mikä on hyvä paistinpannu?
Meillä kans on kokeiltu kaikkea laidasta laitaan, mutta nyt löysin mielestäni hyvän pannun, josta piti maksaa hieman enemmän eli apaut 50-60 euroa. Pannu on Hackmanin Induction - pohja on paksu ja pysyy lämpimänä pitkään, pinta jotain teflontyyppistä eli on helppo pitää puhtaana ja saa myös pestä koneessa. Nyt ollut muutaman kuukauden aktiivisessa käytössä eikä vielä mitään havaintoja pinnan kulumisesta tai hilseentymisestä. Voin suositella :)
-AJ-
Kommentit (8)
on ainakin uusin pannu kestänyt tosi hyvin: Tefal.
Siinä on sisäpuolella keskellä sellainen punainen rinkula, joka muuttaa väriään kun pannu on tarpeeksi kuuma ja ruuan voi laittaa pannulle. Sen pinta ei ole aivan sileä, vaan sellainen epätasainen " pilkullinen" . Se on ollut noin puoli vuotta lähes ainoana pannuna käytössä ja ei oo alkanut hilseillä, eikä ole kertaakaan tarvinnut lisätä edes öljyä paistaessa! Ennen kun oon vanhoissa pannuissanu paistanut vaikka perunakuutioita tai jauhelihaa, niin vaikka kuinka paljon lisään öljyä, niin kohta on keskeltä jäänyt kiinni pannuun. Eli tämä Tefal on kyllä ollut loistavan niihin verrattuna. Hinta oli tarjouksessa vain 9,90¿. Esim Gigantti mainosti mun mielestä sitä samaa pannua 8,90 hinnalla muutama kuukausi sitten.
ps. en tiedä vaikuttaako, mutta en ole laittanut tätä uutta pannua astianpesukoneeseen, vaikka ohjeissa lukee että saa laittaa. Vanhat pannut olen aina silloin tällöin laittanut koneeseenkin. En sitten tiedä olisko ne pilannut pannun pinnan niin että siihen tarttuu ruoka vähän kiinni...
Kestää käytössä monta vuotta ja paistaa hyvin pihvitkin. Tämä paistinpannu ei ole IKEAn halvimpia tuotteita, mutta laadusta kannattaa maksaa tässä tapauksessa!
Meillä on tällä hetkellä 5kpl kokovalurautaista paistinpannua (eri kokoja) ja ne ovat kyllä hyviä. Mutta mutta... Käytän tosi paljon paistinpannuja ja usein paistan samaan aikaan kahdella pannulla kun meillä on noita erikoisruokavalikoita perheessa. Ei pannut ovat todella kovassa kulutuksessa. Esim munattomat, maidottomat gluteenittomat letut eivät onnistu valurautapannussa. Sen sijaan normaalista pannukakusta tulee herkullinen valurautaisessa paistinpannussa uunissa. Olen joutunut ostamaan 1-2kpl pinnoitettuja paistinpannuja vuodessa ja toistaiseksi parhaimmaksi on osoittautunut Hackmannin kovanaama.Oliverin paistinpannua en edes ostanut kun se ergonomia ei miellyttänyt yhtään.
Meillä on vaihdettu kaikki pannut scanpaneihin, ne ovat oikeasti hyviä ja markkinoin niitä aina kun tulee puhetta paistinpannuista!
Ja tähän pannujen pilalle menemiseen ihmettelen kovasti käyttötapaa. Teflonpannujahan ei saa kuumentaa täydellä teholla ja kuivana, tämä pilaa pinnan alta aikayksikön. Samoin jos jättää pannun kuumalle levylle tyhjänä, tai edes silloin kun pannulta otetaan ruokaa.
Omat pannut on kyllä pysynyt hyvänä, yhtä kertaa lukuunottamatta kun pannu yksinkertaisesti unohtui kuumalle levylle..
Niin ja tiskikonettahan ei käytetä pannujen pesemiseen...
Hoito-ohjeet löytyy aina uuden pannun mukana, kannattaa tutustua niihin.
meillä on ollut hackmanin kovanaama. En enää muuta pannua ostakaan :) Tefalin kattiloista meillä on lähtenyt se teflonpinnoite kulumaan keskeltä, vaikka ovat olleet melko vähällä käytöllä ja aina muovisilla työvälineillä olen sekoitellut.
on aivan paras. Kestää koko ihmisen eliniän oikein hoidettuna. Ei takuulla ikinä hilseile eikä ruokaan irtoa mitään ylimääräistä. Sillä voi paistaa kaikissa lämpöitloissa takuuvarmasti, liekitys onnistuu erinomaisesti. Käy kaikenlaisille liesille, myös avotulelle. Ja mikä parasta, niin ruoan maku! Samanlaista aitoa makua ruokaan ei saa muilla pannuilla.
Olen kokeillut muutamia pinnoitepannuja ja aina pettynyt. Joskus laitan sukulaisissa ruokaa tällaisilla nykypannuilla eikä niillä mielestäni onnistu mikään hyvin, vain keskinkertaisesti.
Eli 20 vuotta sitten ostin tämän viimeisen paistinpannuni, aitoa valurautaa eikä mitään kulumisen merkkejä ole vielä ilmaantunut. Mökillä meillä on käytössä mummoni peruja oleva pannu, ikää kaiketi noin 60 vuotta ja edelleen kuin uusi.
Valurautapannuja on monenhintaisia, kokoisia ja näköisiä. Itse pidän kokorautaisesta eli kädensija ei ole puuta. Tämä siksi, että tämän voi laittaa uuniin ja tehdä niitä iki-ihania pannupizzoja. Pannuja saa myös kannellisina, minkä ansiosta valmiit paistokset voi jättää rauhassa muhimaan tai odottamaan myöhästynyttä ruokailijaa.
Ainoa valurautapannun vika on sen paino. Aluksi tuntuu, ettei sitä jaksa nostaa. Mutta käsivoimat kyllä lisääntyvät ja vähitellen painoon tottuu.
Jamie Oliver on ainakin tosi HUONO. Kallis siihen nähden, miten nopeasti pinta menee pilalle!! X-(
meillä ostettu sellaisia keskihintaisia, mutta hyvin äkkiä jo huonoja, tarttuu ruoka pohjaan. Markkinoilta ollaan ostettu kallis pannu, minkä piti kestää... ja pian alkoi sekin hilsseileen.
Pitääk pannu uusia vuoden välein vai onko teillä tieto paremmasta?