Miksei naiset tajua mikä valta ulkonäöllä ja kauneudella on?
Naiset antavat itsensä lihoa ja rupsahtaa, sitten raahataan mies parisuhdeterapiaan puhumaan henkisistä yhteyksistä, kun paras mitä nainen voi parisuhteensa eteen tehdä on hankkia kuntosalikortti ja vahtia mitä syö. Niin, ja pitää hiuksen pitkinä.
Kaunis, hyväkroppainen nainen voi pyörittää miehiä miten tykkää ja voi saavuttaa elämässä ihan mitä vaan jos pelaa korttinsa oikein. Oikeasti. Mies on pohjimmiltaan eläin joka hyppää vaikka kaivoon jos saa siitä kauniin naisen palkinnoksi.
Ugh. Olen puhunut.
Kommentit (65)
ruppanat tai muuten vaan reppanat, jotka haluaa " perinteisen naisen" , eli jonkun joka tulee piiaksi taloon.
Ja todella paljon on myös väkivaltaa ja alistamista noissa suhteissa, koska mies kokee olevansa niskan päällä, kun on kerran antanut naiselle paremman elintason.
ELi joo, ei käy kateeksi.
Vierailija:
Siksi ovatkin niin haluttua vaimomateriaalia monissa maissa.Miehillä ei tällaista valttikorttia ole, tottakai komea mies saa ihailua osakseen mutta ei samalla tavalla voi laittaa elämäänsä sen varaan. Ketuttaa kun naiset ei tajua tätä.
Eikö parisuhde kuitenkin ole yhteinen liitto? Niin miehillä kuin naisilla on myös monenlaisia muita " liittoja" /suhteita. On sukulaiset, ystävät, työyhteisö... Ei niissäkään " pelata" ulkonäöllä (joissakin työpaikoissa tosin jotkut idiootti miehet tähän lähtevät ja sitä yhtä idiootit naiset hyödyntävät). Miksi parisuhteessa pitäisi toimia erisäännöillä kuin elämässä normaalisti? Mitä lapsenne oppivat siitä, jos parisuhteenne perustuu valtataisteluun? Seksin kanssa on kyse toisen mielenkiinnon herättämisestä. Visuaalisuus voi olla osa nautintoa, siihen kannattaa varmaankin panostaa. Mutta seksi ei pyöritä parisuhdetta, mun mielestä sen ei ainakaan pitäisi.
Vierailija:
Ei viesti ollutkaan että nyt kaikki kaunistautumaan koska olette sen miehillenne velkaa, vaan se että nainen pääsisi päämääräänsä helpoiten olemalla kaunis. Seuraavan kerran kun valitat, että Pekka ei huomioi minua, ei halua minun kanssani seksiä, ei viihdy kotona eikä koskaan kehu, aloita ulkonäöstäsi. Vaikutukset on hurjemmat (positiivisesti) kuin voit kuvitellakaan. Älä haaskaa aikaa terapioihin tai yritä pakottaa miestä keskusteluun, jonka lopputulos on vaan se että hän joutuu valehtelemaan sinulle välttääkseen viikkojen mykkäkoulun.Näin se vaan on. Reilua se ei ehkä ole, mutta biologiaa ei voi muuttaa.
En mä ainakaan koe että mulla olisi joku erityinen valta, kun saan miehen kehumaan mun ulkonäköä, saan/annan seksiä jne.
Enkä usko että kukaan mies joka rakastaa naistaan, pitää sitä kuitenkaan niin rumana että kotona ei voi olla sen takia.
Mainittakoon vielä että, mulla ei tosiaan ole tälläisiä huolia koskaan ollut, ja tuskin tulee olemaan. Mä olen aina tykännyt laittaa itseäni ja pitää kunnostani huolta, myös silloin kun ei miestä ole ollut ja nyt kun olen aviossa. Mä olen esteetikko ja tykkään kaikesta kauniista, ja on mussa jonkun verran narsistiakin. Mutta joo, en kuitenkaan koe että mä olen ulkonäön ansiosta saanut mitään ylimääräistä valtaa.
Eikä kovin realistinen.
Vierailija:
Silti varmaan 99% suomalaisnaisista uhkailisi erolla, jos:
-miehen tienestit eivät olisi hänen ulottuvillaan
-mies ei tekisi naisen määräämää osuutta kotitöistä
-mies komentelisi naista kuten nainen miestä
Mä ainakin vältän viimeiseen asti ulkonäöllä pelaamista, koska ihan tarpeeksi olen nähnyt niitä aika surkeita 40+ tapauksia, jotka yhä epätoivoisesti riippuu ulkonäöstä saatavassa huomiossa (jota eivät enää saa) ja yrittävät yhä pärjätä elämässä sellaisilla keinoilla, joiden aika meni jo hyvin kauan aikaa sittne ohi.
Ja siitäpä onkin kiva ryhtyä katkeraksi nuorempia ja nätimpiä kohtaan, myöskin parisuhde, jos se on perustunut tuollaisille arvoille alkaa vedellä viimeisiään (mies vaihtaa nuorempaan) jne.
Joten kukin taaplatkoon tyylillään, mua ei vois vähempää kiinnostaa elää ulkonäköni kautta. Eikä sitä tee kyllä yksikään oiekasti älykäs ystäväni, vaikka rahkeita olisikin.
Tosin en usko että kovin moni mieskään on niin pösilö, että antaa tuon ulkonäköasian haudata suuremmat ongelmat alleen. Eli mikään suhteenpelastaja se ei automaattisesti ole, mutta toki uskon sillä olevan merkitystä, ja ihan molemmin puolin tietysti.
Sen sijaan ihmettelen, miksei miehille useammin jaeta neuvoja siitä, miten mies saisi naisen pysymään tyytyväisempänä parisuhteessa yksinkertaisesti tekemällä osansa kotitöistä, lastenhoidosta ja muista vastaavista pyytämättä ja valittamatta. Oikeastaan näitä asioita ei edes voi rinnastaa, sillä kotityöt on kuitenkin tehtävä, ulkonäön hoito on vain " ekstraa" siihen päälle. Mutta aika paksua onkin vaatia tuota ekstraa, jos ei itse hoida edes perusasioita.
Ja tiedän kyllä, että tämän ketjun pointti ei ollut se, mitä miehet vaativat, vaan se, miten voimme itse vaikuttaa asioihin. Mutta minulle ei vaan riitä se, että mieheni on tyytyväinen, jos itse teen suurimman osan kotitöistä ja siinä sivussa trimmaan, vahaan, värjään ja nypin minkä niiltä ehdin, sillä aikaa kun mies makaa sohvalla ja juo kaljaa. Haluan myös itse suhteelta jotain. Ja jos en sitä saa, niin parempi sitten on olla yksin.
keskiajalla oli tavallista, että MIEHET olivat niitä, jotka tälläytyivät. Siis ylemmissä luokissa tietysti. Heillä oli peruukit ja puuterit ja kaikki muu asiaan kuuluva.
Parisuhde on joo yksi asia, kyllä sitä nainenkin tykkää, jos mies pitää itsestään huolta, ei siinä mitään. Mutta työelämässä mä kyllä vastustan viimeiseen saakka ulkonäöllä pelaamsita. Siinä vetää vaan mattoa alta kaikilta naisilta antamalla viestin, että naisen ainoa kyky on esittää avutonta neitokaista pulassa.
Vierailija:
Ei viesti ollutkaan että nyt kaikki kaunistautumaan koska olette sen miehillenne velkaa, vaan se että nainen pääsisi päämääräänsä helpoiten olemalla kaunis. Seuraavan kerran kun valitat, että Pekka ei huomioi minua, ei halua minun kanssani seksiä, ei viihdy kotona eikä koskaan kehu, aloita ulkonäöstäsi. Vaikutukset on hurjemmat (positiivisesti) kuin voit kuvitellakaan. Älä haaskaa aikaa terapioihin tai yritä pakottaa miestä keskusteluun, jonka lopputulos on vaan se että hän joutuu valehtelemaan sinulle välttääkseen viikkojen mykkäkoulun.Näin se vaan on. Reilua se ei ehkä ole, mutta biologiaa ei voi muuttaa.
