Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

^^SyysSissit vko 16 to-su^^

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa nähä paahtuuko tuo yks pirpana tuonna parvekkeelle, kun arska sinne niin kovasti paistaa tähän aikaan aamusta.

Tänään ois tiedossa auton renkaitten vaihtoa ja kodin kunnostusta. Ja juoksenkin jo pika pikaa laittamaan pyykkien kautta paikat ojoon, iltapäivällä on sitten helppo heivata matot pihalle ja siivota.

Mukavaa ja aurinkoista mieltä loppu viikolle kaikille!

Vierailija
2/23 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän on aika rientänyt siivillä ja ei juuri koneen ääreen ole tullut istuttua.

Peppi konttaa ja kovaa. Nousee myös seisomaan esim. lelulaatikkoa vasten. Eilen oppi menemään itse myös istumaan. Niin se aika vaan vierähtää. Just tuo tyttö oli ihan pieni vielä.

Neuvolaa meillä ei tässä kuussa olekaan, vasta sitten 8kk iässä. Eilen tuossa kotivaa' alla kokeilin niin n. 8kg taitaa paino olla.

Korvat tuntuvat nyt olevan terveet. Kontrolliin mennään 2vk päästä. Täytyy toivoa että päästäisiin ilman flunssia sun muita siihen asti. Tuli muuten mieleen kun ostin kakkoselle niitä osterivinokaskapseleita molluskoihin niin miten pienelle niitä mahtaa uskaltaa antaa. paketin kyljessä ei ole mitään mainintaa mutta niiden pitäisi vahvistaa elimistön vastustuskykyä että olisikohan niistä Pepillekin jotain apua kun tuntuu saavan jokaisen flunssan.

no, nyt likka heräs, tarvii mennä. Jatkan paremmalla ajalla.

minttupipsa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiirusta taas ollut tällä viikolla. Kävin toissa päivänä Jumbossa ja Ikeassa ostoksilla, pikku hiljaa alkaa Olivian huoneeseen kertymään kaikenlaista kivaa. Vanha antiikkisen jatkettavan lastensänkyn sain myös tutun kautta ostettua todella huokeaan hintaan. Kesän korvilla sitten alkaa tapettien repiminen Olivian tulevasta huoneesta ja maalaus urakka. Oikein kädet syyhyää :). Pihahommmatkin taas jatkuvat ja leikkimökki aiotaan kunnostaa jo nyt tänä kesänä valmiiksi.

Mies pitää viimeisen viikon isyyslomaa kesäkuun alussa, mutta valitettavasti suunnittelemamme isäkuukausi ei tulekaan toteutumaan. Ihan kateellisena luin Coliksen ja Piiun miesten mahdollisuutta pitää se niin, että miehet saavat täyden palkan siltä ajalta. Miehen duunissa ei taas oikein arvosteta ja toivota hänen olevan pois niin pitkään töistä. No, elämä on valintoja!

Colis, ihan hurja tuo sun painonpudotus! 12kg! Onnea! Viikon verran olen minäkin taas ollut ruodussa ja heti tuloksia tullut eli reilu kilo vähemmän painoa kuin viime viikolla minullakin. Peikkoäetillä myös mennyt todella hyvin. Hienoa!

Talokaupoista ollut puhetta myös paljon, ainakin colis pähkäillyt asiaa. Me ostimme omakotitalomme noin neljä vuotta sitten ja kun tätä etsimme, niin kyllä täytyy sanoa, että harva talo täytti juuri ne vaatimukset joita itsellä oli. Kuvat saattoivat netissä olla lupaavia, mutta paikan päällä tilanne olikin eri. Itsekin selkeyttä, avaruutta ja käytännöllisyyttä arvostavana ihmisenä ihmettelin monet kerran ratkaisuja, joihin ihmiset olivat päätyneet. Tärkeintä kuitenkin esittelyissä on se, että pystyy katsomaan tiloja sillä silmällä onko niihin mahdollisus tehdä muutoksia ja kuvitella ne sen näköisenä, kun itse tilan sisustaisit. Tämäkään talo ei kaikilta materioiltaan ole meidän näköisemme, mutta tilaratkaisut ja selkeys viehättivät niin paljon, että tähän päädyimme. Pinnat voi aina muuttaa ja remontoida uudelleen ja keittiöremontti, kylpyhuone ja vessat menevät vielä joskus uusiksi meidän maun mukaan. Mutta vielä tässä vaiheessa, kun talo on vain 5-vuotta vanha on älytöntä lähteä niin suuri budjettisiin muutostöihin. Maalausta ja tapetointia kyllä olemme tehneet ja niitä edelleenkin tulemme tekemään. Ihanteelista olisi jos joskus voisi suunnitella ihan itse talon alusta loppuun...

Risaisia öitä täälläkin yhä edelleen, mutta sanoisin, että noin kolme yötä on menneet jo paremmin. Minäkin lisäsin kiinteiden määrää eli nyt syödään viisi kertaa päivässä : aamulla puuro tai jugurtti (puuroista vain tietyt menevät esim Olivia inhosi Nestlen hedelmä kaurapuuroa yli kaiken, sulki suunsa ihan totaalisesti ja alkoi raivoamaan, kun sitä toissa aamuna yritin), eka päikkäreiden jälkeen kasvis-lihasose noin klo 12, hedelmäsose ennen toisia päikkäreitä noin klo 14 (15), kasvis-lihasose noin klo 17 ja klo 19 vielä jogurtti/hedelmäsose/puuro ja ennen nukkumaan menoa velli tai maito. Ruokailujen jälkeen syö rintamaitoa.

Peikkoäet oli pohtinut keski-ikää. levinian kanssa olen samaa mieltä, että ikä on vain numeroita paperilla, sisäinen " spirit" on se mikä ratkaisee. Toivon, että minusta ei koskaan liian " aikuista" , viisaampi toivottavasti ja se pikku tyttö sisälläni elää ikuisesti :).

Rakkausvauvalle hurjan paljon haleja täältä. Nyt jo riittäisi vastoinkäymiset. Pakko on jossakin vaiheessa jo mennä asiat toiseen suuntaan. Voimia!

Maitohamsterilla oli hyviä uutisia! Ihanaa!

Jaahas, Olivia on hereillä....palaan.

Vierailija
4/23 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiirusta on nyt pitänyt ja koneelle en ole ehtinyt. Kevätsiivous meneillään meilläkin ja kaikki paikat kuurattu tarkkaan.

Täällä on jutusteltu vaikka mistä...en muista puoliakaan vaikka olen joskus iltasella pikasesti käynyt katsastamassa pinoa. Minä oon nyt tekemässä sellasta " suurta" päätöstä elämässäni...joteskin tuntuu siltä, että nuo lapset on nyt tässä ja on alkanut mietityttään tuo loppuelämä ja se mitä aion työkseni tehdä. Olen siis lähihoitaja ammatiltani. (melkein suoraan peruskoulusta sosiaalialan oppilaitokseen pääsin opiskeleen) MUTTA MUTTA jotenkin kaipaan työhöni enemmän haastetta...näin aluksi ilmoittauduin nettilukioon. Tarkotus olis alkaa lukemaan myöhemmin vähän lisää tuota kasvatustiedettä.

Välillä mietin, että olenko hullu kun tässä vaiheessa alan vasta lisäopiskeleen (täytän lokakuussa 30)...mutta kai sitä ihminen voi itseään sivistää minkä ikäisenä tahansa!!!!

Risella ja Sonja pian 7kk (jestas kun nää kuukaudet menee nopeasti)

Vierailija
5/23 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaista on, taitaa hienot ilmat vetää ulos ja sitä myöden alkaa iltasinkin nukuttamaan.

Meillä sitten nti oli siellä neuvolassa ja kaikki meni oikein hyvin. Sitten mentiin puistoon leikkimään ja sieltä mummulaan syömään.

Kävin tänään Reiman tehtaanmyymälän varaston tyhjennysmyynnissä. Olihan siellä kamaa. Enemmän tai vähemmän halvalla. Eetulle ostin 80cm lassietecin haalarin. Makso 20e Nti sai 2 paitaa ja housut. Rahaa ei mennyt kuin vähän reilu 30e. Haalarin alkuhinta näkyi lapussa olevan reilu 70e eli kannatti jonottaa kassalle melkein tunnin.

Mutta ei sen kummempaa. Eetua saa aina olla vetämässä johdoilta pois...menee kuin viimistä päivää. Hyvähän se tietysti on. Mutta nyt Eetulle iltapuuroa, venähti pikkusen, mutta eipä tunnu herra olevan pahoillaan. Juttu tuntuu tuolla lattialla piisaavan. 4 kerta jo tämän jutun aikana, kun otan pois johdoista. Vien aina kauemmas, mutta herralla on vikkelät kintut...

Mutta nyt sinne puuron laittoon.

Vierailija
6/23 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin pikkusen nostella pinoa, vaikka ei ollutkaan vielä kovin alas vajonnut.

Pyykkikone pyörii ja pitäisi alkaa vähän silittään. Vihaan silittämistä, mutta aina joskus tulee jotain sellasta pyykkiä mikä pitää silittää... Petivaatteet ajattelin tänään vaihtaa ja ne ihanasti kuivaksikin tuolla pihalla, kun on taas aurinkoa lupailtu. Mutta nyt menen ite syömään aamupalaa, kun mukulat on jo ruokittu.

Kauniita kelejä kaikille. Minä palailen häirillönä varmastikkin vielä tänään ;D

vm ja mukulat 0809 ja 100403

Vierailija
7/23 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei uutta auringon alla. Kaikki siis hienosti, paitsi että tää akka kyllästyi jo siihen asuntojen katsomiseen =). Käytiin eilen kahdessa, molemmat aika ihania. Toinen iso ok talo, suuri piha ja pientä pintaremppaa yläkerrassa. Ihana ja mä olisin ollut valmis kantamaan kamat heti sisään. Toinen oikein luksustasoa sisältä, poreamme, kaikki uutta, mutta ihan pässi huonejärjestys. Ja isona miinuksena ikkunasta siintävä Ikea. Siis miinuksenä sen näkyminen. Ei läheisyys =).

No joo, jatketaan etsimistä. Nyt ei tosin taas yhtään huvita ees käydä katsomassa mitään, mutta jos nyt lokakuuhun mennessä on muutettu niin se riittää mulle. Näin sovittiin että se on takaraja. Hulluhan mä olen kun just häiden ja reissun kynnyksellä tälläisiä edes suunnittelen, mutta kun tahdon pihan jo täksi kesäksi!!! Niin juu, siinä Ikeaa vastapäätä olleessa paritalossa ei kunnon pihaa ollut ollenkaan, vain iso terassi..

Luksu nukkui viime yön huonosti, tottakai heti kun mä leuhkin kuinka helppo kaveri se on. Etuhampaiden ikenet pullottavat joten lieneekö hampaista. Siitä ensimmäisesta ja ainoasta alahampaasta karjaistiin pari kertaa ainakin viikon verran joka yö. Kaveri siis sammui aamutorkuille jo.

Mä taidan mennä jumppailemaan ja katsomaan tunteita ja tuoksuja. Hehheh, mä olenkin vajonnut jo aika alas! =)

Niin juu, päätettiin toivottaa pikkukakkonen nyt tästä eteenpäin tervetulleeksi. Pillerit jäivät siis pois alkukuusta. Jos menkat sekoilevat nin sitten saatan vielä yhden laatan syödä ensi menkoista (siis jos ne nyt sitten ovat niin myöhässä että seuraavat osuisivat hääpäivälle), mutta jos oikein ihanasti kävis olisi jo siihen mennessä tärpännyt. No joo, eipä se ihan tosta vaan taida mulla tärpätä.. Mutta toivossa on hyvä elää!

Kivaa viikonloppua!

Vierailija
8/23 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kulunut pääosin pihalla. Lääniä on laitettavana.. Tänään homma jatkukoon..

Ilmoitan vaan, että hengissä ollaan. Palailen taas paremmalla ajalla..

Vierailija
9/23 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei myöskään mitään erityistä. Ollaan ulkoiltu ja pientä sairastelua talossa. Ei siis todellakaan mitään raportoitavaa...

