Ihannepaino; pituus -110 , osuuko SINULLA kohdilleen?
Kommentit (11)
Pituus 173 ja paino 63 kg. Ollut pitkään noin ja hyvä on olla.
Laihduta kyllä taas ylimääräisiä läskejä kesäksi. Yleensä lihon muutaman kilon talvella ja sitten karistelen ne keväällä kun alan liikkua enemmän. Minun mukavin painoni on noin 54 kg.
minun pitäisi painaa siis 60kg jolloin näytän jo aika turvonneelta, olen sen verran hentorakenteinen. Painan 53 kg ja se on aika hyvä paino minulle
pituus 171 ja paino 64, eli 3 kiloa on matkaa tuohon :)
oma ihanteeni olisi pituus miinus 111 :)
Painan 59kg ja mielestäni ihan tarpeeksi.
Ja on liikaa tuota painoa... Mutta sellainen paras paino, jossa on se kaikista paras fiilis, on 53-55kg.
En haluaisi painaa yhtään vähempää kuin tuo 65 kg.
Oikea ihannepaino on käsittääkseni bmi:llä mitattava, eli tuo kaava ei toimi ainakaan lyhyillä ihmisillä. Kenenkään aikuisen naisen ei ole lähtökohtaisesti terveellistä painaa alle 50kg. Ruumiinrakenteet toki vaihtelevat jonkun verran, mutta valtaosa etenkin 150-163cm naisista tavoittelisi tuolla kaavalla alipainoa.
Suositeltava bmi naisille on määrtelty välille 20-25. Sitä vähemmän tai enemmän suhteessa pituuteensa painavat naiset alkavat olla ainakin lievästi ali- tai ylipainoisia. Ja lievästä ylipainosta ei ole todettu haittaa esim. hedelmällisyydelle, mutta alipainosta on. Alan kohta kannattaa sitä Ranskan tuoretta ehdotusta anorektiseen laihuuteen yllyttämisen kriminalisoinnista ;)
Terv. alipainoinen nainen, joka haluaisi lihaa luiden päälle
Parhaillaan käyn punttiksella, jotta saisin painoni nousemaan 50:n paremmalle puolelle. Nyt tunnen olevani tyttönen ennemmin kuin naisellinen Nainen :-/
160/49
Olen 150 cm, siitä pois se 110 = 40. Tosin painan tuosta vielä kilon vähemmän.