Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisitte tässä tilanteessa? (lahja asiaa)

Vierailija
24.05.2008 |

Annoin kummilapselle lahjaksi huvipuisto-päivän, lahjan ideana olisi ollut, että viettäisimme kesälomalla päivän yhdessä jossakin huvipuistossa. Lapselle siis jotain kivaa ja samalla yhteistä aikaa oman kumminsa kanssa.

Nyt sitten kummilapsen äidiltä tuli pyyntö, että antaisin lahjan heille rahana niin he voisivat viedä lapsen itse huvipuistoon.. Olisitteko tekin ärsyyntyneet tästä pyynnöstä? Minä nimittäin ärsyynnyin kun lahjani pilattiin nyt täysin enkä tiedä mitä tekisin. Rahaa en haluaisi antaa, en tiedä ymmärsinkö oikein lapsen äidin pyynnön, mutta käsitin että hän olisi vielä halunnut rahana myöskin sen minun osuuteni (eli maksu kahdesta huvipuistoon). En tiedä tarkoittiko tätä, mutta en jaksanut kysyä tarkemmin, kun otti niin päähän. Ja ihan toisen lahjan antaminen näin jälkikäteen tuntuu tosi typerältä, varmaan sekin halutaan muuttaa rahaksi.

Harmittaa, että tämä lahjaidea meni nyt näin! Kummilapsi ainakin oli iloinen lahjasta ja ehdimme jo vähän miettiäkin että koska voisimme lähteä, mutta nyt tästä ei tulekaan mitään.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
25.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin, että laitan tekstarin lapsen äidille menemään, jossa kerron että ideana tosiaan on viettää aikaa kahden kesken kummin kanssa ja kun tosiaan lapsellekin on jo lahjasta kerrottu, niin en haluaisi sitä perua. En tiedä pitäisikö vielä lisätä, että voimme tehdä jotain muutakin jos perhe haluaa keskenään mennä huvipuistoon? Käydä vaikka korkeasaaressa tai tehdä jotakin muuta.. Voin kyllä joustaa tuosta paikasta, jos se on syynä tässä, mutta rahaa en kyllä anna.

Kummilapsen perheessä on kaksi muutakin lasta, toinen kohta 3-vuotias ja toinen muutaman kuukauden, joten en usko että nämä pienemmät sinne huvipuistoon vielä haluavat samalla innolla kuin vähän vanhemmat. Enkä kyllä edes tiedä tietääkö 3-vuotias tästä lahjasta ollenkaan, ei ollut silloin ainakaan kuulemassa kun tästä kummilapsen kanssa juteltiin.

Lapseton olen, mutta pärjään kyllä kummilapsen kanssa hyvin kaksinkin, on joskus ollut yökylässäkin ja ihan hyvin on mennyt. Tosin hieman ujo on aina alussa, mutta se ujous kyllä aina katoaa hetken päästä. Mietin kyllä sitäkin, että jos kummilapsi ei halua lähteä minun kanssa, mutta oli kyllä aidosti iloinen lahjasta ja innolla suunnittelemassa lähtöä.

t. ap

Vierailija
2/13 |
25.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee juuri niin kuin meinasit. lapsi tietää jo lahjasta, joten eihän sitä tienkään edes voisi perua. Ihme äiti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
24.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika törkeetä käytöstä! Olet ihan aiheesta suuttunut. Mä en ainakaan suostuisi mitään rahaa antamaan, ties mihin se raha sit oikeesti menee. Pidä vain kantasi siinä, että lupasit jo kummilapsellesi viedä hänet ja jos se ei vanhemmille käy niin voi voi. Uskomatonta porukkaa...

Vierailija
4/13 |
24.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos tulee suurempaa äkinää niin mene itse kanssa mukaan.

Vierailija
5/13 |
24.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri tuollaisia juttuja pitäisi olla lapsella ja kummilla

Vierailija
6/13 |
24.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kummina vienyt kummilapseni huvipuistoon päiväksi, juuri kuten ap aikoi. Ja olisin niin mielissäni jos joku lapsieni kummeista haluaisi sitten lasten kasvaessa viedä heidät päiväksi huvipuistoon.

En ymmärrä ollenkaan tätä äitiä, mitä meinaa.. siis hä? eikö nyt olisi kiva, kun kummi haluaa viettää aikaa lapsen kanssa.. Sanot kyllä, että jos ei käy että lapsi tulee sinun kanssa niin sitten et anna ollenkaan lahjaa. Olisin kyllä itse aika hiilenä tuollaisesta, että pyydetään rahana ja vielä kahden liput.. varmaan sitten ne mahdolliset ruokailu rahatkin haluaa.. ;)

Vierailija
7/13 |
24.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska haluat käyttää sen silloin, kun itse viet lapsen huvipuistoon. Jos vielä inttää, niin jo on ihme.