Kuvastaa varmaan myös fiiliksiä. Arki jyllää tasaisesti eteenpäin. Ehdottelin miehelle, että tehtais lauantain kunniaksi huomenna sushia koko perheelle... Tulis vähän poikkeavaa tähän arkirumbaan.

Risella, sinä taisit kirjoitella ajatuksia opiskelusta. Ethän toki ole vielä liian vanha opiskelemaan ja vaihtamaan alaa! Go for it!

Nyt lapset kaipaavat! Palaan asiaan myöhemmin, jos ois vaikka asiaa...

apinaemo ja oona 0709

Vierailija
10/23 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tämä aika oikein menee?? Kun ei enää koneelle kerkeä ;)

Mutta siis elossa täällä ollaan :) Ja edelleen reissun päällä. Vielä Rovaniemellä olemme, vaikkakin tuossa välissä kävimme viikon kotona ja siskoni oli lapsineen mukana. Huomenna sitten olisi tarkoitus suunnata kohti kotia oman perheen kesken. Saa sit kyllä reissaaminen riittää, ainaki autolla!! Laskin että sellainen reilu 4000km olemme tässä kuukauden aikana autossa istuneet!!

Mutta meille kuuluu hyvää, Hilla on tehnyt ensimmäiset hampaat alas :) Ja oppinu ryömimään, sekä konttausasento löytyy. Kohta siis vauhtia riittää oikein urakalla!! Yöt on edelleen levottomia, mutta olen siihen tottunut. Parempia öitä siis odotellessa.. :)

Kaikki tytöt on ollu enempi tai vähempi kipeänä tässä reissaamisen ohessa.

Nyt en taaskaan muista mitä olette kirjoitelleet.. Se jäi mieleen että aika monella sissillä on levottomia öitä, jaksuja kaikille kovasti!!

Mutta eipä tässä ehdi muuta kirjoittaa. Palataan taas linjoille =)

outs@ ja Hilla 4.10.

Vierailija
11/23 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...yksi kätisesti yritän muutaman sanan naputella. Lukemassa olen käynyt, mutta kun päikkärit ovat lyhentyneet kovasti, ei tahdo päästä kirjoittamaan.

Sylissä istuu kylvyn raikas tyttö. Jennillä on kuivuuteen taipuvainen iho, joten ollaan ihan vedellä pesty tähän asti. Tänään sitten päätin pestä hiukset ekaa kertaa vauva shampoolla. Oli hiukan hankalaa lutrata yksinään lapsen kanssa ja yrittää huuhdella shampoota pois. Siispä kysynkin teiltä muilta vinkkejä! Miten suoriudutte sujuvasti shampoon ym. pesuaineiden huuhtelusta? Sarjassamme tyhmiä kysymyksiä... =)

Kokeilin muuten tänään ekaa kertaa Liberon housuvaippoja, joita tuli muutama näytekappale siinä Lindexiltä haettavassa paketissa. Oli käteviä! Jennille on nykyään välillä todella vaikeaa vaihtaa vaippoja, kun tyttö kiertää itseään kuin korkkiruuvi selkä jousipyssyksi jännittyneenä... Pitäisi varmaan pyytää naapuritkin apuun, että saisi neidin vaippoihin... Täytyy varmaan ostaa noita housuvaippoja näihin hankaliin vaipanvaihtoihin.

Nyt tyttö ei enää suostu palstailemaan... Mukavaa perjantaita kaikille!

Vierailija
12/23 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin oikeastaan laskuja maksamaan ja samalla kurkkaamaan teitin kuulumisia. Ilmat taitaa vetää ihmiset pihalle kun kato tuntuu taas olevan :)

Mekin kovasti ollaan ulkoiltu - Menni on ihan innoissaan hiekkiksestä. Katsoo kun muut lapsetn tekee kakkuja ja kannustaa kovaäänisesti potkien vieressä :D Ai että ihanaa kun on jo noin iso pimu, jonka kanssa voi istuksia ulkosalla!

Hp: Meillä myös housvaipat ollut jo muutaman viikon käytössä, on kätsyjä :) Ja kylpemiseen. Must nyt alkaa helpottaa nuo ruljanssit kun voi istuttaa siellä ammeen pohjalla. Mä aika tylysti vaan kaatelen vettä pään päälle, miettimättä suuremmin meneekö kasvoille jne. ;) Btw, sienellä on kans helppo pestä etenkin kun yksin hoitelee kylvetykset. (mä oon meillä ylseensä se kylvettäjä, mies kun on niihin aikoihin usein töissä)

Joopati joo, mitäs muuta. Kiva kuulla Risellasta ja Outs@stakin välillä. Colis, pidetään peukkuja pystyssä tärpin suhteen :)

Nyt meen laittaa ruokaa ja sit elixiaan. Moiks! :D

Vierailija
13/23 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hp:lle: Mun mielestä kätevintä on napata vauva syliin ja huuhtoa shampoot suihkussa. Minä en myöskään katsele, meneekö silmille vettä. Vauhdilla vaan koko vauva suihkun alle. Tulee puhdasta!

Meillä myös kylpyhetket ovat koko perheen nautintoa. Sisarukset haluavat kylpeä kaikki Oonan kanssa. (Joku vois sanoa, että ei ole hygienistä, kun on isomman kanssa ammeessa, mutta olen sitä mieltä, että samat pöpöt ne kuitenkin perheessä jylläävät.) Oona tykkää tosissaan kun saa puljata ja kun on sisaruksen kanssa, minäkin voin rauhassa pestä hiuksia jne.

apinaemo ja oona 0709, joka tuolla huutelee lattialla tyynyjen keskellä istuskellen...

Vierailija
14/23 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Risella. Nyt on juuri sopiva aika alkaa opiskella. Ei eilen eikä huomenna vaan nyt! Hyvä.

Coliksella tuntuu olevan eteenpäin menoa myös tässä elämänkulussa. Asuntoa, sisarusta Lukalle ja häätkin tulossa. Hyvä niin.

Mukava oli kuulla myös Minttupipsaa ja Outsaa.

Hp, ei tyhmiä kysymyksiä olekaan? Jokaiseen asiaan elämässä voi löytyä jokin kiva vinkki. Vaikka sukkahousujen jatkojalostukseen...

Jokos olette ajelleet pyörällä pikku-sissin kanssa? Asmo ei taida vielä istua riittävän hyvin eikä ole sopivaa kyparääkään. Kohta kuitenkin päästään pyörälenkille yhdessä.

Sitten kysymys Fiia tai joku muu. Sain rasitusvamman nilkaan jumpassa. Tehtiin sivusuuntaan hyppelyitä ja mokoma nilkka kipeytyi ihan kunnolla. Nyt ei onneksi enää pakota kokoajan, vain joissakin asennoissa koskee ja pitkiä kävelyitä ei kestä. Mitäs tuolle pitäisi tehdä? Jumpata vai pyrkiä lepuuttamaan? Kannattaako laittaa jokin tukiside? Tästäkin syystä odotan pyöräilyä se ei ainakaan rasita nilkaa kuten kävelyt.

Syyhyttäisi kädet jo tuohon pihan rapsutteluun. Ei meillä onneksi ole iso plantaasia, mutta hiukan saa kukkia laitettua ja kynsien alle multaa. Kitkemistä riittää pienessäkin pihassa ja suunnittelua mitä pihalle tekisi.

Meillä on ihanan rauhallista nyt. Mummo ja pappa ovat käymässä ja isot ovat mummon kanssa ulkona. Poikanen nannattelee lattialla. Ja aurinko paistaa...

hyvää viikonloppua,

terv peikkoäet ja APJ 1.10

Vierailija
15/23 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti tulin kurkkimaan ja kertomaan että hengissä ollaan ja mies myös:)

Miehellä ollut nyt verenpainetta jonkin verran eli ottanut iisimmin.Minä taasen kovasti tuota pihaa " kupsin" ja nyt onkin tullut rasitusvamma tuohon peukaloon,no ei mikään ihme sillä olen 2-5h jokapäivä pihatöissä.Meillä on tosi isopiha joten työtä riittää mutta mä nautin siitä kovasti.Näkyy kädenjälki heti,saa raitista ilmaa.liikuntaa..Tuo on mitä mainiointa hyöty liikuntaa.

