Kokemuksia melatoniinista?
Kuulin että auttaa parantamaan unen laatua, lisäksi ehkäisee rintasyöpää naisilla. Ajattelin hankkia. Olisikin kiinnostava kuulla kokemuksia, ja kommentteja???? Kiitos!
Kommentit (9)
Käytin melatoniinia säännöllisesti pari vuotta. Sen avulla unesta tuli hyvä ja olo oli pirteän energinen herätessä. Ajattelin hakea jälleen reseptin.
Mulla epäsäännöllinen työ, mutta olen onneksi hyvä nukkumaan. Tosin nukahtelen iltaisin useiksi tunneiksi sohvalle, valot ja Tv päällä joten unen laatu jää huonoksi.
Mistä alunperin sait idean melatoniin käyttöön? Tuttaville olivat lääkärit suositelleet. Ymmärsin että sivuvaikutuksia tai haittaa ei ole.
Vierailija:
Kuulin että auttaa parantamaan unen laatua, lisäksi ehkäisee rintasyöpää naisilla. Ajattelin hankkia. Olisikin kiinnostava kuulla kokemuksia, ja kommentteja???? Kiitos!
Olen aina potenut unettomuutta. Reseptin sain yleislääkäriltä,joka oli perehtynyt laajasti myöskin " pehmeisiin" hoitomuotoihin. Myös antioksidanttiklinikan lääkäri piti melatoniinia erinomaisena vaihtoehtona. Jos olisin vähänkin epäillyt melatoniinin turvallisuutta, niin en olisi sitä käyttänyt.
Kiva kuulla myös että olet saanut kuulla ammattilaiselta että on vaaratonta. Kuulostaapa siltä että taidan hankkia itsellenikin ja kokeilla. ;-) ap
Toivon todella,että saat avun uniongelmiin. Elämä risaisilla unilla käy ennen pitkää raskaaksi. Iloista kevättä!
Haen melatoniinista parempaa unen laatua, ja vakautta siihen että unirytmini on epäsäännöllinen. Sekä tietysti suojaa rintasyöpää vastaan.
Hyvää jatkoa!
toisaalta se ei ilmeisesti toimi kaikilla (jos ei ole hormonista puutetta siis). Sain työterveyslääkäriltä reseptin. Käytin noin kaksi kuukautta aikaistamaan nukkumaanmenoa - toimii mulla aivan loistavasti. Pitää vaan muistaa ottaa aina suurin piirtein samaan aikaan illalla esim. kello 9-10 välillä - uni tulee tunnin sisällä lääkkeen ottamisesta.
Ei auttanut mulla, vissiin sitten muista syistä unihäiriöitä.
Ei taida olla palstalla nyt asiasta tietäviä...