Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*~*~*HUHTIHIPPUSET vko15 to-su*~*~*

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti Ronjaruu se ois nyt sitä itteää :) Tsemppiä matkaan!!

Ja ONNEA paljon vauvoista vipe52,rantsu,winku ja Sase86 (hyvän päivän muuten valitsi teijän pien syntymäpäiväkseen,mullakin sinä päivänä synttärit :))

Vanilja,aikamoinen arvio sielä kyllä hippusella.. Mulla oli ekaa odottaessa arvio 4,4-4,5kg rv 40+2 ja samantien alotettiin käynnistämään seuraavana aamuna. Kukaan ei puhunutkaan sektiosta mitään,että sitä varmaan itse vaadittava jos siltä tuntuu. Mutta toivotaan että olis reilusti mennyt yläkanttiin tuo arvio ja että pian pääset äitipolille!!

Ja Klematiksella tosi kamalalle kuullostaa olo.. :/ Ihme homma kun eivät tunnu tosissaan ottavan sielä ä-polilla,ei voi tehdä hyvää kenellekkään tuollanen. Mutta tsemppiä sinnekkin!!

Niin,ja VadelmaMamalle ONNEA kun jaksoit loppuun asti koulussa käydä. Varmana oli rankkaa,mutta toisaalta varmaan hyvältä tuntuu kun ei ole sitten juttuja rästissä mitä myöhemmin sit pitäis hoidella :)

Mutta jo se on kuitenkin aikakin sunkin päästä lepuuttamaan hetkeksi ennen kuin vauva tulee!

Ufalla ja Olga-severiinalla oli alhasia nuo hb:t.. tosi hankalaa kyllä jos eivät rautaa syömälläkään nouse,ja kuitenkin kun kai yleensä vielä synnytyksen jälkeen tuppaavat lisää laskemaan,niin siinä saattaa olla sitten aika huonossa kunnossa. Mutta toivotaan että kaikki menis hyvin! Ja mun terkka ainakin joskus puhui että se hb pikatesti näyttäis vähän alhasempia lukuja kuin mitä se sitten oikeasti on.

Vihlonnoista ollut puhetta,ja täällä myös sellasia,varsinkin nyt muutamana iltana,tuntuu kuin vauva porais itseään alaspäin ja vihloo niin kovin että ihan ääneenkin joutuu valittamaan sitä. Mutta jos edistävät kohdunkaulan tilannetta,niin tervetuloa vaan kaikki kivut :)

( . ) kävin sielä neuvolassa keskiviikkona ja tässä näitä " tilasto-tietoja" :

Paino 1200g/vko (juu-u,turvotusta ilmaantunut jalkoihin ja käsiin..)

Yhteensä painoa siis tullut JO n.16kg,sama kuin esikoisesta.

paineet 127/74

pissa puhdas

vauvan sykkeet reilu 140/min

sf 39cm !!!

Terkkakin sanoi että on kyllä maha niin täys vauvaa kun vaan olla voi,painaa siis ylös ja alas.. ja hänen mielestä tuntui isolta,sanoi vielä että hyvä olis kun tulis jo vaikka ennen sitä käynnistystä (joka siis ens ke.) mutta millähän tuon muka tuolta häätäis jos ei tahdo tulla.. :D

Pelottaa kyllä siis tuo vauvan koko,kun tämä tuntuu isommalta kun esikoinen,joka ei ollut pieni hänkään.. ja mahakin on paljon isompi nyt,vaikka vettäkin on aika vähän.

Noh,onneksi sentään nyt käynnistävät ajoissa niin ei tämä näillä viikoilla nyt ihan VALTAVA kai vielä voi olla.. toivon ainakin.

Synnytyksen lähestymisoireitakin on tänne ilmaantunut,sitä limaa tullut useempana päivänä,ja eilisiltana paljonkin sellasta vaaleenpunasta (sori ällöt kuvailut.. :))

Ja supistuksia on siis paljon. Nytkin aamulla oli niin kipeitä että ääneen niitä yksinäni valittelin.. mutta niitä tuli vaan kolme ja siiten loppuivat.