Vierailija:
Vierailija:
jonka tehtävänä on uusien pikkuputinien maailmaan luominen. Jos epäonnistuu tuossa tehtävässä niin kenkää tulee ja uusi morsian kehiin. Keskiaikaista meininkiä ja säälittää, että jotkut suominaisetkin on valmiita alistumaan tuollaiseen.Höpötilöpöti. Putin saa nuorta ja nättiä ja nainen saa maistiaisia miehen vaatimattomasta muutaman miljardin omaisuudesta. Kumpikin voittaa.
on älykkäällä ja lahjakkaalla kauniilla naisella joka ei käytä ulkonäköään aseena? Vain taivas on rajana.
Korhola.
Vierailija:
on älykkäällä ja lahjakkaalla kauniilla naisella joka ei käytä ulkonäköään aseena? Vain taivas on rajana.
Hänestä olen kauniimpi ilman pakkelia. (hääkuvaan meikattiin kevyesti ja ei kuulemma ollut kiva pussailla :)
Nuorena ja älykkäänä hankit itsellesi sitä henkistä pääomaa millä sitten teet jotain kun tulet vanhaksi. Sehän se vasta pysyvää onkin.
Ei ole mitään ihanampaa kuin kuulla omalta aviomieheltä, että " WOW! Jos ei oltais jo naimisissa, yrittäisin pokata sinut heti" .
Ja joo, pidän itsestäni huolta itseni ja muiden iloksi.
t. 15v. kimpassa eikä hirveästi harmita, että mieheni on edelleen ylpeä rinnallani
Ei oo aivottomampaa ja tylsempää kuin kuntosalilla käynti.
niitä superseksikkäitä ja kauniita naisia. Eikös ole outoa? Heh, kohta enemmistö väittää olevansa superseksikäs ja kaunis. Minusta miehet pelkää kauniita naisia.
Suomessa on vaan vallalla tämä " vittuako mä ketään miellytän, sehän on vaan mun mies ja saa nostaa kytkintä jos mä en kelpaa " -mentaliteetti kuten vastauksista voi päätellä.
Onhan se nähty, harva mies jolla on rahaa ja valtaa (ja näin ollen varaa valita) tyytyy pullukkatavikseen, vaan ottaa kauniin, hoikan ja nuoren naisen.
Vierailija:
Sen sijaan ihmettelen, miksei miehille useammin jaeta neuvoja siitä, miten mies saisi naisen pysymään tyytyväisempänä parisuhteessa yksinkertaisesti tekemällä osansa kotitöistä, lastenhoidosta ja muista vastaavista pyytämättä ja valittamatta. Oikeastaan näitä asioita ei edes voi rinnastaa, sillä kotityöt on kuitenkin tehtävä, ulkonäön hoito on vain " ekstraa" siihen päälle. Mutta aika paksua onkin vaatia tuota ekstraa, jos ei itse hoida edes perusasioita.
Noita neuvoja jaetaan miehille taukoamatta. Jos mies kertoo, että vaimo makaa päivät sohvalla, haukkuu miestä ja lapsia, mässää suklaata ja tuhlaa rahat hobby halliin, vastaus on että miksi et huomioi vaimoasi? Miksi et kehu? Mitä olet jättänyt tekemättä että vaimosi joutuu noin käyttäytymään? Varaa nyt se hieronta ja etelänmatka että vaimosi voi rentoutua..
Ja vertailun vuoksi: kuka antaisi saman neuvon naiselle, joka valittaa sohvalla makaavasta vittuilevasta miehestään?
Vielä: sinä et voi kaikkien puolesta määrittää, mikä on TÄRKEÄÄ ja mikä EKSTRAA. Tiestitkö, että jollekin toiselle kotityöt voi olla vähemmän tärkeä kuin esim. omasta kunnosta huolehtiminen? Pienen pölykerroksen kyllä kestää, ylilihavaa vaimoa ei.
mies
vain silloin hän voi pärjätä ulkonäöllään?? Ei minusta nuoruus ja kauneus ole sama asia, tiedän monia nuoria ja rumia sekä iäkkäämpiä kauniita. Kyllä kropankin pystyy pitämään ihan hyvännäköisessä kunnossa jos viitsii nähdä vaivaa, kauniit kasvotkin pysyvät nätteinä terveellisillä elämäntavoilla. Vaikka ryppyjä väistämättä tuleekin niin ei se tarkoita että nainen on heti ruma ja kulahtanut.