Isä on vielä sairaalassa jotan ainakin on hoidossa.Sunnuntaina mennään sitä katsomaan taas.

Huomenna pyrähdetään mikkeliin ja takas kun miehen äidillä on 75v-synttärit.

Mies on saunassa ja kohta tulee pizzat.täytyy mennä avaamaan ovi ja vähän kurkkia etteivät vaan pimpota!

Aada nukkuu nykyään lähes aina (välillä öisin laitetaan tuttia suuhun 1-2krt ja tyynnytellään 0-5min)koko yöt:))20.00-6.00 jolloin maito ja sitten jatkaa unia kasiin tai muutaman kerran myös ysiin!!

Mukavaa alkavaa viionloppua:)

Vierailija
16/23 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tsemppauksesta! :)

Täällä tuntuu olevan kovin liikkuvaisia pikku-sissejä. Meidän Sonja ei ryömi tai konttaa edelleenkään. Napansa ympäri pyörii, mutta useimmiten raivoaa lattialla jonkun lelun perään. Toisaalta kyllä en osaa olla huolissanikaan liikkumattomuudesta. Muut muksut on olleet likimain 8kk puolin ja toisin kun ovat alkaneet ryömimään. Ja meiän kakkonen lähti 8kk ikäsenä suoraan konttaamaan. Ryömiminen jäi väliin. Eiköhän ne neuvolasta passita jonnekin jumpparille jos ei vuoden ikään mennesssä ala mitään liikkeelle lähtöä ilmenemään.

Opiskelusta vielä...joo, kyllähän mä tiedän, että oon vielä suht nuori iältäni ja aikaa on vaikka kuinka jos haluaa...mun haaveeni ja tavoitteeni on päästä opiskeleen erityislastentarhanopettajaksi eli siis lyhyesti elto:ksi...hakemuksia oon lähetellyt moneen kouluun. Nyt vaan ootellaan!

Nyt lopettelen!

Vierailija
17/23 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peikkoäet kyseli pyöräilystä. Mun tekis jo mieli pakata neiti istuimeen ja lähteä pyöräretkelle. Jenni ei kuitenkaan vielä osaa istua kovin tukevasti, joten en taida uskaltaa vielä pyöräilemään lähteä. Ei meillä kyllä ole vielä pyöräistuintakaan. Vois varmaan ruveta sellaista metsästämään Huutiksesta. Taitavat olla aika hintavia uutena. Toinen tavara, mikä pitäisi kesään mennessä ostaa, on pelastusliivit. Kesällä olisi mahdollista päästä Längelmävedelle veneilemään.

Puutarhaa on moni jo ruopsutellut. Me asumme kerrostalossa, mutta on meillä sentään ihanan iso lasitettu parveke. Tänään sitten istutin pajukoriin rucolaa ja kehäkukkia. Saa nähdä, nouseeko sieltä mullasta mitään... Muutama orvokkikin sai jo tehdä seuraa narsisseille ja helmihyasinteille. Vielä pitäis pestä puulaatat ja lasit.

Oliko se Colis, joka jo toivotti seuraavan lapsen tervetulleeksi! Toivotaan, että tärppää pian! Mä en ihan vielä uskalla lähteä seuraavaa lasta tilaamaan, mutta ehkäpä sitten aikanaan. Tällä hetkellä suurin haave on vähintään 5 tuntia unta yhteen putkeen! Meillä yöt sujuu moneen muuhun Sissiin verrattuna hyvin, mutta silti huomaan, että pinna on turhan lyhyt ja fiilis helposti äkäinen. Pieni vastoinkäyminen saa aikaan normaalia suuremman reaktion. Jälkeenpäin harmittaa, kun on tullut noiduttua jonkun ihan mitättömän jutun takia...

Nyt kahville, se piristää aina!

Vierailija
18/23 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on sushit masuissa ja koko perhe ainakin hetken tyytyväisenä. Tosin Oona ei saanut ihan vielä sushia. =)

Oletteko antaneet sissillenne palaruokaa ja mitä? (Levinia on varmaan antanut jo vaikka mitä, kerro mikä pelaa parhaiten?) Minä annoin aamulla kurkkua, siis sitä pehmeää keskusta ja huomasin, että neiti söi sitä tosi mielellään. Tähän mennessä olen antanut vain maissinaksua. Täytyy siis antaa vaikka perunapaloja. Meillähän ei vielä ole käytössä viljoja, joten leipäpalat tulevat myöhemmin. Riisikakun paloja voisi kokeilla.

Siirsin juuri sitterin kylpyhuoneeseen pesua varten. Sitten myyntiin. Samoin ajattelin laittaa myyntiin tuon leikkitelineen (lattialle laitettavan). Pääsee isoista romppeista eroon, jee. Kaukaloon neiti mahtuu vielä suht hyvin, kun on tilava kaukalo. Mites muilla?

Vietin aamupäivällä (hyvin ansaittua) vapaata hetkeä olemalla jopa kolme tuntia poissa. Kävin kirpparilla (Akselissa, typykkä...) ja ruokakaupassa. Taas löytyi hyviä löytöjä kirpparilta! Ja teki hyvää tuo vapaahetki! Nyt on ihan eri fiilis!

Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille! Ja kaikille teille nuoremmille: lisää vaan vauvoja maailmaan! Näitä asioita ei kannata liikaa suunnitella, koskaan ei voi tietää milloin tulee raskaaksi ja milloin ei!!! =)

apinaemo ja oona 0709

Vierailija
19/23 |
19.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensin, mitä Juhon_mammalle kuuluu? Ja myöskin Kaylightista ja Unikosta olis kiva kuulla?

Ja vauvoista, kuume jyllää edelleen. On päiviä jolloin tuntuu helposti siltä että vielä yksi menisi. Ja jo näin pian tuntuu siis siltä, vauvan ollessa vielä vauva!! 8) Tosin ihmiset on jänniä meidät nähdessä, useasti kuulee että onko nämä kaikki sun? 8) En sitten tiedä miksi niin kysyvät, näytänkö mahdollisesti niin uuvahtaneelta vai miksi.. Onko muilla " monilapsisilla" tavattu samanlaista?

Peikkoäet, sen verran tämän perusteella sanoisin että anna jalan huilata kipu/arkuus rauhassa pois. Ja sitten vältä sellaisia sivuttaishyppyjä yms. joissa nilkka helposti joutuu " rasitukseen" . Eli hypyt voisi jättää pois ainakin hetkeksi. Sitten kun teet hyppyjä niin ole varovainen jotta astuisit jalan oikein lattiaa. Ja jotkut muutkin jumpassa käytetyt liikkeet kuin hypyt (esim. sivukosketus-askel) rasittaa nilkkaa ja niissä on suuri vaara että jos astuu huolimattomasti, nilkka muljahtaa. Jonkinlainen tukiside nilkan tueksi saattaisi olla hyvä, mahdollisesti myös hiukan korkeampi vartiset jumppakengät, jotka tukevat vähän nilkkaaa vois myös auttaa.. En tiedä oliko tästä apua. Miltä kuullostaa?

Meillä on ollut hulinaa viikonloppuna, niinkuin sitä taitaa olla aina.. 8)

Ja vielä, mahtavia painonpudotuksia olette saaneet aikaan!! Onnea! 8)

No mutta, nyt mentävä iltapalalle! Hyvät yöt!

Fiia ja pesue

Vierailija
20/23 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla porukka pihoilla!

Minäkin olen tehnyt pihahommia tänään: siirrettiin jo pensaita vähän eri paikkoihin ja istutin orvokkeja ruukkuihin. Tytöt poimivat valkovuokkoja metsästä. Minä tosin jättäisin ne mieluusti sinne kukkimaan ja voimaan hyvin. Sisällä nuupahtavat niin nopsaan. Kyllä se on kevät nyt!

Hipheihurraa!!! Aloitin lenkkeilykauden ja kävin juoksulenkillä! Tavoitteena juosta kaksi kertaa viikossa tästä eteenpäin. Ei tuntunut edes kauhean hankalalta. Tosin otin iisisti ja juoksin vain puolisen tuntia. Pikkuhiljaa pidennän, että fiilis säilyy hyvänä.

Mites muiden päivä on sujunut?

apinaemo ja oona 0709