Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

18-vuotias tytär menee naimisiin

Vierailija
01.12.2014 |

Pari on seurustellut reilun vuoden, eivät edes asu kimpassa. Tytär ilmoitti sitten, että keväällä menevät naimisiin. Vannoi ettei ole raskaana, haluaa naimisiin koska rakastaa poikaystäväänsä. Minusta 18-vuotias on liian nuori. Lukiokin kesken... Täytyy vain toivoa, että pari tulee järkiinsä. 

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropa vielä, että tuleva siippa on vähintään 35 -vuotias?

Vierailija
22/42 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on vanha ketju kaivettu esiin. Meniköhän lapsoset lopulta naimisiin ja onko edelleen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei :( toivottavasti on kypsä ikäisekseen ja nuori mies on sellainen joka opinnoissa/töissä. Itsehän menin naimisiin 18-vuotiaana kolmen vuoden seurustelun jälkeen ja erosimme kaksi vuotta myöhemmin, kun siitä vasta aikuistuin ja muutuin itse.

Vierailija
24/42 |
10.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä? Nykypäivänä harva avioliitto muutenkaan kestää koko elämää eikä avioeron saaminen ole mitenkään vaikeaa. Lapselliseltahan tuo kuulostaa, mutta ainakaan tyttärellesi ei ole tapahtumassa mitään arveluttavaa. Enemmän olisin huolissani, jos hän olisi vaikkapa takaamassa sulhasen lainoja.

Valitettavasti liian moni suhtautuu avioliittoon kuten sinä, sanomalla mitä väliä.

Avioliitto on terveen yhteiskunnan perusta, joka murenee vuosi vuodelta enemmän suomessa. Avioliiton pitäisi olla ja merkitä pysyvyyttä ja turvaa, niin aviopareille kuin heidän lapsilleen sekä yhteiskunnalle.

Toivottavasti ap:n tytär ymmärtää avioliiton merkityksen nuoresta iästään huolimatta. Itse avioiduin 19 vuotiaana ja nyt aviovuosia takana 23v ja toivottavasti loppuun asti mennään näin.

Vierailija
25/42 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on seitsemän sisarusta, neljä tytärtä ja kolme poikaa.

Vanhin tytär meni naimisiin 17-vuotiaana, sulhanen juuri armeijasta päässyt. Heillä on kolme lasta ja elämä mallillaan.

Vanhin veli oli 21 ja morsian 18. Heilläkin kolme lasta, omakotitalo, kolme koiraa, kaksi papukaijaa, veljelläni oma firma jossa molemmat työskentelee.

Yksi veli sinkkuna ja aikoo pysyä. Samoin minä.

Muut avioituneet 22- ja 23-vuotiaina ja 32-vuotiaana. Kaikilla elämä hyvin. On ammatit ja on työt.

Kahdella vanhimmalla oli isot häät, muilla pienemmät tai ihan vain maistraatti. Maksajaa en ole kysellyt eikä kiinnosta.

Niin, ja emme todellakaan kuulu mihinkään lahkoon tai ole missään "uskossa"!

Vierailija
26/42 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa 18-vuotiaana naimisiin niin todennäköisestsi haluaa myös ne häät. Olen samaa mieltä ap:n kanssa: liian nuori. Kävisi edes lukion loppuun ja mielellään vielä ne ammattiopinnot. MIHIN on niin kiire? Siihen että jollain pikaisella maistraattikäynnillä saa siviilisäädyn vaihdettua rouvaksi? 18-vuotiaana varmasti rakastaakin kun ei vielä muusta tiedä eikä ole yhteiselämäkään tullut tutuksi. 

18-vuotias on täysi-ikäinen; ainakin virallisesti lain edessä. 

18-vuotias saa mennä naimisiin.

Vierailija
27/42 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuo on upeaa. 

Kaiken hedonistisen irtoseksihekumoinnin keskellä joku haluaa sitoutua kauniisti eikä säheltää nuoruuttaan risaiseksi. Aivan ihanaa! 

Vierailija
28/42 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkiinsä?! Mitä tarkoitat? Miksi tytär ei voisi naimisiin mennä ja ajatus on jörjetön? 

