Kauanko imetit? Miten vierotit? Entä miten vanhaksi tutti ja tuttipullo?
Mää imetin 9kk. Vierotin kerrasta poikki systeemillä. Tyttö nukku n. viikon yöt iskän kans eri huoneessa. Nyt 2v4kk ikäsellä on tutti vielä käytössä. Tuttipullosta vierotettiin pari kuukautta sitten.
Kommentit (55)
Vanhempi jätti itse tissin pois pikkuhiljaa, kun olin 7kk raskaana ja tutin jätti siihen ilmestyneen reijän vuoksi n.2v vanhana! Nuorempi jätti tissin Rota-viruksen seurauksena, yhdisti varmaan kauhean oksentelun tissimaitoon! Tutin jätti pois 2v2kk vanhana, siihen ilmestyneen reijän vuoksi! Kumpikaan ei ole ikinä juonut tuttipullosta mitään!
Mulla poika 10kk ja käyn töissä. Lopettaisin imetyksen tai edes vähentäisin mutta kun ei tuo juo mitään sitten!!!
Tuttipulloa ei ole ikinä oikeastaan käyttänytkään muuta kun joskus vettä juonut siitä. Tuttia käyttää vielä, ikää 2v3kk.
Lapsi vieroitti itse itsenä kieltäytymällä rinnasta. Nyt ikää 1v5kk ja vielä syö tuttia ja 2-3 kertaa pullosta maitoa.
sitten halusi vain pullosta. Loptin samalla pumppauksenkin.
iltamaito tuttipullosta 5-vuotiaaksi asti.
Tuttia söi 4kk-8kk ikäisenä tosin ei kovin innokkaana. Lopetettiin tutin tarjoaminen kun aina otti sen itse pois suusta. Tuttipullosta ei ole koskaan juonut mitään.
En ajatellut, että olisi mitään haittaa ollut.
Hän oli juuri täyttänyt 5, kun lopetimme tuttipulloilun. Syynä lähinnä pelko hammasvaurioista.
Koskaan ei imenyt huvituttia, jos tämä edes vähän auttaa .
Vierailija:
Mulla poika 10kk ja käyn töissä. Lopettaisin imetyksen tai edes vähentäisin mutta kun ei tuo juo mitään sitten!!!
Joi vettä kotona nokkamukista, yksivuotiaana siirtyi tavalliseen maitoon. Korviketta ei saanu välissä lainkaan.
Ei tykänny pullosta, joten emme edes yrittäneet. Nokkamuki meni kyllä.
Mut tosiaan ihmettelin, et noin iso vielä tuttipullosta juo! Mut jokainen tekee tyylillään! 22
Esikoista imetin 1v1kk (töihin kun lapsi 10kk), jäi kotiin isänsä kanssa. Ei huolinut pulloa, tuttia ei ollut. Vierotus pikkuhiljaa, kun lapsi alkoi itse jättää kertoja väliin. Yövieroitus 9kk iässä.
Kuopus, imetystä 1v2kk ikään. Töihin kun lapsi 1v1kk. Imetys lopetettiin pikkuhiljaa, viimeisimpänä aamun klo 5 imetys... Pulloa ei huolinut lainkaan. Tutti oli unituttina n. 1v iästä, kokonaan tutista luovuttiin 1v11kk iässä, jolloin lapsi itse kantoi tutit roskiin. Ikävöi niitä viikon verran iltaisin, sitten ei enää.
25
tuttipullosta luovuttiin 1v ja tutista 1v7kk
pikkukakkonen osittaisimetyksellä 2,5 kk tutista luovuttiin 8kk kun ei kelvannut kunnolla ni ajattelin että olkoon ilman.... tuttipullovielä osittais käytössä iltamaito suurin käyttökohde... ikää nyt 11kk
2v3kk käyttää vielä tuttia ja tuttipulloa.
Toisen vieroitin niin että annoin tissiä vain kun oli " pakko" eli lapsi selvästi juuri sitä kaipasi eikä rauhoittunut muuten. Ensin yritin antaa muuta purtavaa ja suunnata sitten huomion muualle. Meni tosi helposti näin, kivuttomasti ja hyvin, koko vieroitus oli ohi 2 viikossa ja minunkin tissit kesti hyvin!
En voi oikeasti sietää näitä epälapsiystävällisiä " kerrasta poikki" vieroituksia missään asiassa! Todella julmaa! Hellävaraisesti lasta kuunnellen, ei mitään mielettömiä itkutuksia niin hyvin menee. En myöskään voi sietää huudatusunikouluja tms.
Tutista meillä esikoinen luopui niin että leikattiin tuttiin reikä jota joka ilta suurennettiin, tutti kelpasi huonommin ja huonommin. Ja taaskaan ei suurta huudotusta ja tunteiden tuskaa tarvinnut järjestää.
Esikoinen käänsi pään poissa 8 kk ikäisenä eikä yksinkertaisesti huolinut enään rintaa. Tuttipullosta joi lähes päivälleen 1v ja sen jälkeen lasista. Kuopus jätti rinnan 1 v 2 kk, kun oppi kävelemään. Tuttipulloa ei huolinut koskaan. Vieroitin tosin rinnasta, jättämällä pikku hiljaa aina yhden imetys kerran poissa ja sen viimeisen imetyskerran poika vaihtoi kävelyyn. Nokkamukista joi tosin 1v 5 kk asti, lasin kaatoi aina pöydälle .Tuttia ei huolinut kumpikaan koskaan.