Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Esikoistaan odottavalle selittäkääpäs miksi vauvalle pitäisi hankkia vaunut, miksi ei kelpaa hyvin varustellut rattaat?

Vierailija
14.04.2008 |

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niihin kuuluu makuukoppa, niin sittenhän rattaat ovat ihan ok.

Vierailija
2/29 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaunuissa lapselle on tasainen ja hyvä nukkumapaikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 2 lasta eikä kumpikaan ole vaunuja tarvinnut. Tukevat kuomurattaat toimii hyvin ja niitä voi käyttää niin kauan kuin lapsi tarvitsee rattaita :)

Vierailija
4/29 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tämän päivän sana

Vierailija
5/29 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaunukoppaan meni 4kk, siitä asti ratasosassa. Makuuasennossa toki.

Vierailija
6/29 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vaunut ovat paremmat, tukevammat ja suojaisammat.

Vaunuissa lapselle on tasainen ja hyvä nukkumapaikka.

Vierailija
7/29 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valinta riippuu tavastasi liikkua lapsen kanssa, miten nukutat lapsen jne.

Me liikumme enimmäkseen autolla ja rattaita käytetään usein autoreissujen yhteydessä. Niiden täytyy siis olla sen kokoiset etteivät vie koko takaboxia.

Meidän lapset eivät myöskään ole säännöllisesti nukkuneet päikkäreitä rattaissa/vaunuissa, joten makuualustan ei tarvitse olla huippuhyvä.

Pikkuvauvalle on kuitenkin tärkeää että selkänojan saa aivan makuuasentoon.

Vierailija
8/29 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sillä väliä, minkä nimiset ne ovat virallisesti kun käytännössä kuomurattaat + koppa on ihan sama asia kuin yhdistelmärattaat-/vaunut?

Meillä " rattaat" ovat avorattaat (Brio Pony), " sattarit" sateenvarjorattaat ja sitten on vielä matkarattaat erikseen.

En ole koskaan ajatellut etten saisi kutsua kuomurata+koppa-yhdistelmää vaunuiksi!

Vierailija
9/29 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissa on tehty kompromisseja rattaiden parhaissa puolissa. Kun ostaa ensin vaunut, on myöhemmin tarjolla paljon parempia rattaita, kun niiden ei tarvitse toimia vaunuinakin.

Vierailija
10/29 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli varsinkin jos on kyse kevät/kesä vauvasta, pärjäät aivan loistavasti rattailla ja kantokopalla. Ja kun on hyvät renkaat ja lämpökoppa, olen pärjännyt talvivauvankin kanssa.

Vierailija
11/29 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan asiallisesti siis, perustelkaa miksi ei riittäisi pelkkä kantoliina tms? Mulla siis eka lapsi vasta tulossa niin olen tätä kyllä miettinyt...

Vierailija
12/29 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkkää skeidaa, ihan samat ovat rattaissakin, vaunut ovat muisto vanhoilta vuosilta. Ihmiset jumahtaneet

Vierailija
13/29 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksoi n. 400 euroa uutena.

Ja onhan ne nykypäivän ratasvaunu systeemit yhdistelmät ;) Silloin kun sinne pohjalle laitetaan joko pehmeä tai kova kantokoppa.

Vierailija
14/29 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pärjää pelkällä kantoliinalla, niin se on ihan ok. Rattaiden hankinta riippuu täysin siitä, miten meinaatte vauvan kanssa liikkua ja miten haluatte vauvaa kuljettaa. Ilman vaunuja tulee toimeen.

Vierailija
15/29 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

' vaunut' ne on. Lämpimät talvella, ja kesälläkin jämäkän oloiset. Erillisiä vaunuja ei varmaan enää löydä kaupoista kovin helpolla.

Vierailija
16/29 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos esim. käyt kaupassa, et todennäköisesti jaksa kantaa ostoskia koko matkaa kotiin, jos sulla ei esim. ole autoa.

Tai jos menet käymään esim. kahvilla voipi olla mukava laittaa vauva hetkeksi vaunuihin kun itse juot kahvia.

alkuunahn vauva on kevyt, mutta vo jo 4 kk iässä painaa 9 kg:a joten sekin käy pitemmän päälle selkään ja hartioihin.

Vierailija:

Ihan asiallisesti siis, perustelkaa miksi ei riittäisi pelkkä kantoliina tms? Mulla siis eka lapsi vasta tulossa niin olen tätä kyllä miettinyt...

Vierailija
17/29 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
18/29 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis turvallisemmaksi kuin rattaiden kantopussissa nukkumisen? Ja nyt kyse on siis pienestä vauvasta, joka ylipäätään mahtuu noihin pusseihin ja vaunuihin.

Vierailija
19/29 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma juttu...

Kai te nyt terveen lapsen haluatte!!!

Vierailija
20/29 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yhdistelmät ja matkarattaat ja kummillekin käyttöä. Yhdistelmillä hurruuteltiin imeväisen ja isommankin lapsen kanssa metsälenkkejä ja rapakin saattoi roiskua. Matkarattaat ovat sitten kaupunkikäytössä ja ostoksilla.

Jos ei tykkää tehdä pitkiä lenkkejä talvella, niin ei varmasti tarvitsisi noita vaunuja. Meillä on kantoliinakin käytössä, mutta mä en taas tykännyt kulkea kylmällä säällä ulkona sen kanssa, enkä varsinkaan liukkailla.