisia" nimiä)
Vanha sanonta: köyhät ne nimillä koreilee. Tosin nykyään moni akateeminen on köyhä ja duunari rikas, joten rahasta se ei aina ole kiinni. Ehkä maku vaan on eri " luokissa" erilainen.
Noi on röyhelöpitsiverhojen vastike nimimaailmassa. Kun ei ole makua niin ei ole.
Millä oikeudella suomenruotsalaiset saisivat antaa aivan vieraskielisiä nimiä kuten esim. Nicholas? Sillä ei ole mitään tekemistä ruotsin kielen kanssa.
Itse tykkään ehdottomasti supisuomalaisista lyhyehköistä nimistä, joita meillä yhdelle lapselle annettu kaksi. Joku ei tykkää enkä minä tykkää kaikista toisten lapsilleen antamista nimistä. Mutta eihän nimi miestä pahenna.
Mun lapsilla on ihan periteiset suomalaiset nimet, mutta en arvostele muiden antamia nimiä.
Sulla on jotain hämminkiä omassa elämässä, kun koet tarpeelliseksi tänne arvostella tuttujasi.
Aika tavallinen kuitenkin nykysuomessa. Niillä toisilla ja kolmansilla nimillä ei ole mitään merkitystä kun kukaan ei edes muista niitä kun vähän aikaa on ristiäisistä kulunut.
Yleensä he olivat suosittujakin. Monesti erikoisella nimellä varustettu pääsee muutenkin elämässä pitkälle, uskon että nimi antaa itsevarmuutta.
yleensä tuollaisista nimistä vanhemmat vääntävät jo lemppari/lyhennelmä nimen jolla sitten jutsutaann siellä koulussakin,ole huoletta