Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toukokuun hoidot!

13.04.2008 |

uudet sivutkin on vihdoin saatu pystyyn. joko ne nyt toimisivat.

Hopefully, mehän mennään aika samassa aikataulussa, ja molemmilla on aikas paljon rakkuloita kasvamassa. toivotaan vaan että selviämme näistä rakkulamäärästä kunnialla. kerropa sitten taas ultrakuulumisia. mullahan oli ekassa ultrassa rakkuloita yhteensä kunnioitettavat 29 kpl (1 kpl 13mm, 4kpl 10-11mm, 19 kpl 8-9mm, ja 5 kpl 6mm).

Tupelle onnittelut hienosta saaliista. nyt vaan peukkuja että jakautuvat nätisti.

miten Pittisen piinailut sujuu? onko oireita suuntaan tai toiseen?

ja MaisaX oli jo punktiossa, jos oikein muistan. miten sujui? millaisen lääkityksen sait? itseäni punktio jännittää aika lailla.

mites muilla?

omat tunnelmat on vähän ristiriitaiset. vatsa on jo aika arka, ei paljoa tee mieli ottaa juoksuaskeleita, saati hyppiä. tänään oli toinen ultra ja nyt niitä rakkuloita oli näkyvissä jo 39 kpl, herttinen sentään. suuri osa oli pieniä, 6-9mm. jotain kymmenkunta oli sellaisia, jotka ehtivät todennäköisesti mukaan. johtofolli oli jo kuitenkin 18mm. hyvin epätasaisesti ovat siis kasvaneet. lääkäri totesi näin välillä käyvän etenkin lyhyellä kaavalla. mutta mun suurin huolenaihe on hyperi, nuo lukumäärät kauhistuttaa. onkos kellään kokemuksia vastaavasta tilanteesta. punktio on maanantaina, tehdään kuulemma IVF/ICSI yhdistelmä kun simppojen rakenteessa on ollut sanomista.

nyt yritän keskittyä töihin. kaikille lempeitä kevättuulia, plussaisia sellaisia.

muppis

kp10

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
08.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuna ei tietysti saanut ketään kiinni klinikalta ja niinpä olen noudattunut ohjetta käyttää lugeja toistaiseksi (piti kuulemma käyttää verikokeeseen asti kävi mitä vaan), mutta onpa tosi kypsää hommaa verissäpäin niitä askarrella ja hittoa mä varmaan jaksa mitään verikoetta enää pp 14 = kp 5 mennä ottamaan. Noh, pitää soittaa huomenna hoitajalle. Mikähän mulla ylipäänsä mättää, kun lugeista huolimatta luteraalivaihe jää noin lyhyeksi?

Sinne meni sitten kaikki vaivannäkö ja 2500 eur taivaan tuuliin vai sanoisinko mielummin vessanpöntöstä alas. Tai no jäihän noita 3-luokan alkíoita pakkaseen, mutta miten ihmeessä saisin muka huijattua itseni uskomaan, että PAS:t onnistuisi yhtään tämän paremmin..?

Äh. Ja grrr....

Vierailija
62/88 |
10.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! Eilen oli testipäivä viimeisestä ICSI:stä ja negaahan se näytti. Tämä oli sitten tässä. Kyllä on niin paha olla. Tuntuu ettei tiedä mitä tekisi. Poistun keskustelupalstalta ja toivon plussatuulia kaikille ja hyvää kesää. T:Päivi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Mulla on alkamassa synarelan sumutukset huhtikuun lopulla. Viimeinen ICSI-hoito alkamassa pitkällä kaavalla. Punktio viikolla 21 tai 22. Onko keskustelua jo toukokuisille?

Vierailija
64/88 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Olen vähän edellä sun aikatauluja...eli aloitan sumuttelut huomenna. Meillä eka pitkän kaavan IVF-hoito edessä ja alustavan aikataulun mukaan punktio ja alkionsiirto olisivat viikolla 20.

Puregonin pistäminen jännittää jo etukäteen, mutta kaipa siitä terveellä maalaisjärjellä selvitään.

Terkuin, Hopefully

Vierailija
65/88 |
15.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toukokuinen. eli toinen ICSI alkamassa ja punktiota on suunniteltu viikolle 21. vielä ei toiveita mihinkään suuntaan mut varmaan sit lähempänä punktiota alkaa pelottaa. viimeksi hedelmöitty vaan 3 alkiota, et saa nähä miten nyt käy.

kiva et on muitakin suht samoissa aikatauluissa...

p

Vierailija
66/88 |
17.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin. Eka ivf lyhyen kaavan mukaan tulossa toukokuun lopuilla. Edetään niin nopeaa tahtia yksityisellä puolella ettei ihan vielä edes tajua mitä on tapahtumassa;)

Vierailija
67/88 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kanssasiskot!

Meilläkin on alkamassa uusi yritys. Tänä aamuna vetäsin nenääni ensimmäiset Suprecurit, pistin Klexanea ja nielaisin miniAsaa perään. Ekaan ultraan olen menossa 7.5. ja alustavasti punktiota on kaavailtu viikolle 21.

Meillä on nyt kolmas ICSI aluillaan. Ensimmäinen tehtiin 11/05, toinen 5/06, mistä raskaus, mikä päättyi onnettomimmalla mahdollisella tavalla, PAS 11/07, mistä myöskin raskaus, mikä meni kesken heti alkuunsa. Elikkä monenmoisessa liemessä olen marinoitavana kerennyt olemaan, mutta minen luovuta! En ennenkuin minä saan sen, mikä mulle kuuluu.

Tämä uusi hoitorumba ei tähän mennessä ole aiheuttanut sen kummempia tuntemuksia. Melkein itsekin ihmettelen sitä, että olen ollut ihan rauhallinen tulevan suhteen. Suoraan sanottuna alkava prätkäkausi jänskättää mua paljon enemmän! Elämässä on (onneksi!) meneillään samaan aikaan paljon muutakin, minkä toivon pitävän ' lepakot tornissaan' . Aikaisemmissa hoidoissa olen ollut ihan vaan sillä töin, että nyt mua hedelmätöntä tosiaankin hoidetaan ja kirjaimellisesti hyppinyt seinille, kun olen menettänyt hermoni ja yöunet siinä sivussa tyystin. Kun ei ole ollut mitään muuta mielen päällä koko aikana, kuin pakko vaan tulla raskaaksi! Voihan se olla, niin että hermot menee nytkin, kun alkuun päästään, mutta ainakaan etukäteen en ole juuri ajatuksia asialle uhrannut. On sellainen ' käydäänhän tuota taas kokeilemassa' - asenne. Mustaa huumoria olisi raskaitten raskaus-kokemuksien myötä asian tiimoilta ihan sanottavaksi asti, mutta jääköön nyt tässä keskustelussa sanomatta, ettei kukaan säikähdä...

Kovasti tsemppiä kaikille yrittäjille, keskustelemisiin,

Silmu

Vierailija
68/88 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en vielä tiedä, olenko varsinaisesti touko- vai kesähoitolainen, suunnittelukäynti ekaan IVF:ään on yksityisellä tiistaina ja ymmärsin aiemmasta keskustelusta, että sumuttelut yms ois tarkoitus aloittaa aika pian sen jälkeen.

Meillä taustalla 2 inssiä, joista jälkimmäisestä tyttö 02/06 ja nyt 4 inssiä ilman tärppejä. Syytä lapsettomuuteen ei meiltä ole löytynyt. Itse epäilen vähän voisiko minulla olla endo, mutta lapsettomuuttamme hoitava lääkäri ei ole antanut tuolle epäilykselle juuri painoa.

Rankempiin hoitoihin siirtyminen vähän jänskättää. Mies tosin vitsailee mun peloille hormonien vaikutuksista, et kukahan niistä tässä talossa eniten joutuu kärsimään yms. ;)

Tsemppiä ja onnea yritykseen kaikille toukokuisille!

Vierailija
69/88 |
20.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Mulla on 3. ja viimeisen ICSI-hoidon suunnittelukäynti 21.4 ja loppuviikosta sitten aloittelen Synarelan sumutukset. Jänskättää taas kovasti mitä tuleman pitää. Meillä siis 1 luomupoika 2002 syntynyt, ja toista yritetty nyt 3,6 v. Ensin tehtiin 3 inssiä joista negat ja nyt on tehty 1 IVF ja 1 ICSI koska meillä osittainen hedelmöityshäiriö. Ei plussan plussaa näinä 3,6 vuotena. Mutta onneksi vielä on mahdollisuus.

Vierailija
70/88 |
22.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtaisin lennosta tuolta huhtikuisten PASeista...

Mulla edessä 2 IVF ja kävi nimittäin niin, että helmikuun ekassa IVF: ssä jäi pakkaseen 4 alkioita ja PAS piti olla huhtikuussa. Kävi vaan niin onnettomasti, että yksikään niistä neljästä alkiosta (jotka piti olla huippulaatuisia) ei selvinnyt sulatuksesta. Suostuivat (ehdottivat) klinikalla (joka ei ole edes yksityinen) tekemään heti perään uuden IVF: n nyt lyhyellä kaavalla ja nyt parhaillaan menossa Puregon- pistokset ja kp4.

Perjantaina ultra ja keräys sitten vapun tienoilla, luultavammin.

Taustaa: Ollaan 35 ja 33 ja yksi luomutyttö syntyi -01. Se on ainoa raskauteni. Hoitoihin hakeuduimme 2005 vuoden yrittämisen jälkeen ja tähän vajaaseen 4 vuoteen mahtuu 5 ovulaation induktiota, 3 IUI: ta, 1 IVF tuoresiirto ja pieleen mennyt PAS.

Vierailija
71/88 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaina oli sitten suunnittelukäynti ja sain reseptin jarrupiikkiin jonka vaikutus on 4 viikkoa. Onneksi ei tarvinnut aloittaa Synarelaa kun se ei ekassa hoidossa vaikuttanut sillain kun haluttiin sen takia nyt jarrupiikki. Hoitaja pisti sen sitten tänä aamuna kun on kuulemma tarkka juttu. Seurantaultra sitten 6.5. Silloin ilmeisesti aloitan puregonin pistelyn ja viikolla 21 on punktio.

Vierailija
72/88 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin ensimmäinen IVF edessä, takana ne perinteiset clomiviritykset, induktiot ja inssit. Eilen oli eka ulta. Olin sumuttanut Synarellaa 15 päivää (annoksella 2x4) eli eilen oli jo kp36, kun tyhjennysvuotoa ei vaan ollut tullut. Muuten ultrassa kaikki ok, mutta limakavo täytyy saada pois ennen kuin Puregonin piikittämisen voi aloittaa. Jatkan sumuttelua. Tänään menkat sitten alkoi ja huomenna tarkistan asian, mutta aloitan piikitykset alustavan tiedon mukaan ensi maanantaina. Helenalta kysyisin, että miten Synerella ei toiminut toivotulla tavalla?

Vierailija
73/88 |
24.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys!

Sumua (Suprecur) on mennyt nyt vajaan viikon. Edelliskerralla heti ekasta sumusta alkoi mieletön päänsärky, mitä kesti juuri niin kauan, kuin sumujakin. Nyt ei mitään, ei niin mitään! Ainoa erikoinen juttu on se, että mua viluttaa vietävästi koko ajan. Olen yleensä aina kuumissani, nyt on päinvastoin. Ei tietoakaan mistään kuumista aalloista. Alkaa jo epäilyttää, miten tuo lääke vaikuttaa, vai vaikuttaako mitenkään, kun mitään kunnon sivuvaikutuksia ei ainakaan vielä ole ilmaantunut. Klexane puolestaan jättää kirjaimellisesti jälkensä jokaisesta pistoksesta; nyt tiedän, mitä tarkoittaa sanonta ' läski tummuu' ... Pistettyäni hepariinin ei mahaan jää mitään jälkeä, mutta annas olla muutaman tunnin päästä! Ihan rehellisiä mustelmia on siellä täällä pitkin mahaa jokaisen pistoksen kohdalla. Maha näyttää siltä, kuin siihen olisi koulutettu nahkiainen nimenyt oikein urakalla fritsuja. Mietinpä vain, miltä tämä löllö maha mahtaakaan näyttää esim kahden viikon kuluttua? Mustelmaiselta pullataikinalta, missä on karvoja? Viehkoa!

Mutta eipä auta valittaa, kun ei mitään oikeata valitettavaa ole. Sumuillaan vain eteenpäin ja tarkastetaan 7.5. ultrassa, onko tehonnut eli ei.

Vierailija
74/88 |
25.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli siis ultra ja kaikki ok. Endometrium 8,2mm ja munasoluja 7+4, joista suurimmat 12mm. Sain ohjeeksi pistää Puregonia kuten ennenkin ja huomenna aloitan rinnalle Orgalutranin. Maanantaina olisi sitten taas ultra, en siis vielä saanut punktiopäivää.

Tälläkertaa keräys ja siirto tehdään AVA- klinikalla (maksusitoumus), onko kellään kokemuksia sieltä? Toivottavasti saan kunnon kipulääkityksen eikä joku pamipöllykään pahitteeksi olisi; sen verran kivulias oli tuo eka keräys TAYSissa, vaikka sain kahteen otteeseen Rapifenia suoneen...

Hyvää ja aurinkoisen lämmintä viikonloppua kaikille!