Menee vähän aiheen ohi, mutta minua ärsyttää kun naiset itse koko ajan toitottavat kuinka ulkonäkö on mennyttä heti kun täyttää 40 v. Aika julmaa muita naisia ja itseään kohtaan myös. Kaikki me nääs vanhetaan, vaikka kaksikymppisenä sitä on vaikea uskoa.
Vierailija:
Myönnettäköön tosin, että luen enemmän naistenlehtiä ja näitä naisvaltaisia keskustelupalstoja (toki myös sanomalehtiä, mutta niissä journalismi on yleensä toisentyyppistä). Ehkäpä sitten miehet nokittelevat toisiaan näillä asioilla esim. moottoripyöräfoorumeilla. Hyvä niin!
Vielä: sinä et voi kaikkien puolesta määrittää, mikä on TÄRKEÄÄ ja mikä EKSTRAA. Tiestitkö, että jollekin toiselle kotityöt voi olla vähemmän tärkeä kuin esim. omasta kunnosta huolehtiminen? Pienen pölykerroksen kyllä kestää, ylilihavaa vaimoa ei.
Tässä kai se miehen ja naisen ero sitten on. Kun se nyt on vaan niin, että lapset on pakko hoitaa ja pyykit pestä. Vai ostatko aina uusia vaatteita kun edelliset likaantuvat ja syöt aina ravintolassa? En todellakaan puhunut mistään pakkomielteisestä siivoamisesta, vaan normaalista elämästä ja kodin perusylläpidosta. Siihen vain menee paljon aikaa, ei voi mitään.
Ja ennen kuin ne läski lehmä -kommentit alkavat, voin sanoa että itse kyllä puunaan itseäni, kuntoilen ja pukeudun hyvin. Mielestäni se on jokaisen oikeus ja oma oloni on myös mukavampi kun olen paremman näköinen. Mutta tympeä on tuo lähtöoletus, että nainen, joka ei kiinnitä ulkonäköönsä huomiota, on itse aiheuttanut parisuhteen ongelmat, heikon urakehityksensä ja kaikki muut mahdolliset vaivansa.
Eli vain sellainen nainen voisi pärjätä, jolla on " valuuttaa" jolla pelata miesten maailmassa.
Miksi me naiset suostumme siihen?
Ei sillä, että pitäisi jotenkin ehdoin tahdoin rupsahtaa, mutta ihmisen täytyy saada olla sellainen kuin on, ja silti pystyä elämässä pärjäämään. Ja meidän naisten pitäisi nimenomaan tukea toinen toisiamme siinä, eikä vahdata kateellisina kellä nyt n tiukin perse, tai kenen karvat on uimahallissa vahaamatta. Vain sitne me voidaan saada sitä IHAN OIKEAA valtaa, mitä ulkonäöllä saavutettu valta ei koskaan ole. Katsos kun sen ulkonäön meistä jokainen ajan kanssa menettää. Itse en ikinä haluaisi/jaksaisi pelata ulkonäölläni, koska aina löytyy nuorempia ja nätimpiä... Mieluummin tiukka koulutus ja tarpeeksi rouhea luonne, joilla mennään eteenpäin.
Ja vielä ap:lle, kyllähän esim. itänaapurissamme naisilla on ihan toisenlainen ulkonäkökulttuuri kuin meillä täällä. Mutta onko heillä oikeasti valtaa? ONko se ihan oikeasti jees, että huippuviroissa on parikymppisiä missimittaisia naisia, vain sen takia, että ovat sen näköisiä? Ja mitä naisille käy, kun vanhenevat? Huh huh, en ikinä haluaisi sellaista kohtaloa.