Onko ne jotenkin vähävaraisia, eivätkä halua itse maksaa lastaan sinne vai mikä nyt mättää? Vai eivätkö ymmärtäneet, että sinä viet lapsen huvittelemaan?

Vierailija
8/13 |
24.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka lapsen ja aikuisen liputkin!!! Jos siis joku kummeista joskus suostuisi tekemään jotain lapsen kanssa. Voi, olisipa lapsillani sinunlaisesi kummi. Noin älytöntä tempausta en ole kuullutkaan.

Vierailija
9/13 |
24.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin lapseen. Lapsi raukka ei pääse huvipuistoon eikä taatusti saa yhtään mitään.Ap:n tilanteessa avaisin tilin lapselle ja säästäisin sinne ja antaisin lapselle kun täyttää 18v. Saisi ainakin lapsi jotain

Vierailija
10/13 |
24.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tälle äidille ja sanoisin että ei tosiaankaan käy päinsä, sillä lahja on tarkoitettu kummilapselle, ja vain hänelle, ja nimenomaan niin että sinä hänet sinne viet. Lahja on antajansa valitsema, eikä saajan äidilläole mitään oikeutta ruveta vaatimaan mitään rahoja. Ihan samahan olisi, jos olisit kertonut että ostat lapselle vaikka jonkun tavaralahjan ja äiti alkaisi kinuta sitä rahana sen sijaan... Todella sivistymätön moukka ja juntti tämä äiti.

Vierailija
11/13 |
24.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muitten saman perheen lasten kummit eivät varmaan ole aikeissa viedä kummilapsiaan mihinkään, ja huvipuistoon menosta on tullut perheessä aika sota. Muut lapset ovat kateellisia, ja lasten äiti ei taas halua viedä lapsia omalla kustannuksellaan? Tunnetko perheen muita kummeja, kysypä onko aiheesta ollut puhetta kummilapsesi äidin kanssa.

Minä en kehtaisi kyllä keneltäkään, en lasteni kummeilta, enkä isovanhemmilta ruveta lahjoja rahana keräämään. Minusta on ihanaa, että kummit tulevat käymään, ja mieluiten vielä ilman lahjoja, jotta ihmissuhde lapsen ja kummin välillä kehittyisi muutenkin kuin lapsen lahjanodotuksessa. Niinkuin joku jo sanoikin, antaisin minäkin rahaa pääsylippuihin ja matkoihin ja syömisiinkin, jos joku lasteni kummeista haluaisi kummilapsensa viedä jonnekin kahdestaan aikaa viettämään.

Vierailija
12/13 |
24.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sanoisin kauniisti, mutta jämäkästi, että tottakai äiti voi viedä lapsensa huvipuistoon milloin tahansa omalla kustannuksellaan, mutta tässä kummin antamassa lahjassa onkin kyse ihan muusta. Kummina haluan antaa lapselle aikaani ja elämyksiä, ja sen huvipuistokäynnin hinta on vain sivuseikka. Jos lapsella on sisaruksia, niin mikäs sen kivampaa, kun saada vielä kaikki jakamaton huomio itselleen koko päivän. Kyseessä olisi siis kummin ja kummilapsen yhteinen juttu, perhereissut on sitten erikseen. Muuten täytyy kyllä sanoa, että harvinaisen typerä äiti, täysin käsittämätöntä käytöstä. Et ärsyyntynyt turhasta. Kysele vielä uudelleen, milloin voisitte viettää sen huvipuistopäivän kahdestaan kummilapsen kanssa.

Vierailija
13/13 |
24.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko sinulla itselläsi lapsia? Perheen äiti voisi kyllä pyytää sinua mukaan heidän huvipuistoreissulleen, jos epäilee, ettei lapsi pärjäisi kahdestaan sinun kanssasi. Olisin minäkin kokemattomana sinkkuna vienyt viisivuotiaan huvipuistoon, ja tarjosinkin, mutta äiti piti päänsä, ja hyvä niin koska lapsi heitti parin tunnin päästä hirveän raivarin väsyttyään liikaa. En olisi laisinkaan tiennyt mitä tehdä siinä tilanteessa, koska en lasta ihan viikottainkaan tavannut. Onneksi lapsen vanhemmat olivat mukana. Mutta kyllä, maksoin koko perheen pääsyliput, mutta helpompi se oli minulle niin, koska silloin tapasin heidät vasta huvipuiston portilla. Haku kotoa olisi minulle autottomalle ollut kalliimpi ja vaikeampi kuin lippujen maksaminen.