En siis usko että lähtöä tulis ennen käynnistystä,mutta jospa nuo tuota tilannetta edistäis kuitenkin.

Jotenkin vaan en osaa kuvitellakkaan itsekseen käynnistyvää synnytystä omalle kohdalle.. Vaikka onhan toki kaikki mahdollista.

Taisi aika romaani tulla taas tekstistä.. :)

Ärsyttää kun ei ole konetta kotona,että useemmin pääsis jutustelemaan tänne.. muiden kirjotuksia lueskelen kuitenkin useemman kerran päivässä tuon kännykän kautta,muttakun sillä ei voi kirjotella.. :/

Mukavaa viikonloppua kaikille ja supistuksia niitä toivoville (eli varmaan jo suurimmalle osalle.. :D) ja parempaa oloa niille joilla vaivoja!!

Viva ja poitsu rv 37+3

Vierailija
22/75 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tämä olotila. Kolottaa, vihloo jne, MUTTA ei tarpeeksi jotta neiti syntyisi.

Onnittelut kaikille teille, jotka jo olette nyytit käsivarsilla! Olette sen kyllä ansainneet.

Eipä minullakaan mitään asiaa ole, mutta on mukava lueskella näitä juttuja, kun taitaa jo kaikkia enemmän ja vähemmän tuskastuttaa tuo olotila.

Toivotaan ettei suureksi arvaillut vauvat olekaan ihan niin suuria tai sitten lantiot niin tilavia, että mahtuvat hyvin tulemaan. Täälläkin on arvioiden mukaan tulossa reilu 4kg tyttö, mutta ei hirvitä kun isovelikin oli aikanaan yli 4kg ja olemukseltaan kuin sumopainija ja hyvin tuli ulos. Synnytyksestä jäi silloin hyvin positiivinen kuva = )

Paljon supistuksia ja voimia niitä tarvitseville!

K3ngu 39+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla oikein hippusviikonloppu tiedossa =))

TIselläni tiedossa kiireinen iltapäivä, kun pitää hakea eskarilainen, pörhältää kaupoille, kuopus hoidosta, ruoanlaitto ja esikoinen esiintymiskuntoon ja kuudeks kulttuuritalolle. Sieltä sitten joskus puol kasi kotiin, muksuille iltapalat ja omat hommat päälle. Ei kyllä ehdi paljon synnytyksiä murehtimaan. (Viime yönä sain muistutuksen niistä oikeista suppareista, yksi tooosi pitkä tuli - oli kyllä aika mojovan tuntuinen. Hyvä etten säikähtänyt ;) piti käydä jo mielessä läpi tälle päivälle varasuunnitelma, jos ois synnyttämään lähdetty. Eipäilenpä kuitenkin, että toukokuu minut sen suhteen tavoittaa...)

Pahnu ja nirppuneiti masussa 36+6

Vierailija
24/75 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli neuvolasta juuri palanneena, pissanäyte oli tänään täysin puhdas, ihmettelivät kovasti lääkärin kanssa sitä eilistä näytettä.

Liikkeitäkin ollu jonkun verran, mutta päivittäin pitää laskeskella tästä lähtien ja heti jos arveluttaa niin yhteys sairaalaan. Ja ens viikon torstaina taas normaali neuvola käynti ellei mitään ihmeellistä tule.

Hiivakuurin joutuu tosin ottamaan.. :(

Nyt jatkamaan siivousta, vieraita tulossa hetkenä minä hyvänsä.

Paitsi että, ONNEA vipe52 ja winku vauveleista!!!

äiti-05-08 rv 37+3

Vierailija
25/75 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vipe52:lle onnittelut poikavauvan ja Winkulle pienen neidin johdosta!

Klematikselle isot halit! Koita jaksaa vielä vähän aikaa.. Itselläkin on vähemmän mukava päänsärkytaipumus ja sympatiaa riittää sinnekkin asti lähetettäväksi. Nyt vaan toivotaan, että se sun synnytys käynnistyisi JUST NYT, ettei tartteis käynnistellä ja kärvistellä..

Vanilja82: Painoarvioit voi hyvinkin heitellä. Ja ensisynnyttäjän kun olet, niin varmasti ultrailevat lantion tarkkaan.

Niiskuneitille tsemppiä tulevaan koitokseen ja paaaaljon supistuksia =)

Ufa: Mulla on kans taipumusta raskauden aikana tosi alhaiseen hemppariin ja en endes huomaa sitä olossani. Tässä raskaudessa olen onnistunut pitämään sen siinä sadan pinnassa (ihme), mutta aiemmissa olen joutunut kokeilemaan vaikka mitä vippaskonsteja. Obsidan saa mulla mahan ihan sekaisin ja sama vaikutus on monella muullakin rautavalmisteella.. Se terveydenhoitajasi suosittelema rauta toimi ainakin mulla samoin tuo maltofer.

Ronjaruulle tsemppiä myös nyytinhakureissulle. Jospa se on virka-aika vauva, joka pitää kiinni saapumisesta ajallaan =)

Mulla on melko paha olo ja maha ollut sekaisin pari päivää. Pieni päänsärky häilyy taustalla koko ajan. Tänään ei ole supistellut ainakaan kipeästi, onneksi. Se tästä vielä puuttuisikin. Oliskohan se kiertävä mahatauti iskenyt minuunkin.. Ei voi kuvitellakkaan laittavansa suuhunsa mitään.

Lillero ja Hippunen rv 37+6

Vierailija
26/75 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne tupsahtelee niin hurjaa vauhtia kirjoituksia, että mitähän niistä muistankaan kommentoida. Ei kyllä ihmekään, kun aletaan olla loppusuoralla ja kaikenlaisia ajatuksia pyörii omassakin päässä, että riittäähän siinä kirjoiteltavaa ja mukava lukea miten muilla samassa tilanteessa olevilla sujuu.

Useampi vauva oli taas syntynyt, oikein lämpimät onnittelut teille Rantsu, Sase, Vipe, Winku perheineen! Toivottavasti en unohtanut ketään joukosta.

Tosi kurjalta kuulostaa tuo Klematiksen olotila, toivottavasti nyt pian saat jo apua siihen. Tuossa jamassa saa ja pitääkin olla vähän hankala, jos ei muuten asiat edisty.

Vanilja uskon kyllä että säikäytti vauvan painoarvio, hyvä että saat siihen tarkennusta tai toisen mielipiteen vielä naistenklinikalla. Ei sua voida pakottaa synnyttää alakautta, voit pitää kyllä siitä kiinni jos niin haluat. Rohkaisuksi voin kuitenkin sanoa, että meidän esikoinen painoi 4,9 kg ja risat päälle, oli myös pitkä ja ei pääkään mikään pieni ollut. Itse en tiennyt kokoa etukäteen, onneksi, olisin kanssa pelännyt hullun lailla synnytystä. Painoarvio oli aika paljon pienempi etukäteen. Mutta niin vain tuo poika mahtui alakauttakin syntymään, käsi poskella vielä syntyi niin kyllähän se jälkensä jätti mutta ei ollut niin paha mitä olisi voinut etukäteen kuvitella. Paljon riippuu tietysti lantion luista jne, mihin saat varmaan vastauksia siellä lääkärin luona käydessä.

Nythän meille odotetaan jälleen isoa vauvaa, painoarvio 4,5 kg. Maanantaina on aika äitiyspolille arvion tarkistamista varten, ja mahdollisesti on edessä sit käynnistys jopa samana päivänä jos näyttää olevan taas valtavan suurikokoinen.

Muakin jännittää käynnistys, onko kuinka paljon rajumpi ja kipeämpi synnytys sitten kuin luonnollisesti alkaneena jne... samoja ajatuksia mitä pienipulu kirjoitteli.

Voi kun nyt lähtisi vaan itsestään syntymään!! Ei vaan oikein olo lupaile mitään sellaista, satunnaisia suppareita silloin tällöin, limatulpasta ei tietoakaan. Eilen kokeilin siivota ja saunoa, täytyy varmaan tänään ottaa se kolmaskin ässä käyttöön vaikka ei kauheasti ole kyllä haluja riittänyt viime aikoina. Ainakin Ronjaruulla vaikutti tehonneen lupaavasti! :)

Minäkin olen menossa haikaranpesään jos kaikki vaan menee hyvin, huomasin että pari muutakin haaveili sinne viikonloppuna pääsystä. Sit jos menee maanantaille ja käynnistykseen, en tiedä tehdäänkö niitä käynnistyksiä siellä vai laittavatko sitten jollekin toiselle osastolle. Esikoinen syntyi siellä haikaranpesässä, ja jäi ihan mukavat kokemukset, siksi olisi toiveissa päästä sinne uudestaan.

Ohtonalle

Vierailija
27/75 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa mieleen, ku viestejänne lueskelin, että mulle terkkari sano vaan viimevkon neuvolassa, että voi eikö sulle ole kukaan tehny vauvan painoarviota? -ja se siitä sitten! Masu nyt ei ole valtava, mut mullon aika pitkä selkä, joten tilaa riittää, mutta tosin tuota painoahan on jo +20kg lähtöön, että tuskin se kaikki mun makkaroita on... Mua kyllä ajoittain sylettää nuo neuvolat, vaikka periaatteessa tekevätki hyvää ja tärkeää työtä, niin on se sitten kuitenki vähän silleen, että miten se terkka viittii työnsä hoitaa.... Mietin tätä taasen ku luin Vaniljan kirjotusta, miten terkka veikkas vauvaa 3,5kg painavaksi (vaan kilon vähemmän ku ultra ja lääkäri).

Juu, toivotaan ettei ite kellekkään tule ongelmia aiheuttavia yllätyksiä hippusten koon suhteen! Levollista mieltä ja supistelutuulia :)!

Hauskaa, että Ohtonalleki suuntaa Haikaranpesään, siellähän kohta on hippusvalta. Tosin mulla on kyllä nyt rauhallinen meininki supistusten suhteen, flunssa vaan tekee olon aika kurjaksi, mutta tuossa äsken kuiten sain imuroitua suurimman osan taloa -toiveissa saaha taas kunnon supparit toimiin ;D.

Niin nautinnollista päivänjatkoa kaikille, ku vaan mahollista, hemmotelkaa ittiänne ja vauvojanne (mutta niille masuasukeille vois alkaa jo senverran palvelu huonota, että ymmärtäisivät alkaa suunnistaa valoa päin)

Hanna edelleen 39+4 ...ja mitä pikasesti muka, taas!

Vierailija
28/75 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys!

Olen liittynyt teihin 40+ viikkoisiin ja nyt sitten vain odotellaan kärsimättömänä.

Vanilja: mulla oli tuo laskettupäivä sinun kanssasi samaan aikaan eli eilen. Lisäsinpä itseni esittelylistalle. Luulin, että siellä olin jo mutta¿ Hurjalta kuulostaa vauvasi kokoarvio. Vaikka onhan niillä arvioilla yleensä taipumus muuttua. Parillakin läheisellä ystävällä vaavi olikin hurjasti pienempi kuin ultra-arvio antoi olettaa! Toivottavasti pääset nopeasti polille, niin saat tarkemmin tietoa.

Klemattikselle hurjasti suppareita, niin pääsisit tositoimiin! Tai sitten pääsisit käynnistykseen¿ja saisit vaavin pian syliisi!

Onnea Winku pienestä tytöstä! Ja kiva kun tuut kirjoitteleen synnytystarinasi! Onnea myös Wipe52 poikavaavelin syntymänjohdosta!

Mä en ole ehtinyt paljoa omaa olotilaani ajatelle kun nuo isommat lapset ovat aiheuttaneet päänvaivaa. Eilen aamulla kirjoittelin (kirjoitus vielä tuolla ma-ke pinossa), että lapset alkavat olla jo tosi kärsimättömiä ja 8v jännittää niin että hänen vatsansa on ollut aivan kipeänä. Eilinen päivä meni sitten niin, että jo kymmeneltä tuli puhelu koululta, että poika jännittää niin paljon ja vatsa sattuu, ettei opiskelusta tule mitään. No hain pojan koulusta ja sitten halimme ja touhusimme yhdessä kunnes oli aika hakea eskarilainen kotiin¿ Ja eskarilaisen vauvahöpötyksestä ei tullut loppua, eli selvästi hänkin jännittää kovasti! Pojan vatsa sattui vielä koko illan ja hän ripuloi, että voihan olla niinkin, että joku vatsapöpö hänellä oikeasti olikin. Tänään on onneksi mennyt rauhallisemmin, eli taisi tuo lasketun ajan päivämäärä olla se jännittävä ja maaginen juttu lasten mielestä! No toisaalta tuo jännitysvatsakipu tuntuisi paremmalta vaihtoehdolta kun että kohta oltaisiin koko perhe oksennustaudissa. HUH!