Vierailija
29/42 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän kyllä ettei tuossä iässä auta vaikka sanois mitä. Sitä on olevinaan niin aikuinen ja varma kaikesta. Siltikin yrittäisin puhua tyttärelle järkeä ja kertoa, että kannattaisi ainakin muuttaa ensin saman katon alle.  Että pari vuotta yhteiseloa saman katon alla ja jos vieläkin haluavat naimisiin, niin menkööt.

Jos haluavat odottaa avioliittoon.

Vierailija
30/42 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nojaa. Serkku meni 17-vuotiaana naimisiin. Edelleen ovat yhdessä.

Viime kesänä? 

Vierailija
31/42 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nojaa. Serkku meni 17-vuotiaana naimisiin. Edelleen ovat yhdessä.

Viime kesänä? 

2014 ehkä. Tai ennen sitä.

Vierailija
32/42 |
23.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketju vuodelta 2014, morsian jo 28 v. Vieläköhän ovat yhdessä?

Vierailija
33/42 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus rakastaa teitä  

Vierailija
34/42 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan mies varmasti suomalainen? Ihan vaan turvallisuuden vuoksi, ettei tytär päädy arkkuun eron myötä? Painostaako mies naimisiin? Kannattaa tiedostaa, että tällainen case on lähes varma, että on joutunut narsistin uhriksi. Näin pikaisesti ne suhteet alkavat ja päättyvät väkivaltaan.

Vierailija
35/42 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menin naimisiin 18-vuotiaana, ja siitä on nyt 18 vuotta aikaa. Puoli elämää siis olen viettänyt mieheni kanssa. :) Mikä siinä ajatuksessa sinua hirvittää? Eikös tuo ole paljon kivempi juttu, kuin baareissa ja tinderissä notkuminen?

Vierailija
36/42 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

So what? Kestää jos on kestääkseen ja jos ei, niin eihän ero oo maailmanloppu.

Ja outoa, että kimpassa asuminen ois ok, mutta sitoutuneempi suhde ei 

Itse menin naimisiin naisen kanssa, jonka elämän toinen suhde olin.Ekan miehenä kanssa vaimo avioitui 18 vuotiaana, 28 vuotiaana erosi ja 30 vuotiaana nai mut.

Vierailija
37/42 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyttäreni meni naimisiin 18-vuotiaana ja erosi 25-vuotiaana ja kahden lapsen jälkeen. Ero oli tuskallinen ja vaikea. Olisi saanut jäädä sekin avioliitto kokematta, mutta kuitenkin totuus on se, että melkein puolet liitoista päättyy eroon, ollaan sitten nuoria tai vanhempia. Onnen kauppaa.

Vierailija
38/42 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menin 18v naimisiin, olin amiksessa, sain vauvan mutta kävin koulun kunnialla loppuun. Oltiin 16v yhdessä  exän kanssa.

Vierailija
39/42 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä? Nykypäivänä harva avioliitto muutenkaan kestää koko elämää eikä avioeron saaminen ole mitenkään vaikeaa. Lapselliseltahan tuo kuulostaa, mutta ainakaan tyttärellesi ei ole tapahtumassa mitään arveluttavaa. Enemmän olisin huolissani, jos hän olisi vaikkapa takaamassa sulhasen lainoja.

Valitettavasti liian moni suhtautuu avioliittoon kuten sinä, sanomalla mitä väliä.

Avioliitto on terveen yhteiskunnan perusta, joka murenee vuosi vuodelta enemmän suomessa. Avioliiton pitäisi olla ja merkitä pysyvyyttä ja turvaa, niin aviopareille kuin heidän lapsilleen sekä yhteiskunnalle.

Toivottavasti ap:n tytär ymmärtää avioliiton merkityksen nuoresta iästään huolimatta. Itse avioiduin 19 vuotiaana ja nyt aviovuosia takana 23v ja toivottavasti loppuun asti mennään näin.

No ei kyllä ole mikään yhteiskunnan perusta.

- eri

Vierailija
40/42 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homopari?