-Pitiska kp7-

Vierailija
75/88 |
26.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ensin sumuttelin ekassa hoidossa n.2 viikkoa synarelaa ja sitten katsottiin ultralla niin se ei ollutkaan pys. mun hormomitoimintaa vaan jouduttiin jatkamaan vielä kahdella viikolla sitä. Toivottavasti tämä jarrupiikki vaikuttaa kunnolla ettei sitten loppuvaiheessa kumminkin joudu synarelaa sumuttelemaan.

Vierailija
76/88 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin jo kerran, mutta viesti hävisi jonnekin bittiavaruuteen ja väitti etten ole kirjautunut/ rekisteröitynyt...

Niin siis kävin tänään ultrassa ja sain ohjeeksi lopettaa lääkkeet tänään ja pistää illalla Pregnylin. Punktio on keskiviikkona ja siirto sitten perjantaina. Että rattoisa vappu tiedossa...

Munasoluja oli kehittynyt hieman toistakymmentä, tosin kaikki eivät ehdi kypsiksi saakka. Isoimmat rakkulat on 19mm. Olo on toistaiseksi ihan hyvä, mitä nyt vähän kiristää ja kinnaa kävellessä, mutta ei läheskään niin paljon kuin viime kerralla, jolloin oli nestettäkin kohtuontelossa.

-Pittiska kp 10-

Vierailija
77/88 |
30.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, minkä makuista se Synarela on! Toisaalta jos muilta sivuvaikutuksilta säästyn, lupaan olla jatkossa valittamatta mausta. ;/

Punktio ajoittuu näillä näkymin viikolle 22.

Tiedättkö muuten kuinka tunnin päälle tarkkaa sumuissa on se 12 tunnin välein -vaatimus?

Pirteää vappua kaikille!

Vierailija
78/88 |
30.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikäläisellä on nyt 15 päivää Synarelan sumuttelua takana ja voin vaan sanoa, että kaikkeen tottuu...eihän se hyvälle maistu vieläkään, mutta ekat kerrat oli ihan kauheita :) Kokeile laittaa pastilli suuhun heti sumuttelun jälkeen, niin se kammottava maku ei tunnu niin pahalta.

Onko kenelläkään Synarela aiheuttanut turvotusta? Mulla ei ole tullut sumuista oikeestaan mitään muita sivuvaikutusta kuin turvotusta. Sormet on kuin nakit...eli ei o mitään toivoa saada vihkisormuksia pois.

Mulla on tänään eka ultra sumuttelujen jälkeen ja hyvältä näytti...siis että sumut ovat toimineet ja tänä iltana alkaa elämäni eka Puregonin piikittely. Hieno vappuaatto siis meille tulossa :D

Ei se Puregon kynän käyttö näyttänyt onneks kovin vaikeelta, eli ehkä tästä selvitään maalaisjärjellä!

Hauskaa vappua kaikille toukokuisille hoidokeille :)

Terkuin, Hopefully

Vierailija
79/88 |
30.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt se on sitten ohi, huoh! Itse asiassa tämä kokemus ei ollut ollenkaan niin paha kuin edellinen; sain Dormicimia (rauhoittava) suoneen kipulääkkeen lisäksi ja punktio meni hyvin! Käyttävät tuota Dormicumia kuulemma ihan rutiinisti. Saaliiksi saatiin 8 munasolua, joista toivon mukaan mahdollisimman moni hedelmöittyy!

Perjantaina on sitten siirtopäivä.

Muutkin täällä päässet hyvin liikkeelle. Itsellä oli tuo Synarela edellisessä IVF: ssä ja mulla on sellainen muistikuva, ettei ole niin tunnin tai kahdenkaan päälle. Itse taisin kerran unohtaa välistäkin sen...

Nyt hyvää Wappua kaikille! Palataan astian ääreen taas perjantaina.

-Pittinen kp12-

Vierailija
80/88 |
01.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 2. IVF menossa ja ensviikolla (vko 19) punktio ja siirto. Viimeksi (v.2006) punktio oli mulla todella kivulias ja saan nyt onneksi kivunlievitystä enemmän. ;)

Suprecuria olen " nuuhkutellut" ja Gonal-F:ää piikitellyt, nyt pe:na on viimeinen ultra ennen punktioo ja siirtoo. Hyvin oli " kaverit" kasvanu, nestettä pitää juoda hyvin, masussa tuntee jo noi nippailut kun rakkulat kasvaa ;)

Laitan kuulumisia kun tiedän enemmän!

PALJON PLUSSATUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUULIA TOUKOKUUHUN!!!!