Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lääkitystä toistuviin keskenmenoihin

12.04.2008 |

Mikä tilanne on nyt? Oliko mahdollisista lääkkeistä apua/jotain haittaa?

Olen samankaltaisessa tilanteessa kuin ap.kin ja samat kysymykset mietityttävät. Takana siis kaksi varhaista keskenmenoa/kemiallista, tämä pari päivää sitten mennyt oli laskureitten mukaan 5+3, omien laskujen mukaan oviksesta 19 päivää. Lääkäri (gyne) on ensi maanantaina, toivottavasti sieltä saisi tähän jotain tollkua ja selvyyttä, mistä tämä voisi johtua. Olisi niin hienoa saada tähän jotain konkreettista apua. Pelottaa, miten mahdollisesta uudesta raskaudesta voi nauttia km jälkeen.

*dagmar79*: missä vaiheessa sinulla nuo km tulivat? Tutkittiinko sinulta esim verikokeita, vai määräsikö suoraan nuo lääkkeet?

Olisin kovin kiitollinen, jos joku viitsisi vastailla. Mukavaa ja aurinkoista viikonloppua!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
21.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostetaanpa tätä...

Olen keskenmenon jälkeen raskaana, ja pelottaa kovasti. En tiedä miten suuri riski uusiutumiseen mahtaa olla, ja kunnallisella näitä ei aleta tutkia ennen kuin kolmannen keskenmenon jälkeen. (tuntuu aika karulta määrältä tuo kolme, mutta ilmeisesti kovin herkästi ei lähdetä tutkimaan koska syytä ei usein löydy.)

onko muita joilla takana toistuvia keskenmenoja? Onko niihin löydetty mitään syytä?

Vierailija
2/9 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet kesrtoo ottaneensa aspiriinia, miten se vaikuttaa keskenmenemättömyyteen? Otetaanko iso annos vai joku pieni muru tabletista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
12.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takana viisi keskenmenoa :( Mitään syytä ei ole löydetty. Yksi raskaus hoidettiin klexane piikeillä, mutta varmuutta ei ole auttoivatko. Seuraavassa raskaudessa ei ainakaan, sillä vaikka piikkejä pistelin niin kesken meni. Nyt ilmeisesti tehdään kuitenkin jotain uusia tutkimuksia, koska keskenmenoja on niin monta, mutta varoiteltu on, että syytä ei koskaan löydetä!

Tiedän pelkosi, se on raastavaa ja kulkee ikävä kyllä mukanasi. Hurjasti voimia ja toivon sydämestäni, että raskautesi nyt onnistuisi.

Vierailija
4/9 |
14.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahoittelut toistuvista keskenmenoista, se on niin rankkaa ettei sellaista kenellekkään toivoisi.

Ymmärrän osin lääkärin kannan siitä että sinulla on ollut vaan huono tuur, koska kaikki keskenmenot ovat olleet toisistaan niin kovin poikkeavia, minullakin asiaa tutkittiin vasta kun oli 5 lähes samanlaista keskenmenoa. (kaikkiaan niitä on ollut tässä elämänvarrella jo 8 kemialliset ja tuulimuna mukaanlukien). Siinä haluttiin varmistua siitä ettei tässä ollut nyt kyse juuri tuurista, vaan todella oli jotakin vikana, vaikka omasta mielestäni hoito pitäisi kyllä aikaisemmin aloittaa.

Minulle ehdottettiin aspiriinia neljännen keskenmenon jälkeen, mutta kun viides meni aloitettiin pistohoito, jolla saatiin elävä lapsi kotiin.

Riippuu niin paljon lääkäristä miten asiaan suhtaudutaan, Uskon että lääkäri on osannyut sinulle oikeat lääkkeet määrätä sinun tilannettasi ajatellen.

Vierailija
5/9 |
13.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Disperiiniä otetaan 50 tai 100 mg vuorokaudessa eli annos on pieni. Disperiin auttaa alkion kiinnittymisessä ja napanuoran verisuoniston auki pysymisessä. Näin minä olen asian ymmärtänyt.

