Siis tää on niin masentavaa! Olin puolentoista tunnin lenkillä 12000 askelta tuli
ja sit ku katoin askelmittarista kalorinkulutukset, niin tulos oli vähä yli neljäsataa kilokaloria. Toihan vastaa yhtä ateriaa, tai tyyliin puolikasta viineriä??? Arvatkaa masentaako.
Kommentit (15)
tarkoitan nyt, ettei jokaista suupalaa ainakaan tarvitse vahtia. Liikkumalla poltetut kalorit auttavat vain vähän painon hallinnassa. Tärkeintä on se, mitä kitaan tunkee päivän mittaan.
Eihän tossa oo mitään järkee. Jotta sais ees kulutettua ne kolme tavallista ateriaa, pitäisi koko muu päivä olla juoksemassa. Ja sitten kun pitäisi kuluttaa vielä ENEMMÄN kun syö... Arght.
Ja juu, olen aika untuvikko. Viikko sitten aloitin laihdutusyrityksen, ja joka pivä olen lenkkeillyt. Nyt on pudonnut 1,6 kg. Tänään tosiaan testasin ekan kerran tuota askelmittairia, ja tästä lähtien kyllä seuraan vaan niitä askeleita enkä kaloreita :(
ap
Minä olen käyttänyt sykemittaria nyt vuoden verran, ja luopunut siitä ajatuksesta, että pelkällä liikunnalla pääsisin mihinkään merkittäviin tuloksiin - on siis mietittävä syömisiä myös!
Muistathan, että kulutat ihan koko ajan kaloreita, olisiko päivän saldo naisilla 1800 kcal? Liikunnalla nostat tuota määrää (edes vähän...) ja tehostat perusaineenvaihduntaa myös silloin, kun et liiku.
Liikunta myös kiinteyttää, eli kropasta tulee paremman näköinen vaikka kilot olisivat tismalleen samat :-)
Tsemppiä vain, alku aina hankalaa!
Se laihduttaa oikeastaan enemmän kuin liikkuminen. Mutta toki liikunta on tärkeää hyvinvoinnin vuoksi, joten älä vaan lopeta sitä!
Harva ehtii liikkua niin paljon että kuluttais sillä 3 ateriaa
Mä siis oon kyllä muuttanut syömistäkin paljon. Enkä ajatellutkaan, että pelkällä liikunnalla laihtuisi, mutta on tuo silti masentavaa kun räntäsateessa reippaasti kävelee puoltoista tuntia ja olo on että " jess!" ja kattoo askeleiden määrän ja olo on " OUJEEAH!!" ja sitten menee painamaan sitä kalorinäppäintä niin sieltä tulee joku vaatimaton 400...
Mä halun elää siinä uskossa että askelmittari on rikki ja toimii huonosti ja tekee nolla virheistä, ja oikeesti se ois 4000 tai vaikka 40000.. Tuntuu paljon paremmalta:):)
ap
Kulutat koko ajan kaloreita. Laihduttaessa kalorivajeen olisi hyvä olla n. 500, eli jos normaalisti kulutat 1800kl päivässä, niin nyt syötkin vain 1300kl. Mutta jos liikut sen 400 kalorin edestä joka päivä, niin saat syödä vähän enemmän.
Mä en siis oo kaloreita ruuasta ym. laskenu yhtään. Mä syön terveellisemmin ja puolet vähemmän ja liikun joka päivä. Mun maalaisjärjen mukaan näin laihtuu, ja nyt on onneks jo vähän pudonnutkin. Sit jos rupee näyttään silt, ettei paino enää putoo, niin saatan ruveta laskee kaloreita ym. Tällä hetkellä meen vielä ihan maalaisjärjellä.
Mutta kiitoksia kannustuksista:)
ap
päivässä kävelykilometrejä tuli n.15, viikonloppuisin tein vielä pidempiä lenkkejä. Oli tehokasta, sillä ei ole tarvinnut koskaan olla laihdutuskuurilla eikä " erikseen" mennä harrastamaan mitään liikuntaa. Valitettavasti vasen jalkani hajosi, loppui himokävely siihen. Eilen tosin tein 8km:n lenkin, polvituen kanssa, eikä paljonkaan särkenyt!
et 400kcal, wau! Musta se on jo tosi hyvin yhdestä liikuntakerrasta. Sillä kalorimäärällä saa jo aika paljon syödä kaikkea ylimääräistä herkkua, jos haluaa.
Mulla kuluu seuraavasti:
tunnin ratsastus 350 - 460 kcal
45 min jumppa tai circuit 260 kcal
35 min juoksu 280 kcal
Ja kaikkien noiden jälkeen kyllä tietää ja tuntee liikkuneensa!
saat tunnissa kulutettua n. 800kcal.
Ja hanki kunnon sykemittari, eihän noiden askelmittareiden tietoihin voi luottaa, eihäm niissä näy syke ym?
Reipas sauvakävelylenkki kuluttaa minun sykemittarini mukaan jopa 600-700ckal. Painoa minulla on 61kg, pituuta 162cm. Ja kävelen siis oikeasti repaasti, reitilläni on useampia ylämäkiä. Paljon näkee sellaisia lönkyttelijöitä jotka kuvittelee että palkkö sauvojen mukaan ottaminen tehostaa liikkumista.
on kovaa ja tahdonlujuutta vaativa asia.