Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*~*~*~TAMMIMAMMAT , viikko 16 ~*~*~*

14.04.2008 |

Uusi viikko, uusi pino...

Alkaa vissiin jo enemmän tammikuisilla olemaan ovispäivät käsillä?!

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]...onnistuiko?[/color]

Siis tarkoitus ei ole alkaa venyttämään pinoa enempää mun kokeiluilla =D joten lopetan tähän. Miten noita sydämiä ja muita kuvioita saa? Yritin noita linkkejä tuolta Narskun antamasta keskustelusta, mutta eivät aukea.

Vierailija
22/62 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sydämen saa kun painaa Alt+3. ♥ Siis tuolta näppäilmistön sivusta se numero, ei tuolta kirjaimien päältä :D Ja samalla kaavalla voi kokeilla muita kuvioita. Aina Alt+jokin numero. Ja samaan aikaan pitää painaa siis molempia :)

♥¿♠♦♀♂♪♫☼ Noita nyt esim. tulee sieltä :D

.:Nar:. jälleen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jään harjoittelemaan ;)

Minunkin puolesta muuten onnittelut plussasta, nauti masun kasvatuksesta meidän ei-vielä-plussanneidenkin puolesta!

Vierailija
24/62 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lila82 tsempeistä! Olet sinäkin jo kuumeillut ihan tarpeeksi, että saisi se plussa jo sullekin tulla. Jospa Terot tasais kierrot niin, että tärppäis! Pidän pekkuja sulle :).

Rizza: Eiii! Ihan kamalan kaukaiselta kuullostaa syksyiset hoidon aloitukset :(. Jospa ne Clomit nyt vaan tekis tehtävänsä. Ja kiitos clomitiedoista :).

Oon taas miettinyt paljon, että miten ikävää, kun esikoinen ei saa sisarusta. Usein puhuu, että sitten kun meille tulee vauva... Mun sydäntä vääntää ja kääntää. Mutta ajattelen myös, että onneks on toi ilopilleri. Se pitää mut aika nöyrän kiitollisena siitä mitä oon saanut.

Mä lähetänkin ajatuksissani kaikille teille esikoista yrittäville erityiset plussatoivotukset. Rizza, Annique, Groove, Lila82, Shania ja kaikki muutkin.

AnniHelen@ kp8

Vierailija
25/62 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon nyt useamman kuukauden juonut greippimehua ja syönyt omenaviinietikkakapseleita. Lisäksi olen syönyt lähes vuoden vitamiineja ja lisäksi ottanut foolihappoa ekstrana. Mitään iloa ei oo niistä ollut. :( Tässä kierrossa oon jättänyt greippimehut hankkimatta.

Nyt mulla on niskat tulehtuneet ja joudun syömään vahvat annokset Buranaa, eli 3 x 600 mg päivässä. Koska mun pitäis lopettaa niiden ottaminen, etteivät haittaa ovista? Nyt siis kp 4 ja kolmas päivä tuota kuuria menossa. Muutama päivä olis hyvä vielä ottaa niitä, että saisin sen tulehduksen pois. Sovittiin miehen kans, et jos tässä kierrossa ei tärppää, niin se menee simppatestiin vihdoin. Mä haluan tietää onko sillä kaikki ok ja vika on mussa. Joskin edelleenkin yritän pitää mielessä, kun gyne sanoi että on ihan normaalia yrittää 1-2 vuotta ennenkuin tärppää.

-Annique, kp4/24-29, yk15-

Vierailija
26/62 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupasin tulla kertomaan ultrakuulumisia ja tässä ketjussa tuntuu nyt olevan aika moni vanha tuttuni. Tänään kävin alkuraskauden ultrassa ja kyllä sieltä yksi pikkuinen löytyi sydämensykkeen kera, pituutta oli ruhtinaalliset 1,3 cm. Kyllä iso kivi vierähti sydämeltä, niin helpottunut olin. VIeläkin on vaaraviikkoja edessä, mut yritän nyt rauhoittua ja luottaa tulevaan, että tämä vauva syliin saatais elävänä ja mieluiten terveenäkin.

Kyllä se odotusta odottavan aika käy pitkäksi kun aikaa vierähtää kuukausi tai jopa vuositolkulla. Mulla ehti yritystä tulla 1,5v ja jälkikäteen aateltuna se oli kuitenkin vielä ihan järkirajoissa, kun tietää että ei se raskautuminen vaan niin iisi projekti ole, niin paljon voi mennä vikaan. Mutta kyllä mä muistan sen jokakuukautisen tuskan kun menkat aina saapuivat...

Mä todella toivon, että te kaikki pian pääsisitte plussaamaan. Erityisesti toivon onnistumista esikoista pitkään yrittäneille. Esim. Groove on joutunut oottaa jo ihan ihan liikaa. Ja Rizzallakinko ne hoidot venyy syksyyn? :( Ikävää, mutta toisaalta aattele jos sulle pystyttäs varmasti sanomaan, että syksyllä tulet raskaaksi niin silloinhan se aika ei tuntus mahdottomalta, kun kumminkin tietäs että tulee raskaaksi. Odottaminen tuntuu just siksi raskaalta, kun ei tiiä, että tuleeko tulosta kumminkaan. Kyllä mä muistan sen tunteen niin hyvin...

Toisaalta mähän olin jo iteki melkis lyömässä hanskat tiskiin, viimeset clomit oli menossa ja mä vaan jo mietin että ehditäänkö inssiin ennen kesää vai ei. Ja sit se tärppi tulikin ihan yks kaks, niin kuin puun takaa. En mä tehny mitään toisin siinä kierrossa, ehkä oltiin oviksen aikaan vähän aktiivisempia, mut en mä tiedä oliko sekään se syy. Siinä vaan osu nyt kerrankin kaikki kohdalleen, eli simppoja oli saatavilla, munasolu oli laadukas ja irtos helposti, simpat löysi perille, hedelmöittyny munasolu onnistui pääsemään kohtuun saakka ja jopa kiinnittymään. Niin moni asia olis nytkin voinu mennä vikaan. Kyllä se on niin arpapeliä tämä ihmisen lisääntyminen, siltä välistä tuntuu.

Tsemppiä kaikille ja plussasäteitä teille kaikille!!!

Koralli ja Aarre 7+5

Vierailija
27/62 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shania: edellinen juoksu alkoi ma 14.1., eli nyt on vko 13 + 3. Maidon tulon huomasin viime perjantaina. Miten nämä ajat sopivat? Kiitos paljon jos jaksat vastata!

Ja peukutut pystyyn sinulle!

Vierailija
28/62 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä mulla mitään järkevää asiaa ollut, kunhan vaan surffailen.

Tuntuu että aika matelee kauhean hitaasti. Vielä yli viikko pitää odotella joko tätiä tai toivottua plussauutista. Pakko kirjoittaa tänne kun teen miehestäni hermoraunion kun en osaa muusta puhua.

Plussatuulia kaikille!

T: Kärsimätön Aliina.

Vierailija
29/62 |
16.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea! Sulla on ollut ikimuistoinen päivä. Tuuhan taas kertomaan kuulumisia!

AnniHelen@ kp9 yk16

Vierailija
30/62 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä päivä on lähtenyt tosi hyvin käyntiin. Olen mittaillut aamulämpöjä, ja sen mukaan mulla oli ovis luultavasti kp 7-9. Melko aikaisin kiertoa, mutta jätin just pillerit pois, eli se varmaan vaikuttaa asiaan. Noina päivinä ainakin oli toispuoleista vatsakipuilua, ja alaselkä särkyilyä. Oireet siis täsmää lämpöjen kanssa. Ja pupuiltu ollaan tosi ahkerasti :) Toivottavasti parin viikon päästä saisi tehdä plussatestin... (Saahan sitä aina haaveilla)

Nyt täytyy lähteä töihin... Päivänjatkoja kaikille, ja plussaonnea!!!

bambiino kp 11/23? yk 1

Vierailija
31/62 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

heipsan kaikki! Jee, oiskohan eilen ollu ovis ku niiiin kovasti kipuili ja jomotti!! Noh, mut lämmöt ei kyl viel nousseet ja eiks niitten pitäs oviksen jälkeen nousta??!

Nouseeko ne hitaasti vai noppesti sit oviksen jälkeen? Vastatkaahan viisaammat!

mammmaa kp23/30-33 yk2

Vierailija
32/62 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mammmaa: Kyllä se voi kestää ennenkuin lämmöt nousee.

Tietääkö joku, mistä johtuu että joissakin kierroissa nousee voimakkaasti lämpö heti ovista seuraavana päivänä ja toisissa kierroissa saattaa nousta hyvinkin hitaasti ja kestää päiväkausia että nousee korkeimmalle tasolleen. Onko se ovis sitten tavallista " tehokkaampi" kun lämmöt pomppaa nopeasti. Terkkari mulle mainitsi joskus termin " laiska ovulaatio" että onko se sitten silloin kun ne lämmöt ei meinaa millään nousta tai nousee hyvin hitaasti.

Viime kierrossa mulla nousi lämmöt vasta viidentenä päivänä oletetusta ovispäivästä. (Silloin oli viimeinen " limapäivä" ja sitä seurasi kuiva kausi.) Ehdin jo kuvitella etten ovuloinut, mutta FertilityFriend tunnisti oviksen tosi myöhään. Joskin merkitsi katkoviivoilla sen, kun oli kuiva kausi meneillään ja lämmöt nousi niin myöhään. Kuitenkin 12 päivän luteaalivaiheella ovis olis ollut juuri sinä viimeisenä limapäivänä kp 17, eikä kp21, kuten FF väitti: http://www.fertilityfriend.com/home/1c6741

-Annique, kp5/24-29, yk15-

Vierailija
33/62 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annique: Kiva kuulla sinusta! Minäkin olen ihmetellyt tuota lämpöjen hidasta nousua. Viime kierrossa oli juuri niin, enkä tietenkään raskautunut.

Greippimehun jätin kanssa pois viime kierrossa ja ihan yhtä hyvät ovislimat silti tuli. :)

Korallilla oli ihania ultrakuulumisia!!! ♥

AnniHelen@: Niin, eikö kuulostakin kamalalta ajatella syksyä ja hoitoja. Onhan mulla noita clomeja onneksi ja aion jatkaa niitä samaan rataan itsekseni.

Jotain positiivistakin, meinaan progesteronitestin tulokset tulivat: 92. Eli ovulaatio oli todellakin tapahtunut viime kierrossa. Sain nyt vaan ohjeeksi syödä tämän ja ensi kierron vielä clomeja. Sittenhän olen syönyt jo 6 kiertoa. Onhan mulla noita clomeja vielä lisääkin, uskaltaisikohan syödä niitä yli ton kuuden kierron? Ehkä olisi hyvä pitää välissä kuukauden tauko...Ei vaan haluaisi.

Rizza kp 5/30, yk 25

Vierailija
34/62 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tosiaan piiiitkään aikaan käyny palstailemassa, en edes taustalla. Joten kuulumisistanne olen aika pihalla.. :/ Mutta omani kerron nyt pikaisesti:)

Eli ovisplussa tuli kp 14 kuten edellisessäkin kierrossa. Nyt menossa kp 19. Laskinkohan todellakin oikein?? Kyllä kai:) Mutta siis ihan tietoisesti olen ottanut rennommin tässä kuussa. Ihme kyllä se on onnistunutkin!! Palstailutauko on toki tehnyt myös osansa asiaan.. :)

Pupuilut jäi vähän vähemmälle kuin ajattelin:( Mut eipähän tullut " pakkoseksiä" , ja toivoisin että sit rentouden ansiosta tulis tulosta... Puuhailut oli (jos oikein muistan) ovisplussapvänä aamulla, ja heti testauksen jälkeen iltapäivällä. Ovispäivänä ei pupuiltu ollenkaan:( Sit seuraava kerta oli vasta kp16. Toivon nyt vaan kauheasti, että tuossa olis ollut tarpeeksi ja että tärppäisi.. Kohta se piinailu taas alkaa:)

Siisalleko oli tullut plussa?? Onnea tosi paljon hänelle jos ymmärsin oikein! :)

Auringon viimeisitä säteistä nautiskeleva

tikru. kp19/27-30 yk2

Vierailija
35/62 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla kuulumisia Koralli73 [color=red] ♥ [color] Paljon kaikkea hyvää sinulle!

Rizza oliko sinulla ennen clomeja terot käytössä? Ajattelin vaan, että onko seuraava vaihtoehto minullakin nuo clomit jos terot ei auta.

Annique toivottavasti niskakivut helpottaa pian. Ehkä jos ajoissa ennätät lopettaa särkylääkkeiden käytön niin eivät häiritse ovulaatiota. Toivotaan parasta!!

Bambiino kuulostaa ihan ovikselta, toivottavasti tärppää =)

Mammmaa on kanssa vällyjä heilutellut, nyt joku simpoista saisi mennä perille asti!

Tikru, palstataukoilu tekee ihan hyvää.. olen itsekin yrittänyt pitää matalempaa profiilia, mutta ei sitä malta olla täältä pois. Aika hyvältä tuo ajoituskin kuulostaa, toivottavasti on plussaa tiedossa!

).( Tylsää ja tylsää odottelua...greippimehua juon päivittäin ja oottelen että kuluis nää tylsät päivät ja pääsis testaileen milloin olis taas ovis. On tää " homma" yhtä odottelua koko ajan..ärsyttävää..

Kaikille hyvää loppuviikkoa! :)

Lila82 kp3/29-38 yk9

Vierailija
36/62 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin saada tuon sydämen punaiseksi enkä koko tekstiä. Yritin harjoitella, mutta ei mennyt oikein nappiin. Sori kaikille

Vierailija
37/62 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lila82: Joo mulla oli terot käytössä viime kesänä, kun kierto huiteli 50:ssä. Yhden kierron söin niitä, että alkoi menkat ajallaan ja sen jälkeen sitten jo sainkin clomit. Sitten lääkäri käski tosiaan lopettaa terot kokonaan, sillä clomit kuulemma riittävät saamaan ovulaation ajoissa ja kierto pysyy lyhyenä.

Rizza

Vierailija
38/62 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin liityn joukkoonne, tänään tuli täti punainen kyläilemään, joten uusi kierto lähti käyntiin. Suht hyvillä mielin olen, osasin niin odottaa tätä. Nyt sitten täytyy odotella tädin poistumista ja oviksen tuloa. Toivottavasti lykästää tässä kierrossa.

Onnea matkaan kaikille tammimammoille, toivottavasti plussia tulee roimasti :)

Rhanna kp 1/25-26

p.s. tikru. kiva nähdä sinua! Toivottavasti rento asenteenne on tuottanut tulosta ja plussa pätkähtää ruutuun viikon päästä :))

Vierailija
39/62 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa tammimammoihin Rhanna!

Anninque, kiitos vastauksesta tuonon ovislämpöihin, lienee mulla sitten sellanen " laiska ovulaatio" tai sitten pitäs heittää tolla lämpömittarilla vesilintua :D

Tikru. Kiva kuulla susta! Jep saattais olla ihan hyvä mullekkin ottaa vaikka ens kierto sitten rennommin, vois tulla tärppikin helpommin :)

Lila82 Täällä juodaan greippimehua edelleenkin ja kp jo 24 :D Se on hyvää, nam!

ON: Eli kp24 elellään ja eilen ja toissapäivänä oviskipuja, mitä lie sitten oikeasti tapahtui.. Eli kp22 oli kunnon kipuja ja eilen eli kp23 vielä jomotteli, mutta siis mene ja tiedä milloin se ovis oli, vai oliko lainkaan :(

Eilen oli aamulämpö 34,8 ja tänään 35,2 eli jonkinlainen nousu oli kyllä tapahtunut, mutta kun tuntuu et toi lämpömittari näyttää ihan arpomalla noita lukuja.. Aamulla oon kuiteski mitannu ennen sängystä ylös nousua.. Semmonen fiilis nyt kuitenki on et jos en tässä kierrossa ovuloinukkaan.

Varmaan tylsää lukea näitä mun jokapäiväsiä sepustuksia oviksesta :D

Nooh, mut koitetaanhan raskautua!

mammmaa kp24/33 yk2 (ja ehkä dpo1 tai dpo2)

Vierailija
40/62 |
18.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli tavallinen greippimehu tökkii, niin itse löysin jonkun vinkkaamana Lidlin greippimehun. Se on erilaista kuin Valion tai Rybb&Deckerin mehu. Lisäksi se on edullisempaa kuin Valion ja kuitenkin ihan oikeaa täysmehua. Kokeilen nyt ainakin tämän kierron ilman, kun ei oikein enää maistunut kuukaudesta toiseen. Enkä huomannut siitä merkittävää hyötyä.

Olin eilen hierojalla ja niskat on jo paljon paremmassa kunnossa. Lopetin Buranat eilen aamulla.

-Annique, kp6/24-29, yk15-