Oletko koskaan miettinyt mitä menettäisit jos
tulisi ero puolisosi kanssa ?
Mitä kaikkea menisi ?
mullta: hyvä aviomies+lasten isi, joka osaa laittaa hyvää ruokaa, peuhata lasten kanssa, tehdä käsillään lähes mitä vaan, päästää äitin tuulettumaan likkakavereiden kanssa..
Listaa vois jatkaa loputtumiin.
Tänään vaan jotekin pohdin mitä kaikkea voi menettää, onneks ei ajankohtainen mulla nyt !
Kommentit (10)
-vähemmän sotkuja siivottavana
-ei seksipaineita
-mahdollisuus uuteen kumppaniin
Sen lisäksi, että menettäisi rakkaan puolison ja lapset isän, niin varmaan menisi kotikin, koska en osaisi rakentaa tätä yksin loppuun ja en varmaan selviäisi yksin omakotitalon pidostakaan.
Suurin menetys olisi se kumppani kasvatusasioissa, arjen pyörityksen jakamisessa sekä menettäisin ihmisen joka arvostaa ja pitää minua hyvänä/mukavana/taitavana/rakkaana.
Isoin puute olisi että lapsilta menisi suuri osa isänsä kanssa vietettävästä ajasta.
Itse menettäisin sen ainoan ihmisen jolle meidän lapset ovat yhtä rakkaita ja ihmeellisiä ja mahtavia kuin itselleni - ei kukaan muu jaksaisi keskustella siitä aiheesta mun kanssani päivittäin.
Menettäisin myös paljon siitä vapaudesta joka tällä hetkellä on järjestellä työasioita, koska päivähoitorumban pyörittäminen vaikeutuisi.
Mikäli mies ei suostuisi myymään minulle omaa osuuttaan tästä asunnosta niin sitten joutuisin myös menettämään tämän kodin ja ostamaan toisen tilalle. Asuntolainakin kasvaisi, mutta se ei tuntuisi samalla tavalla menetykseltä.
-sen tyypin joka jättää likaisia sukkia olohuoneeseen, housuja kaikkien tuolien päälle eikä koskaan (oikeasti) vie takkiaan naulakkoon, joka huutaa kahvia ja vaatii itselleen ruokaa muttei osaa ottaa valmista annosta jääkaapista.
-sen tyypin joka käy suihkussa kerran viikossa
-sen tyypin joka herättää yöllä ja vaatii seksiä kun toinen haluaisi vain nukkua
- perheen yhteiset hauskat hetket, joissa oltiin kaikki onnellisia
- yhteiset lomamatkat, ei paljon kiinnosta lähteä kahden lapsen kanssa yksin etelään tai risteilylle, eikä se ole SAMA
- riemukkaat ajat, joita vietetty ystäväperheiden kanssa kotimaassa ja ulkomailla
- sukulaiset ja ystävät jotka miehen puolelta
- miehen joka oli paras ystävä ja läheisin ihminen (ja samalla piru)
Ja sitten sen kaiken materiaalisen eli auton imuroinnin, lamppujen vaihtamisen, polkupyörien huollon, lasagnen...
Itku ja ikävä tässä tulee, vaikka helpottunutkin olo on.
tsemppiä sulle nro 5, kurja juttu mutta voimia !
t ap
eli siis voin kokemuksesta sanoa kun tulin yllättäen jätetyksi niin minä menetin
- parhaan ystäväni
- lasteni elämästä heidän jokaiseen arkipäivään kuuluvan isän läsnäolon (edelleenkin loistava isä lapsillensa mutta se ei koskaan ole sama asia kuin se että olisi heidän arjessaan joka päivä mukana)
- kaikki yhdessä suunnitellut tulevaisuuden haaveet
- taloudellinen tulevaisuus yhden aikuisen perheessä on heikompi kuin mitä olimme yhdessä luomassa...
eli lyhyesti sanottuna menetin merkityksen yhteisiltä eletyiltä vuosilta ja menetin myös tavallaan tulevaisuuden.
En elänyt elämääni mieheni kautta vaan minulla oli ja on edelleenkin omakin elämä mutta menetys oli silti musertava.
Ollaan yhdessä tämä elämä rakennettu, joten multa menisi kyllä ainakin:
- Upea ja rakas ystävä ja paras aviomies
- lasten osaava ja omistautuva isä (tietty näkis lapsia mut ei arjessa...)
- taloudellinen turva, joka nyt loistava
- liuta ystäviä, jotka olen saanut miehen kautta (välit vaan viilenis vaikka sitä kuinka yrittää muuta väittää...)
- tämä ihana oma talo, ei olis mulla varaa tätä maksaa, joten mies ottais tai olis myytävä
- tämä hyvä tunne tästä elämästä!
- tulevaisuuden suunnitelmat (muutto ulkomaille jne)
American gigolo :-)