Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*~*~*~TAMMIMAMMAT , viikko 16 ~*~*~*

14.04.2008 |

Uusi viikko, uusi pino...

Alkaa vissiin jo enemmän tammikuisilla olemaan ovispäivät käsillä?!

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

).( Viime torstaina kävin siis gynellä ultrassa, ja siellä näkyi että " ehkä mahdollisesti" voisin ovuloida tällä viikolla (Mulla nyt clomit ja ongelmana pitkät/epäsäännölliset kierrot ja ovulaatiohäiriöt). Vaikka lääkäri ei antanu ihan kauhean suuria toiveita tähän kiertoon, niin päätin kuitenkin tikuttella ovista ahkerasti ja yritetään pupuilla ainaki joka toinen päivä! Ajatus siitä, että saisin jäädä juuri ennen joulua äippälomalle, tuntuu vain niin ihanalta... Mulla on toiveet (ehkä liiankin) korkealla tammivauvan suhteen!

Mimmi75, kp.17/??, yritystä elokuusta -07

Vierailija
2/62 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan, yhdessä eteenpäin, toisiamme kuunnellen ja kannustaen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tulis huomioitua tämä uusi pino... Tässä linkki edellisen viikon keskusteluihin: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=46&m=12857221&p=1&tmo…

Vierailija
4/62 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA SIISA!!!!!!!!!!!!!! Ihanaa heti viikon alkuun kuulla onnellisia uutisia :) Pääsetkin siirtymään nyt jo joulukuisten odotuspuolelle ja KUKAS nyt sit päivittelee listoja..hehe ;) Ja tsemppiä miehelle kertomiseen :)

Eli...Uskaltaudun nyt sitten minäkin tänne tammimammojen puolelle siirtyä. Eli minä ja mies molemmat ollaan 32 v (33v loppuvuodesta) ja ensimmäistä yhteistä alotellaan yrittämään. Mulla ennestään on yks tyttö -98 syntynyt.

Greippimehut on ollut käytössä kp 1 alkaen kun noita limoja en koskaan oikein ole havainnoinut.

Mietin tässä sellasta että onko vaikutusta miehen sperman laatuun jos usein pupuilee, eli väheneekö simpat spermasta silloin? Jostain olen kai sellasesta kuullut joskus mut onko asia näin? Jos joku tietää :) Mietin vaan että pitäskö pidättäytyä seksistä muutamia päiviä ennen ovista ja silloin harrastaa ahkerasti, olisko silloin paremmat mahikset...? Mulla sillai helppo olis ajoittaa siihen koska tunnen ovulaation niin selvästi.

Elikkäs nyt kp 13 / 32-33 yk1

Vierailija
5/62 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

noh, nyt sekosin listoissa, piti onnitella siisaa tonne vauvatoiveet 2009 listaan ja tulikin tähän pinoon kun sieltä siirryin nyt tänne :)

Sekoilua ilmassa kun yk yksi on käsillä ;))

Vierailija
6/62 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan lennähtää tänne tuolta joulukuisista. Tuntuu niin epätodelliselle, että oikeasti " joutuu" tekemään vauvaa. Yleensä sitä on tultu raskaaksi huis hais vaan. Mutt anyt ei sitten millään. Silti edelleen vaikkakin menkat alkoivat tänään ihmettelen että miksi on vellova olo ja rinnat kipeänä?? omituinen olo.. silti menkat??? mutta kaiketi sitä sitten vaan voi niinkin olla.

Eli itsestäni hiukan olen siis jo " vanha" 39v myyntineuvottelia.

Meitillä on 6 lasta ja 7 haaveissa, mutta häntä ei meinaa näkyä eikä kuulua? ikäkö vaiko liika paino sen tekee että ei oikein rokkaa tämä raskautuminen.... Elukoitakin nurkista löytyy kissoja ja koiria.

Mutta tällaista. Tsemppiä kaikille raskautumiseen ja toivottavasti saataisiin paljon uudenvuoden vaavinkaisia.

-Rölli kp 1/28-32

Vierailija
7/62 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se ovis sittenkin tapahtui, ainakin Fertility friend sen tänä aamuna tunnisti lämmöistä. Taitavat vaan vähän hitaammin nousta. Ei siis sittenkään mene tämä kierto piinailusta hukkaan.

Ei taida tässä pinossa olla vielä kenelläkään piinailut käsillä. Odottelua siis vielä monella tiedossa. Ja niitä tekopuuhia. Tsemppiä kaikille omaan tilanteeseen!

anna kp 28/28-33 (tästä kierrosta tuleekin ennätyspitkä) yk4

Vierailija
8/62 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin on tullut kirjoitettua tuonne vauvatoiveet-2009 pinoon mutta nyt on tosiaan jo ensimmäinen yrityskierto menossa ja tammivauva haaveissa.

Aloitan heti ON jutulla, kun olen vähän ihmeissäni. Mulla oli su-ma aikana ovis ja oli kyllä todella kummallinen. En ole ikinä ennen ollut noin kipeä oviksen aikoihin... Vatsaan koski ja tuntui että rinnatkin oli vähän arat. Onko joku muu kokenut jotain vastaavaa? En ehkä ole kiinnittänyt huomiota aiemmin mutta voiko normaalisti ovis olla kivulias? Ehkä joku viisas osaa kertoa. Itse olen ihan ihmeissäni.

Nyt sitten vaan odotellaan että aika kuluu. Mukavaa kun on kanssa jännittäjiä.

A.

Vierailija
9/62 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Anna061 kun valaisit mua siitä oviksen siirtymis jutusta :)

Ja tervetuloa myös kaikki uudet!

Kiitos Mimmi75 uuden pinon teosta, piti jo eilen kiittää mutta en sitten kerennyt tänne :)

Tkiru. Sua huhuilen ku ei oo hetkeen kuulunu? Vai ootko ahkerasti hyödyntämässä ovista :D

ON: Nyt elellään jo kp21 ja kun ei oo enää niitä ovis tikkujakaan jäljellä niin ihan fiilispohjalta yritän sitä ovista tunnistaa.. Tänään ollu vähään semmosta jomotusta vasemmallapuolella ja saas nyt nähä, laskujen mukaan tänään tai viimeistään huomenna pitäis ovis olla jotta kierto ois tuon 33pv, suuri surku jos tää nyt venyy :(

Lämmöt on ollu kutakuinki 35.0-35.3 koko kierron ajan, pitäis varmaan lueskella jostain enemmän tosta lämpöjutusta..

mammmaa kp21/30-33 yk2

Vierailija
10/62 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa minäkin pinoudun. Taukoa on ollut useamman kuukauden muutto ja remonttihässäköiden takia. Tänään on kp 1. Täti saapui juuri. Tähän kiertoon kohdistuu jotenkin hyvin suuret odotukset, sillä esikoinen sai alkunsa näihin aikoihin neljä vuotta sitten. Greippimehuakin ostin tähän kiertoon. Saas nähdä tepsiikö :)

Joie

Vierailija
11/62 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

uudet kuumeilemaan.

Röllikin oli pudonnut tänne tammimammojen puolelle =(. Toivottavasti saatte pian joukkoonne kaivatun lisän!

ON: Viimeinen clomi on sitten otettu eilen. Viimeinen tässä kierrossa ja toivottavasti ikinä. Neljäs clomikierto on nyt meneillään.

Vähän ajatukset jo karkailee tulevaan. Jos ei näin onnistu, niin mitäs sitten. On niin iso kynnys siirtyä tavalliselta gyneltä lapsettomuusklinikalle. Yksityiselle varmaankin mentäis.

Teroja mulla ei oo tähän kiertoon. Oon syönyt niitä 6kk niin, että ensin 3kk pelkkiä Teroja. Sitten oli 1kk oli välissä ja viimeiset 3kk Clomien kanssa. Tuo välikierto jäi kovin lyhyeksi. Jostain mielestäni luin, että clomien kanssa ei Teroja välttämättä tarvita, vaan pelkät Clomit riittää pitämään kierron normaalina. Onko jollain tästä tietoa?

Valion greippimehua oon juonut lasillisen päivässä. Oon joskus aiemminkin koittanut sitä. Nyt en muistanut aloittaa ihan kierron alusta. Onko sillä merkitystä? Foolihappoa ja omegaa olen syönyt koko kuumeilun ajan.

Plussiatuulia kaikille toivotellen,

AnniHelen@ kp8 yk16

Vierailija
12/62 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen yk menossa, kp 7 eli ovista odotellessa... Itse olen 31v ja mies on 38v, kaksi lasta jo on -99 ja -00 syntyneet. Kolmatta kovasti kuumeillaan :-) Iso ikäero vähäsen mietityttää...

Aiemmat ovat tärpänneet tyliin " kerrasta" , jospa nyt onnistuisi helpolla tämäkin. En tiedä mitä tähän pitäisi kirjoitella, mutta sydämellä seuraan teidän muiden raskautumisia ja toivon samaa kohtaloa itsellenikin. Kaikki sympatiat myös teille, joille raskautuminen ei ole helppoa.

Kevättä ja ovista odotellessa

Hilperiina

Vierailija
13/62 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lujaa...masentavaa. Sitä alkaa jo miettimään että onko sitä tarkoitettu tulevan äidiksi kun ei näytä millään onnistuvan.

Esikoista yritetään ja yhdeksäs kierto lähtee käyntiin. Samoin toinen kierto terojen kanssa. Ajattelin taas koittaa greippimehua ja monivitamiineja. Viime kierrossa join melkein alkukierrosta ovikseen asti. En tiedä kannattaisiko juoda greippimehua koko kierron ajan?

Tsemppiä peitonheilutukseen, oviksen metsästykseen ja piinailijoille!

Lila82 kp1/29-38 yk 9

Vierailija
14/62 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä sulle! Itse täällä manailen kun yk 9 lähti käyntiin...olet jo piinaillut tosi pitkään! Oikein paljon peukkuja sulle että tärppäisi!! Olet sen ansainnut.

Vierailija
15/62 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut joulukuisista tippumisesta, mutta kaikesta huolimatta tervetuloa tammimammoihin =)

Tuttuja tunteita, kun ei ota yritys onnistuakseen. Sitä väkisinkin aika ajoin miettii, eikö todella ole tarkoitettu äidiksi. Sain ennen menkkoja ekan kerran haalean plussan testiin ja kuukautisten alettua olen yllättänyt itseni syyttelemästä itseäni erinäisistä asioista ajatellen, että siksi raskaus ei jatkunutkaan... =( Ihan turhaa, kyllähän sen järjellä ymmärtää!

Täällä pinossa on kuitenkin useampi pidempäänkin yrittänyt, joten täältä saa kyllä ymmärrystä ja tukea kun mieliala painuu kohti lattiaa. Kyllä meille kaikille vielä ne nyytit tulevat, kaikille omalla ajallaan! =)

Onko tuosta greippimehusta ihan OIKEASTI apua? Olen useammasta paikasta lukenut, että menkkojen alusta ovulaatioon asti olisi hyvä juoda. No, ei kai siitä haittaakaan ole jos kokeilee ;) Vai?

Shania kp 3/28(-30) yk 6

-Menis nyt tää alkukierto äkkiä, niin pääsisi niihin mukavampiin puuhiin!! ;)

Vierailija
16/62 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

AnniHelen@: Minullä lapsettomuuslääkäri sanoi, etten tarvitse Clomien lisäksi Teroja, sillä kun Clomeilla saa oviksen tulemaan, niin kuukautisetkin tulee siitä kahden viikon päästä. Tsemppiä tulevaan ovikseen sinulle!

Minulla todellakin alkoi nyt 25. yrityskierto eli esikoista on toivottu jo maaliskuusta 2006. Raskaaksi tulin viime toukokuussa, mutta se meni kesken. Nyt hieman pelottaa, sillä tässä pinossa laskettu aika on melkein päivälleen sama kuin viime vuoden raskaudessa. Samalla sitä ajattelee, että voi, kunpa se olisi nyt TÄMÄ kierto, kun tärppäisi. Toisaalta olen surullinen, sillä vuosi keskenmenosta on jo kulutun, enkä ole vieläkään uudelleen raskaana.

Soittelin taas tänään lapsettomuuspolille ja sain konrolliultran parin viikon päähän. Harmittaa ihan hirveästi, kun osastonhoitaja sanoi, että kesäkuun alusta elokuun loppuun ovat kiinni, joten eivät nyt sitten ehdi tekemään sitä inseminaatiota enää ennen syksyä :( Voi että mua harmittaa. Tämä ja ensi kierto kun mennään vielä kuulemma vaan pelkillä Clomeilla ja ajoitetulla kotiyhdynnällä. Clomit aloitin tänään.

No joo, tässäpä taas tuli jo aivan liikaakin omaa napaa.

Oikein paljon plussatuulia kaikille!!

Rizza kp 3/30-32, yk 25

Vierailija
17/62 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon :) Viime kierrossa ekaa kertaa greippimehua käytin ja ajattelin taas kokeilla. En tiedä onko hyötyä mutta tuntuu että pitää kaikkea yrittää kuitenkin.

Päivitin tammimammat esittelypinon. Oli niin paljon uusia ilmoittautujia. Pahoittelen vaan sitä etten osannut lisätä värejä sinne niin näyttävät melko laimeilta. Ehkä kolmas-09 osaa/voisi laittaa ensi kerralla jälleen ihanat värit mukaan kun olen tällainen tumpelo ja menin päivittelemään esittelypinkkaa.

Lila82

Vierailija
18/62 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vastaan sulle tänne, kun tätä ainakin varmasti luet :D Eli värikoodien kanssa juttu on niin, että ainakin ehkä helpoin tapa on silleen, kun päivität tota esittelypinoo, ni ekaks otat auki sen pinon. Sitten klikkaat sitä " lainaa alkuperäistä viestiä" . Sit siinä alussa lukee sen tyypin nimi, jolta sitä lainaat, ja siinä on kutakuinkin tällanen merkki [ i ] (mutta hakasulkeet kiinni iissä, tähän en vaan voi laittaa sitä, ettei vinouta mun tekstiä:). No, poistat sen nimen ja ton merkin, koska muuten se teksti tulee silleen kursivoidusti. Sitten kopioit sen kaiken tekstin siitä ja liität sen uuteen alotukseen. Siten sä saat ne värit säilymään siinä.

Mutta jos yksitellen haluat värejä jne. laittaa, niin ne tulee sillä tavalla, että [color=red]tämä on harjoitus[/color]. Mä sain ton punaseks niin että laitoin ton tekstin eteen [ color=red ]tämä on harjoitus [ /color ]<- ja jälkeen sit ton, mutta tosiaan noi hakasulkeet tulee olla kiinni tossa sisällä olevassa tekstissä, jotta toimii :)

Tässä on yks aika hyvä opastus mun mielestä, ja muutenkin tutkimalla tota osastoo oppii aika hyvin kaikkee :) Mä opin kaiken sieltä!

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=143&m=1740065&p=1&tmo…

Toivottavasti toi linkki ei venyttäny tätä sivua ihan pilalle, sori jos niin teki. Ja sori muutenkin, kun tunkeuduin teidän kuukausipinoon, mutta Lila kyseli neuvoja, ja tässä niitä on ainakin tällasessa alkeellisessa muodossa :D Toivottavasti auttaa edes vähän :)

.:Narsku:. 4+3

Vierailija
19/62 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color = blue]...onnistuiko?[/ color]

Vierailija
20/62 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]...onnistuiko?[/ color]