Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*~*~*HUHTIHIPPUSET vko15 to-su*~*~*

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilisen valitusviestin jälkeen onnellisia uutisia täältä Haikaranpesästä: Meille syntyi tänään klo 10.33 ihana poika (3850 g ja 51 cm, pipo 36 cm) viikoilla 40+2. Aamukuuden jälkeen supistelut tihenivät viimeinkin. Ennen ysiä tultiin Kättärille ja päästiin saman tien saliin, missä kohdunsuun todettiin olevan auki 6-8 cm. Pääsin pian ammeeseen ja sinne poika syntyi noin tuntia myöhemmin. Poika otti rankan reissunsa kovin rauhallisesti ja nukahti käytännössä heti, kun pääsi syliini :) Ammeesta nousun jälkeen poika jaksoi jonkun aikaa olla hereillä ja imeä rintaa ja nyt on nukkunut nelisen tuntia putkeen.

Tarkemman synnytyskertomuksen tulen kirjoittelemaan kunhan täältä kotiudutaan.

Tsempitykset supistusten ym. kanssa kärvisteleville! Olisi kiva sattuma, jos meitä hippusia olisi useampi yhtäaikaa Haikaranpesässä, joten toivottavasti Mettäntyttökin pääsee pian tositoimiin :)

Ronjaruu & pojat vajaat 6 tuntia ja 1v7kk

Vierailija
62/75 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea Ronjaruulle ihan " juuri" syntyneen poikavaavin johdosta.

Mua alkoi tuo ammeeseen synnyttäminen kovasti kiinnostamaan. Edellisissä raskauksissani, 6 ja 8 vuotta sitten ei sellaisesta ollut puhettakaan. Näköjään Haikaranpesässä se onnistuu. Mitenhän mahtaa olla TYKSissä? Ois kiva kuulla teidän kokemuksia ammeeseen synnyttämisestä ja et tarviiko siihen jotenkin valmistautua?

Kasassa ollaan edelleen! Välilllä puskee muutama kivulias supistus, mutta kun jään seuraavaa jännityksellä odottelemaan -ei sitä tule! :(

Mulla ollut vatsa sekaisin koko viikon. Olen yrittänyt muutaman kerran syödä Obsidania, mutta siitähän se vatsa vasta riemastuu. Hemppa kanssa ollut laskussa koko ajan. Täytyis kai käydä ostamassa noita nestemmäisiä rautavalmisteita, kun ne ovat kotoa loppuneet. Mutta minä kun jo kuvittelin, että pääsen vatsastani eroon enkä niitä enää tarvitse! Turha toivo! Vai kaipa sitä rautaa synnytyksenkin jälkeen ois hyvä popsia hetken aikaa.

Nyt lähdettävä seuraamaan eskarilaisen luistelunäytöstä! Kävin katsomassa kenraalitkin siltä varalta, että olen jakautuneena tänään...

Voi kun pääsis jo synnärille lähtemään!!!

Supistuksia kaikille! Joskos syntyis vielä jokunen lotto-vauva! :)

Karru 40 + 4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnea ronjaruulle ja muillekin jakautuneille! :)

karru kyselit tyksin ammepolitiikasta. siellä on vissiin (tai ainakin 2 v sitten oli) vaan yksi amme, joten jos se on varattu niin sitten... no. se on varattu. en kyllä muista että onko se tarkotettu lähinnä avautumisvaiheeseen vai voiko sinne myös synnyttää. voishan sinne soittaa ja kysyä, kyllä se vois olla ihan kiva kokeilla ainakin siihen avautumisvaiheeseen jos ei muuten.

täällä on ihana rauha, mies ja pikkuneiti on uimassa. :) alan kohta laittelemaan ruokaa uimareille ja pyykitkin pitäis laittaa kuivumaan.

hyvää tai ainakin parempaa oloa kaikille! t.VadelmaMama, rv 39+5 edelleen

Vierailija
64/75 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin aikamoisen pitkän tekstin, kun kerrankin ehdin tähän koneelle istahtaa ja se kirjoitus sitten hävisi johonkin, kun lähetin sen!

No, Oikein paljon onnea vauvautuneille, Vipe, Winku, Bzz ja Ronjaruu!!! Ronjaruulla siellä ihan tuore nyytti vieressä tuhisee! Ja Winkun vauva tuli todellakin pikatoimituksena!!!Vau!

Klematiksella on paineet ihan pilvissä? Voi että, on siinä olemista, kun pätä särkee jatkuvasti. Toivottavasti helpotus olisi pian luvassa, vauvan muodossa! Kyselit, tekikö tiukkaa synnyttää vauva käsi poskella.Arvaa vaan... Mie olin ihan varma, että repeän ja pahasti, kun vauva raivasi tietään ulos, ja kun kätilö sitten huomasi käden olevan poskella ja tunki sormensa siihen samaan soppaan, miun AI AI AII-huudon kuuli naapurisalissa synnyttänyt miehen veljen vaimokin!!!

Muistatteko, kun kerroin miehen veljen vaimolla olevan sama LA kuinmeillä, eli siis 2.4? Me koko raskauden ajan vitsailtiin, että jos nää päättäävät samana päivänä syntyä, niin synnytetään parisängyllä :). No niinhän siinä sitten kävi, että siinä vielä kotona kärvistellessäni supistuksissa, Millalta tuli viesti kahdeksan aikaan aamulla, että hän on jo salissa ja että voi soittaa jos haluan. No mie soitin ja nauroin, että et varmaan usko, mutta me ollaan just lähdössä ajamaan sinne päin! Että meitä nauratti ja niin nauratti meidän kätilöitäkin! Meidän vauva syntyi vain tunti ja 16 minuuttia aikaisemmin kuin serkkupoikansa. Osastolla oltiin samassa huoneessa vierekkäisillä sängyillä ja herätettiin hilpeyttä sekä potilaissa, että hoitohenkilökunnan kesken :)

Ronjaruu kyseli, että miten Luka on ottanut vauvan tulon. Tosi hienosti, ainakin tähän mennessä. Hää käy aina vähän väliä tytön sängyn vieressä vauvaa katsomassa, silittelee, pussailee ja halailee. Aika suloista katseltavaa :).Tietenkii pitää koko ajan vahtia, ettei rakastaisi siskoaan vähän turhan kovastikin, eihän noin pienestä koskaan tiedä. Mies lähtee huomenna jo töihin, saas nähdä, miten meillä sitten menee...

Hendulle oli ainakin sovittu sektioaika ensi viikolle, oliko muita? Kovasti tsemppiä kaikille teille ja heille, joilla synnytys käynnistetään. Kohta teilläkin on omat vauvat sylissänne!

Voi että, kamalasti ehdin siihen toiseen viestiin kirjoitella, mutta nyt en ehdi enempää, vauva alkaa taas huudella tuolla isukin sylkässä, taas kerran nälkä meidän neidillä. Alkaa posket kohta näkyä takaakin päin, kun on niin usein syömässä, parina viime yönä vasta tullut pidempiä pätkiä uniin, jopa se kolmisen tuntiakin aikaisempien tunnin pätkien siaan. Hyvä juttu, kyllä tää tästä lähtee!

Jakselkaahan, mie koitan ehtiä aina kurkkimaan teidän kuulumisia tän vaipanvaihtojen ja tissuttelujen lomassa!

Niina ja neitonen 6vrk

Vierailija
65/75 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla täällä melko rauhallinen, vaikka odottava päivä, kun toista kertaa samalle päivälle kirjoittelen..

Hirmusti onnea Ronjaruulle pikkuprinssin johdosta!

Hanna, sait mut sitten kunnolla kyyneliin, kun luin tuota eiliseen kohdistunutta vuodatusta. Jotain herkkää muuttuu suhteessa pieneen esikoiseen, kun toinen syntyy, hyy... Meillä esikoinen on nyt siis 1v 6kk.

Ukki on täälläkin nyt hälyytetty kylään. Tulee noita suppareita (ei niitä kaikkien kivuliaimpia vielä) ihan mukavasti, joten toiveita lähestyvästä synnytyksestä on...

=) 40+2

Vierailija
66/75 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä kirjoittelin siitä kotimaisesta rautajuomasta. Oon ostanut sitä luontaistuotekaupasta, ikivireästä. Joskus jostain toisestakin luontaistuotekaupasta. Siinä on paketin kannessa Tuuli Matinsalo poseeraamassa, niin tunnistat tuotteen.

Ronjaruulle oikein lämpimät onnittelut vauvasta! Onpas hää nukkunut hyvin ensi alkuun :)

Ohtonalle

Vierailija
67/75 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kovasti Ronjaruulle, Bzz:lle & SEV:lle vauvoista!!! =) Ja kaikkea hyvää koko perheelle.

Täällä tuorein esittelypino: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=82&m=12912897&p=1&tmo…

En ehdi nyt muuta. Voikaa hyvin!

Burde & Anni ~1vko + Heidi 1,5v

Vierailija
68/75 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ensin onnittelut Ronjaruu uunituoreesta nyytistä!!

Niin, olga-Severiina, mä oon ostanu sitä ferrofortea (missä on siis se tuuli matinsalon kuva etiketissä) sokos beautysta! Se oli siellä tarjouksessa, niin tuli puolet halvemmaks kun kreuterblutsaft. Ja kreuterblutsaftia saa tietty myös apteekista.

-vanilja jota ei (onneks) supistele yhtään rv 40+3

Vierailija
69/75 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti tulin ilmoittamaan, että esikoispoikamme syntyi pe 11.4. Strategiset mitat: 3560g ja 51cm, viikkoja oli tuolloin kasassa 40+6.

Kirjoittelen synnytyskertomuksen jahka pystyn taas istumaan pidemmän rupeaman paikallaan.

Nyt imetyspuuhiin! =)

~* Heidi ja Noel (ikää 2 vrk) *~

Vierailija
70/75 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiseksi: Onnea Ronjaruu ja wannabe_amma!

Hemoglobiineista vielä, että toivottavasti saatte globiiniarvot vähän nousuun ja toivon mukaan hoitajat ymmärtävät antaa tarvittaessa lisäverta. En tiedä miksi minä en sitä saanut, sillä olo oli todella hutera esikoisen synnytyksen jälkeen. Ehken sitten vuotanut tarpeeksi, mutta minulla kesti lähes kuukauden verran, että jaksoin tytärtäni yksin hoitaa. Onneksi mies oli silloin tuon kuukauden verran kotona, ilman häntä en olisi pärjännyt. Ehkä suht. runsas jälkivuoto oli myös osasyynä heikkoon oloon. Minä kun repesin synnytyksessä tytön tullessa käsi ojossa maailmaan.

Nyt yritän pitää tuon hemoglobiinin ylhäällä napsimalla edelleen säännöllisesti rautaa ja jatkamalla sen syöntiä kunnes olen palautunut synnytyksestä.

Täällä on myös tuota pesänrakennus-viettiä sekä yhdistettyä kevätsiivous-intoa. Kaiken pitäisi olla enemmän kuin tip-top-kunnossa, mutta energiaa taas kaiken kuntoon saattamiseen ei riitä. Ja järki sanoo ettei tarvitsisikaan. Tuskin uutta tulokasta haittaa esim. jos en ole ehtinyt pesemään ikkunoita, sulattamaan pakastinta, leipomaan tarpeeksi tai siivoamaan talon kaikkien kaappien ja komeroiden sisältöä. Se että sain vihdoin kaikki lattiat pestyä ja vessat kuurattua toi jo paljon paremman mielen. Toisaalta, silti mm. nuo mainitsemani asiat kummittelevat välillä mielessä.

Äh, olipas taas omaa napaa...

Mauinna ja Masu 39+0

Vierailija
71/75 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tänään ensimmäinen yliaikaiskontrolli äitipolilla.

Eipä ne supistussessiot kovin kummosia olleet saanut aikaan ->kanavaa pikkasen jäljellä ja kohdunsuu vain 1,5 cm auki =(

Teki ultralla uuden painoarvion ja sai tulokseksi 4.1kg eli samoihin taitaa mennä kuin esikoinen joka syntyessään rv 42 oli 4450g.

Ei onneksi sinällään pelota kun tuo esikkokin syntyi helpohkosti.

Oikeastaan kivuttomammin kuin puoli kiloa pienempi veljensä.

Keskiviikoksi sovittiin sitten käynnistys jos ei itse löydä ulos ennen sitä.

Käynnistäminen toetysti pistää miettimään että jos tulee sitten kovin nopeella vauhdilla niin sitten tuo koko saattaa jo vähän haitatakkin.

Esikoisen syntymä kun vei 18.5h.

Toivotaan että tulisi itse ja mielellään ennen sitä keskiviikkoa sillä sille päivälle emme saa lapsille hoitajaa mikä tarkoittaa ettei isäntä pääse mukaan =(

Se onkin vetänyt mieltä tänään matalaksi.

Elättelin meinaan pientä toivoa että jos olisi paikat ollut enempi auki niin ois voitu kalvot puhkasta samantein tänään.

Olisi ollut vauvan hyvä syntyä tänään kun meillä miehen kanssa tuli 11 vuotta täyteen siitä kun kihlauduimme =)

Muuten vointi kyllä ihan ok ja kaikki arvot oli kunnossa että sen puoleen tämä odotus menee ihan kivasti.

Ärsyttää vaan stressata lapsenvahtikuvioita kun pitää muistella kenellä oli mikäkin vuoro duunissa että tietää kenelle soittaa jos lähtö tulee.

Anteeksi kamala valitusvirteni =(

Hyvää yötä hippuset.

Sadutar rv 41+5

Vierailija
72/75 |
13.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole koko viikkona päässyt pinoon (muistaakseni) kun mies on remontoinut tietokonetta alkuviikon ja loppuviikon nämä uudet asetukset ei jostain syystä mua tänne päästänyt!!

Oikein paljon onnea KAIKILLE huhtihippusensa noutaneille, teitä oli jo niin monta että en enää edes muista kaikkien nikkejä. Tosin Winkun supernopea toimitus jäi kyllä mieleen, huh vaan! Toivottavasti itellä on vähän enemmän aikaa...

Matalasta hempasta sanon kans että mä niitä Maltoferin tippoja täällä aluks suosittelin ja ite olen koko raskausajan syönyt 40 tippaa päivässä ja aamupalan kanssa (kaurapuuroa ja lasi tuoremehua). Hyvin on mulla toiminut tuo, perjantaina oli hb jopa 128 mikä on ihan enkka mulle. Ne sormista otettavat arvot on tosiaan _erittäin_ epäluotettavia kun AINA pitäisi ottaa kaksi kyvettiä samalla kertaa ja niiden pitää olla plus miinus 10 sisällä toisistaan jotta tuloksen voi hyväksyä!! Valitettavasti tätä sääntöä ei juurikaan terkkarit noudata kun heillä ei oo ihan oikeeta koulutusta... Nimimerkki labrantäti tässä luennoi... Eli suonesta otettuna tuo arvo voi olla lähempänä sataakin mikä on tietysti jo paljon parempi arvo kuin 80, nyt en enää muista kenellä tämä näin matala arvo oli...

Onkos Klematiksen olo yhtään parantunut?? Sulla on kyllä tosi kauheet vaivat noista paineista, ihmettelen suuresti ettei synnytystä ole käynnistetty!!!

Kaikille 40+ viikoilla kärvisteleville oikein kovasti lähtösäteitä ja piiiiitkää pinnaa!!! Mä en tiedä millä sanoilla teitä lohduttaisin kun esikko tuli just laskettuna päivänä ja nytkin on vielä kaksi viikkoa jäljellä... Toivottavasti mun ei tarvi tätäkään yliaikaiseksi kantaa, ei taitais pääkallo eikä vatsa kestää.

Ja siitä aasinsilta seuraavaan eli perjantaina jouduin synnyttämättömien osastolle sisään näiden mun vatsavaivojen takia. Samat vaivat siis joiden takia olin jo ma-iltana näytillä polilla. Kaiken laista koetta otettiin mutta mitään ei löydetty. Gastroskopialla oltais voitu katsoa onko tää mahahaavaa tai -katarria mutta *thank god* eivät sitten kuitenkaan siihen lähteneet. Ja erikoisinta oli että mä voin oikeastaan tosi hyvin siellä sen vuorokauden kun sain vain maata ja levätä eli pystyasento huonontaa mun oloa huomattavan paljon!! Erikoista... Ja kivut palasivat heti kun kotiuduin, saapa nähdä mitä neuvolassa sanotaan tiistaina tästä kaikesta... Voi olla että vielä joutuu käymään lepäilemässä jonkun muunkin päivän kun kotona se on esikoisen kanssa mahdotonta. Esikoinen kun vielä tänä iltana sairastui kovaan kuumeeseen, 39.2 oli mutta ei mitään nuhaa tms joten toivottavasti on nopeasti ohi menevää! Muuten saattaa meilläkin käydä niin että mies ei pääse ollenkaan synnärille kun meillä ei oikeastaan ole lapsenvahteja jotka vois tulla meille eikä me kyllä sitten oikein voida viedä sairasta esikkoa minnekään jos lähtö nyt tulisi... Eli mä taidan " suosiolla" odottaa ensi viikkoon ;D

Hyvää yötä kaikille!!

Emmis, esikko 01/06 ja poika 38+0

Vierailija
73/75 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeasti minäkin vielä kirjoittelen yön tunteina kun ei unikaan maistu.

Onnea Wannabemammalle pikkunyytistä!

raudat korjaantumaan, niin sen jälkeen sitten. Mulla menee näköjään nämä nickit sekaisin :), anteeksi.

Olga-Severiina 38+5

Vierailija
74/75 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kiitos Vanilja82 vinkistä, pitää mennä shoppailemaan heti huomenissa. Eipä ne raudat hukkaan mene, vaikka ei ne arvot ehtis synnytykseen korjaantumaan. Kuten tuo Mauinnakin tuossa kertoili, niin synnytyksessä voi mennä paljonkin verta. Olga-Severiina

Vierailija
75/75 |
14.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestit lähtevät ihan liian pikaisesti käsistä. Olis varmaan syytä mennä nukkumaan

Ronjaruulle vielä onnittelut pikkuisesta!

Ja Ohtonalle se oli joka myös suositteli sitä kotimaista " tuuli matinsalon" rautavalmistetta Ferrofortea. Niin ja pakko on kommentoida vielä noita hemppareiden mittauksia, että eipä ne neuvolatädit tosiaan yleensä mittaa kuin kerran sen hempparin. Mulla kyllä täti mittas viimeksi kaksi kertaa kun itse epäilin tulosta ja samaa näytti.

Nyt minä häivyn täältä nukkumaan kun menee ihan sekopäiseksi. Hyvää alkanutta viikkoa!