Eli itsellä ihan ok olotila vielä, mutta perhe alkaa käydä kuumana, joten toivonpa saavani nyytin nopeasti syliini.

Neuvolassa kävin eilen, siis laskettuna päivänä. Paineet vähän nousussa, hieman turvotusta, mutta pissa onneksi puhdas. Vauvan sydänäänet olivat aika alhaiset n. 126, mutta hän nukkui kun niitä otettiin. Eli toivottavasti kaikki on kunnossa! Niin kohdunkaula sentään oli pehmentynyt.

Illalla yritin rentoutua ja kokeilin kahta ässää, mutta yhtäkään supistusta ei yön aikana tullut :( Eikä niitä ole tänään tullut yhtään! Eli linjoilla pysytään!

Näin muuten kaksi yötä sitten ekan synnytysunen.

Vauva syntyi kotiin, niin että oli yksin kotona. Vauva ei hengittänyt, joten jouduin antamaan hänelle puhalluselvytystä. Kun sitten yritin soittaa ambulanssia, yhdistyi puhelu kaikkialle muualle kuin aluehälytyskeskukseen. Puhelimeen vastasivat Virtaset, Järviset, Apteekki ym... Napanuora roikkui jalkojen välissä, vauva sylissä ja ambulanssia en saanut millään... Siihen sitten hikisenä heräsin!

Supistuksia kaikille toivoo,

Karru 40+1

Vierailija
29/75 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyi poika (rv 39+1) 08.04-08 klo 20:17, mitat 3360g ja 48cm, tänään ollaan kotiuduttu ja kaikki hyvin. Synnytys käynnistettiin ja sujui hyvin.

Onnea kaikille vauvansa saaneille ja supistuksia vielä masukkaille!

Bzz + prinssi 3vrk ja prinsessat 4.v ja 2.v7kk =)

Vierailija
30/75 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin sitä taas näitä yliviikkoja kulutellaan ;) Eli ei tää neljäskään halunnut etuajassa tulla pois. Tosin ei miulla ole mitään valittamista - olo taas ihan suhteellisen hyvä - viime viikolla oli kaikkea muuta, kun supisteli niin monena päivänä. Nyt olen taas saanut nukkua hyvin ja nuhakaan ei enää vaivaa.... Ompahan valmiimpi vauveli hoitaa - meillä kaikki olleet sellaisia, joten olisihan se ollut isälle ikävä viimeisen kohdalla harjoitella " vauvan" hoitoa ;)

ONNEA kaikille vauvautuneille, taitaa olla jo niin monta, etten kaikkia nikkejä kuitenkaan muista. Ja supistuksia kaikille niitä tarvitseville - alkaa olla jo kohta kaikki siinä vaiheessa...

TÄnään oli taas neuvola - niissä nyt ei ole 15 minuuttia kauemmin kulutettu aikaa enää toviin. Kaikki hyvin, painoa taas tullut reilu kilo, mut viimeeksihän oli lähtenyt se vajaa kilo, joten aika hyvät vaihtelut on.... Paineet ennallaan, sf oli 33cm pysyny viime viikon lukemissa. Seuraava neuvola onkin ma, johon terkkari ei taaskaan odota miuta tulevaksi ;) Mie en lähe kulumallakaan sieltä.....

Nyt vissiin antamaan välipalaa tälle perheelle, joten palaillen vaan...

