Kuivausrumpu, aah mikä ihana keksintö :-))
4 vaiko 5 koneellista pyykkiä pyöritellyt tänään ja viimeistä vaille jo kuiviakin kaikki:))
Kommentit (79)
Itse tuskin koskaan kuivusrumpua hankin, koska se on minusta turha ja epäekologinen.
Eri asia sitten, jos perheessä tosiaan on esim. 5 lasta ja pyykkiä tulee niin paljon ettei kuivaustila riitä.
Miten harvoin ap pesee pyykkiä, kun sitä noin paljon pääsee kertymään?
Kylläpä sitten akkalauma sai tästäkin aloituksestani tappelun aikaiseksi, mahtais miehillä olla hauskaa kun lukisivat tätä ;)
27 vai kuka se ihmetteli pyykkkimäärääni niin eihän tuossa ollut kuin koneellinen vaaleaa sekä tummaa sekä petivaatteet ja pyyhkeet jotka siis vaihdan joka 2.vko.
Ap
Vierailija:
ja ne tulevat takaisin kutistuneina ja haalistuneina, niin eikö siinä ole omakohtaista kokamusta??? Häh!!!!
Mulla ei ole edes " laadukasta" konetta, mutta silti en ole onnistunut haalistamaan tai kutistamaan, vaan samoja vaatteeita vielä kun ennen rumpuilut aloittamistakin (2002->) niin pidän päälläni. Ja kuivaan IHAN kaiken, villavaatteita myöden.
Ihan toinen asia voi olla, jos toistuvasti kuivaan liian kuumalla...
minkämerkkistä pesutornia suosittelette?
Meillä alkusyksystä edessä pesutornin osto, olis kiva kuulla että mikä on oikeasti laadukas? Entä hiljainen? Entä vähän kuluttava eli ekologinen?
Vierailija:
Kuka täällä on puhunut yhdestä kuiv..
Vuosikaudet lainassa ja sitten ihmetellään, kun ovat kuluneita...... ;D Ihan varmasti tasan ja ainoastaan rumpukuivauksen vuoksi, HAH!
Meillä vanha sähkölämmitteinen puutalo ja neljä lasta. Tällaisen porukan vaatteita ei kyllä kannata tänne ripustella kuivumaan ja rakenteita kostuttamaan. Lisäksi rummun tuottama lämpö lämmittää meillä osan taloa, sähkölämmityksessä kaikki lämpö kannattaa ottaa talteen, se on ihan sama tuleeko se hehkulampusta, kuivausrummusta vai patterista.
Kesällä kuivaan ulkona, jos ei ole kostea ilma (silloin ei kuivu riittävän nopeasti ja tulee hajua).
tarkoittaa sitä, että kun tuo yksi kirjoittaja väitti saaneensa lainassa olleet lasten vaatteet takaisin kutistuneina ja haalistuneina, niin se johtuu kuulemma siitä, että niitä on kuivattu rummussa. Ei raukka älyä sitä, että jo pelkkä pesukin kuluttaa vaatteita......
Ja ei, en ole tyhmä enkä lapseton, vaan hyvän kuivausrummun omistava kahden lapsen äiti.
Jos olisi esim. 2, niin kosteusongelmaa tuskin syntyisi.
Hyvä ketju taas ja kuvastaa täydellisesti AVta :DDDDD
Meillä on kaksi lasta ja silti kuivausrumpu.
Meillä vaihdetaan vaatteet ja käydään suihkussa joka päivä, joten pyykkiä kertyy. Ennen rummun hankkimista kämppä oli jatkuvasti kosteana joka puolella kuivuvien pyykkien vuoksi. Nyt on ihanaa, kun kosteus jää rummun säiliöön eikä kerry enää huoneilmaan.
Kannattaa varmistaa, että rummun kuivauslämpötilaa pystyy tarvittaessa laskemaan. Eipähän tarvitse tulla sitten valittamaan av:lle, että rumpu kutisti vaatteet ;o)
kerran päivässä. huhhuh.
Hienosti taas mitätöityy kaikki omat ponnistelut ympäristön hyväksi.
Go kerskakulutus.
Ei kyse ole siitä, että olisimme sottapyttyjä. Mua vaan iljettää pelkkä ajatuskin siitä, että pitäisi käyttää samoja vaatteita monta päivää peräkkäin.
Lapset oppivat siinä sivussa saman tavan, joten kulutus jatkukoon...
eipähän kenenkään tarvitse valittaa, että me haistaan pahalle ;o) Vakavasti puhuttuna, mä en vaan yksinkertaisesti VOI käyttää samoja vaatteita monta päivää peräkkäin, musta se on epäHYGIEENISTÄ!
Vierailija:
eipähän kenenkään tarvitse valittaa, että me haistaan pahalle ;o) Vakavasti puhuttuna, mä en vaan yksinkertaisesti VOI käyttää samoja vaatteita monta päivää peräkkäin, musta se on epäHYGIEENISTÄ!
Luuletko että niistä vaatteista katoaa bakteerit kun ne pesee?
Fiksua pestä vaatteita jotka ei oo edes likaisia.
Sulla ei taida olla lapsia?
Mulla on kaksi pientä lasta, joten tasan ne vaatteet ei oo enää puhtaita päivän käytön jälkeen. Mä en kuulu siihen ryhmään, joka vielä seuraavana päivänä vetää eiliset vaatteet päälleen, räkä- ja ruokatahroista piittaamatta. Mä jätän sen homman sulle.
kyllä säkin ihan varmasti teet jotain sellaista, mikä on joidenkin muiden mielestä aivan käsittämätöntä. Mitä ihmettä siitä pitää alkaa kiehumaan??
On niin ihanaa kun saa pyykit kuivattua ulkona. Sitä raikasta tuoksua ei voita mikään ja pyykit ovat lähes sileitäkin kun tuuli on ne kuivattanut.