Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaas; VATSATAUTI JYLLÄÄ, HOITO-OHJEITA

Vierailija
13.04.2008 |

eli kuumetta reilu 38, vatsa sekaisin ja kokoajan röyhtäyttää (kamalia vatsahappo-makuja), ilmeisesti mitään kuumelääkettä ei kannata ottaa? Maitohappokapseleita ei ole, mutta jos kaupasta kävis äkkiä gefilus-tuotteita.... Entä juomaksi, sokerillista limua vai mikä olisi parasta (vieläkö sitä jaffaa suositellaan)? Potilas ei halua mitään kiinteätä. Kyseessä on kipeä aikuinen :)

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on samantyyppinen kuin osmosal mutta floridralissa on mukana maitohappobakteerit.

Juo PALJON vettä, Vichyä, limsaa (ei liian sokerista, sokeri lisää ripulointia), Valion mehukeittoja (ne on helppo oksentaa!). Vältä maitoa ja piimää.

Lepää ja juo, eipä siinä muu auta.

Vierailija
2/11 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse vedin n 10kapselia/päivä ja tauti ei iskenyt. Imocur ripuliin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kamala tauti, meillä 2-vuotias sairastanut tuon vatsataudin nyt jo kolme kertaa ja me muut kerran.

Jaffaa eis suositella ainakaan pienille sen sokeripitoisuuden vuoksi, mutta itse ainakin tykkäsin oksentelupäivän jälkeen aloitella jaffalla. Laimeat mehut ja vesi olisi kuulemma hyväksi ja ei niistä gefilustuotteistakaan mitään haittaa ole (lääkäri sanoi), muttei tutkittua tietoakaan.

Meillä suosittiin valion mustikkakeittoa ja itsekin mustikkakeittoa tuli tehtyä.

Meillä muuten taudin kesto vaihteli kolmesta päivästä viikkoon, joten toivottavasti paranette pian!

Vierailija
4/11 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vältyin taudilta. Lisäksi käytin käsidesiä ja pesin käsiä koko ajan.

Vierailija
5/11 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä (tosin lapsen) kun sain kyseistä litkua juomaan, tauti loppui, kun elimistö pääsi tasapainoon. Lisäksi suosittelen Gefilus- mustikka-vadelmakeittoa, mustikka rauhoittaa vatsaa, ja samalla saa maitohappobakteereja. Jos yrjöilee ja röyhtäilee, niin itse juon aina keltaista jaffaa, kun maistuu paremmalla oksentaessa kuin vatsahapot...

Vierailija
6/11 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei näköjään sittenkään. Meillä oli viime viikonloppuna mahatautia. Lapsi (3 v.) oksensi varmaan 15 kertaa vuorokauden aikana, isoja oksennuksia. (Onneksi joi hyvin.) Ja kuumettakin oli. Mieheltä tuli molemmista päistä yhtä aikaa. Minulla oli kuumetta 38,5, mutta oksensin vain kerran. No, nyt aloin sitten ripuloimaan, näin viikon päästä tuosta... Toivottavasti ei lapselle enää mitään tule.

Vierailija
7/11 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies on kipeenä, ei ole oksentanut (vielä) mutta maha kipeänä ja tosiaan löysänä, ja kuumetta äsken oli reilu 38. Apteekkiin en taida vielä lähteä, hankalan matkan päässä näin sunnuntaina, mutta jos ei olo helpota niin huomenna sitten. Taidan käydä kaupasta vissyt ja gefilukset yms. Ollaan harvoin tällaisia tauteja sairastettu, miehellä ei ole ollut vuosiin. Ja tauti alkoi siis vasta eilen illalla, että vielä ei taida olla helpottamassa....:(

Vierailija
8/11 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumeen laskiessa olo helpottuu muutenkin!

Vierailija
9/11 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

virusta varsinaisesti hoitaa, oloa voi helpottaa särkylääkkeellä, ja nestetasapainoa pitää mahdollisimman kunnossa. Aika tuommoisen vain parantaa, vaikka onkin aika symppistä, että ap heti on paapomassa miestä kuntoon kun kuume on noussut ja vatsa vähän möyryää :) Onko teillä lapsia, vai puratko äidinvaistot vaan sairastavaan ukkokultaan?

Vierailija
10/11 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei oo lapsia, että kyllä tässä voi paapoa ihan rauhassa :) itselleni ei tule yleensä kuumetta, ja jos lämpö nousee vaikka 37,5 oon tosi huonossa kunnossa. Ja aika heikkona tuo mieskin nyt on, että mielellään sitä tekee kaikkensa toisen oloa helpottaakseen. Niin mieskin tekee kun minä olen kipeänä :)

Vierailija
11/11 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat maitohappobakteerit samalla, ja Floridral maistuu triljoona kertaa paremmalle kuin Osmosal, jopa lapsikin suostuu sitä juomaan. Eikä ole edes hinnassa eroa kuin pari euroa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme