(((( HEINÄHATUT, viikko 16 ))))
Kommentit (25)
Ihanan aurinkoinen lauantaipäivä! Ehkä se kesä tästä vielä tulee... :).
Käytiin tiistaina lääkärissä, ja pienokaisella oli kaikki hyvin. Painoa oli tullut jo yli 1000g, ja poika on 8 päivää kasvussa " edellä" keskikäyrään verrattuna. Tämä oli varsin hyvä uutinen, kun noita supisteluja on ollut melko paljon matkan varrella. Paikat on kuitenkin hyvin kiinni, joten sen puolesta ei ole mitään jännitettävää.
Vatsa on lähtenyt hurjaan kasvuun. Viimeisten kahden viikon aikana se on kasvanut ihan silminnähtävästi. Kovasti olen koittanut sitä rasvailla raskausarpien välttämiseksi, mutta liekö tuosta apua. Onko kenelläkään kokemuksia, voiko raskausarvilta välttyä kokonaan?
Seksistä sen verran, että mulla on ollut seksihalut ihan normaalit, tosin kasvava vatsa asettaa sille omia haasteitaan, ja rehellisesti sanoen meidän isukki jännittää vähän isoa vatsaa - ettei vain satuttaisi sitä. Tämä ehkä hieman rauhoittaa menoa :).
Aurinkoista viikonloppua kaikille!
Milja ja vaavi 26+5
nyt se sitten myrkyn lykkäs! viime yönä heräsin hiestä märkänä todella huonoon oloon ja eikö vain todella kipeät supistukset alkaneet ja tulivat n. 3min välein n. 45 minuutin ajan.. ehdin jo pohtia esikoisen hoitoa, sairaalakassin pakkaamista ja ylipäänsä miehen herättämistä ja huokailla omaa oloa ja itkeä vauvan tilaa, kunnes ne sitten häipyivät laimeammiksi ja loppuivat lopulta kokonaan.. en tiedä, uskaltaiskohan sitä vain odottaa ens perjantaihin neuvolaan asti ennen kuin kysyy mitään.. nyt on tämän viikon ollut varsin supistus/kipu herkkä koko tuo vatsan alue ja alaselkä..:/ viime yönä kyllä tein päätöksen,että rauhoitan menoa, mutta tänään olin koko aamun aina 14.00 asti liikkeessä, milloin keskustassa ostoksilla ja esikoisen nukahtaessa sitten vielä lenkillä jne.. no.. ehkä sitten huomenna.. tänään on vain jomottanut hieman ja tuntuu,että vauva olis kovin alhaalla, vaikkei kyllä tosiaan ole edes pää alaspäin vaan pää keikkuu edelleen tuossa kylkiluiden kohdalla..
ilma on kyllä ihana ja siksi tänään ulkona oltiinkin niin paljon. sisällä sitä vain tylsistyy ja kaikki ärhentelee toisilleen. pisamat alkaa loistaa kasvoilla jälleen kerran :) mitenkäs muut, onko täällä siitepölyallergisia?? onko teillä jotain lääkkeitä nyt käytössä tai hankitteko jotain? minulla on tosi paha allergia, joka ei ainakaan vielä ole pahemmin puhjennut.. pientä nenän tukkoisuutta ja silmien kutinaa, mutta vielä en lääkkeitä tarvitse.. ongelma on vain siinä, että jos lääkkeitä tarviin, niin hyvin harva pilleri tehoo minuun eikä ainakaan nenäsumutteet tai silmätipat auta mitään.. reseptilääkkeet olen testannut yksi toisensa jälkeen ja ainut apu löytynyt kestinestä, mikä ei tietenkään sovi raskauteen.. toivottavasti tämä raskaus on jotenkin muuttanut elimistöä niin, ettei allergia tänä keväänä puhkeakaan niin pahana ja säästyn ilman oireita.. ? *toiveajattelua*
joku kyseli raskausarvista.. minulle ei ainakaan tullut esikoisen aikaan mitään, vaikka paino nousikin sen reilu 20 kg, eikä ole nytkään ilmaantunut mitään. olen kyllä ahkerasti rasvaillut, jospa se auttaa :) tänään käytiin sukulaisten luona kylässä, joita ei nähdä kovinkaan montaa kertaa vuodessa. siellä sitten minun sedän vaimo kysyi, että olikos sulla se laskettuaika nyt toukokuussa.. kun sanoin,että vasta heinäkuussa, hän alkoi ihmetellä vatsan kokoa ja sanoi,että sieltä on pakko tulla ainakin kaksoset! nyt kun käytiin saunassa katselin itsekin vatsaa tarkemmin ja tottahan se on.. tämän kokoinen mun vatsa oli, kun menin esikoista synnyttämään viikolla 37+0...:( minkähän kokoinen jättiläinen mun vatsassa kasvaa..?:) ainakin tuo liikehdintä on eri rajua esikoiseen verrattuna.. onneks on se painoarvio juttu heti kesäkuun alussa, siellähän se sitten selviää :)
mutta nyt täytyy jatkaa viikonlopun viettoa RAUHALLISESTI :)
aurinkoisia päiviä muillekin! :)
-annu ja pikkukakkonen 29+4-
En ole koko viikkoon kirjoitellut, mutta lukenut kyllä.
Ihan iho nousi kananlihalle, kun luin anzkun kokemuksia, hui!
Itse olen voinut yllättävän hyvin, mutta voipi olla, että ensi yö on tuskaa noiden liitoskipujen kanssa, kun innostuin haravoimaan reilut kaksi tuntia. Vielä olis ainakin saman verran jäljellä. Meillä kun on vielä tosi sammaleista toi ns. nurmikko, niin se on ärsyttävää haravoida.
Pitäis muistaa tulevalla viikola käysä tapiolassa hakemassa se vakuutus, vielä ehtis. Esikoiselle ei muistettu ajoissa, mut onneks poika olikin ekat 11kk ihan terve, mutta sitten alkoi kaiken mailman tulehdukset ja kitarisan poistot ym. Onneksi oli siis vakuutus!
Seksihaluista joku kyseli...
Joo, olis kyllä, mutta miehellä on joku esto!!! Oli esikoista odottaessanikin. Tiettyyn pisteeseen kyllä, mutta kun vatsa kasvoi tarpeeksi isoksi ja vauvan liikkeet tuli selvemmiksi, niin ei enää. Tokihan tuo harmittaa, mutta ei kai sille minkään voi.
Mutta nyt jatkan tanssii tähtien kanssa katsomista, vaikka ärsyttääkin, kun ihan väärät ihmiset tippuu pois!
mam80
Enpäs muistanut käydä kertomassa mitä siellä äitipolin kontrollissa sanottiin minulle. Kaikki oli suht hyvin. Kanava oli lyhentynyt sentin, mutta kuitenkin vielä jäljellä 3cm. Toisesta päästä oli pehemntynyt, mutta toisesta kiinteä ja kohdunsuu oli tiukasti kiinni. Nyt vielä kontrolli viikolla 29 ja jos siinä kaikki ok niin sitten vaan odotellaan heinäkuuta ;) Nyt ei ole edes supistellut sen enempää mitä normaaliin raskauteen kuuluu. On tullut 2 viikon kestävää supistelukautta, mutta onneksi ne menevät ohi ja alkaa helpompi jakso.
Olen nyt puuhastellut ja yrittänyt liikkua kun supistukset antavat periksi. Tosin liikkuminen saa aikaiseksi kovat kivut häpyluussa :(
Tulipa tuossa mieleeni, että viime vuonna kun kirjoittelin maalismasuissa niin siellä oli jo näillä viikoilla yksi poika syntynyt. Onneksi meissä heinähatuissa ollaan kaikki pysytty yhdessä kasassa!!!
Seksihaluja ei ole ja lääkäri kielsikin ne touhut kokonaan.
Minä pohdin, että otanko minä sen pakkauksen vaiko en. Tarvitsisin siitä peiton, harsoja, lakanat, vaipat :D, pyyhkeen, kynsisakset ja jotain muutakin varmaan. En tiedä olisko helpoin tilata se pakkaus vai etsiä kaupasta nuo kaikki mitä tarviaisin siitä *miettii* Vaatteita en tarvitse kun edellisen pakkauksen vaatteetkin ovat käyttämättä. Toki lapaset olivat kovassa käytössä.
Minulla paino nousee kohisten :( Pitäis alkaa " laihuttamaan" , mutta en vaan osaa pitää näppejäni erossa herkuista ja hyvästä ruuasta. Äskenkin leivoin huippu hyviä sämpylöitä ja söin niitä varmaan 5 kpl :/ Lisäksi grillattiin makkaraa ja syötiin fetasalaattia. Aina kun tyttö menee päikkäreille minun tekee mieli herkkuja. Kierrän kaapilta toiselle kuin joku heikko hermoinen etsien jotain hyvää ja makeaa. Tietäen ettei meillä oli mitään, koska en osta juuri sen takia kun tulee varmasti heti syötyä kaikki.
Tänään kävimme hevostallilla katsomassa kun tamma oli varsonut varsan pari päivää sitten. Tyttö katsoi varsaa innoissaan ja minä selitin, että siinä on heppavauva. Sitten kun varsa alkoi etsiä tammalta utaretta niin sanoin tytölle, että nyt se vauva menee syömään äitin tissiä. Samassa tajusin, että tyttö luuli varsan tulevan MINUN tisseille :D Piti vähän korjata, että se tamma on se heppaäiti ;) Sitten tyttö katsoi taas karsinaan ja sanoi " vauva äiti" . Fiksu 1v kun ymmärsi, että siinä nyt on vauva ja äiti. meidän tyttö on kyllä niin kova hevoshullu, etten olis uskonu vielä noin nuoren olevan niin kova hevosten perään. Tyttö meni esim tänään muovipussin päälle ja sanoi " ihahaa ihahaa" ja hytkyi, hän siis ratsasti. Ja jos häneltä kysyy mitä haluaisi tehdä niin vastaus kuuluu " ihahaa" :)
No mutta nyt minun täytyy rueta nukkumaan, aamulla ei muuten jaksa herätä. Meillä herätään nykyisin joka aamu 6.15 ja armoa ei tunneta vaikka kuinka väsyttäisi :/
Jouhi 26+4
Olin tuossa viikon sairaslomalla niska-hartiaseudun kipuilun takia ja toistaiseksi olo on ihan ok, kun olen koneen ääressä istuskellut aamukahdeksasta asti. Tavallaan on kiva olla töissä, mutta toisaalta taas ei yhtään... Kotipäivät alkoivat kyllä käydä jo vähän tylsäksi, kun lapsetkin oli hoidossa/koulussa.
Raskausolotila on ihan ok ja kovasti koitan tällekin illalle saada lenkkikaverin, että ei tarttis yksin lähteä pitkin teitä tarpomaan. Kävely tekee kyllä muuten hyvää, mutta sen jälkeen on sitten nivuset kipeenä koko illan/yön, joten mieluummin lenkit joka toinen päivän kuin joka päivä. Joku kyseli seksielämästä tässä vaiheessa ja täytyy kyllä sanoa, että vaikka haluja olisi niin jatkuva enemmän tai vähemmän häiritsevä hiiva ei oikein nappaa niihin puuhiin :-( Miesparka...
Parin tunnin päästä hippasen kotia kohti ja viikonlopun viettoon, joten aurinkoista viikonloppua itsekullekin!
Terkuin,
Tinttis ja Pirpana 26+4