Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**TAMMIMAMMAT ja mukulat vk 16**

14.04.2008 |

Uutta viikkoa taas. olkaatten hyvät!

Edellisen viikon jutut: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=73&m=12857441&p=1&tmo…

Mies tuli kotiin silloin kun pitikin. Pojat olivatkin sitten viikonlopun paljon vauhdikkaampia kuin nuo mun yh-päivät. Riehaantuivatkohan isän kotiintulosta vai olivatko kiltisti äidin mieliksi vai ovatkohan vaan muulloinkin levottomampia kun ei ole koulua?? Tosin luulisi kyllä, että koulupäivät ovat levottomampia kun ovat silloin väsyneempiä.

Lemmikkejä meillä on vain akvaarioissa. Eivät hyökkäile vauvan kimppuun, mutta harmikseni tyttökään ei ainakaan vielä viihdy kaloja katselemassa.

Frimmy: Luulis, että sulla on joku lihas totaalisen jumissa jonkun jännittyneen imettämis- tai lapsenkantoasennon takia. On aika yleistä. Mä luulin, että olen onnistunut imettämään rennossa asennossa imetystyynyn kanssa, mutta eilen kun mies vähän hieroi mun hartioita, niin huomasi hyvin, että siellä on kunnon jumitukset taas. Hyvä se on kuitenkin käydä fysioterapeutilla.

Kaura: Se, valuuko imettäessä toisesta rinnasta maitoa, on tosi yksilöllistä. Toisilla valuu aina, toisilla ei ikinä. Mä en tarvi yöllä liivejä, maidonkerääjää en ole tarvinnut koskaan. Maitoa tulee silti ihan hyvin. Ei rintojen tarvi valua tai olla pakkautuneita tai kipeitä, voi maitoa silti tulla hyvinkin riittävästi. Mä en ole aina ihan varma siitä imetyksen edullisuudesta siksi, että mä syön kuin hevonen koko ajan... ;)

Yksikätisenä taas, joten toiste lisää...

Strutsi ja neiti

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelin muutamaan otteeseen tuolla odotuspuolella, mutta viimeiset kolme kuukautta olen vaan silloin tällöin lukenut teidän muiden kuulumisia.

Meidän tyttö, nyt 3,5 kk syntyi 30.12. Laskettu aika oli 8.1. Tyttö oli perätilassa ja lisäksi isokokoinen (syntymäpaino 4245 g), joten leikattiin. Leikkausaika oli varattu 2.1., mutta tyttö päätti sitten lähteä tulemaan jo vähän aikaisemmin.

3 kk neuvolassa painoa oli tytöllä 6880 g ja pituuttakin 64,7 cm eli yläkäyrillä mennään. Hassua sinänsä kun isosisko on aina ollut alakäyrän kulkijoita. (tosin isäkin on eri, joten siinä taitaa olla syy)

Tyttö nukkuu hyvin. Yöt yhdellä syötöllä 10 h (21-7) ja päivällä 1h, 4 h ja 2 h päiväunet. Tosin lähipäivinä on tullut tunne, että rytmi on muuttumassa pidempien yöunien ja lyhyempien päiväunien suuntaan.

Tyttö on saanut maidon pullosta 1,5 kk alkaen. Paino ei aluksi noussut riittävästi ja suosittelivat neuvolasta lisämaidon antamista. Siitähän sitten tietysti seurasi se, että tyttö sanoi hyvin nopeasti " ei kiitos" rinnalle. Eilen annettiin vähän maistaa perunaa. Ilme oli justiin sellainen kuin voi odottaakin - kauhistunut :)

Leikkauksesta toivuin mielestäni tosi hyvin ja alkuvuoden olen lenkkeillyt ja ulkoillut ahkerasti. On jäänyt energiaa jemmaan kun maha oli niin kova supistelemaan että en pystynyt kunnolla liikkumaan viimeiseen 6 raskauskuukauteen.

Tyttö jokeltelee kovasti, hymyilee usein ja on pari kertaa kikattanutkin. Kääntyy vatsalta selälleen ja yrittää epätoivoisesti saada vatsallaan jalat pyllyn alle ja potkittua itseään eteenpäin. Noilla kiloilla se ei tietenkään onnistu :) Joillain on ollut ongelmia vatsan toiminnan kanssa. Meillä se haasteellisempi lasti tulee lähes päivittäin mutta ei koskaan kahdesti päivässä. Saa nähdä vaikuttaako kiinteiden aloittelu tähän asiaan.

Ollaan varmaan ensimmäisten joukossa noiden kiinteiden kanssa koska vauvakin taitaa olla listan vanhimmasta päästä - ja isoimmasta. Neuvolassa sanoivat että ennen 4 kk ikää voi maistelut jo aloittaa ja nyt tosiaan ikää meidän neidillä sen 3,5 kk.

Näin meillä. Aurinkoisia kevätpäiviä toivotellen,

ReettaE

Vierailija
2/47 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä viikko alkoi kurjasti kun tyttö heräsi 5:30 nenä ihan tukkosena. Laitoin keittosuola tippoja ja ne auttoi. Sain imetettyä ja tyttö nukkui vielä pari tuntia. Ärsyttää noi nuhat kun vauvat on sitten niin reppania. Ei maistu tutti eikä tissi ja kitinää riittää. Toivottavasti menis pois pian. Laitoin kyllä tytön ulos nukkuun, kun nukkuu siellä paremmin.

Meillä on nyt vähän maisteltu perunaa ja porkkanaa. Aikas huvittavan näköistä touhua. Onhan se sellasta irvistelyä, naureskelua ja syljeskelyä :) mutta pikkuhiljaa totutellaan. Onko kukaan muu jo aloittanu kiinteiden maistelua?

Me ollaan kesäksi suunniteltu Tukholman laivareissua poikien ja tytön kanssa. Vähän kyllä vielä mietin että mitenköhän vauva siellä mukana menis.. onko kellään kokemusta sieltä? Mikäköhän laiva olis kiva lapsille? Olis niin kiva käydä " jossain" , mutta en tiedä onko se vauvalle hyväksi?

Frimmyn selkäkipu kuulostaa kyllä tosi kurjalta... nyt pian sinne fysioterapeutille, josko olisi apua!

Nyt tarvii mennä pyykkien kimppuun. En jaksanut viikonloppuna pestä yhtään ja vuorihan siellä jo odottaa..

Mukavaa viikkoa kaikille!

anjuskan ja tyttö 7.1.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Frimmy: kuulostaa nuo sinun selkävaivat samanlaisilta, joita mulla oli kakkosen jälkeen. Noihin ns. fasettilukkoihin kannattaa kyllä hakea apua fysioterapiasta, ronskia hierontaa kannattaa välttää, koska siellä saattaa olla pientä tulehdustakin. Ensiavuksi kannattaa kokeilla keppijumppaa ym. millä saa rintarankaan kiertoa. Mulla auttoi pahimpina hetkinä se, että painoin selkärangan ja lapaluun väliä ovenkarmia vasten, saattaa tosin olla aika kyseenalainen keino... Vauvan kantamisotteita ja syöttöasentoja kannattaa tosiaan tarkistaa.

Strutsi: meillä pojat on aivan samanlaisia. Silloin ovat kuin enkeleitä, kun on joku poikkeustilanne, esim. minä tai mies reissussa. Sitten hypitään kirjaimellisesti seinille, kun kokoonpano on taas normaali. Sama juttu myös yökyläreissujen jälkeen, heti kun kotiin pääsevät, alkaa kiukuttelu.

Mukava kuulla teistäkin, ReettaE!

Anjuskan: meillä sama juttu, eli tyttöön iski räkätauti! Kyllä on kurjaa kattoa kun pienellä on hankala olla, eikä oikein mitään voi tehdä. Pari kertaa olen imenytkin nenää, kun tuntuu että räkä jää " kirnuamaan" johonkin sinne nenänieluun. Vähän oli lämpöäkin tuossa ennen päikkäreille menoa, sen takia en laittanut uloskaan. Toivottavasti ei pahemmaksi äidy. Viime yön nukkui kyllä hyvin, kun nostin sitterin pinnasänkyyn ja nukutin neidin siinä. Nukkui 8 tuntia syömättä, välillä kyllä aivasteli mutta ei kunnolla herännyt. Nyt nukkuu mahallaan.

Käytiin eilen kattomassa Risto Räppääjä, kun se vikan kerran näytettiin. Olipas aivan piristävää vaihtelua tuolla lastenelokuvien saralla. Meidän pojat hekotti niin että sali raikas.

Lumisade loppu, pitää mennä patistamaan poitsut ulos! Mukavaa viikkoa kaikille!

aksiina ja Annu 28.1

Vierailija
4/47 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tuli flunssa meidän perheeseen, ja jokainen vuoroltaan yskitään ja niistetään. Vauvakin on vähän räkäinen, toivottavasti jää tuohon " vähäiseen" , eikä mene ihan tukkoon.

Eilen huomasin kauhukseni, että vauvan kaulapoimu on mennyt rikki. Nyt sitten sitä huomioidaan enemmän, ettei mene pahemmaksi. Vaikea sitä vaan on välttää, kun maitoa ja kuolaa valuu koko ajan kaulalle ja kun se poimu ei saa ilmaa ollenkaan, ellei vauva kallista päätään kokoajan reilusti taakse. Kylvetin sitten vauvan eilen heti, kun huomasin hautuman ja laitoin Weledan sinkkirasvaa. Tänään näytti jo vähemmän punaiselta, joten laitoin vain sinkkiä lisää.

Muuten tyttö on oikea neiti aurinkoinen, jota voi vain ihmetellä, että voiko toisella elämä vain olla noin helppoa. Kyllähän sitä kitinääkin ja ähkimistä tietysti on, mutta usein syynä on nälkä, väsy tai kakka, tai sitten kaikki yhdessä.

Rohkeasti vaan anjuskan reissuun! Vaikka vauva ei niin ymmärtäisikään matkailusta, niin eipä siitä haittaakaan ole! Me tehtiin laivareissu Tallinnaan, kun tuo keskimmäinen oli 7-8 kk, ja hienosti meni, nukkui hyvin rattaissa eikä mitään ongelmia ollut. Ja nyt ollaan sit kuukauden päästä menossa Turkkiin. Vaikka vauva ei niinkään noita reissuja ymmärrä, niin kaikille muille se matkailu onkin aivan mahtavaa.

ReettaE oli maistattanut vauvalle perunaa. Onko muut ajatelleet antaa kiinteitä vauvalle? Minä varmaan odottelen sinne 4kk ikään asti, koska maitomäärät ei meillä ole vielä mitään hirmu suuria, ja tyydyttää hyvin vauvan nälän. Laskin jokunen viikko sitten, kuinka paljon maitoa menee päivässä vauvalle, niin siinä litran molemmin puolin sain tulokseksi, ja arvioisin, että nyt menee suurin piirtein saman verran.

Lemmikkikyselyä oli. Meillä ei tällä hetkellä ole lemmikkiä, mutta varmasti sitten, kun nuorimmat lapset on siinä 4-5 ikävuoden paikkeilla, niin harkitaan taas koiran ottoa. Kun keskimmäinen oli vielä vauva, meillä oli silloin mastiffi. Koiramaailman lempeä jättiläinen. Valitettavasti aika hänestä jätti epilepsian takia, ja jätti kyllä suuren aukon meidän perheeseen. Otimme sitten jonkin aikaa tuon mastiffin kuoleman jälkeen tanskandoggin pennun n. vuosi sitten, josta oli pakko luopua viime kesänä, kun aika ei yksinkertaisesti riittänyt. Ei ollutkaan niin helppoa olla pennun kanssa, kuin aikuisen koiran kanssa... Nyt pidämme visusti taukoa koirahaaveilussa ja sen aika on sitten, kun sille on aikaa runsaasti!

Kaura: Minäkin olen lukenut, että maidon riittävyyteen ei vaikuta se, tuntuuko rinnat täysiltä tai valuuko niistä maitoa. Toisaalta, mulla itsellä kävi just niin, että rinnat tuntui ihan tyhjiltä, eikä vauva ollut ollenkaan tyytyväinen, ei malttanut oikein imeä ja raivosi kun tuli rinnalle. Sitä kesti useita viikkoja, joten syynä ei voinut olla mikään tiheän imun kausikaan. Sitten kun annoin korviketta, niin siihen loppui huudot, joten ajattelin, että helpommalla pääsee niin vauva, kuin muukin perhe, kun annan korviketta. Kaikki oli tyytyväisiä... Edelleenkin harmittaa, että imetys loppui taas lyhyeen, mutta minkäs teet. Ei ole helppoa aina...

Jahas, Aada heräsi, täytyypä mennä.

T:vikli80 ja Aada 4.1.

Vierailija
5/47 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätinpä minäkin kirjoitella muutaman rivin ennenkuin neiti parvekkeelta heräilee.

Meidän neiti syntyi 9.1 klo 19:45 ihan spontaanisti käynnistyneellä synnytyksellä. Tyttö oli 50 cm pitkä ja painoi 3410 g. Nyt kolme kuukautis neuvolassa pituutta 63 cm ja painoa 5420 g.

Neiti nukkuu yleensä n klo 21-07.00 ja herää välissä yhden kerran tankkaamaan maitoa. Meidän neiti ei alusta lähtienkään ole jostain syystä saanut imemällä tissistä maitoa vaikka kätilöt ja neuvolassa katsoneet, että imemis ote on oikea joten olen sitten nähnyt vaivan ja pumpannut rinnoista maidon ensin pulloon ja sitten antanut pullosta. Onhan siinä vaivaa mutta kun maitoa kerran on tullut niin olen sen pumppausvaivan nähnyt. Nyt parin viikon ajan maitoa ei ole enään tullut kuin noin 2-3 dl päivässä joten korviketta olen joutunut antamaan jo reilusti.

Meillä myös neuvola täti sanoi, että voisi alkaa jo harjoittelemaan kiinteillä, mutta kun on niin montaa mielipidettä tosta aloittamisiästä niin en nyt osaa päättää aloittaako vai odottaa sinne 4 kk. Mutta siis neuvola täti oli sitä mieltä että voisi aloittaa jo totuttelun.

Ei kai meille sen kummempia, tilattiin juuri Portugalin matka syyskuulle ja sitä nyt odotellaan innoissaan!!!!

Nildemar

Vierailija
6/47 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nukuttiin pual 12 sekä äiskä että vauva, kun jäi molemmilta päiväunet vähiin sunnuntaina. Lauantaina olin kuitenkin tappiin liikenteessä. Ihan ei menny kaikki niinku olin suunnitellu koska drinksuttelu oli kuin olikin myöhästä kaverini osalta eli oli tullut raskaaksi, ensiyrittämällä. Hyvä niin!

No, hän oli siis kuskina. Eka saunoteltiin vauvan kans ja mies teki sillä aikaa meille pizzaa. Hän siis myös hoisi vauvan illan ja yön, kävivät mummolassakin. Tosi kultanen!

Lemmikeistä: Chihuahuamme on niin punkero että sen hyppimistä ei tartte kytätä mutta kiinanharjakoiraamme, tai lähinnä sen kynsiä, tarttee varoo. Vauvaa ei esim. saa jättää sohvalle tai sitteriin koiran ja oven väliin, jos vaikka ovikello soi. Koira sännätessään voi ihan hyvin ottaa vauhtia vaikka vauvan naamasta. Ja sängyn laidalle ei voi jättää koska koira ei nää laidan yli hypätessään sängylle. Chihulla on oma palli sängylle tuloon joten se näkee vauvan =).

Mitään mustasukkasuuksia ei oo ilmentyny vaikka molemmat koirat on tosi sylivauvoja. Nyt me nukutaan kaikki 5 samassa sängyssä: kiinanharjakoira mun ja miehen välissä, vauva mun vieressä ja chihuahua jalkopäässä.

Kissan kans voi olla joo vähän jänskää, nekun hyppää mihin vaan ja tykkää lämpösistä koloista. Mutta on toi meiän harjakoirakin menny muutaman kerran sitteriin vauvan ollessa siinä. Ja jos otan molemmat koirat mukaan vaunuileen niin harjakoira matkustaa kans vaunuissa. Chihu tarttee enemmän liikuntaa =).

Tämmösiä eläinjuttuja tällä kertaa.

T: Xena ja Pinja 2½kk

Vierailija
7/47 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen just tuota samaa ovenkarmiin painamista just siitä kohdasta, kun tuntuu et pakko saada jotain helpotusta aina kipuun...emmä tiiä ees että auttaako se oikeastaan, mut ainakin tuntuu helpottavalta kun jotain muutakin tuntua siihen saa kuin kivun.

Ärsyttää kyllä kun ei kärsi edes kunnolla liikkua, huomasin että mun painokin on lähtenyt nousuun, vaikkei kaikki raskauskilot ehtineet edes hävitä...niin ei tässä nyt enää uudestaan lisää painoa kaivattaisi.

Mies on just tällä hetkellä fysioterapeutillaan, aikoo varata sieltä ajan mulle. Toivottavasti saa jo tälle viikolle. Sen pitäis olla kuulemma tosi hyvä " diagnosoimaan" (monet on löytäneet hänen luonaan vaivansa ja avun siihen kun lääkärit on vaan ihmetelleet että mikä lie...)

Ja joo, uskon että hyvä apu voi olla korjata vauvanhoito- ja -kanto-asentojaan, mutta jotenkin se on helpommin sanottu kuin tehty. tarviisin varmaan jonkun tukikaaren selkään joka estäis mua tekemään vääriä liikkeitä, ehkä mä sit muistaisin. Tai kun mulla on yleensäkin jotenkin poikkeuksellisen huono kyky hahmottaa omaa kehoani, niin en osaa määritellä mitä pitäisi tehdä että asento olisi parempi.

Joo, mutta pitää jatkaa myöhemmin muita juttuja. Nyt on pakko alkaa imuroimaan, kun Ohto nukkuu (imurointi ei haittaa sen unta, tuntuu oikeastaan että parantaa vaan..) Pariin päivään ei oo jaksanut imuroida tai on ollut muita kiireitä, me hukutaan kohta tänne koiran- ja kissankarvaan! Vitsi tää kevät on ihanaa, karvanlähtö ei oo vielä ees pahimmillaan, vähä vasta alullaan.. Ja silti jo ihan kamalaa. Huoh.

Frimmy ja Ohto 250108

Vierailija
8/47 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla teistäkin ketkä olette vasta palanneet ketjuun=)

Reetan vauva on liki meidän vienoa, vieno syntyi 28.12.Vieno ei kyllä yritä kääntyä vielä. muutenkin on tyytyväinen ihan eikä kovin kiinnosta viel" isojen jutut" . ehtiihän sitä.

huomenna sit waynen treffit. toivottavasti moni tulee paikalle.

Eilen söin munaa majonesissa.Oon ollu munattomalla dietillä. Neitokaisella tuli tänään näppyä ja nyheröö. Jatkan tutkimuksia.

meil ei oo lemmikkejä.Oli kaks kissaa ku esikoinen synty mut piti antaa allergian takia ne pois. Toinen oli sellainen hönö et änkes aina vauvan sänkyyn ym., mut toinen oli norjalainen metsäkissa, joka vain vartioi lattialla pinniksen vieressä vauvaa.

Mulla ei kyllä kilot putoa, kun tekee mieli kaikkea hyvää ja myös syön sitten hyvää.Lisäksi tuntuu et imettäessä on nälkä koko ajan ja annokset on liian isoja.Jos syön vähemmän, olen äreä ja päätä särkee.

sammermanni ja vieno

Vierailija
9/47 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lunta tuli vaikka kevättä jo odoteltiin Nooran kaa... No nyt vähän kuulumisia pitkästä aikaa kuten eilen lupailin.

Ihan hyvin on mennyt, mutta piha huutaa laittajaa, kun lumet ovat sulaneet eli ihan puuhaa riittää. Noora voi hyvin ja on tosi rauhallinen ja nauravainen tyttö kunhan ruoka tulee ajallaan. Minäkin luovuin imettämisestä muutama viikko sitten,kun se meni sellaiseksi huudoksi se tissinsyönti, siis luovutin pullolle. Tuntuikin kyllä siltä et maito alkoi rinnoista vähenemään ja tytön kärsivällisyydellä ei odotella että tuleeko sitä maitoa vai ei... Mutta olin alunperinkin asettanut tavoitteen, että hienoa jos 2kk pystyn imettämään ja nyt mentiin pari viikkoa siitä ylikin eli nou hätä.

Lemmikeistä; meillä 3,5v cavalieri (pikku spanieli) joka ei ole onneksi osoittanut juurikaan mustasukkaisuuden merkkejä, vaikka aika perskärpänen onkin ja kova minun perään. Lähinnä vain haluaisi nuolla Nooraa ja nuuhkia ihania vauvatuoksuja (kukapa ei :)). Siltikään en jätä koiraa vauvan kanssa kahdestaan, vaikka koira tuollainen luppana onkin. Kun katsellaan Nooran kanssa lattialla vaikka kirjaa niin Poju tuo oman lelunsa viereen ja näin " osallistuu" leikkihetkeen. Aika hauska.

Miehen osallistumisesta vauvan yöhoitoon; mies vuorotyössä ja aikamoinen yöeläjä muutenkin eli hoitaa jonkun verran yösyöttöjä, kun valvoo muutenkin myöhään. Kaikista ihaninta on kuitenkin ehkä se kun tulee aamulla yövuorosta kuudelta ja hoitaa tytön tuonne kahdeksaan asti ja mä saan nukkua silloin pitempään. Niin meillä kun on rytmi se, että illalla nukkumaan 19-20 ja aamulla 05-06 ylös. Ou jea!

Kiinteitä mekin aloitellaan maistelemaan varmaankin jo tällä viikolla. Perunalla suosittelivat neuvolassa aloittamaan eli sillä sitten. Niin ja neuvolasta suosittivat jo pikku hiljaa aloittelemaan maistelua eli se kanta täällä. Toivon, et lusikasta syönti ei kovin vaikeata ole, kun on D-tipat aina otettu lusikalla vai onko sillä sit mitään vaikutusta. Vaikea sanoa...

Mitäs muuta... Monilla on flunssaa ollut, VOIMIA teille! Varmasti vie ilon elämästä jatkuva sairastelu.

Ja te jotka ette ole nukkuneet tammikuun jälkeen; VOIMIA ja lisää VOIMIA teille. Ei voi kuin hattua nostaa, kun näin pitkälle olette päässeet ja te ja vauvat ootte vielä hengissä. Toivottavasti helpottaa jo pian ja nukkumatti tulis teillekin.

Kuten jo eilen mainitsin, niin vauvauinti aloitettiin 2 viikkoa sitten ja se on tosi kivaa. Suosittelen, kellä vaan mahdollisuus siihen on. Meillä ei vielä käännytä paitsi mahalta selälleen vahingossa. Nauretaan ääneen kylläkin. Yöt menee normaalista parilla herätyksellä. Pari yötä sitten oli tosi kitunen yö ja Noora heräili vähän väliä ja viimein sain sen rauhottumaan puoli viiden jälkeen. No ei mennyt kuin hetki kun miehen yöpöydällä alkoi surrata (kannattaa olla värinä hälytys herätyksessä...) ;" On aika herätä... kello on... neljä neljäkymmentäviisi... on aika herätä..." Tosi ihana herätys ääni, no mies nousee istumaan sängyn laidalle puhelin kädessä eikä millään keksi mitä sille pitäis tehdä. Mä pimahin täysin ja suhisin, että paina nyt vi##u jotain nappia ennen ku tyttö herää. Täti vaan jankuttaa että " on aika herätä... kello on... 4 45" No heräshän se tyttö... Helvetti ku välillä on vaikeeta... no tämmöstä joskus.

Mut nyt jatketaan hommia! Ihanata viikon alkua meille kaikille!

Pore & Noora 030108

Vierailija
10/47 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

välillä taas minäkin ehdin koneelle...Meillä on lemmikkinä yksi kissa ja aluksi vähän jännittikin että miten se ottaa uuden tulokkaan vastaan. aluksi vauva kiinnosti sitä paljonkin että joutui koko ajan vahtimaan että ei mee vaunuille yms...mutta nyt ongelma on ratkennut siten että jostain syystä kissa kiertää aleksandran kaukaa ja vähän kuin pelkäis sitä.Mutta en kuitenkaan täysin luota siihen, mutta onneksi kissa on muutenkin melkein koko päivän pihalla ja yöt sitten suljettujen ovien takana :)

Kiinteitä meillä on jo aloiteltu koska ainut korvike joka sopi neidille pisti vatsan löysälle ja kiinteillä yritetään saada kakka normaaliksi. ja ihan hyvin on onnistunutkin.ja voi niitä ihania ilmeitä joita siltä saa aina kun syöttää. ihan kuin se kysyis multa et ootko nyt aivan tosissas??

Meillä neiti kääntyilee jo kovasti kyljelleen ja tänään oli ensimmäisen kerran kova yritys vatsalleen mutta ei vielä kääntynyt ku toinen käsi oli tiellä :)

noppari ja neiti 060108

Vierailija
11/47 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottelen vieraita ja kohta olisi lähdettävä lymfaan. Esikoinen katsoo pikkukakkosta ja " pojat" nukkuvat.

Melkoista härdelliä on ollut, mulla oli vatsatauti, nukuin melkein putkeen 36 tuntia ja sitten taas pirtsakkana ylös. Maidontulo hieman tyrehtyi tuossa taudin kourissa. Mulla on nää järkyt rintsikat ja liiisuojat yötäpaivää, maitoa valuu.

MANTELIHAMMAS ja MIUKKIS: Mitkä oli ne verkkorintsikat nimeltään?

G. Hylkiikö vauvasi toista rintaasi? Meillä Olavi kakoo ja melkein tuehtuu vasemmalla tissillä ekaks. Sieltä ilmeisesti tulee maito erilailla suihkuten kuin oikeasta tissistä.

Meillä on kaksi kissapoikaa jo 11v. vanhoja. Vein esikoisen allergiatesteihin, mut testattiin samalla. Tyttö ei ollut allerginen, mutta minä olen mm. kissoille. Kissat kunnioittavat vauvaa. Tosin toinen katti on ruvennut makaamaan tyhjissä vaunuissa ulkona :).

Olen tuomassa huomisille treffeille Mustaahevosta, laitoin siitä tuonne treffipinoon kyselyn.

Olavilla oli tänään neuvola; 6,5kg, 63,5cm ja pipo on 42,5cm. Pitkä poika.

Täällä Espoossa on ihana ilma, aurinkoinen , lämmin, tosin tuulee.

T. Ametisti ja Olavi 3kk, ekat naurut tuli eilen

Vierailija
12/47 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja heti alkuun, Go Karpat!!! Kun kerran tiputtivat mun suosikkijoukkueen (Tapparan) jatkosta niin voitto meni ihan oikeelle joukkueelle! Ja onhan se kuitenkin ' kotikaupungin' tiimi! ;)

Mukava kuulla kuulumisia vahan harvemminkin kirjoittelevilta, kiva! :)

Itse kaipailen ainakin Plumeriaa, Piipaata, Muhvia, Mutsiko? eika Tanskan Stagestakaan ole kuulunut mitaan pitkaan aikaan...?

Magda_lena oli ottanut shamppanjaa, siita saakin ihanan harmittomat ' kannit' ! Itse tulen ainakin aivan hopsoksi kikattajaksi kun juon shamppista/skumppaa :)

KIINTEAT saa meilla viela odottaa, yritan taysimettaa viela kuukauden ennenkuin aloitamme bataatilla, tissia saa syoda kylla niin pitkaan kuin haluaa! Ja ei mullakaan tissit ole enaan koko aikaa pinkeet, maidontuotanto kun vastaa tasantarkkaan kysyntaa =)

G: meilla suositaan oikeaa rintaa, epailen syyksi juuri tuota Ametistin mainitsemaa eli vasenmman puolen suihkutissisyytta =/

LEMMIKIT on haaveissa sitten kun on se omakotitalo ja suuri piha missa telmia koirien kanssa! Bordercolliesta on kokemusta ja ehdottomasti haluan moisen kunhan sen aika on... Kissoja en voi sietaa, alkaa kysyko miksi... =/

KAKKAa on taalla pantattu pahimmillaan 14vrk ja melkoinen lasti sita sitten tulikin kerralla! Nyt on jalleen 8 paiva menossa ilman hajupommia...

Neiti nauraa kakattelee aaneen jo kovasti ja aivan ihana hymytytto tuo typy kylla nykyisin on! Vaikka se eka kolme kuukautta oli aivan kamalaa niin nyt voi neidista nauttia taysin siemauksin! =)

Mies lahtee reissuun jalleen sunnuntaina, en kylla tahtoisi paastaa kun menee ensin Rioon, jossa on aivan jarkyttava Dengue-epidemia! Viime ke-to tuli uusia tapauksia 1/minuutti!!! ja satakunta kuollutta yksistaan Rion alueella... no, onhan siella kylla n.6milj. asukastakin, mutta silti pelottaa =/ Meilla on ilmastoitilaitteet paalla oisin ja tietty elektroniset saaskentappajat Dengue-otokkaa torjumassa, poikien koulussa vain pahin saaskivuosi miesmuistiin ja olenkin spreijannut pojat saaskimyrkylla aamuisin ennen kouluun lahtoa...

Keskiviikkona aika neurokirurgille kuulemaan pojun magneettikuvien tulokset, jannittaa!!!

-Allu ja Neea, ensi maanantaina jo 4 kuukautta!!! =)

Vierailija
13/47 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vauvat on aina hylkiny oikeaa rintaa, mutta nyt neito jo ihan reippaasti siitäkin imee.

Mulla ei vuoda eikä juuri pingota tissit. Annan kyl nykyisin aina tissien jälkeen pulloa, jos ollaan kotona.Kauppakeskuksessa tai perhekahvilassa saatan antaa vain tissit , laittaa vaunuun ja antaa sit kotona pulloo lisäksi.

Kiva että allun neeakin on nykyjänsä helppo hymytyttö=) Vaikeat ajat toistaiseksi takana.

Vieno ja muut lapsukaiset jo uineilevat j amulla on sauna lämpiämässä.

Mietin tosiaan että mistä penteleestä tunnistan omat joukkoni huomenna Waynessa...?

sammermanni ja vieno

Vierailija
14/47 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeasti tässä vähän kuulumisia, on ollut ihan kauhea viikko! Ensin tyttö oli oksennustaudissa viisi päivää, ja oli todella kipeä. Ei jaksanut muuta kuin nukkua ja vähän itkeä tihrustaa, minä olin huolesta ihan soikeana. Yritin juottaa vettä ja mehua jokavälissä, vielä kun tuo pirpana on vain 10kg...

No tyttö sitten onneksi siitä viimein tokeni, mutta sitten sairastuimmekin miehen kanssa.... Olen ollut siis lähestulkoon neljän seinän sisällä viikon verran, huolehtinut ja kipeillyt ja imettänyt ja hyssytellyt sekä yrittänyt pitää kämppää jotenkin kasassa.

Muuten kaikki on nyt kunnossa mutta koko meidän talouden matot odottaa tuolla pesijää... ja onneksi vauva säästyi taudilta!!!!!!

Saa nähdä tullaanko treffeille huomenna, sattuvat olemaan taas tytön päikkäriaikaan. Eikö voitaisi joskus nähdä vaikka 9 aamulla (toiveikkaana).

Ametisti: carriwell comfort ovat liivit merkiltään. Sympatiat myös vatsataudista!

Lemmikeistä: Meillä on tällä hetkellä kissa, ja en pelkää ollenkaan jättää vauvan kanssa kahden, enemminkin tuon ihmislapsen ;).

Koirakin meillä oli joka suureksi suruksemme lähti sateenkaarisillalle juuri ennen joulua..... Koirakin oli luotettava, mutta taaperoikäisen kaatoi joskus ohikulkiessaan pyllylleen.

Kiinteistä: poika kasvaa todella hyvin, niin että varmaan aloittelemme siinä 6kk.

Nyt leffaa katsomaan miehen kanssa, ihanaa!!!

Kaikille jaksamista ja aurinkoa!!!

Mantelihammas ja pojan pätkylä 4.1

Vierailija
15/47 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin minäkin esittäytyä ja osallistua turinoihin. Odotuspuolella aina välillä kävin selailemassa, mutta nyt huomaan yhä useammin istuvani koneelle selailemaan muiden kuulumisia. Perheeseemme kuuluu minun ja mieheni lisäksi liuta poikia, 09/96, enkelipoika 98-04, 03/03, 12/05 ja uusin tulokkaamme Niklas 29.1.08.

Lemmikkejäkin on toinen liuta elikkä meillä on 3 tanskandoggia ja 2 kääpiöpinseriä. Vanhin koirista on pian 10v. ja nuorin 11kk. Koirilla on oma huone jossa asustelevat, kaikki eivät kerralla juoksentele meidän joukossa, mutta yksittäin pääsevät meitä portin toiselle puolelle ilostuttamaan. Koirilla oma huone siksikin nykyisn että pääsevät välillä huilimaan rauhassa, eikä joku ole koko ajan " hoitamassa" . Koskaan en kyllä uskalla jättää vauvaa ja koiraa keskenään valvomatta. Koirien kanssa harrastellaan näyttelyitä ja ulkoilua. Näyttelyt vievät meitä ympäri Suomea ja pohjoismaita. Välillä ollaan koko köörillä ja välillä pienemmällä sakilla liikkeellä. Tulevana kesänä on maailmanvoittajanäyttely Tukholmassa jonne on tarkoitus karavaanin kulkea. Lähdemme siis vaunu perässä liikkeelle. Samalla ajattelimme käydä eläintarhassa ja huvipuistoilemassa.

Meilläkin on sairasteltu ensin mahatautia 3,5 viikkoa kaikki vuoronperään ja osa kahdesti, nyt oltiin sitten kokonainen viikko terveidenkirjoissa. Kunnes viikonloppuna 2v aloitti nuhan ja yskän kuumeen kera. Viime yönä Niklaskin meni melko tukkoiseksi. Voi itku. Mulla on jotenkin kokoajan sydän kurkussa näiden pieninpien sairastuessa, ehkä se johtuu siitä kamalasta menettämisen pelosta joka jäi pojan kuoleman jälkeen.

Nyt täytyy lähteä laittamaan ruokaa sakille.

Pachira ja Niklas

Vierailija
16/47 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa pachira teillä ollut varsinaista kipeilyä myös! Tuli ihan huono omatunto että purnasin vaikka päästiin noinkin helpolla meidän perheessä.

Tervetuloa mukaan vain, ja kaikki muut listahiljaiset myös.

Oli ihanaa kyllä olla ulkona! Päätin ettei mitään järkeä lähteä kaupungille kun ollaan juuri vasta toivuttu, ja vielä kun se aikakin oli vähän huono.

Oltiin sitten omalla pihalla hiekkakakkuja väkräämässä.

Toivottavasti kahvittelijoilla on ollut mukavaa, ja treffataanhan taas pian?

Työ kutsuu jälleen, mikä ihana työ : <3

M&K

Vierailija
17/47 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli mukavaa treffata tammimammoja ja -tenavia taasen! Ja otetaanko toukokuussa sitten uusiks??!! Ja Strutsi: jos siellä teidän vaunuissa vaan edelleen nukutaan silloinkin, ni mä en ainakaan enää usko että siellä on vauva vaan se nukke...................

Hienoa että saadaan lisää porukkaa palstalle, tervetuloa!!!

Jaahas, mitäs täällä onkaan kyselty... No lemmikeistä ainakin, meillä ei oo lemmikkejä :-( Itse olen enempi kissaihminen, mutta mies on allerginen kissoille. Koiristakin kyllä tykkään, kuten kaikista eläimistä (paitsi hämähäkeistä!).

En oo huomannu ihmeempää tissinhyljintää, tosin välillä tulee kiukku oikealla tissillä. Luulen sen johtuvan siitä, että ko. rauhanen tulee ikäänkuin täydemmäksi eli on sellainen pinkeä, eikä siitä varmaankaan saa sellaista hyvää otetta.

On muuten aika jännä homma tuo kiinteiden aloittamisaika ! Kun meidän neuvolatäti tosiaan suhtautui siihen hyvinkin penseästi ja toisia on kehoitettu aloittamaan maistelut (Poreen Noora ja Milla ovat vielä syntyneet samana päivänäkin!)! Vaikka se meidän neuvolatäti on kyllä ihan järkevä ja kokenut tyyppi!

Meillä mies hoitaa vaipanvaihdon öisin (1x/yö). Milla kylläkin herää 2-3 h välein syömään, mutta vaippaa ei tuon useammin olla enää vaihdettu. Ja pulloa ei anneta öisin, itse asiassa viime viikonloppuna kokeiltiin että vieläkö se pullomaito kelpaa neidille ja ei kelpaa ei.... Ekaks kokeiltiin pakastettua äidinmaitoa, sit Nania ja sit vastapumpattua maitoa. Juu ei. Puolen tunnin huudon jälkeen meni 25 ml just pumpattua, mut ei sen enempää. Voi itku! Täytyy vissiin vaan sinnikkäästi yrittää tyrkyttää sitä pulloa?? Miehen systeri ei vauvana suostunut pulloon ollenkaan (aikuisena kyllä kun on ravintola-alalla, hi hi) ennenkuin aloitti kiinteiden syömisen. Jaa jaa, siihenkö saakka täälläkin pitää sit venata, argh!

Jos jollakulla on hyvää vinkkiä pullotteluun, niin tänne pliiiiiiiisssss!! Niin, tutti ei siis kelpaa Millalle lainkaan, alkaa pulautella jos sitä laittaa suuhun. Täytynee ottaa itseäni niskasta kiinni ja mennä komppaamaan kaupppoihin, että josko löytyi sellaista lyhyttä mallia jostain. Ja sehän ei sit tietty pysy suussa lainkaan, jos sen sinne saakin ängettyä :-)

No juu, nyt lopetan tän ruikuttamisen, pienet on murheet meillä!

T: Miukkis & Milla 3.1.

Vierailija
18/47 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kyllä, miukkis, meille täti neuvolasta sanoi että maistelemaan vaan. Ja tänään sit eka kertaa perunaa syötiin =) kokonaista puoli teelusikkaa tais mennä mahaan asti, toinen puolikas hihoihin... Huomenna uusi yritys. Ei ehkä suurinta herkkua ollut...

Nyt ei taas jouda enempää, kun tyttö venkuaa sylissä...

Pore & Noora 030108

Vierailija
19/47 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treffeillä oltiin mekin vienon kanssa ja oli vallan mukavaa.

Rytmit meni sitten jostain syystä ihans pyllylleen kun Vieno ei suostunutkaan siellä kahvilassa nukkumaan pitkiä päikkyjään eikä sen jälkeen ole oikeastaan nyt suostunut nukkumaan kuin ihan pieniä tupluureja=/ TOIVOTTAVASTI yönsä nukkuis hyvin eikä jatkuis tuo riekkuminen. Käy hermoon kun on normisti tottunut helppohoitoiseen neitoon.

Mua on aivastuttanut ja kurkkua kutitellut tässä illan suussa, kumpa en olis tulossa kipeeksi!!! 9v tytön luokalla on kuulema jopa influenssapotilaita!!! 1v sai influenssarokotteen mutta meillä muilla ei sitä ole.

Meen nyt ukon kainaloon sohvalle...

sammermanni ja vieno

Vierailija
20/47 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille.

Päätin ilmiantautua, kun joku täällä muisti minutkin ja kaipaili. Kiitos : )

Enpä ole kirjoittanut aikoihin, en yksinkertaisesti ehdi! Silloin tällöin näin yömyöhään ehdin koneelle, ja vain luen innolla kanssamatkaajien värikkäitä juttuja. Olo on monasti niin ulkopuolinen, kun olen sentään jo 41 v.

Suloinen Jasse-poika syntyi 20.12. ja täyttää 5:n päivän päästä 4 kk!

En haluaisi päästää tätä poikaa kasvamaan, vaan pitää mahdollisimman pitkään nyyttinä. Haikeudella pakkaan pieneksi käyneitä nuttuja kaappiin...Tämäkö nyt on viimeinen vauvani?

Siis minulla on aivan mieletön vauvakuume!!!

Esikoinen täyttää pian 16 v. ja poikakin jo 10 v.

Vauvan kanssa on ollut niin ihanan iisiä! Isä on sydämestään mukana koko touhussa, täysin toisin kuin ex-liitossa!

Jasse on ollut jo 2 vk vauvauinnissa isin kanssa, ja poika nauttii...

Hyppykeinu on yksi rakkaimmista paikoista. Vesseli on hymyilevä sydäntenmurskaaja. Kuolaaminen on vuolasta, juuri puhkeamaisillaan 2 alahammasta! Meillä on jos jonkinmoista rintareppua, kantoliinaa, sitteriä, sisärattaita ym. koska pienokainen nauttii olla menossa mukana. Viihtyy kyllä lattiallakin, jos saa seuraa!

Täysimetystä on ollut 3 kk 1 vk, jonka jälkeen jäntevälle pikkupoitsulle on annettua soseita. Kaikki on otettu kiitollisuudella vastaan tissimaidon säestyksellä.

Ihanaa aikaa todellakin!