Auvinen toimi yksin. Oli koulukiusattu kymmenvuotiaasta.
Kommentit (106)
Täällä tuntuu vouhkaavan kaikki (myös minä :P) jolla on todella kärkästä sanottavaa ja omaa missiotaan puuttua tähän keskusteluun. Joku leimaa ateistiksi taikka linkolalaiseksi, mutta tosi harva edes yrittää keskustella, miten tämä voitaisiin estää? Eikö teitä kiinnosta lainkaan, miten vältymme tulevaisuudessa Auvisilta? Miten suojelemme ihmisiä ihmiseltä itseltään? Auttaako tässä suojelutyössä leimaaminen ja nimittely vai pitäisikö keskittyä muihin teemoihin?
Jos joku uskoo, että syypäänä on kamala ateismi, niin miksi hän ei sitten yritä tavoittaa näitä kamalia ateisteja ja keskustella rakkaudesta? Miksi tarjotaan syytöksiä, mutta ei ratkaisuja? Eivät taida nämä syyttelijät hirveästi välittää oikeasti ihmisten hyvinvoinnista vaan on kivempaa nimitellä ja haukkua.
niin loppuu sodat ja pedofilia ja julmuudet ja.. eiku ei se tainnut mennäkään niin. Jatkakaa.
KAIKKI sodat johtuvat vain ja ainoastaan uskonnosta.
Eli uskovaiset ovat murhaajia - kaikki
Sulla on tainnu hirtoriat jäädä lukematta
Kristinuskon ydin on, että ihminen itse tajuaa olevansa syntinen ja tarvitsevansa Jeesusta Kristusta vapahtajakseen. Mikään pakkokäännyttäminen ei koskaan palvele Jumalan asiaa, joka haluaa ihmisten tulevan luokseen vapaaehtoisesti.
Neuvostoliitto, Kiina, Kamputsea, Pohjois-Korea...Kommunismi on hävittänyt yli 200 miljoonaa ihmistä.
että PEA tappanut ensin Villen ja Hanna tullut auttamaan ja siksi myös Hanna ammuttu.....
niin uskonto on kyllä tappajana ykkönen. Ateismi jää kauas taakse. Paljonkos ihmisiä kuoli toisessa maailmansodassa yksistään? Ihan kristityt siinäkin soti toisiaan vastaan.
ja maailmansotaa edeltävät. KAIKKI uskonnon takia
Eli uskovaiset ovat murhaajia
tunnustaa, että jollain tasolla tunnen että ähäkutti siitäs saitte kiusaajat (helppoa, koska en tunne uhreja. Jos tuntisin, asia olisi varmasti eri. Itse en koskaan ketään ampuisi, mutta toisaalta mua ei edes kiusattu kovin paljon. Tuota ähäkutti-tunnetta en saa pois, vaikka Auvisen teon muuten tuomitsenkin. Minusta tämä kertoo siitä, miten vakava asia kiusaaminen oikeasti on, ja minkälaiset jäljet se jättää ihmiseen. Eikä siitä miten huono ihminen olen.
Muutenkin koulukiusaamisesta tunnutaan ajattelevan ettei se nyt niin hirmu vakava juttu ole. Työpaikkakiusaaminen kyllä tuomitaan tosissaan, mutta yleinen näkemys tuntuu olevan että koulukiusaaminen pitäis vaan kestää. Lapset on julmia. Tough luck, mitäs olet sellainen nysverö. Pidä puoles! Ja ehkä on myös sellaista ajatusta että lapset kestää kiusaamisen jotenkin paremmin kuin aikuiset. Miksi se näin olisi, ihmettelen vaan? Jos työpaikalle tullessasi joku työkavereistasi huutais sulle tupakkapaikalta että mitä huora ja jotain sun suurista utareista, niin olisko se hyväksyttävää kenenkään mielestä? Kestäiskö pää tällaista vuosikausia? Miksi lasten pään pitäis kestää?
Tässä skenaariossa Pekka oli se joka kiusasi kokonaista koulua. Hän terrorisoi myös valtaisaa laumaa viattomia sivullisia, jotka eivät ole koskaan sanoneet hänelle pahaa sanaa mutta sattuivat käymään samaa koulua tai olemaan jonkun uhrin omaisia.
sitä että juuri ammutut olisivat välttämättä kiusanneet. Mutta kyllähän ne oikeatkin kiusaajat varmasti on tästä järkyttyneet. Ja kaikki ne sadat myötäilijät, jotka on vaan katselleen sivusta ja virnuilleet.
Sitäpaitsi Auvista on kiusattu siitä asti kuin oli 10-vuotias. Siinä oli reksillä ja muilla 17 (?) vuotta aikaa tehdä asialle jotain. 113
Sanoiko sinulkle ennen tapahtumia että mää en tiiä auvista.
Ja ai ei 24yh voi olla koulukiusaaja? MIKSI EI? Minun työpaikalla on 30vuotias naimisissa oleva joka kiusaa minua henkisesti ja piilossa muilta.
Musta on pöyristyttävä ajattelutapa, että on oikein tappaa kahdeksan ihmistä sen takia että joku entinen tai nykyinen koulukiusaaja järkyttyisi.
Voisitteko päästä jo yli tuosta fiksaatiosta? Ja 17 pitäis tietysti olla 7.
Asioita piilotellaan ja salaillaan, juupa juu. TÄssä taas nähdään se, että ihminen haluaa jonkun syyn absurdeille teoille. Ei hyväksytä sitä, että Auvisen uhrit olivat sattumalta paikalle tulleita, kuten poliisin animaatiosta voi nähdä. Vai pidättekö tätä poliisin animaatiota jonain peittelyjuttuna :)
Siitä ei näe ketä muita oli paikalla ja kuinka monta P-E jätti ampumatta paikallaolijoista.
Vierailija:
Asioita piilotellaan ja salaillaan, juupa juu. TÄssä taas nähdään se, että ihminen haluaa jonkun syyn absurdeille teoille. Ei hyväksytä sitä, että Auvisen uhrit olivat sattumalta paikalle tulleita, kuten poliisin animaatiosta voi nähdä. Vai pidättekö tätä poliisin animaatiota jonain peittelyjuttuna :)
Ehkä tappamisen huuma meni ohi, ehkä veri ja kuolema ei ollutkaan niin kivaa, kuin oli ajatellut ja tajusi mitä oli tehnyt ja menikin sitten päättämään päivänsä sinne vessaan.