Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teidän mielestänne 21-vuotias liian nuori saamaan lapsia?

Vierailija
12.04.2008 |

Olen nyt tuon ikäinen enkä ole vielä lapsia saamassa. Onko teidän mielestänne 21-vuotias vielä liian nuori lapsensaantiin (muuten kuin fyysisessä mielessä)?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No EI ole :)

Vierailija
2/31 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

henkilöstä ;D

itse olin 21, kun päätimme mieheni kanssa antaa lapselle " luvan" tulla, syntyi kun olin 22. lapsia olin halunnut koko pienen ikäni ja olisin mielestäni ollut siihen jo pitkään valmis, mutta ajattelin koko ajan, että olenko kuitenkin liian nuori.. mieli muuttui kun näin taas yhden 18 vuotiaan äidin, että eihän sillä iällä nyt niin väliä, kun tietää miltä itsestä tuntuu ja kuinka valmis lapsen tuloon on!

ja sen jälkeen olen " katunut" ettei aiemmin uskaltautunut puuhaan ryhtyä ;D nyt ikää 25 ja lapsia kaksi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori toki, mutta keskiverto 21-vuotias on varmaan ihan kypsä äidiksi.

Vierailija
4/31 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nyt 4 lasta.

Mutta riippuu kyllä ihan ihmisestä lenelle sopii ja kenelle eei. mä tunnen monta 30v. naista joista ei olisi vielä äideiksi...

Vierailija
5/31 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos kyselee täältä neuvoa, niin todennäköisesti aivan liian nuori.

Vierailija
6/31 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin 23 saadessani tyttäreni, ja hyväksi iäksi koin esikoisen saada. Ainoa asia, mikä harmittaa, on ettei lähikaveripiirissäni vielä muita äitejä. Vähän kateellisena katsoin äitiyslomalla, kun näitä mammakahvittelijoita näki.. :)

t. Nyt kaksivuotiaan äiti.

Vierailija
7/31 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mietin vaan yleistä mielipidettä, että hyväksyykö. Meidän suvussa ainakin tuntuu olevan sellainen käsitys, että lapset tehdään sitten kolmekymppisenä..

Itselläni on nyt sellainen elämäntilanne, että olisi huono tilanne lapselle. Mutta mitäs sitä hormoneilleen mahtaa.. Huokaus.

ap

Vierailija
8/31 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta 21-v ei.

17-v voi olla ihan hyvä äiti, mutta parempi olisi odottaa jokunen vuosi jos nuorena äidiksi hinkuu.

Vierailija
9/31 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en olisi voinut kuvitella tulevani äidiksi enää 35vuotiaaksi, sillon olisi tuntunu, että elämä olisi piloilla. Nyt hyvä ja ihana mieskin :)

Vierailija
10/31 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on liian nuori.

Vierailija
11/31 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kasvaa äidiksi aikaisemmin joku taas myöhemmin.

Vierailija
12/31 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on minulle parempi ikä (yli 30). Tuosta iästä olisi seurannut paljon vaikeuksia.

Vierailija
13/31 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikäläiselle tuosta olisi seurannut takuuvarmasti uusperhe kaikkine mausteineen.

Vierailija
14/31 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta monetkos 20-vuotiaiden opiskelijoiden parisuhteet on kasassa 15 vuoden jälkeen? Tuttavapiirissäni ei kenenkään. Toki fyysisesti ja henkisesti useimmat 21-vuotiaat on varmaan hyviä vanhempia.

Vierailija
15/31 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla vaikka nelikymppinen ja silti epäkypsä äidiksi. Itse sain lapseni 19-vuotiaana ja siis vastauksen on em. " ei ole" .

Vierailija
16/31 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämältään, jos haluaa nuorena tehdä penskoja ja käyttää nuoruuden heistä huolehtimiseen niin ihan ok, jos haluaa mennä ja tehdä muutakin ennen perhettä niin sitten en suosittele.

miksi muuten nuorena lapsen tekemistä perustellaan sillä että joku ei ole kypsä äidiksi edes nelikymppisenä. no ei varmaan kaikki ole edes 100v mutta kyllä kolmi-nelikymppisellä on enemmän elämänkokemusta kuin parikymppisellä tytönheitukalla.

Vierailija
17/31 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelut jäi kesken ja nyt hanttihommissa huonolla palkalla... Lapsen saamista en kadu, mutta nyt haluaisin tehdä jotain hyödyllistä oman elämäni kannalta, kaikki nämä vuodet on mennyt lapsen tarpeisiin...

Vierailija
18/31 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

elämältään, jos haluaa nuorena tehdä penskoja ja käyttää nuoruuden heistä huolehtimiseen niin ihan ok, jos haluaa mennä ja tehdä muutakin ennen perhettä niin sitten en suosittele.

miksi muuten nuorena lapsen tekemistä perustellaan sillä että joku ei ole kypsä äidiksi edes nelikymppisenä. no ei varmaan kaikki ole edes 100v mutta kyllä kolmi-nelikymppisellä on enemmän elämänkokemusta kuin parikymppisellä tytönheitukalla.

Vierailija
19/31 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää vielä tarkkaan harkita onko se lapsen isä sen, jonka kanssa haluaa lastenlastenlapsia yhdessä hoitaa.

Vierailija
20/31 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi tulee " minulle" , sikäli että onko elämänkokemusta, hermoja tms. Mä en ymmärrä, mistä löytyy naisia, jotka haluavat tai miettivät lapsia " itselleen" tuon ikäisinä. Ei se lapsi ja äidiksi vaikka yksinkin rupeaminen ole mikään suoja aikuisten maailmaa, työelämää tms. vastaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme