Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teidän mielestänne 21-vuotias liian nuori saamaan lapsia?

Vierailija
12.04.2008 |

Olen nyt tuon ikäinen enkä ole vielä lapsia saamassa. Onko teidän mielestänne 21-vuotias vielä liian nuori lapsensaantiin (muuten kuin fyysisessä mielessä)?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksikymppisillä sitten hermoja ?

Vierailija
22/31 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hormonien takia tekisi lapsia mieli 21-vuotiaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimostani tuli 20v uusperheen äiti ja esikoisensa sai 21v. Nyt

Vierailija
24/31 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tämä samainen esikoinen on lähdössä syksyllä kouluun. Hyvin on mennyt, nuoruudestani huolimatta tai sen vuoksi. Ainakaan en osannut ottaa paineita samalla tavalla kuin monet äidit tällä palstalla. Sen katson nuoruuden siunaukseksi, etten koko ajan etsinyt vertailukohtia toisista tai etsinyt hyväksyntää menettelytavoilleni.

Esim. jos imetys sujuu hyvin, niin sitä voi jatkaa vaikka yli vuoden ikäiseksi, jos ei, niin sitten vauva saa ruokansa toisella tapaa. Vauva laitetaan nukkumaan, kun on väsynyt. Vaunujen merkillä ei ole väliä. En lukenut lastenkasvatusoppaita, vaan olin lasten kanssa ja kuuntelin heitä. Vauvauinneissa ja -muskareissakaan ei olla käyty, hyi minua. ;)

Jäin yh:ksi pian kuopuksen syntymän jälkeen, 23-vuotiaana. Edelleen " sinkku" , hyvin on hoitunut elämä näinkin, vaikka esikoisen vaikea astma onkin toisinaan tiennyt sitä, että toinen lapsi on täytynyt herättää päivystykseen lähdettäessä.

Elämä kantaa ja ikä on vain numero. Äitiys on ihan yhtä uusi juttu 21-vuotiaalle esikoisen äidille kuin 42-vuotiaalle esikoisen äidille.

Vierailija
25/31 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina se äitiys kasvattaa ja opettaa, ja kaikki väsyvät joskus, ja kaikki tekevät virheitä. Ja kaikki äidit tarvitsevat äitiyteensä apua ja tukea.

Ja minä ainakin olen nyt kolmevitosena sen miehen kanssa, jonka kanssa menin naimisiin 21-vuotiaana, joten jos sen suhteen kariutumista pitää odottaa, jää lapset saamatta.

Vierailija
26/31 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ei ole kypsä vielä 30-vuotiaanakaan vanhemmaksi, joku on jo parikymppisenä.

Vierailija
27/31 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 19v ja olemme mieheni kanssa toivoneet esikoista syyskuusta-07 asti. Ei ole vielä tärpännyt. Toiveissa 2-3 lasta ennen kuin täytän 30v, sen jälkeen en enää lapsia halua.

Mies on 20v

Vierailija
28/31 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen 26v Ja meillä on kaksi lasta (poika ja tyttö) Se ideaali. Molemmilla työt yms. ei ole tarkoitus erota vaikka kriisejä onkin mutta lapsiperheissä niitä tulee vaikka olisi 40v... Olen tyytyväinen elämääni

Vierailija
29/31 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ikä alkaa saada lapsia on 18-35. Sitä nuoremmat ovat minusta nuoria äidiksi ja vanhemmat vanhoja äidiksi. Huom: tässä kyse siis ensimmäistä kertaa äidiksi tulemisesta.

Itse olen 22v ja kolmen lapsen äiti, esikoisen sain 19v iässä.

Vierailija
30/31 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olin 21 kun sain lapseni. Olin silloin ihan valmis äidiksi. Lapseni isä oli myös lapsen syntyessä 21v. Luulin hänen olevan valmis isäksi, mutta ajan kanssa huomasin että baarit ja kaverit kiinnostaa enemmän kuin lapsiperhe-elämä. Eikä hän ole näin viiden vuoden opettelunkaan jälkeen oikein sisäistänyt että se lapsi on ja pysyy.

Vierailija
31/31 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mieheni oli 24 vuotias. Hän oli ja on todella sitoutunut lapsiinsa kuten minäkin.

Olen nyt 26-vuotias ja meillä on kaksi lasta. Opiskelut (ammattikoulu ja lukio on käytynä ja töissäkin ehdin olla) odottavat ja on hyvä mieli.

Mielestäni tuo vähän päälle parinkymmenen vuoden ikä on tavallaan (varsinkin biologisesti) oikeampi ikä kuin lähemmäs neljänkymmenen vuoden ikä. Mutta, aika isoja eroja ihmisistä löytyy, joten jokainen tehköön ne lapset silloin kun itsestä tuntuu. Ihmettelen vain, että naisen nuorta ikää kauhistellaan, vaikka se on biologosestikin oikein, että nainen tulee äidiksi nuorempana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän