Kotiäiti, mitä teet kun olet väsynyt?
Nyt neuvoja arjen pyöritykseen?
Meillä lapset 2½v ja 7kk en kadu " pientä" ikäeroa mutta välillä olen kyllä kovin väsynyt kun tuntuu että yksin saan kaiken hoitaa. Myönnän että valvon iltaisin/ öisin myöhään mutta joskus minäkin halua sitä omaa aikaa.
Kommentit (4)
kun lapset ovat päikkäreillä. Välillä katsotaan lasten kanssa jotain piirrettyjä sohvalla ja lapset on mun sylissä/kainalossa ja torkahdan samalla 5-15 min. Sekin auttaa.
Ja oikeesti se, että ulkoilee päivittäin, auttaa jaksamaan.
Ja mä kyllä pidän huolta 8 h yöunista. En pärjää vähemmällä.
tai mennä illalla jumppaan tai kävelylle, kun mies tuli töistä. Nyt kun olen töissä, mihinkään noista ei enää olekaan aikaa tai mahdollisuutta.
Väsymystä täälläkin ilmassa välillä. Yritän saada lapset nukkumaan samaan aikaan päiväunet jotta saisin edes hetken pistää silmät kiinni sohvalla. Toinen kikka on istuttaa molemmat vaunuihin ja lähteä noin tunnin kävelylle. Ajatukset lepää kun saa vain työntää vaunuja eteenpäin ja ulkoilma piristää kummasti. Itse olen sellainen että väsyneenä ei parane jäädä väsymystään potemaan vaan on keksittävä lapsille ja itselle jotain aktiviteettejä kodin ulkopuolella. Väsymys vain pahenee sisällä jos ei pääse oikeasti lepäämään rauhassa.
sitten meillä pienempi viihtyy lastenhuoneessa hetken leikkien kun isommat ovat käymässä päiväunille ja lueskelevat sitä ennen kirjoja sängyssä =minitauko itselleni..
lasnteohjelmia pyörimään joskus niin saa jalat ylös vaikka vartiksi.. tai sen lehden selattua..