Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi että Merikukka on sitten säälittävä! Symppaan Leena Harkimoa. Hjallsi on idiootti.

Vierailija
17.04.2008 |

http: //www. iltasanomat. fi/viihde/uutinen. asp?id=1520469

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin outoa kerätä ääniä sillä että haukkuu kirjallisesti exänsä uutta.

Vierailija
2/26 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin olis ko. kommentteja tehnyt, jos Hjaltsu edelleen olis Mertsun kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

silti outoa mennä kirjoittamaan kirja jossa haukkuu sitä

Vierailija
4/26 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli paikalla. Mä ymmärrän sen kyllä täysin, onhan se äärimmäisen moukkamaista ja epäkohteliasta puhua ruotsia, jos kaikki paikallaolijat ei sitä välttämättä edes ymmärrä, tai osaa sitä sujuvasti puhua. Miksi silloin muka ei olisi voinut puhua suomea, vähän outoa.

Vierailija
5/26 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja varsinkin kun mun käsittääkseni kansanedustajan kyllä pitäisi osata maamme toista virallista kieltä. Tuskin merikukka mikään ummikko on ruotsin kielen suhteen.

Vierailija
6/26 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutko itse lapsillesi englantia, jos paikalla on vain englanninkielisiä?

Vierailija
7/26 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

oli paikalla. Mä ymmärrän sen kyllä täysin, onhan se äärimmäisen moukkamaista ja epäkohteliasta puhua ruotsia, jos kaikki paikallaolijat ei sitä välttämättä edes ymmärrä, tai osaa sitä sujuvasti puhua. Miksi silloin muka ei olisi voinut puhua suomea, vähän outoa.

Oikeesti välillä on vaikea käsittää, että on tosiaan olemassa tyhmiä ihmisiä.

Vierailija
8/26 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkikukka tuskin on avuton ruotsinkielen suhteen, ja minusta on moukkamaista vaatia muita lopettamaan kokonaan _äidinkielensä_ puhuminen jos se ei ole oma äidinkieli.

Joo, ja itse olen suomenkielinen, mies ruotsinkielinen. Oma ruotsinkielentaitoni ei todellakaan ole paras mahdollinen, mutta ei todellakaan tule mieleenkään vaatia esim. sukutapaamisissa kaikkia puhumaan suomea koska oma ruotsinkielentaitoni on rajallinen!

Vierailija
9/26 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei Hjalliksen tarvitse sietää ettei voi puhua lastensa kanssa omaa äidinkieltään.

Merikukka on moukka ei voi muuta sanoa. Kalliiksi tuli Hjalliksen panot ei voi muuta sanoa.

Vierailija
10/26 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mun mielestä se nyt on alkeellisimpia käytöstapoja, että puhutaan kieltä, jota kaikki osaavat! Jos siis kaikki osaavat puhua jotain samaa kieltä, eri asia tietty, jos osaa vaan jotain englantia tai ruotsia. Kyllähän varmasti nämä lapset isänsä kanssa omaa aikaakin viettivät,eihän se M siinä nyt koko ajan ollut maisemissa varmaankaan! eli saivat kyllä sitä äidinkieltään varmasti puhua isänsä kanssa. Jos ollaan vaikkapa 4 henkilöä illallisella kaikki yhdessä, niin on kyllä moukkamaisuuden huippu, että 3 puhuu ruotsia keskenään, jos kaikki kuitenkin osaisivat suomea puhua!!!

Vierailija
11/26 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ihan eri asia kotioloissa, siis etteivät lapset ja toinen vanhempi saisi puhua äidinkieltään jos tämä toinen on paikalla. Etenkin kun taatusti ymmrätää myös sitä kieltä.

Vierailija
12/26 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten moukkamaista kieltää lapsia puhumasta äidinkieltään kun itsekin sitä kieltä ymmärtää, tai pitäisi ymmärtää kun on koulussa pakosti joutunut sitä opiskelemaan.

Vierailija
13/26 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tietenkin eri asia jos siinä ovat lähdössä vaikka jonnekin harrastukseen, ja puhuvat isälleen ruotsiksi jostain asiasta, tottakai se on ok. Mutta jos kaikki ovat yhdessä jossain, syömässä tms, niin on kyllä todella törkeätä että siinä tapauksessa ei voi puhua suomea!

Vierailija
14/26 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikkien pitää puhua enemmistökieltä yhden enemmistökielisen takia, maailman vähemmistökielet kuolevat. Revi siitä. Opettele itse kieliä, niin ei tarvitse murjottaa monikielisten seurassa.

Vierailija
15/26 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin puhun pelkästään suomea mun lasteni kanssa vaikka lasten isä osaa vain alkeellisesti suomea! Keskenämme puhumme ruotsia... Eipä ole isä kehdannut ainakaan valittaa..:). Siinäpähän hän oppiikin sitten suomea samalla!!

Eri asia tietysti on jos olisi joku täysin vieras mukana ja keskustelisimme hänen kanssaan. Mutta kyllä silloinkin tuntuisi oudolta puhua esim. ruotsia (lasten toinen äidinkieli) lasten kanssa. Yleensä teen niin että puhun lapsille suomea kuten tavallisestikin ja sitten vaikka tulkkaan sen toiselle kielelle sille joka ei ymmärrä JOS se häntä jotenkin koskee.

Vierailija
16/26 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsi on sitäpaitsi suomen toinen virallinen kieli ja jos pojat PERHEEN SISÄLLÄ ovat aina puhuneet isällensä ruotsia niin TOTTAKAI sitä jatketaankin.

Äitipuoli olisi tässä tapauksessa voinut katsoa peiliin. Olisi mennyt vaikka kielikurssille sitten.

Vierailija
17/26 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi toisekseen, jos Merikukka ja Hjallis viettivät uusperhe-elämää (eli pojat heidän kanssaan kohtuu usein), niin on kyllä moukkamaista vaatia että toiset siksi aikaa luopuvat ädinkielestään. Jos ei ymmärrä, niin voi a) petrata taitojaan, b) kysyä mitä tarkoitti ja c)sanoa että voitko kertoa tuon suomeksi, multa meni ohi. Todella itsekästä on _vaatia_ että toiset lopettavat äidinkielensä puhumisen kokonaan jos omat taidot siinä ovat huonot.

Esimerkki: meillä tuttavaperhe jonka isä saksalainen, äiti suomalainen. Minä en puhu saksaa, isä puhuu kehnosti suomea. En todellakaan heillä kyläillessään vaadi että isä ei puhuisi lapsilleen Saksaa, vielä vähemmän vaatisin jos jostain syystä x joutuisin viettämään heidän parissaan yhtä paljon aikaa kuin uusperheen lapset.

-11.

Vierailija
18/26 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertoo paitsi huonosta kielipäästä, myös huonosta itsetunnosta. Ilmiö on yleinen suuria kieliä puhuvien keskuudessa (englanti, venäjä jne) samoin kuin tietty minkä tahansa kielisten rasistien.

Vierailija
19/26 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKSI? Selittäkää. Mikä siinä on se juttu, että ei voi esim. yhteisellä illallisella puhua kieltä jota kaikki osaa??

Vierailija
20/26 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tähän tartte mitään käytöstapoja liittää mukaan.

Merikukka on vain ollut mustasukkainen ja lapsellinen, piru vie jos lapset eivät olis vaikka osanneet suomea, niin eivät he olisi voineet valittaa siitä isälleen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän