^^SyysSissit vko 16 to-su^^
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=73&m=12915313&p=2&tmo…
Laitetaanko pitempää pinoa välillä??
Kommentit (23)
Kevät tulee tänne meillekin hitaasti mutta varmasti, lunta on edelleen etupihalla noin 30cm, etelän puolella maa on sentään jo paljas. Öisin on ollut pakkasta, niin ei nuo lumet helpolla häviä. Tänään kuivatin lakanoita ja pyyhkeitä ulkona, ai että niihin tulee ihana tuoksu :).
Meillä Aapo oppi vähän aikaa sitten ryömimään ja yöt ovat jälleen kerran yhtä sirkusta. Unissaankin yrittää mönkiä eteenpäin... Ja ilmeisesti myös hampaita tulossa lisää. Meillä nämä lapset ovat sellaista huonosti nukkuvaa mallia näköjään, valitettavasti.
Viime viikolla käytiin neuvolassa ja neuvolantäti " tiesi" ettei yli 6kk:n ikäisellä ole nälkä yöllä (meillä Aapo siis syö edelleen kerran yössä). No joo, minä kyllä sanoin ihan suoraan että meidän lapsella on nälkä ja aion hänelle maitoa antaa. Kiinteitä pitäisi antaa 5krt päivässä, kun paino menee miinuskäyrällä. Tuntuu että elämä on yhtä syöttämistä nykyään :).
Minä myös olen miettinyt tuota pyöräilyä, olisi kiva liikkua muutenkin kuin vaunuilla. Meillä pitää vielä odotella, Aapon istuminen on vielä aika epävarmaa. Mutta ainakin loppukesästä varmaan pääsee kokeilemaan.
Meillä Aapo mahtuu vielä kaukaloon, mutta on aika painava kanniskella siinä. Yksi turvaistuin on hommattu käytettynä kakkosautoon, toinen pitää vielä ostaa.
Risella oli päättänyt lähteä opiskelemaan, hienoa, tsemppiä!
Coliksella on pikkukakkonen jo tilauksessa, pidetään peukkuja! Pakko myöntää että välillä meinaa vauvakuume iskeä (en ole asiaa edes miehelle ääneen sanonut :)), mutta nämä meidän yöt palauttaa minut maan pinnalle, heh.
Dumlen Menni ainakin oli ollut jo hiekkalaatikolla. Saanko udella onko teillä kengät käytössä vai töppöset jalassa? Olen tuota miettinyt että pitäisikö kesäksi hommata jo kengät jos/kun vauva konttailee tuolla pihalla tai on hiekkalaatikolla?
Laitan teille vielä lopuksi kuvan " perhe matkalla" jonka mieheni oli napannut työreissulla Etelä-Amerikassa. Aika hurjan näköistä menoa, vai mitä?
http://www.aijaa.com/v.php?i=1967253.jpg
Juhon_mamma ja Aapo 250907
Pitkästä aikaa, meillä on ollut kone rikki, nyt huollossa ja meillä on lainassa miehen veljen toinen kone. Kyllä oli vaikeaa olla viikko ilman konetta! Ihana kevätilma ollut tänään. Kävimme koko perhe kävelylenkillä ja kahvilan terassilla juomassa kahvit:) Muuten minä olen viettänyt vapaa viikonloppua ja mies on ollut adoran kanssa. Perjantai aamupäivällä lähdin ystäväni luokse helsinkiin, tulin eilen illalla kotiin ja vaihdoin vain vaatteet ja laitoin itseni juhla kuntoon ja lähdimme toisen ystäväni kanssa ulos. Aamu neljään astihan se meni ja tänään piti kahteen otteeseen ottaa pienet päikkärit! Nyt on taas rentoutunut mamma ja jaksaa touhuta lapsosen kanssa! Kuka on ihan mahdoton pikku menijä, viihtyy yksinään todella hyvin, mutta perässä saa kulkea koko ajan; konttaa ympäri kämppää hurjaa vauhtia ja nousee pystyyn kaikkea vasten! Eikä tasapaino oikein ole vielä kohdallaan ja ainakin kymmenen kertaa tunnissa tulee huuto kun kaatuu jostain! Mustelmia päässä tälläkin hetkellä pari:(
Juhon mamma kyseli kengistä. Minä ostin adoralle roomasta muutamat kengät, yhdet menevät nyt keväällä kun istutaan rattaissa, yhdet kesäksi ja yhdet ensi syksyksi. Laitoit myös kivan kuvat perheestä skootterin kyydissä! Tuli muistoja mieleen ja tutulta näytti; olen ollut vaiho-oppilaana argentiinassa ja siellä oli ihan samanlaista matkustamista! Lava-auton lavalla myös usein matkustimme kaveriporukalla:)
Apinaemo on aloittanut oikein juoksulenkit, hienoa ja tsemppiä harjoitteluun!
Risellalle oikein paljon onnea/intoa opiskeluun!
Jotain muutakin piti kommentoida, mutta pää lyö tyhjää.. Taitaa sohva taas kutsua:) ihanaa sunnuntai-iltaa kaikille!
ladorada ja adora 260907
Aurinko paistaa ja Sissit ovat arvatenkin ulkona siitä nauttimassa. Me ehdittiin tehdä jo retki pääkaupunkiin kavereita tapaamaan ja nyt lepäillään kotona. Pitäisi ruveta ruokaa laittamaan... Oli mukavaa nähdä kavereita pitkästä aikaa, vaikka lapsi mukana ei aina oikein pysty syventymään keskusteluihin niin hyvin kuin tahtoisi. Harmillista oli myös huomata, kuinka hankalaa on vaihtaa vaippaa kahvilan vessassa, missä ei ole minkäänlaista pöytätasoa. Inhottavaa laittaa lapsi lattialle, vaikka onkin pyyhkeet ja alustat mukana. Olis pitänyt olla housuvaippoja mukana, ne sais varmaan vaihdettua sylissäkin.
Olikohan se Apinaemo, joka oli jo vienyt sitterin kylppäriin odottamaan pesua. Minäkin olen ryhtynyt raivaamaan olohuoneesta noita isoimpia välineitä pois. Ekana siivosin imetystyynyn kaappiin ja sitteri odottaa meilläkin pesua ja kyyditystä kellariin. Jumppamattokin taitaa jo joutaa pois. Voihan ne lelut siitä vielä irrottaa leikittäviksi, mutta muuten neiti ei kyllä enää matollaan viihdy. Mahtuu sitten taas pitkästä aikaa kävelemäänkin tuolla olohuoneessa, kun se ei meillä mikään suuren suuri ole.
Olen muuten jonkun kerran ihmetellyt muutamien keskustelupinojen nimiä. Valistakaa siis tyhmää, ja kertokaa, mitä tarkoittaa " kotilot" , " tyylikkäät" ja " ex-haahut" ? Kuukauteen liittyvät nimet on selkeitä, mutta näistä edellä mainituista ei äkkiseltään ota selvää....