Minulla on kaksi "disperiini" poikaa ja 4 keskenmenoa.

Vierailija
6/9 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli meillä on 1 km ollut viikolla 5+, toinen raskaus päättyi viikolla 21 sikiön poikkeaman vuoksi, kolmas oli tuulimuna joka havaittiin viikolla 8+ sekä kemiallinen raskaus heti seuraavasta kierrosta. Toisen lääkärin mukaan meillä on ollut vain huonoa tuuria, että kun pää kestää niin uutta yritystä vaan. Toinen lääkäri kehoitti aloittamaan aspirinit sekä lugesteronin seuraavasta plussauksesta. Verikokeet on tutkittu, niissä ei mitään poikkeavaa ollut. Myös SPR.n hyytymistekijät ok. Nyt en tiedä mitä seuraavassa raskaudessa pitäisi tehdä. Aspiriinit voisin aloittaa, lugesteroneista en tiedä. Viikolle 12 asti pitäisi laittaa aamuin illoin emättimeen... Eikä voi luvata että nämä auttaisivat varmasti. Noita hormoneja en haluaisi huvikseen syödä, pelkään niiden aiheuttavan myöhemmässä vaiheessa jotain. (?) Tiedän että lugesteronit voi ottaa myös suun kautta, alakautta haittavaikutukset olisi kuulemma pienemmät. Miten te muut olette lugesteronit ottaneet? Hohhoijaa...en tiedä mikä olisi viisasta.

Vierailija
7/9 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani, että teillä on noin monta ikävää kokemusta! :(

Noista Lugeista sen verran, että niitä en sinuna " pelkäisi" . Lapsettomuushoidoissa niitä käytetään ihan rutiinisti yleensä jo kevyemmissäkin hoidoissa. Itse olen niitä käyttänyt 4 inssissä, eikä mitään sivuvaikutuksia ole tullut. Seuraavaksi tulen käyttämään niitä IVF-hoidossa vielä 3 kertaa suuremmalla annoksella.

Hoidoissa niitä käytetään yleensä paikallisesti emättimeen, joten en osaa sanoa mitä eroa tuloksen kannalta olisi niitä suun kautta ottaa. Mitään pitkäaikaisvaikutuksia ei hormonihoidoilla pitäisi olla, samaa hormoniahan ne ovat kuin itsekin tuotat.

Killa

Vierailija
8/9 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeilemaan " melkein mitä vaan" . Mulla oli takana 3 keskenmenoa, kun tulin neljännen kerran raskaaksi ja heti plussasta soitin lääkärille ja pyysin " jotakin" ja määräsikin lugesteronit emättimen kautta ja disperiinin, luget oli jonnekin viikolle 10 ja disperiiniä söin rv 36 asti. MITÄÄN ongelmia ei raskaudessa, synnytyksessä tai lapsessa ollut eikä ole, vaan sekä raskaus että synnytys olivat fyysisesti helppoja ja " ideaaleja" , täysin terve lapsi syntyi. Rohkaisen kokeilemaan!

Vierailija
9/9 |
10.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni takana vuonna 2006 kolme keskenmenoa viikoilla 16, 11 ja 19. Kaikissa oli sama tilanne eli sydänäänet olivat kadonneet ja se huomattiin rutiinitarkastusten yhteydessä. Kaikki otetut kokeet olivat normaaleja ja syitä keskenmenoille ei siis löydetty.

Nyt onkin sitten päätä ja suhdetta korjailtu keskenmenojen jäljiltä ja olisi vielä kova hinku kokeilla, josko meille tämä kovin toivottu kolmas lapsi suotaisiin.

Mitään hoitotapaa ei voida päättää ennen kuin olen raskaana, kovasti jännittää kokeillaanko primaspan hoitoa raskauden tukena vai siirrytäänkö suoraan napapiikkeihin (hepariini?). Tsemppiä kaikille samojen asioiden kanssa painiville.