Kuivausrumpu, aah mikä ihana keksintö :-))
4 vaiko 5 koneellista pyykkiä pyöritellyt tänään ja viimeistä vaille jo kuiviakin kaikki:))
Kommentit (79)
Hienoa, että teillä on erillinen kuivaushuone pyykkien kuivatusta varten. Meillä sellaista ei ole, eikä edes erillistä kodinhoitohuonetta, johon telineet voisi levittää, joten siitä syystä kuivausrumpu.
Kyllä se kuivausrumpu on mikä niitä kutistaa pöljä!!!
loput meni UFF:lle, eli täysin käyttäjän korvien välistä kiinni jos rumpu kuluttaa.
vai mihin te niitä vaatteita oikein ripustatte?
millamallikas:
Itse en vaan ole koskaan ymmärtänyt sen päälle yhtään mitään. Meilläkin toisina päivinä käy pyykkikone 3-4 kertaa ja ihan hyvin ne pyykit kuivuu pesu- ja kuivaushuoneessakin. Ja sieltä ne voikin sitten samoin tein silittää jokaisen omiin kaappeihin.Ja onhan tässä kuivaustyylissä se hyvä puoli, että energiaa säästyy :)
Eikä se silitysrautakaan pyhällä hengellä lämpiä! Kuivausrummun jälkeen pyykkiä ei tarvitse silittää.
Kuten sanottu, tule itse kokeilemaan ja vittuile vasta sitten.
Monen vuoden kokemuksella, yhtään vaatetta ei olla rummulla pilattu.
Meillä osataan nimittääin lukea vaatteiden hoito-ohjeet. Ne menee rumpuun, joissa sallitaan rumpukuivaus. Niitä, joissa on kielto, ei rumpuun laiteta. Niin yksinkertaista se on.
Taidat kuulua siihen ääliöiden joukkoon, joka tunkee rumpuun kuumimmalle lämpötilalle kaiken mikä pesukoneesta löytyy ja ihmettelee sitten, mitä vaatteille oikein tapahtui. Ja syyttää siitä kuivausrumpua, kun ei osaa katsoa peiliin.
Mies täällä, heh!
Ostin just rummun, ku viidettä pukkaa. Alkaa olla liian työlästä ripustella ja tilaakin kysyy.
Mutta kyllä ekologiomaatuntoa kirpasee
Mutta sitäpä et voi kiistää, miten paljon on vaatteita mitä rumpuun ei voi työntää!! Sen on moni myöntänyt, katso vaikka ed. kuivausrumpu juttu!!!
mulla on lasten kanssa jo muutenkin kädet niin täynnä työtä, että kuivausrummusta en kyllä luovu! Piste. Olen ihan varmasti lapsille kuivausrummun omaavana parempi äiti kuin ilman! Jos kaiken muun työn lisäksi pitäisi vielä jotain pyykkejä ripustella kuivumaan niin huh huh. Minä otan kyllä kaiken avun vastaan mitä vaan saan, oli se sit kuivausrumpu tai ulkopuolinen siivooja, enkä koe siitä yhtään huonoa omaatuntoa! Ja mielelläni vielä sen jälkeen lähtisin ulkomaanmatkallekin vaikka kuinka monta kertaa vuodessa! Näin, tulipahan sanottua.
Minun mielestäni turhake mikä turhake. Tulipahan sanottua ;)
Vierailija:
Vaikka kohta tänne hyökkää joku vittuilemaan, että siinäpähän sitten kuljette haalistuneissa ja kutistuneissa vaatteissa ja tuhoatte maapallon epäekologisuudellanne..... Kateellisten ja köyhien panettelua, heillä ei ole varaa ostaa itselleen kunnollista rumpua, joten haukkuvat täällä rummun omistajia! ;D
*Tähän kommentoin minä, että meidän kuivausrumpu ei ainakaan haalista pyykkiä, eikä kutista. Allergisen perheemme ehdoton ykkönen, koska lähtee kaikki ylimääräiset nöyhtät vaatteista (en olisi uskonut kuinka paljon sitä voikin olla!) Pyykit ovat ihanan pehmoisia, eikä enää tarvita edes huuhteluainetta välttämättä! Eikä silitystä! Tulee sileitä, pehmeitä, ihania vaatteita!
Rumpua meillä ei ole, mutta jos joku keksii koneen mikä hoitaa kuivat vaatteet kaappiin niin sen ostan varmasti!
Ripustaminen ei ole mikään vaiva ja kuivaustilaakin aina jostain löytyy sen telineen vaatiman tilan.
t. kolmen äiti
Me kuivatetaan narulla ja hengareissa paidat yms., joihin ei saa jäädä narun kuvaa.
En osta ekologisuuttani.
Kaikki sinne koneeseen menee, kuten sanottu, käyttäjässä vika jos kutistuu tai haalistuu.
Pitäis vaan päästä liikkeeseen asti, missä myydään Mielen-koneita.
Syy miksi haluan kuivaajan on se että, asutaan omakotitalossa, ja siitä johtuen meillä ei ole mitään kuivaushuonetta. Lakanoita ja pyyhkeitä en viitsi viedä kesällä ulos kuivumaan, koska perheessä on allergisia ihmisiä. Muun pyykin kyllä varmaan kuivaisin ihan normaalisti telineessä. Mutta lakanat ja pyyhkeet olis ihana kuivattaa kuivurissa. Eikö pyyhkeistäkin tule paljon pehmeämmät niin?
jos alkaisin tätä pyykkimäärää mitä meilläkin on ripustelemaan jollekin naruille niin ei paljon naurattaisi! Ja jäisi lapsillekin aikaa monta tuntia vähemmän viikossa!
Itse en vaan ole koskaan ymmärtänyt sen päälle yhtään mitään. Meilläkin toisina päivinä käy pyykkikone 3-4 kertaa ja ihan hyvin ne pyykit kuivuu pesu- ja kuivaushuoneessakin. Ja sieltä ne voikin sitten samoin tein silittää jokaisen omiin kaappeihin.
Ja onhan tässä kuivaustyylissä se hyvä puoli, että energiaa säästyy :)