Apua, en jaksa työssäni!
Olen töissä hoitoalalla, vanhustyössä, ja koen sen todella raskaaksi. Fyysisen suorittamisen (teemme siivoukset, pyykihuollon, ruuanlaiton - kaikki kodin askareet) lisäksi asukkaat ovat vaativia ja henkinen paine tuntuu melkeinpä uuvuttavammalta kuin fyysinen työ itsessään. Tiedän olevani huono hoitaja, väsymykseni näkyy työssäni asukkaita kohtaan. Menetän hermoni ja tiuskin asukkaille, tai en jaksa ottaa kontaktia. Häpeän, etten kykene olemaan parempi työntekijä.
Auttakaa kanssasisaret, mitä teen!?
Kommentit (4)
Mä inhoan työpaikassani erityisesti iltavuoroja kun on vaan kaksi hoitajaa ja noiden sairaanhoitajan töiden päälle siellä täytyy tehdä iltapala, pestä astiat ja pyykkiä. Rankkaa, koko ajan täytyy vaan tehdä kovalla kiirellä että saa kaiken tehtyä ja työvuoron jälkeen on aivan poikki sekä fyysisesti että henkisesti.
Tai no toisaalta tunnen olevani tosi yksin tämän asian kanssa. Työpaikan vaihtoa olen kyllä miettinyt. Kyseessä kuitenkin ensimmäinen alan työpaikkani ja nyt mietinkin onko vika työpaikassa vai vain minussa. Jospa minusta vain ei ole työntekijäksi. Olen kyllä ollut palvelualalla (kassa jne) eikä siellä tuntunut tällaiselta. Päiväkotityö kiinnostaisi, mutta tuskin sielläkään henkisesti kovin helpolla pääsee, fyysisesti ehkä voisi olla helpompaa. Tosin vanhustyössä en tunne saavani itselleni mitään, lapset sen sijaan ovat lähellä sydäntäni, mutta entä työnä?
Lisää kommentteja kiitos!
kävele ulos, nyt on työntekijän markkinat. tee ensin keikkaa uuteen paikkaan, niin saat käsityksen, minne kannattaa mennä
t. työpaikkaa vaihtanut hoitsu ja ttytyväinen sellainen
Hanki joku todella mieluinen harrastus, joka saa sinut olemaan murehtimatta töistäsi.