Käyttääkö joku Dymista nenäsuihketta?
Kommentit (35)
Hyasinttihuoneeseen hetkeksi päädyt kun käytät, tykkään.
Dymista nenäsuihkeen pahvipaketissa on varoitus
Sisältää bentsalkoniumkloridia.
Lastin nenäsuihkeessa varoitusta ei.
Hengitysteihin annosteltaviin bentsalkoniumkloridia, parahydroksibentsoaatteja tai sulfiitteja sisältäviin valmisteisiin liittyy bronkospasmien riski.
https://sic.fimea.fi/3_2012/muista_myos_apuaineiden_haitat
Dymista nenäsuihkeen pahvipaketissa on varoitus
Sisältää bentsalkoniumkloridia.
Lastin nenäsuihkeessa varoitusta ei.
Minulle dymista on ollut hyvä lääke ja ristiin laitettuna menee oikeaan paikkaan, lääkärin neuvo oli että pulloa pitää käännellä hitaasti ennen sumutusta, ei ravistaen voimakkaasti, silloin maku ja haju haitta pienenee.
Olen käyttänyt Dymistaa jo vuosia eikä se ole aivastuttanut kertaakaan.
Minä! Ja olen niin onnellinen ettei se ole enää reseptilääke! Nyt saan suihkia sitä nokkaani vapaasti. On erittäin tehokas lääke, en ymmärrä miksi on jumitettu reseptin takana.
Olen siitepölyallerginen. Muut oireet olen saanut siedettäväksi muilla allergialääkkeillä mutta vapusta juhannukseen olen ollut mielettömän väsynyt ja saamaton, pysytellyt paljon sisätiloissa.
Muutama päivä sitten aloin Dymistan ja olen uudestisyntynyt. En ole vuosiin nukkunut näin hyvin kesäaikaan.
Silmien kutinaa tuokaan ei poista mutta yleistila on energinen.
Vielä en ole huomannut sivuvaikutuksia. Apteekista sain hyvät käyttöohjeet.
Käytän koronassa nyt.
Voin suositella ekan suihkauksrn jälkeen.
Mulle Dymista aiheutti helvetillistä nielun kutinaa. Yskänpuuskat kestivät tuntikausia ja lopulta postiluukustani kolahti heippalappu valittavalta naapurilta.
Nyt ihmettelen miksi tuota mulle edes määrättiin, kun poskiontelot ja kurkku olivat aivan vereslihalla.
Ja mulla siis se aine vaan valui kurkkuun vaikka noudatin lääkärin ohjetta: vasemmalla kädellä annostus oikeaan sieraimeen ja päin vastoin. -31
En pysty käyttää järkyttävän hajun ja maun takia
Sama täällä. Aivastuttaa paljon suihkeen laittamisen jälkeen.
Tuon ja vastaavien sijaan olen siirtynyt maskiin pahimman vaiheen jälkeen, koska nuo vaikuttaa esim. kaihin syntymiseen. Sillä nenäontelot on ovat silmien vieressä. Sivuvaikutukset kannattaa katsoa.
Mistä kunkin allergiat johtuvat? Jos siitepöly, homemikrobit, eläimet mikä tahansa on helpompi välttää mitä voi ja käyttää maskia.
Mulla kans Dymista teki ihan hirveän olon aivastuspuuskineen heti oton jälkeen, kuin chiliä olisi tunkenut nenään. Vasta tässä ketjussa esitetyn otto tekniikan avulla vältin reaktiot kokonaan. Eli suihkaise osoittaen sieraimen sisän ulkolaitaa kumpaankin sieraimeen. Älä suihkaise siis keskelle!!! Mikään muu suihke ei tee tuollaista reaktiota joten on tuon lääkkeen joku sivuominaisuus jonka pystyy välttämään. Hyvä muistisääntö on että vasemmalla kädellä suihkaiset oikeaan sieraimeen ja oikealla kädellä vasempaan sieraimeen, niin silloin automaattisemmin pullo on vinossa niin että suihkaus kohdistuu vain yhteen seinämään. Jos alkaa valua ulos kohti sierainaukkoa niin niiskase sisään vaan, ei tee pahaa enää.