Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hain lapseni tarhasta ja sanottiin, että on ollut nyt jonkin aikaa jo todella levoton.

Vierailija
03.12.2008 |

Mietin, että mikä mahtaa olla syy.

Kotona kuitenkin kaikki kunnossa ja mitään erikoista syytä en keksi.

Opettaja vielä sanoi, että ei nyt ihan viuelä olla huolissaan mutta katsellaan jatkossa??

Vähän pelottaakin mitä voisi olla.

Mitä mieltä olette?

Niin ja lapsi on 4v.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla on erilaisia kausia, joten jos et itse ole huomannut kotona mitään erityistä, ei varmaan ole syytä huoleen. Keskustele tarkemmin asiasta päiväkodissa; minkälaista levottomuus on, millaisissa tilanteissa se tulee, mitä lapsi tuolloin tekee, miten tilanne rauhoittuu. Kotioloista mieti, saako lapsi tarpeeksi unta, viettääkö liikaa aikaa tv:n/tietokoneen ääressä, ulkoileeko riittävästi jne.

Vierailija
2/11 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei toiminut vauva sivut :/

Niin mitää muutoksia ei ole kotona ollut.

Televisiota katsoo normaalit lastenohjelmat n.1h ja välillä dvd:tä mutta nykyään vielä harvemmin kuin ennen.

Tarhassa ulkoilee välillä kaksi kertaa välillä yhden kerran riippuen mikä vuoro minulla on.

Myönnetätvä kyllä on, että harvoin enää ulkoilemme vaikka hakisin 14.00 paikkeilla. Sekään ei kyllä ole mikään muutos kun näin on mennyt lähes aina kun aamuvuorostani haen.

Levottomuutta kuulemma pari viikkoa ihan huomattavasti ollut ja usein pitää pysäyttää päivisin tarhassa.

Itseäni jotenkin pelottaakin mitä voisi olla ja vielä kun sanoivat ettei ihan vielä huolissaan olla mutta tarkkaillaan jatkossa.

Mitähän kotona voisi tehdä asian eteen??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi kotona käyttäytynyt levottomasti??

Minä varmaankin juttelisin asiasta pojan kaa. Kyselisin miksi on levoton hoidossa, mitä siellä on tapahtunut jne.

Kaikkea yllättävää voi selvitä. Tää nyt menee asian vierestä, mutta meillehän selvisi vahingossa miksi lapsemme inhoaa piirtämistä. Muun asian yhteyssä saimme selville, että aina kun tarhassa riehuu, tädit pistävät piirtämään = piirtäminen on rangaistus.

Olipa kiva sit yrittää saada lasta kiinnostumaan ja innostumaan kynähommista, kun "ammatti-ihmiset" olivat tappaneet hänen kiinnostuksensa asiaa kohtaan...

Että kyselisin myös todella paljon tarhasta, että miten levottomuus ilmenee, missä tilanteissa jne.

Vierailija
4/11 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

odotus on niin kova!

Vierailija
5/11 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen huomannut tämän täällä ennenkin, automaattisesti aina ajatellaan että pojasta kyse, jos puhutaan vaan lapsesta

Vierailija
6/11 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsesi hoidossa? Onko kavereita? Ovatko tädit pysyneet samoina? Onko henkilökunnalla ollut sairaslomia, jonka takia väki olisi vaihdellut? Onko ryhmä vaihtunut/tullut muuta muutosta?

Meillä on myös 4-vuotias poika, joka käyttäytynyt päiväkodissa melko levottomasti tänä syksynä. Sisko vaihtoi toiseen ryhmään nyt syksyllä, tädeillä pitkiä sairaslomia ja ryhmä kaikenkaikkiaan melko levoton. Luulen, että nämä seikat vaikuttavat ainakin meillä. Poika haluaisi usein jäädä kotiin aamuisin. Olen huomannut, että henkilökunta on poikani ryhmässä ollut aiempaa "väsähtäneempää" juuri tänä syksynä. Luulen, että puuttuvat levottomaan lapsen käytökseen aiempaa negatiivisemmin, mikä lisää vain levottomuutta. Ainakin meidän poika kaipaa paljon kannustusta ja positiivista palautetta+ (positiivista) huomiota osakseen.

Vierailija
7/11 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulun odotus, pitkä syksy ja pimeys lisäävät levottomuutta. Meillä poika oli viikon levoton ja soitin tarhaan ja siellä sanottiin, että moni lapsi on levoton näin ennen joulua, varsinkin erityislapset.

Omalla siis adhd epäily tai jotain kielellistä ja elto sanoi, että joulua ei sais niin kauheasti hehkuttaa.

E

Vierailija
8/11 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs sitten keksisit esim. piirtämisen tilalle.

Pakko ne rauhoittumaankin on jotenkin laittaa. Samalla tavalla se voi "tappaa" pelaamisen tai kirjojen katselun ilon.

Mutta aivan pakko niille on toisinaan jotain rauhoittavaa tekemistä keksiä. Mm. sisäpäivinä.

Vierailija
9/11 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkoti on lapselle raskas paikka, joskus hänkin tarvii sieltä vapaata ihan kuin aikuiset töistä.

-lastenhoitaja-

Vierailija
10/11 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

4v lapsi otti jonkin ihme pellen roolin tarhassa. Siis esittämistä kavereille. Oli tosin nuorin ryhmässä ja isompiin poikiin piti tehdä vaikutusta. Jos on huomannut, että muut arvostaa enemmän kun vähän riehuu ja sählää.

Nyt on eri ryhmässä ja levottomuus on täysin kadonnut. Nykyään on tarhassa itse rauhallisuus.

Vierailija
11/11 |
03.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodissaon alkanut jo joulunvalmistelut. Joka välissä harjoitellan joulujuhlia varten, rutiinit muuttuneet ja lapsilta vaaditaan enemmän. Lisäksi liukuhihnalla valmistellaan joulukoristeita, enää ei ole aikaa vapaaseen leikkiin. Aikuisilta ei riitä huomiota jokaiselle niinkuin ennen, koska ovat joko koristelemassa, silittämässä tai suunnittelemassa jotain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi