Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

(((( HEINÄHATUT, viikko 16 ))))

14.04.2008 |

Hyvää uutta viikkoa kaikille!!!!!

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kaikki ok.Ensi viikollako olis seuraava neuvola,joten sitten ehkä enemmän...

Masu kasvaa tasaista tahtia ja liikkeitä tuntuu.Olo on ollut hyvä =) !

Toivottavasti menisi samaan malliin...

Kaikille hyviä vointeja!!!

Vierailija
2/25 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti heinikset voivat hyvin ja vatsat ja vauvat kasvavat kovasti. Mä olen edelleen supistusten takia sairaslomalla, ja huomenna olisikin lääkäri pitkästä aikaa. Saa nähdä sitten, jäänkö kokonaan kotiin ennen äitiysloman alkua.

Olen tässä ihmetellyt oman vointini suurta vaihtelua. Välillä on kovin energisiä ja hyvävointisia päiviä. Olen päässyt jopa yli puolen tunnin kävelylle. Ja sitten on näitä päiviä, jolloin on fyysisesti ihan pahaolo aamusta alkaen ja voimat ovat täysin poissa. Oksettaa ja supistaa, ja on täysi työ pelkästään olla. Oletteko muut huomanneet tällaisia vaihteluita olossanne?

Näitä oloja ehtii tässä tietysti hyvin tarkkailla, kun käytännössä tuo aktiivisuustaso on ihan minimissään. Kaupassa käynti on jo suurta luksusta sohvalla makoilun sijaan :).

MUTTA perjantaina kävin sokerirasituksessa - ja kaikki arvot olivat erittäin hyvät. Siitä iloitsen.

Mukavaa viikon alkua kaikille!

t. Milja ja vaavi 26+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä täälläkään mitään ihmeitä. Neuvolassa kävin viime viikolla ja kaikki ok. Painoa on nyt tullut lähtöpainosta 1,5kg, sf-mitta 22cm. Aiemmin meni tasaisesti keskikäyrää, nyt oli kääntynyt hieman laskuun. Ei kuulemma syytä huoleen kuitenkaan. Kelaankin vein hakemukset samalla kertaa eli pakkausta odotellessa :-)

Aika moni heinis on muuttamassa lähiaikoina, niin mekin. Isompaan vaihdetaan kesäkuun alussa. Ei enää kolmen tenavan kanssa tähän kolmioon mahduta :-) Koululainenkin saa kaipaamansa oman huoneen. Pikkuveli ei anna rauhaa läksyntekoon... Kesän aikana täytyy käydä ostamassa koulupöytä tytölle ja varmaan joitain muitakin huonekaluja tarvitaan. Näkee sitten, kun päästään uuteen kotiin asettumaan.

myLove rv 27+5

Vierailija
4/25 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen tuon saman huomannut olossa, niin tuttua! Tänään just on ollut hankala päivä. Aamun aloitin oksentamalla ja muutenkin olo on ollut hirvittävän nuutunut. Onneksi tuo oksentaminen on jo harvinaisempaa, mutta ilman sitäkin on kurjia päiviä. Hyviä päiviä on sentään enemmän, täytyy niistä nauttia.

Vierailija
5/25 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

huh, millainen tappokeli tuolla oli tänä aamuna!! eilen vielä putsasivat kadut hiekoista ja yöllä sitten satoi vettä, joka jäätyi mustaksi peilikirkkaaksi jääksi ja sitä pitkin sitten aamulla pojan kaa liukasteltiin..:/ onneksi en itse kaatunut, aika moni nimittäin senkin teki. koulussa olikin sitten vatsa kipeänä ja supisteli reilun pari tuntia,kun jännitin itseäni sillä matkalla niin paljon.. :( onneksi loppuivat sitten ja kävelin vielä kotiinkin, käytiin kaupassa ja tein ruuan.. ei siis kai mitään ihmeellistä.. noista supistuksista en ole oikein vieläkään selvillä,että ne kivuttomatko on ihan normaaleja? onkos niiden saamisessa jotain rajaa? kyllähän tuo vatsa aina kovettuu esim. kesken imuroinnin, kävelyn ym.mutta kun ei tee kipeää ja häviää aina jossain vaiheessa,niin en ole sitten sitä miettinyt enempää. ens pe on neuvola,jospa sitten kysyis tarkemmin..

minulla edelleen hyvä ja energinen olo jatkuu, hyvä vaan. jotenkin tuntuu,että vauva on hieman alempana kuin ennen, eikä paina siis keuhkoja tai mahalaukkua ja ruokakin pysyy hyvin sisällä vaikka kumartuukin :) koulutehtäviä olen tehnyt edelleen ennätyspaljon ja kirjoitinpa sitten sen ryhmätyön yksin, vain pari lisäystä tuli muilta siihen.. että näin..

jeps.. jotain oli vielä sanottavaa,mutta nyt se unohtui, poika tuli kärttämään suihkuun lähtöä. on sellainen vesipeto,että käy ensin mun kanssa suihkussa ja sitten tulee mies mun jälkeen pojan seuraks.. :)

mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

-annu 28+6-

Vierailija
6/25 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä lapissa on koko päivän satanut lunta, eikä näytä loppuvan vieläkään. Takatalvi tais yllättää :/

Tänään oli neuvola+lääkäri. Vauva voi hyvin ja sf-mitta oli 25 :)

Oon huomannut myös vähän heikkoa oloa ja tosiaan on luksusta päästä käymään kävellen lähikaupassa :D mutta kovin kauaa en voi jaloillani olla, kun alkaa heikottamaan. Verenpaineet heittelee miten sattuu. Mut muuten täälläkin voidaan hyvin, joka viikko lähempänä laskeuttua aikaa!! :)

Oikein mukavaa viikon alkua kaikille ja kasvakaa kovasti! :)

jenppu & murmeli 26+6

Vierailija
7/25 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukenut olen välillä kuulumisia ja nyt jaksan itsekin kirjottaa. :)

Mulla myös olo vaihtelee, välillä on ihan huono olo ja supistuksiakin. Onneksi eivät vielä ole kovin kipeitä, vähän nipistää tai sitten särkee vatsaa.

Neuvolalääkärissä kävin viime viikolla ja tänään terveydenhoitajalla. Kaikki on ihan hyvin, hemoglobiini vaan vähän laskenut (nyt 111), vaikka eipä se koskaan ole kovin korkea ollutkaan.

Viime yönä näin unta, että vauva oli kiinnittynyt ja laskeutunut ja olihan se neuvolan tädin mukaan nyt ainakin pää alaspäin (viime viikolla oli vielä poikittain). :) Mutta vielä ehtii varmaan vaihtaa asentoa, on tuo niin vilkas tapaus! Esikoinen oli tosi rauhallinen vatsassa, mutta nyt hän on tosi kova menemään... toivottavasti tämä vauva olisi sitten syntymän jälkeen rauhallinen, kun nyt on niin vilkas.

Ylihuomenna olisi sokerirasituskoe (ylipainoa kun on...). Mutta tuskin siinä mitään ilmenee, olo ainakin on ihan ok.

Anne rv 26+4

Vierailija
8/25 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tänään viimeinen työpäivä 6 päivän putkesta,huomenna yksi vapaa ja sitten taas työn ääreen. Tosi väsynyt kyllä olen,mutta onneksi toukokuun alkupuolella jään kotiin,ensin pidän vähän vanhoja lomia,sitten kesäloman ja 13.6 alkaa äitiysloma. Muutaman viikon vielä kun jaksaa niin sitten... :)

Nyt huomaa että tämä raskaus mennyt ihan eri tavalla sivussa kuin esikoisesta,toki tehtävänsä tekee epäsäännöllinen vuorotyö ja sitten kun tuon esikoisen kanssa touhuaa niin ei kerkiä samalla tavalla tarkkailla raskautta kuin esikosta. Nyt jo viikkoja 26 ja ihan päätä huimaa että enää noin 14 viikkoa niin meidän perheessä on neljä jäsentä. Odotan innolla ja aivan ihanaa,mutta välillä tunteet heittelee ja ajattelen että kuinka sitä pärjää kahden lapsen kanssa. Esikoinen kun nukkuu niin hyvin yöt (aina nukkunut) niin aina kun herään yöllä vessaan,mietin että taas meidän perhe on lähempänä yövalvomisia... Varmaan ihan normaaleja ison elämänmuutoksen tuomia pohdintoja,muistan että esikoisen aikana oli samaa. Ristiriitainen olo siis,toisaalta ei malta odottaa,ja toisaalta odottaa jännityksen sekaisin tuntein :)

Mulla keskiviikkona vihdoin neuvola (olen käynyt helmikuussa viimeksi ja ylipäätään 2 kertaa tän raskauden aikana,kun oli ne vesirokkoepäilyt ym. Rokko mulla on oneksi joskus ollut,todettiin verikokeesta,eli vasta-aineet löytyi) samalla myös keskiraskauden lääkäri ja saan kelan paperit. Otetaan kuitenkin äitiyspakkaus,vaikka otettiin esikostakin ja mietittiin kovasti nyt mitä tehdä sen kanssa. Ja tulkoon uusi tai vanha pakkaus,meille kelpaa:) onhan siinä kuitenkin paljon tavaraa ja esikon tavarat olivat käytössä,siis ne vähemmän poikaväriset,nyt kun mulla on se VAHVA poikatunne,niin jospa nekin saisi käyttöön mitä esikolta jäi. (toki esikoisestakin tunne oli vahvasti poikatunne,mutta tyttö tuli :))

Kaikille oikein hyviä vointeja ja palaan neuvolakuulumisten kera puolen viikon jälkeen :)

T:Paitaressu ja pikkuneiti 2,5v + masuasukas 26+2

Vierailija
9/25 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin tänään lääkärissä ja kaikki ok: sydämen syke 143, sf-mitta 24,

kohdunsuu kiinni. Painoa on tullut jo reilut 7 kg, täytynee alkaa rajoittaa makean syöntiä...Vaavi pyöriskelee masussa, ja ainoastaan kerran on potkut tuntuneet ylävatsalla, joten ei ole vielä oikein päin, mutta eipä vielä tarvitsekaan. Hemppa oli laskenut sen verran, että rautalääkkeitä pitää syödä joka päivä. Ja maksa- ja sappiarvot otettiin, kun on taas tullut kutinaa, no toivottavasti on vaan atooppisen ihon kutinoita eikä hepatoosia kuten esikoisesta.

Äitiyspakkausta emme ota, täytyisi muistaa postittaa lappu ja viedä kopio töihin. Vakuutuksia tässä pähkäillään, tiedättekö saako missään vakuutusyhtiössä perusrasvoja korvattua? Myös esikoisella on atooppinen iho, ja meillä noita rasvoja kuluu, ja esikoisen vakuutus (Fennia) ei niitä korvaa. Muutenkin vakuutus pitää muistaakseni hakea 2 kk ennen syntymää, joten päätöksiä pitäisi alkaa tehdä. Miten aika kuluu näin nopeasti? Töitäkin on enää kaksi kuukautta.

Hyviä vointeja kaikille!

baby rv 26+1

Vierailija
10/25 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masu jakselee ihan hyvin, liikkeet (potkut) tuntuvat pääasiassa oikealla ylhäällä eli ilmeisesti masukki tykkää eniten olla pää jossain alhaalla. Mutta pyörähtelee kyllä välillä ihan toisinkin päin, että jytkäykset tuntuvat suoraan alaspäin. No, ensi viikon neuvolasta (rv 30) alkaen aletaan sitten tutkailla, miten päin masukki majailee. :) Vajaan 7 viikon päästä alkaa äitiysloma - aika on mennyt tosi nopeasti ja pitää oikeasti alkaa listata asioita, jotka täytyisi tehdä töissä ennen loman alkua. Tosin ihan täysin en pääse irti työstä äitiyslomallakaan, mutta toivottavasti n. 98%:sti. :) Pikkuisen olen myös miettinyt, mitä täytyisi hankkia ennen heinäkuun alkua. Vaunut, hoitopöytä ja sänky sekä äitiyspakkaus on, muita juttuja täytyy vielä hommailla. Täällä palstallakinhan on ollut joskus hyviä listoja, mitä kannattaa hankkia ennen ensimmäistä vauvaa. Vinkkejä otetaan vastaan. :)

Me kuulumme myös kevään aikana muuttavien heinisten joukkoon. Kiva päästä isompaan asuntoon, mutta onhan muutossa nyt vähän enempi puuhaa muille, kun itse en voi nostella vaan lähinnä näyttää sormella suuntaa, mihin tavaroita viedä. No, laatikoiden pakkaus- ja purkuhommia toki voi tehdä. Meillä muutto on toukokuun lopulla, eli silloin menossa viikot 34-35, eli aika ison massun kanssa mennään. Toivottavasti kaikki menee hyvin.

Mukavaa viikkoa ja hyviä vointeja kaikille!

t: Tipsu79 + masukki 28+3

Vierailija
11/25 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutuksista sen verran, että otimme Tapiolasta vakuutuksen vauvalle, ja muistaakseni se piti olla otettuna jo 3 kk:tta ennen laskettua aikaa ja mielestäni sama juttu useimmissa vakuutusyhtiöissä - eli panehan töpinäksi :).

Milja

Vierailija
12/25 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin taas unohtanut koko asian vaikka se oli tarkoitus hoitaa jo aikoja sitten... Esikoiselle tosin otettiin vasta syntymän jälkeen mutta nyt vois ottaa ehkäpä jo nyt jos enää edes ehditään!! Kääk!

Mä kävin neuvolalääkärillä ja kaikki oli hyvin. Painoa on tullut mulle raskauden aikana n.8kg. Vauvan painoarvio oli nyt 1183g. Sf-mittaa ei mitattu eikä hb:tä. Eilen kävin sokerirasituksessa ja siinäkin oli ihan normaalit arvot. Pitäis tosiaan vaan kiinnittää huomiota omiin syömisiin ettei vauva kasva liian isoksi. Esikoinen painoi 4070g ja nyt olen " tilannut" pienemmän version!! ;-) Sukupuoltakin taas kyseltiin ja edelleen näytti enemmän tytöltä! :)

Valittelin lääkärille iskiaskipuja ja mahakipuja mutta eipä niihin mitään apua ole saatavana. Pitää vaan ottaa rauhallisesti....

Pitäis jaksaa alkaa käymään nuo vauvan vaatteet läpi niin näkisi mitä tarvii ostaa lisää vai tarviiko mitään. En vaan jotenkin saa aikaiseksi... Kaikki muu varmaan onkin paitsi ajattelin ostaa vielä rengasliinan... Ja ehkä yhdet vanhat retrovaunut kunnostan/pesen tässä myöhemmin keväällä. Ja kaikkea pientä tavaraa varmaan myös hankin valmiiksi, uusia harsoja, tuttipullon kaiken varalta, vaippoja, liivinsuojia... Eihän tässä enää ole kuin 12 viikkoa!!!!! Niin ja siivoojan tilasin jo heinäkuun alkuun niin on sit vähän siistimpää kun vauva tulee! :) Kerrankin vähän jotain luksusta!!

kumppari rv 28+2

13/25 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaikilla kolmella lapsella Tapiolassa vakuutukset, otettu ennen syntymää. Ja tosiaan muistan kans että 3 kk ennen piti ottaa. Meillä on ainakin korvattu perusrasvoja, kunhan vaan on lääkärin resepti niihin.

Oma olo on ollut suht hyvä, enää ei kävellessäkään supistele ihan yhtä herkästi kuin muutama viikko sitten. Makeanhimo on aika kova jatkuvasti, vähän pitää yrittää rajoittaa syömisiä.. Nyt on kahvikin alkanut taas maistua ja päiväkahvia tekee oikein mieli! Ens viikolla on sokerirasitus, ekassa raskaudessa kun aikoinaan oli arvot vähän koholla. Muissa raskauksissa on ollut kyllä sitten aina ihan normaalit, mutta tuohon kokeeseen mut passitetaan automaattisesti. Potkuja tuntuu nykyään ihan kivasti. Eivät tunnu vielä mitenkään ikäviltä ja masun päältäkin näkee ja tuntee..

Ens viikon perjantaina suunnataan koko perhe helsinkiin, ollaan hotellissa yö ja lauantai vietetään lapsimessuilla! Ollaan siellä käyty jo monena vuotena ja lapsetkin odottaa reissua jo innolla. Itse odotan tällä kertaa eniten uuden äitiyspakkauksen näkemistä. Toivottavasti se siellä nyt sitten esitellään.

oikee enkeli + Tintti rv 25 (noin suunnilleen..)

Vierailija
14/25 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Viime yönä näin tälle raskaudelle ekaa kertaa synnytysunta. Tuli kovasti supistuksia, jotka ei tietenkään unessa tuntunut miltään. En tosin päässyt ponnistusvaiheeseen asti, kun uni jo muuttui. Alkaa jo mielikin valmistautumaan... Aamulla tuntui, että oli koko yön supistellut. =)

Onpa tosiaan moni muuttamassa! Me vaihdetaan ihan paikkakuntaa ja ilmeisesti pienempään asuntoon varmaan koko vauvavuoden ajaksi, ennenkuin saadaan talo rakennettua tai siis rakennutettua (huh). Ei edes tiedetä milloin muutetaan, mutta pitäis jo pakkailla nyt kun maha vielä sallii.

Odotan innolla äippälomaa joka alkaa mulla varhennettuna. Esikoisellakin aina kova ikävä, kun äiti käy töissä. Vaivoja ei tosiaan ole vielä paljon ollut. Eniten vaivaa, että orgasmit on aivan laimeita ja aina samaan aikaa alkaa krampata pakaroita. Eilen onnistui tosin normaalia paremmin. =) Viime raskaudessa puolestaan sain ihan megaorgasmeja koko raskauden ajan ja halutkin oli huipussaan. Raskaudet on näköjään kaikin puolin erilaisia... Uskaltaisikohan kysyä, miten muilla seksielämä sujuu..?

Mukavaa ja rakkauden täyteistä kevättä kaikille!

t. hukka rv27+4

Vierailija
15/25 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään päivä alkoi huonosti ja jatkui sellaisena koko aamupv:n.. jo kellon soidessa olo oli todella voimaton ja huono, kädet tärisi kuin pahimmassa krapulassa jne.. kävelin kuitenkin koululle, koko ajan supisteli ja istuin ekat tunnit kunnes sitten kävelin takaisin kotiin.. ja taas supisteli.. nyt olen makoillut tuossa sohvalla ja tehnyt tehtäviä ja yrittänyt ottaa rennommin kuin ennen.. jospa se tästä.. haen pojan vasta myöhemmin hoidosta,muuten ei lepäämisestä kyllä tule mitään.. ehkä eilinen liikatoiminta, pitkä kävelylenkki koulumatkojen päälle, imurointi,muu siivous ja pojan kaa ulkoilu hieman verotti tätä päivää ja kroppa muistutti,ettei ihan kaikkea kannattais tehdä..? :) olen vain aika huono olemaan aloillani, enkä malta vain rentoutua.. :/

täällä myös mietityttää toukokuun viimeisellä viikolla oleva muutto.. miten sitä jaksaa.. vaikka tiedän, että apua saadaan varmasti paljon, niin tunnen myös itseni,etten kyllä vain malta olla ja antaa muiden tehdä muuttoa. ellei minua sitten sidota sohvaan/sänkyyn kiinni :)

vauva päätti toissa yönä kääntyä sitten väärin päin ja nyt potkiikin tosi ilkeästi tuonne alaspäin.. vielähän siellä kai on tilaa kääntyä oikeinkin päin takaisin, muistaakseni esikoinen kääntyi n.rv33 perätilaan eikä sitten enää mahtunutkaan takaisin päin.. ehkäpä tämä vielä ehtii tässä kääntyä.. tuntui kyllä jo nyt ilkeältä, kun vääntäytyi siihen asentoon, siihen minä kai heräsinkin.. eilen kääntymisen jälkeen vauva olikin koko päivän todella hiljaa ja ehdin jo nähdä kaikki kauheimmat kuvat, miten napanuora on mennyt kaulan ympäri jne ja olin jo soittamassa neuvolaan. tänään sitten on potkut taas tuntuneet entiseen malliin, onneksi :)

meidän seksirintamalla on varsin hiljaista ainakin entiseen verrattuna.. ehkä eniten vaivaa tuottaa nuo asennot,jotka on käyneet varsin vähiin, muuten en valita. voisin jopa sanoa,että se tuntuu paljon paremmalta kuin ennen raskautta :)

jeps.. nyt vähäks aikaa sänkyyn lepäilee ja sit poikaa hakee..:)

aurinkoista viikon jatkoa kaikille!

-annu ja pikkukakkonen 29+1-

Vierailija
16/25 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu nuista unista vähän et mulla tulee melkein joka yö nähtyä jotain raskauteen/ vauvaan liittyvää unta. Mut sit on sellasia et olen käynyt synnyttämässä, mutta siinä unessa en muista synnytyksestä yhtään mitään :D Vauva vain makaa sylissä, mutta en muista yhtään miten se on siihen päässyt :)) tää ilmeisesti kertoo siitä, että mulla taitaapi vähän jännittää mut eiköhän se ole ihan normaalia :)

Mitä siihen seksielämään tulee niin mulla on ihan päinvastoin. Ei tehe mieli ei sitten yhtään! Välistä tuntuu, että ihan ällöttää ajatuskin :D

mut jospa se sitten muuttus taas vähän parempaan suuntaan vauvan synnyttyä! että tämmöstä meillä :) ..

jenppu & murmu 27+1

Vierailija
17/25 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan mahtava ilma ollu tänään :) Ehkä nuo lumet alkaa sulamaan pikku hiljaa myös täältä, toivottavasti. Ääh, oon istunu tänään koko päivän koulutuksessa ja nyt ollaan sitte niin kipeenä. En joudu töissä paljoakaan istumaan ja nyt sitte joutu koko päivän istumaan, niin huh huh. Asukki on kyllä potkinu nyt kovasti, yölläkin se tömistelee niin, että minäkin jopa herään :) Täälläkin ollaan väärinpäin, asukki on kerran kääntyny oikein päin, mutta nopeasti se kääntyi taas väärinpäin. Ihanasti tuntuu potkut tuolla alhaalla :)

Eilen kävin uimassa, josko se ois auttanu selkään, mutta illalla se oli entistäkin kipeämpi.

Huomenna ajattelin mennä taas lillumaan altaaseen :)

Meillä työpaikka kustantaa kuntoilun ja mulla ois vielä muutama uintikerta käyttämättä, parempi käyttää niin ei mee ainakaan hukkaan. Meillä ois ens viikolla lääkärineuvola, toivottavasti mieskin pääsisi mukaan, kun edelliskerta meni sillä töiden parissa. Pitäis varmaan pikku hiljaa alkaa tehdä nuita hankintoja. Meillä ei oo vielä oikeastaan mitään. Suurin osa tavaroista ostetaan kavereilta, mutta ei olla vielä käyty etes kattomassa mitään. Ehkä tulevana viikonloppuna vois hakea jo jotain kotiinkin.

Seksielämä on ollut tavallista vaisumpaa. Vasta nyt viime viikkoina on tullut entiset halut takaisin. Tuntuu vaan, että se on jotenkin kömpelöä, kun on jo niin iso :)

Nyt taidan mennä syömään ja sitten telkkarin ääreen ottamaan päikkärit:) Jaksamisia kaikille heiniksille.

Helmiir ja pikkuinen 27+1

Vierailija
18/25 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään neuvolassa käyty ja kaikki oli kohdallaan. Painoa tullut 11 kg ja vauvan syke oli 142. Verenpaineet,pissat ym. hyvät. Kelan paperit sain täyteltäväksi.

ihan oudolta tuntuu että enää kolmisen viikkoa töitö ja sitten jään kotiin,odotan jo innolla.

Kaikille hyviä vointeja,nyt täytyy mennä nukkumaan että taas huomenna jaksaa. Iltavuoro huomenna töissä,mutta tuo meidän " nahkavekkari" herättelee kuitenkin 7 jälkeen kun mies lähtee töihin. :)

paitaressu rv 26+4

ps. täällä onkin monta kevään ja alkukesän aikana muuttajaa,uuden kodin laitto on aina niin mukavaa puuhaa. Onnea muuttohommiin :)

Me ollaan nyt reilu vuosi asuttu talossamme ja pikkuhiljaa alkaa tosissaan tuntua kodilta,yllättävän kauan vei aikaa. (mulla tietysti totuttelu vei aikaa kun aina aiemmin asunut kerrostalossa,2 viimeistä vuotta rivitalossa ja nyt eka kertaa omakotitalossa. Oli outoa kun ei kuulunutkaan ääniä naapurista.... :) )

Vierailija
19/25 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa kun ulkona nurmi alkaa pihassa vihertää ja se antaa toivoa, että sieltä se kesäkin tulee...

Vitsit, me tajuttiin neljä päivää liian myöhään, että vakuutus piti ottaa 3kk etukäteen eikä 2kk niinkuin me muisteltiin! Pojalla on Tapiolan lapsivakuutus ja otettiin se ajoissa, mutta nyt tämä raskaus on vaan mennyt eteenpäin omalla painollaan enkä oo yhtään miettinyt, mitä pitäisi etukäteen hoitaa. No, täytyy toivoa, että saadaan terve vauva eikä kahteen eka kuukauteen tarvita lääkärin palveluja. Eikös se ole niin, että nyt sen voi ottaa vasta, kun vauva täyttää 2kk? Tietääkö kukaan, millä perusteilla ne voi olla myöntämättä vakuutusta? Pitääkö olla jokin vakavampi sairaus, että saanti evätään?

Tiistaina kävin neuvolalääkärissä ja onneksi kaikki oli hyvin. Supistelujen takia jännitin, onko jotain muutoksia tapahtunut, mutta paikat oli tiukat ja kiinni:) Sf-mitta oli 27, kun kolme viikkoa sitten 20.5. Mittaajina eri ihmiset, joten voikohan tuo huima hyppäys johtua ihan vaan mittaajasta...? Viimeksi olin nimittäin lähellä alakäyrää ja nyt lähellä yläkäyrää! Painoo ei kuitenkaan ollut tullut kuin 200g/vko, joten sekään ei oikein selitä... (Aikaisemmin n.500g/vko) Painoista onkin ollut täällä puhetta ja mulla sitä on tullut alkupunnituksen jälkeen n.8kg. Edellisessä raskaudessa kiloja oli tässä vaiheessa melkein 5 enemmän, joten nyt olo tuntuu vielä ihan terhakalta:)

Terhakkuudesta puheen ollen... Seksihalukkuus heittelee mulla kyllä ihan ihmeellisesti viikoittain. Välillä oikein ällöttää ajatus ja onneksi mies ei itseään silloin tyrkytäkään... Varmaan aistii, että ei oo saumoja;) Nyt on taas viikko, että tekis mieli vaikka joka ilta. Hyvä kun itse huomaan tässä mielentilassa edes mahaani:) Näin jopa pari päivää sitten tosi eroottisen unen, mikä on mulle harvinaista... Vauvaunia en oo koko raskauden aikana nähnyt yhtään!

Aika moni meistä tosissaan muuttaa uuteen kotiin. Meillä muutto on vasta kesäkuun lopussa viikko ennen laskettua aikaa, joten jännäksi menee milloin tämä pikkuneiti päättää maailmaan tulla. Varmaan just viikkoa ennen la:a samaan hässäkkään! Kuten joku kertoili, minäkään en ole niitä, jotka malttaa katsoa vierestä, kun muut tekee hommia, mutta eipä auta sitten kun kiristellä hampaita ja toimia henkisenä työnjohtajana... Toivon vaan, että vauva ei tulisi kovin montaa viikkoa etuajassa! Ai niin, meillä oli oman asunnon ensiesittely viime sunnuntaina ja jo seuraavana päivänä saatiin kaksi hyvää tarjousta, joista toinen oli TOSI hyvä ja uudet omistajat löytyi! Ei vieläkään oikein voi ymmärtää, että saatiin myytyä niin nopeasti eikä tarvi stressata näyttöjen kanssa...

Mukavaa viikkoa kaikille!

helmiska 28+4

Vierailija
20/25 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaikkien poikien vakuutukset pohjantähdessä.Ne on otettu myös tuossa noin 3kk ennen syntymää.Korvaa kaiken,kunhan lapsi syntyy elävänä, siitä hetkestä lähtien.

Seksi kiinnostaa....siis äkkinäisiä halujakin tulee =) Ei niinkään " sisäkkäin" olla,muuta voihan sitä kaikkea muuta tehdä... ;)

Aurinkoisia ilmoja luvassa,huomenna juodaan esikoisen synttärikahvit....

Hyvää viikonloppua kaikille!