35 vuotta normaali ruokavaliolla ja olo loistava
Pituus 172cm ja paino 56kg. Syön joka päivä aamiaisen, lounaan, välipalan ja päivällisen. Ruokavaliooni kuuluu perunaa, riisiä, salaattia, kohtuullisesti leipää, kasviksia, lihaa/kalaa/kanaa. Harrastan liikuntaa noin 30min/päivä.
Kommentit (11)
Ei nimittäin ainakaan minun yleistietooni kuulu tuollainen tieto.
5
ja jääköön omaan arvoonsa;) Kohtuus kaikessa ja siinä se.
Vierailija:
t: 7
Osasit siis laihduttaa, mutta painonhallintaa et hallitse. Miehelläni muuten on paino pysynyt hallinnassa.
Vierailija:
Vierailija:
t: 7Osasit siis laihduttaa, mutta painonhallintaa et hallitse. Miehelläni muuten on paino pysynyt hallinnassa.
Leipä pitää terveenä ja auttaa painonhallinnassa
Kuidulla on tutkitusti vaikutusta monen sairauden riskin ehkäisijänä. Leipäsuositus 6 - 9 palaa täysjyväleipää päivässä on varsin helppo ja konkreettinen tapa saada riittävä määrä kuitua, muistutti lääkäri ja lihavuustutkija Jarmo Kaukua Helsingin yliopistollisesta keskussairaalasta Leipäviikon avajaisissa syyskuussa.
Hän kehotti syömään täysjyväleipää myös paino-ongelmien välttämiseksi, koska se pitää nälän loitolla.
- Ainoa keino laihtua on syödä vähemmän kuin kuluttaa. Tämä totuus pitää niin normaaliin ruokavalioon kuin muotidieetteihinkin. Nälässä ei kuitenkaan tarvitse olla. Runsaskuituinen ruoka pitää kylläisenä pidempään. Monipuolinen, runsaskuituinen ruokavalio on paras, tutkituin ja terveellisin tapa hallita painoa pysyvästi, Kaukua sanoi.
http: //www. tohtori. fi/?page=0706965&id=3929165
En kuitenkaan itse ole koskaan noin paljon leipää syönyt. Ehkä 2-3 palaa päivässä täysjyvää. En itse asiassa tunne ketään, joka mässyttäisi tuota määrää leipää.
5
Joten jätän mielummin sen leivän pois ja syön ne päälliset =)
t. hoikka, hyväkuntoinen ja onnellinen 34-v, joka on koko elämänsä syönyt aivan normaalia ruokaa ja joka osaa myös nauttia herkuista kohtuudella.
Täällä on tänään jotenkin aivan ylikielteinen ilmapiiri. Oletko se sinä, 2?