Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko jehovantodistajia paikalla?

Vierailija
02.12.2008 |

.

Kommentit (152)

Vierailija
1/152 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

???

Vierailija
2/152 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljesseura-nimisestä sivustosta. Olisi mukavaa kuulla kommenttia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/152 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyllä ihan tosia. Mä en pilkkaa heitä, vaikka olenkin saanut vaikka mitä kokea. Esim mulla on syntymämerkki kaulassa, niin erään vanhimman vaimo laittoi liikkeelle juorun, että on nähnyt mut kaupungilla pussaileen ( olin 11 !!! ) ja mä ihmettelin vaan, miksi kukaan ei puhu mun kanssa....

Vierailija
4/152 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein joutuu nielemään ylpeytensä minuakin on ottanut päähän että moni nuorempi Jt on aika ennakkoluuloinen kun minulla on ulkomaalainen mies.

Mutta yritän ymmärtää, vaikka minulla on useita JT- kavereita niin ei yhtään ystävää. Mutta ei silti ei minulla ole muuallakaan kavereita. Kaikki kaikkosivat kun aloin kiinnostumaan ao.liikkeestä, mikä ei sinänsä haittaa kyllä.

Vierailija
5/152 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä heissä on toki aidostikin onnellisia, kuten MUISSAKIN uskonnoissa. Mutta yleensä he ovat niitä, jotka eivät kyseenalaista edes pienintä asiaa. Mä kyllä kyseenalaistin, koska mun sydän ei voi olla täysin samaa mieltä kuin he vaativat.

Vierailija
6/152 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja teidän vastustaessanne verensiirtoa lapsi huostaanotetaan ja hänelle annetaan verta?

Vierailija
7/152 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nurkilla ovelta ovelle, miten ne voi muistaa esim lapseni nimen? Pitääkö ne jotain kirjaa jos joskus ovat nimen kuulleet, voisin meinaan luulla että käyvät monella ovella...

Vierailija
8/152 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne muuten voi muistaa.

nurkilla ovelta ovelle, miten ne voi muistaa esim lapseni nimen? Pitääkö ne jotain kirjaa jos joskus ovat nimen kuulleet, voisin meinaan luulla että käyvät monella ovella...

Vierailija
9/152 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis meillä on muistikirja, minne merkataan kiinnostuneet, nimet jne. kaikki

Vierailija
10/152 |
02.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaa, mitä ajattelet Veljesseura-nimisestä sivustosta?

Vierailija
11/152 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on paljon ihan hyviäkin perusteluja Jt-lahkoa vastaan. Heidän on vaan niin manipuloitu, että vaan innostuvat lisää ja ajattelevat naivisti että "kun meitä vainotaan,olemme Jeesuksen ennustama valittu kansa". Niin surullista!!!

Kehoitan minäkin jt-lahkosta kiinnostuneita tutustumaan puolueettomaan TIETOON järjestönsä historiasta. Olen itse tutkinut heidän lehtiään ja kirjasiaan, ja niissä Raamatunpaikat ovat aivan pielessä - ts.yksittäisiä jakeita yhdistelty ja käytetty tukemaan omaa oppia. Kun luen itse Raamattua, olen koko ajan vakuuttuneempi kristinopista. Tosin se on totta, että kirkko on maallistunut, eikä sen jäenistä suurinkaan osa usko tai elä uskonsa mukaan, joten ei siten (jeesuksen mukaan) ansaitse pelastusta. Mutta se on jokaisen oma valinta - ei uskonto tai lahko pelasta, vaan sydämen usko! Jeesus on Herra!! Amen.

Vierailija
12/152 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pääsykokeissa eikä opinnoissa kysytä vakaumusta, mikä on hyvä asia.

Missä kohtaa ko. teologian opiskelija kertoi, että aikoo papiksi?

Terveisin

luterilaisen kirkon pappi ja kristitty, joka on tyytyväinen tieteelliseen teologian koulutukseen

miksi olet edes lähtenyt lukemaan teologiaa kun et kerran mihinkään usko

tässä sitä nyt nähdään evlut kirkon todellinen tila siellä sitä pappeeraa jos jonkinlaiset ei uskovat tekopyhät ihmiset

huh huh aika kauheeta että opppia saarnaa joku joka ei itse edes usko koko jumalaan tai raamattuun

voi voi missä surkessa jamassa teidän seurakuntanne on ja täällä te parjaatte jehovantodistajia

tosin tämäkin on ennustettu raamtatussa että näin käy

et silleeee

Vierailija
13/152 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki lahkoihin joutuneet... olen itse päässyt ulos erittäin vaarallisesta lahkosta jossa moni murtui henkisesti. Surettaa tuo jehovantodistajien paasaus, kuulostaa niin samalta kuin minä ennen. Toivon teille kaikkea hyvää, yrittäkää olla laittamatta aivoja narikkaan ja säilyttäkää kriittisyys, älkää antako tehdä itsestänne muuta kuin olette, älkää nielaisko purematta mitään oppia tai uskomusta Jumalasta, maailmasta tai itsestänne.

Vierailija
14/152 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussahan on varmaan lähes joka päivä jotain joulu-asiaa, esim joulukalenterit ovat monissa luokissa, harjoitellaan joululauluja ja joulujuhlan esityksiä, askarrellaan joulutonttuja yms. Menevätkö JT lapset aina tällaisilla tunneilla jonnekin muualle jonkun avustajan tms. kanssa?

Samaa olen miettinyt Herran Kansa -nimisestä 'lahkosta', jotka eivät myöskään vietä joulua eikä synttäreitä.

Vierailija
15/152 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimintaa,samoin kuin parille juutalaislapselle. Eli jos muut askartelee tonttuja,he saa jonkun muun askartelutehtävän jne

Joissain tapauksissa he menevät toiseen luokkaan/tilaan juurikin avustajan kanssa,joissain tapauksissa tekevät "omia tehtäviään" siinä samassa luokassa

-Ope-

Vierailija
16/152 |
04.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on se tossa hyllyssä (ihan ok opus jos harppoo ne uskot pois)

Eikö se oo julkaista jo vuosia sitten? Tyyliin jotain 2005-2006? Saatiin se nimittäin HÄÄLAHJAKSI ;D mieheni tädiltä,joka on tällanen uskova

Vierailija
17/152 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä JHWH:n voi sikäli ihan oikeutetusti kääntää Herraksi, kun ottaa huomioon, mitä sanoo Johanneksen evankeliumin 1:1. Ja siis nimenomaan mitä se sanoo esim. Kirkkoraamatussa 33/38. Toki erisnimeäkin voisi käyttää, mutta toisaalta Raamattuhan nimenomaan kieltää käyttämästä turhaan Herran, meidän Jumalamme nimeä.

Olet muuten varmaan tietoinen, että JHWH kääntyy "minä olen". Tämän tiedon valossa vertailepa sellaisia Raamatun kohtia kuin 2. Moos. 3:13-14 ja Joh. 8:24,28,58. Mitäs ajatuksia tämä sinussa herättää? Jeesuksen opetuslapset ymmärsivät, että Jeesus väitti olevansa Jumala. Ja nuo kyseiset kohdat suosittelen etsimään niin ikään Kirkkoraamatusta. UM:n käännös on näissä kohdissa huomattavan epätarkka, vaikka joissain muissa kohden onkin onnistunut säilyttämään Raamatun alkuperäistä sanomaa.

Kerroit, että JHWH esiintyy Heprealaisissa kirjoituksissa. Näin on. Miksi kuitenkin olette lisänneet sitä myös sellaisiin paikkoihin kreikkalaisissa kirjoituksissa, joissa sitä ei ole koskaan esiintynytkään? Oletko tietoinen siitä, että paitsi että Raamatusta ei saa poistaa mitään, ei siihen myöskään saa lisätä mitään?

Ja sitten sulle, joka käskit muita todistamaan, että UM:n käännöksen kääntäjillä EI ole yliopistokoulutusta.. :D Eiköhän se kuule mene niin päin, että nyt sinä joudut todistamaan, että heillä ON (jos heillä on). Sinänsä tuo iskee samaan logiikkaan kuin se, että "Jumalan on oltava olemassa, koska et voi todistaa, että häntä EI ole".. Ryhdistäydypäs nyt ja mieti hetki, että onko tuo kovin lapsellista vai ainoastaan hitusen lapsellista..

Ja suhteeni Jehovan todistajiin on sellainen, että veljeni perhe kuuluu todistajiin. Heiltä olen lainaillut kirjallisuutta ja sitä kautta perehtynyt asiaan. Myös UM:n käännös minulta löytyy; sitä olen tutkinut paljon ja nimenomaan käyttäen Kirkkoraamattua ja muita käännöksiä apunani. Jos joku innostuu keskustelemaan asiasta enemmänkin, niin mieluusti keskustelen, asiallisesti.

Vierailija
18/152 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

*

Vierailija
19/152 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minuakin on ihmetyttäneet monet asiat; miksi JHWH poistettu Raamatusta, sielun kuolemattomuusoppi, armolahjat ym., mutta Jeesuksen jumaluutta en ole voinut koskaan kyseenalaistaa. Olen ottanut kaikista oppieroavaisuuksista selvää, ja vakuuttunut että he (Vt-seura) vääristelevät oppiaan ja ovat muutenkin vaarallinen lahko. Jeesuksen jumaluuden ja "uskoontulon" kieltäminen on selvä harhaoppi.

Jt:t muuten kääntävät JHWH:n tarkoittavan "saattaa tulemaan joksikin" eikä "minä olen"..mullakin noita lehtisiä kun olen asiaa tutkinut hyvän ystäväni käännytyyä just Jt:ksi. Kyllä voi ihmisen persoonallisuus muuttua täysin ja halu ajatella omilla aivoillaan, pelottavaa..

Vierailija
20/152 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herra luo maaillman, antaa ihmiskunnalle profeetat, Jeesus tulee maailmaa pelastamaan

Ja ja

maailma on pimeässä seuraavat 1800 vuotta

sitten tulee Jehovien perustaja joka virheellisesti kääntää alkuperäisestä hepreasta ja kreikan kielesta.

Taivaassa vain 250,000 taivaspaikkaa.

Miksi se luoja tekee niin monta ihmistä kun kerran paikkoja on vain niin vähän

miksi se antoi ihmiskunnan olla pimeässä niin monta vuosituhatta