ÄLÄ ÄÄNESTÄ kokoomusta tai keskustaa seuraavissa kunnallisvaaleissa!
Ne ajavat lapsiperheet ahdinkoon samaan aikaan kun nostelevat omia palkkojaan kymmenillä prosenteilla.
Pidetään huoli että seuraavaan hallitukseen eivät enää pääse, eivätkö kunnallisvaaleissa saa paikkoja!
Kommentit (53)
päivähoitomaksut laskevat, ja hyvätuloisten nousevat! Miksi? Ihan vaan, koska opposition pitää vastustaa periaatteesta hallitusta, vaikka se olisi oikeassa. Sellaisia en äänestä.
Ja muuten, tulorajat vihdoin nousevat noissa maksuissa, ja perheen kaikki maksut huomioidaan, eli nimenomaan meidän monilapsisten perheiden asema paranee huomattavasti
mikä luottaa mielipiteenmuodostuksessaan lähinnä iltapäivälehtien otsikoihin, ts. oma ajattelu on jostain syystä pois suljettua tai ainakin kohttuuttoman vaikeaa?
Vierailija:
mikä luottaa mielipiteenmuodostuksessaan lähinnä iltapäivälehtien otsikoihin, ts. oma ajattelu on jostain syystä pois suljettua tai ainakin kohttuuttoman vaikeaa?
se kuka jättää äänestämättä ja valittaa miten huonosti menee.... tekisi mieli sanoa pari valittua sanaa moiselle luuserille.
Vierailija:
Vierailija:
demarit ei ymmärrä, että raha ei tule tyhjästä. Jonkun on ne ansaittava ja maksettava verona valtiolle jotta niitä työttömyyskorvauksia ja kotihoidontukea voidaan maksaa!
Vierailija:
demarit ei ymmärrä, että raha ei tule tyhjästä. Jonkun on ne ansaittava ja maksettava verona valtiolle jotta niitä työttömyyskorvauksia ja kotihoidontukea voidaan maksaa!
käsiään, jos kotihoidontukea ei maksettaisi. Se on näitä oikeiston kotkotuksia, että lapsia hoidettaisiin kotona.
Otetaan esimerkki perhe 2 aikuista 3 lasta kaikki hoidossa asuvat vaikka Espoossa ja ovat töissä vaikka Helsingissä.
Heidän brutto tulot ovat yhteensä 4600 eli 2300 per naama joka on palkkana aika perseestä pääkaupunkiseudulla. Netto tästä on noin 1600-1700 eli yht 3300 euroa.
Netto 3300 e/kk
matkakulut - 190 e/kk
asumiskulut -1200 e/kk
ruoka ym kotitalous jutut -900 e/kk
päivähoito - 489 e/kk
Heille jää siis 521 e/kk kaikkeen loppuun sähköt, vesi, lasten harrastukset, vakuutukset, bensat ym ym.
Tottakai tuo kaikki voi olla jonkun mielestä paljon, mutta on minusta aika syvältä jos noin pienillä tuloilla joutuu jo kovimpaan maksuluokkaan. Onko sitten oikein, että nämä Av-mammat ja niiden miesten tulot kun ne on aina kyselyissä 5000-15000 e/kk/hlö maksaa tuon saman maksun. Kyllä hintoja voi nostaa, mutta ne rajat pitää saada järkeviksi.
Nyt tämän esimerkki perheen päivähoito maksaa 420 e/kk.
ja siten, että kaikki lapset vaikuttavat nyt tulorajaan, ennen vaikutti vain kaksi ensimmäistä.
vaikka tässä on ollut ruthinaallisesti aikaa miettiä... Maksuja ei saa korottaa juu, verojako sitten? Keksikää nyt jotain.
Perheessäni kaksi alle kouluikäistä lasta ja molemmat vanhemmat alle keskituloisia. Silti yhteenlasketut tulomme ovat sen verran " hyvät" , että " saadaan" maksaa lisää päivähoidosta...
Ja tämä siis nimenomaan tämän uuden laskukaavan mukaan 3-lapsisessa perheessä.
Huvittavaa sinänsä, että virikehoito halpenee nykyiseen verrattuna :O
Vierailija:
ja siten, että kaikki lapset vaikuttavat nyt tulorajaan, ennen vaikutti vain kaksi ensimmäistä.
ja olen itse ehdolla kunnallisvaaleissa demarien riveissä ja jäsenenä
Päätin itse loikata KD:n kannattajaksi, kun se ei ole liian vasemmalla oppositiopuolueista, eikä se ole tainnut olla demarihallituksissakaan tyhmiä päätöksiä tekemässä...
Kiinnostaisi tietää heidän linjastaan, kun olen niitä yleensä äänestänytkin. Aika pettynyt olen kyllä viimeaikoina vihreisiin ollut.
Minusta nämä uudistukset ovat pelkästään hyviä, mitä nyt on tullut.
Vierailija:
Päätin itse loikata KD:n kannattajaksi, kun se ei ole liian vasemmalla oppositiopuolueista, eikä se ole tainnut olla demarihallituksissakaan tyhmiä päätöksiä tekemässä...
Kristillisdemokraatit ovat äärioikeistoa!
" Mikä on SINUN, on myös MINUN, mutta mikä on MINUN, on vain MINUN."
Ja tämä pitää paikkansa!