Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teitä itseänne kehuttu lapsena?

Vierailija
03.12.2008 |

Vanhemmat tai isovanhemmat? Minkä ikäisiä he ovat/olivat?

Tuosta lastenlasten kehumisesta tuli mieleen... Itse en muista, että minua tai tekemisiäni olisi mitenkään kehuttu. Nyt yritän itse kannustaa omia lapsiani, kun minusta tuntuu, että olen itse jäänyt jostain paitsi.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanottu, että rakastavat minua.

Vierailija
2/11 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan joskus jopa kysyneeni, että tykkäävätkö minusta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee itsekeskeinen. just joo..itse kehun lapsiani tosi paljon.

Vierailija
4/11 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvistä koulunumeroista tai muista vastaavista suorituksista saatettiin sanoa jotain positiivista. Ihmisenä minua ei kuitenkaan kehuttu / kannustettu. Jotenkin se vaivaa vieläkin.

vm -78

Vierailija
5/11 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nykyään hyvän itsetunnon omaava ihminen joka uskoo osaavansa vaikka joku mollaisikin. En kuitenkaan mielestäni ole mitenkään epärealistinen osaamisieno suhteen. Optimisti kuitenkin. Eli kehukaa lapsianne, itselleni on ainakin tehnyt vahvan itsetunnon.

Vierailija
6/11 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetunto on sen seurauksena mitä on.

Vierailija
7/11 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika lailla jatkuvalla syötöllä. :) Äitini on syntynyt -53 ja isovanhempani 20-luvulla. Itse olen syntynyt -76.

Olen jatkanut tätä kehumislinjaa omien lasten kanssa. En käsitä ajatusta että jos lasta kehuu niin hän jotenkin ylpistyy. Eihän siitä ole kyse vaan lapsen hyvän itsetunnon ja -luottamuksen kehittämisestä. Silloin ei tietenkään kehu ole paikalla jos ei ole oikeasti kehuttavaa mutta kyllä pienistäkin jutuista löytyy kehumiselle syytä.

Vierailija
8/11 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukuttu saatanan huoraksi, josta ei tule koskaan mitään niin kauan kuin muistan. Myös pelkkä nolla ja saatanan paskapää olivat vanhempieni lempikutsumanimiä musta. Kuvistunnilla tekemäni piirustukset ja käsityöt revitiin ja rikottiin "pelkkänä paskana "heti kun kotiovesta sisälle astuin. Itse kehun lapsiani paljon ja joka asiasta, josta on aihetta.

Vierailija
9/11 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olen silti aina tiennyt olevani rakastettu ja hyväksytty. Itse kehun lapsiani sanomalla ääneen.

Vierailija
10/11 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä sanottu että rakastaisivat... En myöskään koskaan tiennyt mitä pitivät ulkonäöstäni. Vasta aikuisiällä olen oikeasti saanut tietää että olenkin hyvännäköinen! Siksi kerron omallekin tyttärelleni että hän on todella kaunis:)

Vierailija
11/11 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovinkaan montaa kertaa, että olisi kehuttu. Äitini kanssa vastoittain puhuin asiasta ja hän kertoi, ettei osannut kehua. Hänen äitinsä ei kehunut ikinä,päinvastoin. valitettavasti jatkui samalla lailla sitten minun kanssani, hakkuja ja vähättelyä sain usein osakseni. Ja huono itsetunto on edelleen...

Itse kannustan ja kehun lastani lähes koko ajan ja suureen ääneen:) En halua lapselleni samaa kun itselle , mummonkin olen käskenyt kehua ja kehuuhan tuo. Hyvä että nyt on hoksannut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi