♥ ~ ♥ KESÄNUPUT ma-ke ♥ ~♥
Kommentit (49)
Ja uuden viikon alkua! Meillä kuopus oksensi koko yön yhdestä viiteen puolen tunnin välein. En ole nukkunut yhtään. Maha-asukki vielä potki koko ajan tuonne kohdunsuulle päin. Taitaa siis edelleen olla perätilassa. Täällä nyt ollaan molempien lasten kanssa kotona, ja mä olin laskenut, että ehdin aamupäivän lukea tämänpäiväseen tenttiin. En oikein ehtinyt viikonloppuna paljoa lukea, mutta näin sitten taas kävi. Ja olis viiminen tentti, voi että ottaa päähän. Ei tässä oikein saa rauhassa luettua. Noh, eihän tälle mitään voi, tällasta tää on lapsiperheen arki. Tulipahan positiivinen alku tälle viikolle ;)
Noh, jos jotain osaisin koepaperiin kirjottaa ja pääsisin läpi. (taitaa olla toiveajattelua, nukahdan varmaan sen paperin päälle siel luentosalissa ;))
Aika ikävältä muuten tuntuu nuo liikkeet tuolla ihan alhaalla. tuntuu, että kohta tulee jalka kohdusta ulos ja vihlasee aikas kivasti alavatsaan joka liikkeellä. Supisteleekin jonkin verran ihan levossa. Taitaa stressi tehdä tehtävänsä, vaikken töissä olekaan. Huomenna olis neuvolalääkäri, saa nähdä mitä sanoo loppuajan työssäkäynnistä. En kyllä millään jaksais... Mut oon niin huono ruinaamaan sairaslomaa, varsinkin kun se lääkäri ei puhu mitään...
Mutta nyt tenttikirjan kimppuun, kun on hetki hiljasta.
Selma 29+6
Blaah...yö meni vatsakipujen kourissa, miehellä ja minulla. Isommat lapset ovat jossakin keuhkotaudissa, eikä kummastakaan ollut aamulla kouluun lähtijöiksi :(. Tässä yritän vatsakipuni kanssa leikkiä ja touhuta kuopuksen kanssa, joka on ainakin toistaiseksi terve...
Eilinen istuminen autossa, vaikka nyt kolmen vartin verran kestikin, oli minulle ihan liikaa. Pari kipeää supistusta tuli siinä istuskellessa ja olo oli melkoisen tukala.
Vauva on ollut tänä aamuna todella liikkuvainen. Koko vatsa heiluu ihan kaikkialta kun siellä oijotaan raajoja. En tiedä enää missä on mikäkin pää, mutta kaikki liikkeet tuntuvat ylävatsalla eri puolin. Umpisuolen kohdalla pistää, luultavasti jompi kumpi pää siellä yrittää vallata lisää elintilaa, kaposimmassa kohdassa tietty. Mietinkin, että mitenkähän vinoselkäinen lapsukainen sieltä oikein syntyy, kun ei tuo oikein mahdu olemaan tuolla alhaalla juuri muuta kuin jossakin omituisessa vinossa asennossa :S
Tällä viikolla on sitten neuvolakin, pääsee kuuntelemaan sydänääniä. Kivaa! Ainoa huono puoli on se, että joutuu pomppaamaan vaa' alle. Pitää ottaa tiukka linja nimenomaan epäterveellisten syömisten suhteen loppuajaksi, vaikka olenkin aina synnytyksen jälkeen päässyt kiloista nopeasti eroon, mutta silti...kun tuota lähtöpainoakin oli jo raskauden alussa ihan riittävästi (88kg/pituuteni on 171cm). Hyvää tässä on nyt se, etten vielä tässä vaiheessa raskautta paina lähellekään sitä mitä painoin kuopusta odottaessani ja hyvä niin, ehkä olen oppinut jotakin...
Odotan sitä hetkeä kun tämä raskaus on ohi ja imetys myös...kun saan alkaa huolehtimaan ihan täysillä itsestäni ja kunnostani. Kaipaan niin saada hallita omaa kroppaani...niin kuin varmaan kaikki te muutkin.
Jaahas, kuopus hermostuu kun ei saa nukkea baby bornin kaukaloon...pitää mennä avittamaan...
Kanelisokeri 32+3
Mulla on masuasukki ollut hiljainen, jonkin verran on liikuskellut ja ne ON TOSI KIPEÄÄ käynyt ne liikkeet. En tiedä olisko kääntynyt raivotajontaan, toivottavasti.. Neuvola tosiaan vasta ens viikolla.
Plääh, taas pitäis siivota. Lukan kanssa kun legoja metsästettiin sohvan alta niin oli pölykoiraarmeija taas vastassa. Taitaa pesiä meillä koko naapuruston koirakanta ;) Miten sitä kertyykin????? Tuokohan tuo ilmalämpöpumppu oman osansa tähän pölyn määrään? Eikö se pitänyt olla niin, ettei lika näy suuremmassa asunnossa nin helposti kuin esim yksiössä? Ei päde näillä leveysasteilla.
Hitto mikä yökin. (nyt ei näköjään tule kuin valitusta, sorry) Luka heräili ja itkeskeli ja mun piti ravata vessassa.. syvä huokaus. Eilen kun käytiin kävelyllä päivällä niin johan oli tukala olo illalla. Kolotti ja ahdisti, eikä ollut hyvä maata eikä istua. Se on just tätä.
Mutta lopetampa valitusvirren täältä tähän,
Rouva 32+5 vai mitähän lie..
Olipas ihana nukkua viimeyö kunnolla kun toissayö meni aivan pipariksi. Kuopuksellamme on vesirokko joten siksi valvoimme toissayön, hirveää kutinaa piti pienellä eikä pystynyt toinen nukkumaan =( Onneksi jonkin verran sai helpotusta vesirokkovoiteesta, nyt jo sit rauhottumaan päin ja saimme kaikki nukkua kunnon unet.
Seksistä oli puhetta: Meidän seksielämä kuivui lähes kokonaan alkuraskaudessa ja kesti sinne rv22 paikkeille. Ei vain jaksanut kun niin väsytti ja podin kovaa pahoinvointia =( Mutta tuosta eteen päin on ollut vällyissä vilinää ja on edelleenkin! =) Edellisistä raskauksista en muista näin " suuria" haluja vaikka silloinkin ihan loppuun asti seksielämää olikin =)
Vauvaa varten alkaa olemaan aikasta valmista, pinnasänkyä en ole vielä jaksanut roudata varastosta mut enköhän senkin täs muutaman viikon päästä hae ja laita jo makkariimme. Viikonloppuna ostin kaupasta jo paketin vaippoja valmiiksi, vielä pitäis varuiksi hommata hupitutti kun sitä ei nyt tullutkaan äitiyspakkauksessa.
Jeps, mut nyt kahvin keittoon!
Kauris ja pulla rv30+3
Onpas monealla lapset kipeänä. Älkää vaan tartuttako niitä tauteja meihin!! Onneks rokotettiin esikoinen vesirokkoa vastaan, sitä ei ainakaan pitäis siis tulla.
Me eilen saatiin itseämme niskasta kiinni ja puuhasteltiin niitä aikuisten juttuja... No sitten taas supisteli ihan koko illan lähes taukoamatta. Meillä taitaa sit toimia tuo seksi synnytyksen käynnistäjänä... Olihan tuo taas kivaa kun siihen vaan antautuu. Mie oon niin huono aina rentoutumaan. Kerran vedin hoitoaineet päähän vaikuttamaan sillä välin kun sekstailtiin suihkussa. Tuntuu, että seksi pitää aina suunnitella johonkin väliin, esim. päiväunien aikaan. Miusta on sit jotenkin kauhean vaikeaa ja teennäistä päästä just silloin tunnelmaan jos ei yhtään tee sillä hetkellä mieli. Mie oisin tässä asiassa aamuihmisiä, mutta se nyt ei ole koskaan mahdollista.
Ärsyttävä tuo ilma. Lunta tulee taivaalta. Onneks huomiselle on jo luvattu parempaa ilmaa. Tulis nyt kunnolla se kevät! Pukkaa takkiongelmaa kun tulee kylmiä ilmoja.
Vauva on ihan vilkas. Nyt on alkanut se ihana kylkiluun alle ahtautuminen. En tiedä työntääkö peppuaan sinne vai jalkaa, mutta tuntuu ikävältä kun kylkiluut nousee hieman ylöspäin. Jos yrittää vähänkin rutussa istua, niin tulee potkua sinne kylkiluun alle. Se pakottaa suoristautumaan.
Se ois sitten 7 viikkoa laskettuun aikaan jäljellä. Jes, sen jälkeen ei enää raskauksia! Minä todellakin haluan oman kroppani takaisin. Toivottavasti menis tää loppuaika ilman mitää yllätyksiä (raskausarpia tms.).
Tytteli-83 rv 33+0
Aamu alkoi ihanasti suonenvedolla.Ei näköjään parane unohtaa ottaa magnesiumia.
Eilen illalla minulla alkoi kauhea kipu alavatsalla, sektiohaavan kohdalla. Lepo auttoi jonkin verran, mutta ei kokonaan ja voimakkaamin kipu tuntuu vasemmalla puolella. Samassa kohtaa kuin viime raskauden lopussa. Soitin th:lle joka oli sitä mieltä että kipu johtuu kohdun kasvusta ja leikkauksesta jääneistä kiinnikkeistä. Sanoi että voisin vielä soittaa päivystykseen ja kysyä heidän mielipidettä, että pitääkö mennä sinne näytille. En ole vielä soittanut, mutta soitan kohta.
Seksistä: N.viimeiseen kuukauteen minun ei ole tehnyt yhtään edes mieli. Iltaisin kun siihen on paras mahdollisuus niin olen aivan tajuttoman väsynyt. Toissa viikonloppuna kun lapset nukkuivat pitempään, niin sekstailimme aamulla. Oli ihan mukava herätys:) eli aamut sopisi minullekin paremmin, mutta harvoin lapset nukkuvat pitkään aamulla. Ja täytyy kyllä vielä sanoa että, sitä on aika kömpelö olo ittellä sekstailtaessa.
Joo, täytyy soittaa sinne polille ennen kuin kuopus herää päikkäreiltä.
ilonella3 30+4
...nimittäin täälä Oulun seudulla ainakiin tuntuu tulleen ihan kunnon talvi (paitsi että pakkasta ei juurikaan oo). Eilisen päivän ja yön aikana on satanu ihan tajuttomasti lunta ja edelleenki tupruttaa...:( Kyllä ei yhtään tunnu siltä, että 2kk päästä pitäis vauvan muka syntyä- ja sillon pitäis olla muka jo kesä...! Edelleenki pakko pitää talvitakkia päällä, joka kyllä jo inhottavasti puristaa mahasta, mutta ei kyllä täs vaihees kevättä/talvea viiti uutta toppatakkia ostaa. Pitää vaan toivoa että tuo lumi sulais äkkiä ja tulis vähän keväisempi ilma :)
Meillä on muuten netti ollu totaalisen jumissa sellaset 3-4viikkoa, joten en oo päässy tänne kirjottelemaan enkä ees lukemaan näitä juttuja, joten en yhtään tiedä mistä täälä on sillä välin juteltu...En oo vielä jaksanu käydä lukemas niitä vanhoja ketjuja. Nyt kun saatiin netti toimimaan, niin täytyy vaan toivoa ettei tää oo väliaikaista...
Seksistä täälä ainaki tuntui olevan juttua...Meillä ei ainakaan oo niin vilkasta ollu ku yleensä. Jotenki tuntuu niin kömpelöltä alkaa tuon ison mahan kans touhuamaan eikä oma olokaan tunnu kovin hehkeältä sen suhteen. Mies aina pelkää seksin aikana, että siitä ois jotain vahinkoa vauvalle- joten senkin takia jääny vähän vähemmälle...Vaikka oon kyllä yrittäny selittää ettei pitäis olla mitään haittaa :)
Mulla on kans ihan samalla lailla ku Tyttelillä, alkanu vauva työntää ittiänsä tuonne oikean kylkikaaren alle. Ilmeisesti peppuansa työntää, ku viime viikolla neuvolan täti sanoi, että vauva ois jo pää alaspäin ja peppu just siinä oikean kyljen alla. Mulla tuntuu kans eniten silloin ku vähä kumarassa istuu. Tänään aamulla kyllä tuntui sellainen myöryäminen tuola alamahassa, että toivottavasti ei nyt enää vaihtanu asentoaan, jos kerta jo " oikeassa" asennossa viime viikolla oli. Onko teillä tietoa, että kuinka onko kuinka mahdollista että se vielä kääntyis näillä viikoilla " väärään" asentoon?
Äitiyspakkauksestakin tuli ilmoitus tänään postin mukana. En oo vaan vielä viittiny mennä hakemaan, ku painoa sillä pakkauksella tuntui olevan yli 8kg- vois alkaa taas supistella jos niin raskasta pakkausta alkaisin kanniskelemaan. Mies tulee 16 mais töistä, joten mennään se hakemaan sitten yhdessä...:) Kiva kun pääsee hiplailemaan!!!
Suvi + popsukka rv 31+4
Maanantai illassa..
Kamala on väsy! Ja palelee! Ja oksettaa :o
Aloitin oikeen valitusvirrellä nyt! :D
Olin tänään pitkästä aikaa töissä taas. Olin siis kaks edellistä viikkoa saikulla ja pe äitipolin lääkäri sanoi että menes vaan kokeileen työntekoa taas joten niin tänään menin vaikka fiilikset eivät olleetkaan mitenkään katossa.
Ihan ok se työpäivä meni mutta väsy oli kovaa heti aamusta alkaen. 5:ltä taas heräsin kun vauva alotti potkinnat. Ja valvoin siitä eteenpäin..
Kyllähän mua supisteli aina välillä, niitä ilkeitä menkkamaisia. Ei niistä mihinkään pääse. Eikä selkä tykänny myöskään yhtään. Kyllä koitin jalotella kovasti välillä mutta istumatyö on istumatyö eikä se muuksi muutu.
Ja vasta yks työpäivä takana. Katellaan fiiliksiä loppuviikosta..
Vielä ois muutenkin 11 työpäivää ennen äitiysloman alkamista.
Kyllä olen niin kateellinen teille jotka ootte jo ' lomalla' ! ;)
Nyt kotona sitten ei oo paljoa jaksanut mitään. Kaupassa käytiin ja se tuntu aika isolta urakalta jo sekin. Ja nyt sit vaan väsyttää, palelee ja oksettaa.
Kelikin on mitä on :o
Kyllä tässä niin kevättä oottais. Aamupäivän sato lunta/räntää ja oli nollan paikkeilla. Nytkään vaan +1. Ja on lumista :o
Tervetuloa uusille kirjoittelijoille jälleen, ainaki Deepest Blue on uutena mukana. Tänne vaan kirjottelemaan!! :)
Vauva on ollut tänään tosi aktiivinen, kovasti potkiskellut ja sormilla ' kaivelee' mua nivusista :D
Huomen aamupäivällä on taas neuvola. Edelliskäynnistä 2 viikkoa, eli nyt käynnit tiheentyneet tuohon että ovat 2 viikon välein ja rv 36 lähtien sit viikon välein.
Huomenna sit jossain kohtaa kertoilen ne kuulumiset.
Jaksamisia kaikille,
a_j + pötkis 32+4
Minäkin uskaltauduin uutena vasta nyt mukaan. Täällä odotellaan ensimmäistä vauvaa, joten kaikki on vielä uutta ja ihmeellistä. Tässä vaiheessa tuntuu jo siltä että maha on aivan valtava ja molempia kylkiä on kolottanut jo useamman viikon ajan kun vauva on niin ylhäällä. Tänään kyllä neuvolassa luvattiin että on siro vauva tulossa.
Seksistä oli puhetta. Meillä on ollut todella hiljaista viime aikoina. Itse en oikein ole jaksanut innostua ja mieskin menettänyt mielenkiintonsa kun taidan olla vähän tylsänpuoleinen...
Tänään on ollut aurinkoinen päivä ja olen pitkästä aikaa kävellyt ulkona vähän enemmän. Saa nähdä kostautuuko se vielä supisteluina illemmalla.
minä ja masuvaavi rv 31+5
Tervetuloa mukaan Sroigh123! :)
On täällä jonkun verran meitä esikoisen odottajia muitakin, mm.minä :D
Onhan tämä aina kovin uutta ja ihmeellistä.
Mulla olo ainakin palelun suhteen helpotti kun kävin kuumassa suihkussa.
Nyt salkkarit ja iltapalaa :)
a_j taas (32+4)
Täällä on vaivoja jälleen vaikka muille jakaa, mutta jospa en ihan kauheasti valittaisi tällä kertaa :)
Kokeilin tänään tukivyötä, mutta en ole ihan varma, auttoiko se mitään. Selkää ei särje ihan kauheasti, mutta pitkin päivää supisteli ja se vyö puristi virtsarakkoa. Täytynee jatkaa kokeilua.
Mistä te tiedätte, minkäkokoinen vauva teillä on tällä hetkellä? Meidän neuvolassa vähän hiplataan mahaa ja ihmetellään, onkohan siellä kyljessä kiinni pää vai peppu, mutta muuta eivät osaa sanoa. Ja jos kerran se synnytystapa-arviokin tehdään vain erikoistapauksissa, sitä mennään sitten varmaan synnyttämään ilman parempaa tietoa?
Magnesiumia ei kyllä parane unohtaa, itsekin syön sitä joka päivä. Äkkiä alkaa taas suonenvedot, jos jättää väliin.
Minullakin vauveli potkii välillä alakertaan ja se kyllä sattuu. Eilen oli tosi hiljainen päivä, piti vähän heilutella mahaa, että kaveri heräisi, mutta tänään onkin riittänyt myllerrystä :)
Meillä on hankinnat ihan kesken ja vaatteetkin vielä muovipusseissa, mutta viimeistään mammalomalla pistän kaiken järjestykseen. Tästä järjestys- ja siivoushulluudesta nautin kyllä täysillä, kerrankin jaksaa puuhailla vaikka mitä :)
Ja tervetuloa taas uudelle kirjoittajalle, täällä vielä yksi esikoisen odottaja.
Mukavaa alkuviikkoa kaikille mammoille!
Poltsi 31+1
Iltaa todella pitkästä aikaa. Kerran olen tänne kirjoitellut, mutta lähinnä yrittänyt muiden kirjoittelua seurailla.
Tuntuu, että monella on aika samanlaiset tilanteet päällä: kovaa möyrintää mahassa ja välillä supistelua.
Itselläni supistelee aika paljon, mutta onneksi ei niitä kipeitä juurikaan.
Vauveli on ollut nyt kolmisen viikkoa ainakin (neuvolavälin) pää alaspäin ja yleensäkin viihtyy aika samoissa asemissa.
Miten muuten on, meilläpäin näyttää olevan neuvolassa todellista ruuhkaa, koska näillä viikoilla edelleen neuvolakäynnit tosi harvakseltaan, eli seuraavakin käyntini vasta kuukauden päästä?
Sitten luvattiinkin olevan viikon välein.
Sokerirasitukseen joudun tämänpäiväisen neuvolakäynnin jälkeen ja ei voi kun toivoa, että kaikki olisi kuitenkin kunnossa. Vauveli vaikutti neuvolatädin mukaan ennemminkin sirolta, kun isolta, joka on helpottavaa. Sokerin takia olis voinu ilmeisesti kasvaa jo isommalla käyrällä.
Täällä siis myöskin esikoista odotellaan ja kovasti toivotaan, että pysyisi mahassa vielä kesäkuulle.
Me rv 32+1
Päivittelenpä minäkin taas kuulumisia. Täällä jaksellaan ihan mukavasti, mutta tänään kyllä oli jo vähän ikäviä tuntemuksia tuolla alhaalla. Kauppa- ja kirjastoreissut hoidettiin tänään kävellen ja ihan yllätyin, miten rauhallisesta kävelystä kroppa jo reagoi. Jotenkin ilkeesti vihlas muutamaan otteeseen tuolta alhaalta, en tiedä oliko kohdunsuulta vai mistä, mutta ilkeeltä tuntu. Jotain tuon tyyppistä vihlontaa on ollut aiemminkin, mutta ei noin voimakkaina. Enkä ole niistä huolestunut, kun eivät ole olleet jatkuvia, eikä oo sitten tullut muita oireita. Täytynee kuitenkin mainita torstaina neuvolassa, että nyt tullut tämmöstä. Lääkäriaikakin on vasta toukokuun alussa.
Seksistäkin on ollut puhetta. Meillä raskaus ei ole kauheesti vaikuttanut seksielämään, ihan tulee useesti harrastettua. Eikä näin esikoista odotellessa ole tarvinnut miettiä, että missä välissä ehtii :) Nyt vasta on alkanu tuntua, että maha alkaa olla tiellä ja on täytynyt sitten vähän soveltaa :)
Joku täällä kertoili, että olisi ylimääräisiä tarvikkeita, mm. uudinverho. Ei sulla sattuisi olemaan sitä uudinverhon verhotankoa?! Oon koittanut etsiskellä semmosta, kun kankaat olisi jo verhoon.
Ens viikolla haetaan vaunutkin. Saa nähdä saadaanko samalla reissulla siskon luota mukaan turvakaukalokin...niistä merkeistä oli täällä joskus puhetta. Vaunut meillä on Emmaljungan Duo Edget, vm. -04. Turvakaukalon merkkiä en kyllä muista....
Juu, näin siis täällä. Toivottavasti nuo uudet lumet lähtee pian. Kevät ja kesä sais mun puolesta jo tulla!!!
Jaksamisia kaikille :)
makri, 30+5
Mulla oli toinen yritys siinä ruisleivän paistossa ja perskeles, onnistui! Pitää vaan antaa kohota taikinan hyvin.
Pojan kanssa käytiin lääkärissä kun oli kylkiin tullut semmoisia näppyjä. Molluskoja kuulemma oli ja lääkettä määräsivät. Kuulemma atopikolla hoidettava rivakasti pois että ei villiinny. Terveihoisella saattaa mennä ohi itesäänkin. Nää oli uutta asiaa mulle kun ei tuolla esikolla ole ikinä mitään moista ollut. No, oppi taas jotain uutta.
Seksikeskustelua ootte käyny, pervot! ;) Meillä on vilinää vilttien välissä ihan mukavasti. Mies on suhteellisen innostunut pökkimään valasta. Itelläni on halut hyrränny mutta myöskin tämä maha asettaa vähän haastetta touhuun. Mies on tajunnu myös sen että kehuu vatsaa kun alan mököttää ja sanoa itteeni lehmäksi. Sitten oon ajatellutkin että huihai, läskit liikkeelle vaan. Ei se mua alunperinkään hoikan varteni takia ottanu joten mites mun kilot yhtäkkiä olis sille muodostuneet kynnys kysymykseksi? Turhaa kursailua. Ja synnytyksen jälkeen ei halua kalua lähelleenkään joten vielä ehtii ottaa hommasta kaiken irti. ;)
Selkä meinaa katketa. Ilmeisesti kuljen selkä notkolla ja hermopinne tulee siitä selkään. Keskiviikkona on onneks hieroja, ja vähän saa apua siitä.
Saakeli, huomenna on neuvola iltapäivästä. Varmasti on tullut taas satasella painoa lisää.. kääks..
- Pirkko ja punkero rv 29+4
Äitiyspakkaus tuli tänään :) -07 pakkaus näytti olevan, kiva kun tykkään noista vihreistä. Onhan siinä osa aika vaaleita, toppapukukin ihan valkoinen, mutta muuten on kyllä nätti. Ja se pussilakana oli aivan ihana, viidakkoeläinkuosinen :)
Hain paketin äidin kanssa ja avasin sen vanhempien luona pikahiplailua varten, ja nyt sitten en sitä yksin saa autosta tänne kotiin kannettua että voisin hiplailla tarkemmin, kun menin katkaisemaan sen narun paketin päältä josta olis voinut kantaa...
Cobran radiopuhelimet/ itkuhälyttimet tuli kanssa, nekin on jo laturissa.
Mulla olis seuraava neuvola perjantaina jo. Viime neuvolassa 30+0 olikin näköjään sf-mittakin otettu ja ollut 30cm. Ei ainakaan viimeksi painoarvioita sanottu, olis kyllä kiva kuulla.
Ollut yli viikon ajan jo tosi tukalat oltavat, en tiedä onko tuo sitten niin ylhäällä poikittain vai mikä tämän aiheuttaa. Istuminen on työlästä, painaa kylkiluihin ja mahaa ahdistaa. Selkä on kyljistä ja alhaalta lihaksista tosi kipeä aamuisin ja monesti päivälläkin, ja ihan mahanpuolelta asti kyljistä, ikäänkuin jatkuva venytys päällä. Selällään en ole kärsinyt nukkua moneen yöhön, ahdistaa niin kovasti. Kyljellään vain tietty asento käy, silloinkin monesti tuntuu semmonen jännä voimakas " värinä" rintojen alla/ rintalastan alla, ja kun siihen kohtaan painaa kädellä, tuntemus helpottaa. Maha ahdistaa kyljelläänkin, paitsi jos sattuu saamaan tyynyn aseteltua just oikein.
Äippä oli ostanut mulle " Ensi kertaa äidiksi" kirjan, ensiodotukset oli hyviä mutta ainakin selailun perusteella kirja on jotenkin mun makuun liian " lässyttävä" / jaaritteleva" , olisin toivonut enempi semmoista järkevää opastusta kuin tarinointia ja pehmoilua (pehmoilu aiheuttaa närästystä ja paniikkia :)
Nyt sitä jo toivoo että olis jo vauva sylissä, olo on jotenkin malttamaton kun nuo liikkeet tuntuu niin hyvin ja tuntuu että se peffakin puskee kyljestä syliin asti. Se erottava asia on tavallaan tossa mahassa niin pieni, onhan se melkein jo sylissä mutta silti niin kaukana. On tullut viime päivinä paljon siliteltyä mahaa ja tunnusteltua. Hikkaa on siellä tuntunut olevan melkein joka päivä, ja aina illalla tiettyyn aikaan :)
26-27.4. mennään autonäyttelyyn Tampereelle ja varasin tänään hotellihuoneen! Enpä ole ollut kovin monta kertaa eläissäni hotellissa, joten olen oikein tohkeissani, ja tuskin tässä jatkossa ihan äkkiä tulen pääsemään uudestaankaan minnekään hotelliin vauvan kanssa, kun ei kerran ilmankaan olla saatu aikaiseksi lähteä. Tuskinpa siellä mitään suurta romantiikkaa on luvassa halvassa huoneessa, mutta jo ajatuksena tosi kiva ja haliminenkin riittää mulle mainiosti :)
Alcatraz 31+3 (60 päivää synnytykseen, sanoo laskuri??)
Aloin heti aamusta kirjoitella. Odotellaan pojalle kavereita kylään. On ihan tohkeissaan. Juuri kuului juosta tömistelevän vessaan, ja huusi että äiti mulla on kakkahätä! varmistaa aina noin 5 kertaa että minä olen sitten kakalla, äiti tule pyyhkimään sitten kun minä huudan, Minä menen nyt kakalle, anna minun sitten olla ihan rauhassa ovi kiinni kun minä menen kakalle. :D vesseli.
alcatraz: mistä tuommoinen päivälaskuri löytyy? minäkin laskeskelin että jos vauva syntyy niinkuin isoveli, synnytykseen on noin 9 viikkoa. Kääks? Minne tämä aika on mennyt ja menisipä nuo viikot yhtä nopeasti. Kuitenkin meikäläisen akuankantuurilla syntyy jossain viikolla 42+. ;)
Iltapäivästä on neuvola. Aamulla kävin omalla vaakalla eikä näyttänyt painoa tulleen hirmuisesti, mutta millonkas se neuvolan vaaka olisi ollut armollinen? se näyttää aina enemmän kuin oma. On muuten vedettävä vatsaa sisään että näkee lukeman :D
Pirkko ja punkero rv 29+5
hui kohta rv 30 täynnä \o/
Heips vaan!
Äitiysloma alkoi eilen tosin 2vk siis saikkua ennen virallista alkamispäivää, rupes uupuu töissä ja sitten vielä lauantaisen pitkän kävelylenkin ja kotijumpan jälkeen rupes vihloo vasempaa lonkkaa ja tuntuu kävellessä että täytyy kai hidastaa tahtia..
Tervetuloa mukaan sroigh123 itekin ollut vasta vähän aikaan mukana ja näkyy menevän niin nopeesti että täytyy ihan yrittää päivittäin lukea. Olen myös ensisynnyttäjä ja kaikki uutta. Siskolta, jolla on 5v ja 3v kaksoset saanut tosin hyviä vinkkejä kaikkeen. Itekin olen kaksonen mutta yksi nyt ainakin tällä kertaa tulossa =)
Täällä etelä-suomessa oli eilen ainakin todella kiva ulkoilusää. Ihanaa kun on niin valosaa myöhään. Äitiyspakkaukses oli mustain kivan värisiä vaatteita, sain sen jo joskus 27vk:lla. Pinnasänky, rattaat, sitteri hankittu. Nyt pitäis vaan järjestellä vaatekaappeja, talvivaatteet varastoon jne. Vaavi potkii kylkiin, enemmän oikealla että onkohan vieläkin vähän vinottain mutta pää alaspäin kuitenkin. Neuvola torstaina.
Vointeja kaikille!
-Äippä -80 rv 33+2
Nyt taitaa olla niin, että vauva on kääntynyt poikkitilasta joko perä- tai raivotarjontaan...jalat tai kädet, en ole varma kummat, tuntuvat tuossa ihan rintalastan alla ja ihan alhaalla tuntuu ikäviä muljahduksia kun vauva kääntelehtii. Olisipa nyt niin, että olisi mennyt raivotarjontaan :)
Esikoinen jäi vielä tänään kotiin. Yskä on vielä syvällä keuhkoputkissa, kuulostaa ihan kurkunpääntulehdukselta. Täytyy katsoa nyt, miltä näyttää parin päivän päästä, että pitääkö mennä lääkäriin.
Keskimmäinen meni tänään kouluun, kun ei ollut muuta kuin kurkkukipua, ei edes kuumetta, tuskin on sama tauti hänellä kun ei tuon sairaammaksi tullut.
Yö meni ihan ok. Kuopus heräsi vasta lähempänä seitsemää ja vaati päästä väliimme nukkumaan. Yöt ovat kummasti rauhoittuneet parin viikon sisällä.
Kamala nälkä koko ajan, mutta vanha tuttu närästys on palannut kuvioihin. Ei parane syödä kovin paljon kerralla. Muutenkin tuntuu kuin vauva punkaisi kurkusta ulos kun vähän kumartaa. Taitaa olla pitkä vaavi tulossa :) Kenkien laittaminen jalkaan on aivan tuskaa...vaatii akrobaattisia kykyjä.
Voi vitsit kun nyt menisi vielä muutama viikko nopeasti ohi...ei tässä tosiaan enää kauan mene. Ihmeen vähällä olen selvinnyt tähän menessä. Mitään paikkaa ei särje, mitä nyt ristiselässä ja pakaroissa vihloo aina kävellessä, mutta niin on meikäläisen kohdalla ihan normaalitilassakin, nyt vain vielä isommassa mittakaavassa.
Eipä tässä tähän mennessä aamua muuta :)
Kanelisokeri 32+4
tänään siis viikkoja 33+1
RR 108/61
Hb 110 (noussut)
Sf 30
Rt
Sydämens. +125
Liikkeet ++
Painoa tullut nyt ekakäynniltä 10kg (lähtö 171cm/57kg) Mies ihmetteli että missä se on, mutta itse kyllä huomaan kuinka neste on kertynyt lantioon/jalkoihin... onneksi on pitkät raajat, niin ulkopuolinen ei huomaa ;o)
Ok, mutta nyt on lähdettävä hakemaan esikoista kerhosta, joten palailen myöhemmin...
Aluksi tiedoksi että näppäimistömme on VÄHÄN jumissa, joten anteeksi puuttuvat kirjaimet (siis ne joita en ole huomannut lisätä väliin)
Me herättiin poikien kanssa klo 8.30. Oli jotenkin ihan outo koko yö kun ensinnäkin nukuin tiiviisti mieheni kainalossa ja KUKAAN ei herännyt/tullut väliin : )
Ulkona näyttää taas talvi tulleen, no kivempi kun on valoa, muuten niin harmaaseen ilmaan : )
Kun te nyt olette niin ahkerasti laittaneet vauvantavaroita valmiiksi, niin tarvitseekos joku vielä pinnasuojaa? uudinverhoa? petauspatjaa? lakanoita? meillä olisi tuollaiset ylimääräisenä ; )
Juu, mutta palailen vielä näille nurkille jatkakaahan te muut. Nyt on mentävä aamutoimii : )
art rv33+0