Nyt nopeesti apua;) Miten paistan raa' an kirjolohen palasen?
Ostin 560g:n painavan lohipalasen ja missä asteessa ja kuinka akauan ja mitä päälle. saako siitä hyvää paistopusissa ja voiko paistopussin sisälle laittaa mausteita?
sorry, mut oon vähän tollo ruuanlaittaja:)
Kommentit (6)
Ota pois ja katso, että ruoto irtoaa helposti = kypsä. Mä laitan monesti myös kermaa/ranskankermaa vuokaan. Tulee soossi samalla. Helppoa ja hyvää.
vuoka vaan voidellaan? tarviiko vesitilkkaa vai kuivuuko kala? ap
tälläistä sekoitusta: oliiviöljyä, rakuunaa, currya, ruohosipulia. Sitten vuokaan paljon tilliä varsineen ja sitruunaviipaleita, lonen palaset päälle nahkapuoli alaspäin. Ripottelet päälle vielä suolaa ja pippuria ja uuniin 230 astetta noin 10 minuuttia.
Nam!
Olen noita savustettuja lohia lämmittänyt uunissa kerman kera, mutta ne on eri juttu. Kiitos vielä. -ap-
Hyvä vinkki toi, että antaa lohen olla uunissahetken nahkapuoli ylöspäin ja sitten ottaa sen nahan pois. Itseäni ällöttää kalannahka, enkä halua sitä syödä, vaikka olisi kuinka rapea.
Hiero pintaan sitruunasuolaa, tilliä ja pipppuria. Laita se nahkapuoli ylöspäin vuokaan. Paista 175C ja 3 min, irrota nahka ja lisää maustetta myös sille puolelle. Paista vielä 15-20min. Hyvää tulee!