--Mirpa ja masu-asukki, pitkällä vuokrasopparilla, rv 40+1--

Vierailija
31/75 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Winku ja Bzz on tässä välissä ehtineet raportoida kääröistään! :)

Eli täällä sitä minäkin edelleen roikun¿ blaah :( Eilen tuli sitä ruskehtavaa limaa ja tänäänkin oon samaa tavaraa hiukkasen bongannut (voi mitä ihania juttuja¿) mutta eipähän ole toistaseks lähtöä tullut. Viime yönä kyllä jo juili ajoittain selkää tosi ikävän tuntuisesti ja heräilin niihin¿ siinä unenpöpperössä jo jotain hourailinkin, että nyt pitäis varmaan lähteä sairaalaan, mutta uni vei aina voiton :D Aamulla sitten pikkusen nauratti noi öiset hourailut, olivat oikein pahemman luokan toiveajattelua! Eipä siinä kauheesti tarvii sairaalaan lähtöä vielä miettiä, jos uni maittaa¿ heh.

Muuta jospa nyt viikonlopun aikana vihdoin pääsis tästä kärvistelystä.

Tsempit kaikille :)

Niisku ja neiti 41+0

Vierailija
32/75 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei niin mitään taas tänään.

Eilen reippailtiin kävellen koko perheen voimin neuvolaan ja tehtiin vielä muutama mutka pariin puistoonkin menomatkalla.

Olo oli kyllä ihan poikki kun päästiin perille.

Liekö vauva siitä riemastunut kun sykkeet vaihteli 130 ja 170 välillä!!

Normaalisti ollut 150 luokkaa.

Paineet ja pissat ok.

Päätä ei terkka saanut tuntumaan enää ollenkaan vaan sanoi olevan niin alhaalla ja takana että ei mene kauaa.

No tosiaan toivon niin!

Paluumatkalla supistelikin aika lailla ja matka kesti iäisyyden.

Kotona menin uhallakin pitkäkseni (siihen kun ne on tähän asti aina hyytynyt) nähdäkseni ottaakko niitä ollenkaan tosissaan.

Kipeetä teki aina 7-8 minuutin välein joten toivo _taas_ heräsi.

Pari tuntia niitä kesti ja sitten alkoi taas hiipumaan =(

No varasin tänään ajan äippäpolille sunnuntaiksi yliaikaiskontrolliin.

Silloin viikkoja siis 41+5.

Saapahan ainakin tietää mitä nuo supparit kohdunsuulla saanut aikaan.

Toivottavasti jotain=)

Muksaa viikonloppua kaikille hippusille ja toivotaan mukavaa säätä niin pysyy mielikin aurinkoisempana =)

Sadutar rv 41+3

Vierailija
33/75 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on jännä käydä lukemassa näitä juttuja...kun joka päivä alkaa tapahtua kivoja asioita:)

Elisabeth ja pikku poitsu, joka painaa nyt jo hurjat 2650 g:)

Vierailija
34/75 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi taas onnittelut vauvansa saaneille!!!!!:) :) näitä uutisia alkaa nyt ollakin päivittäin.:)

Mullahan toi pikku mussu oli tosiaa ti neuvolassa kääntyny perätilaan. Tänään olin sitten nkl:ssä synnytystapa-arviossa. Jännitti ihan kamalasti mennä sinne!!Kätilö ja lääkäri oli kuitenki tosi mukavia eikä pakottanu mihinkään. Vauvaa yritettiin sitten kääntää, mutta eihän se enää kääntyny, otti kylkiluihin kiinni. Eikä se pikkanen kyllä paljoa viittiny ite potkimalla auttaa asiaa vaikka muuten potkii ihan hullunlailla.:D no mä sitten sanoin että oon ajatellu asiaa ja haluisin sektion mieluummin kun lähteä perätilavauvaa synnyttää...varsinki kun tää uutinen on tullu niin äkkiä...No sektiopäivä on sitten ensi viikon ke.:) tosin on hyvin mahdollista että tää lähtee syntyy jo aiemmin koska se kääntöyrityskin aiheutti supistuksia, mut katsotaan nyt. Tai sitten jos se kääntyykin takas pää alaspäin niin se sektio perutaan...sehän olis ihanne,mut ei mulle koska mä en kestä sitä pettymystä että meen sinne ja ajattelen että tänään nään lapsen,niin sit se siirtyykin...No katsotaan miten käy. mutta joka tapauksessa oon ihan täpinöissäni enkä malta oottaa!!pian näkee pikku Hipsun!!!:)

Oli nyt tosi omanapainen viesti,mut ajatukset pyörii nyt niin tossa uutisessa että tulin nyt vaan sen kertoo!Joka tapauksessa oon tyytyväinen että asia ratkaistiin näin,vaikka viel ma luulin että tää syntyis ihan normaalisti.

Hyvää viikonloppua ja supistuksia kaikille!:)

-Henna ja Hipsu- huomenna LA!

Vierailija
35/75 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea taas hippusensa hakeneille!!! En nyt muista nickejä, pää lyö taas ihan tyhjää.

Mulla siis oli se painoarvio sen 4,7kg. Enpä päässyt äitipolille tänään, enkä vielä maanantainakaan. Ajan sain tiistaille ( = rv 40+5) ja sekin tais olla itkuisten puheluiden tulos! Meinasi ensin että loppuviikosta sitten kun ei ole aikoja ennemmin mutta kun purskahdin taas itkuun puhelimessa niin järjesti tiistai-aamuksi ajan. Kyllä se kätilö oli oikein ymmärtäväisen kuuloinen, mut ei kai sille mitään voi jos ei aikoja oo. En vaan ymmärrä miksei ne ottanu mua päivystykseen kun mulla on jo laskettu aikakin ohitettu. Tuntuu ihan kohtuuttomalta odottaa noin kauan. Viime yönä nukahdin joskus kolmen jälkeen vasta kun itkeskelin huolissani.

Pelkään sitä ison vauvan synnytystä siks kun mun suvussa kaikki yli nelikiloiset on jouduttu sektoimaan, ja kaks oli hätäsektioita. Siis kun ei oo mahtunu syntyyn. Ja mun äidin lantio oli kuvattu kun odotti mun veljeä ja todettiin silloin että ei mahdu lantiokuvien perusteella syntymään ja tehtiin suunniteltu sektio. Veli painoi 4,7kg. Eli siis mua pelottaa että mahdollisesti munkin lantio on ahtaanlainen ja sit joudutaan hätäsektioon.....Pelkään siis vauvan puolesta ihan hirveesti, että sille tapahtuu synnytyksessä jotain jos ei mahdukaan tuleen.

Mutta nyt siis mulla on kuitenkin aika. Ja se on nyt se seuraava määränpää. Ja toivottavasti ei lähtis syntyyn ennen sitä...

Mettäntyttö: Kuulostaa nyt mun korvaan pelottavalta toi ettei oo mitään painoarvioita tehty, mutta eihän niitä kyllä aina tehdä. Mulla siis kasvanu maha koko ajan yläkäyrän yläpuolella ja maha on kyllä tosi iso. Mulla on tullut raskauden aikana painoa +24 kg, tosin on hirveästi turvotusta. Niin, ja mulle tehtiin ultralla painoarvio rv 35 ja se oli ihan normaali 2750. Sikspä kai ei terkkakaan oo mua aiemmin äitipolille lähettänyt. Mutta nyt tän kokemuksen perusteella vaatisin ehdottomasti äitipolikäyntiä jo suuren sf-mitan takia, jos pystyisin palaamaan ajassa kuukauden taaksepäin! Ja siis edelleen mielessä on, ettei se 4,7kg voi pitää paikkaansa. Mut se tarkentuu sit tiistaina.

Tulipahan taas vuodatus =) . Hirveesti supistuksia kaikille kärvistelijöille!! Toivottavasti saataisiin taas viikonloppuna monta uutta hippusta maailmaan...

vanilja rv 40+1

Vierailija
36/75 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sä sait sitten klinikalle sektion keskiviikoksi!! Onnea! Jos mun vauva näyttää tiistainakin painoarviossa yhtä isolta ja saan sen toivomani sektion niin voihan jopa olla että heräämössä tavataan ;) .

-vanilja 40+1

Vierailija
37/75 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirmuisesti onnea nyyttinsä saaneille! Muutama hippunen on taas tullut kummastelemaan tätä maailmanmenoa tälle puolelle...

Täällä liitytään myös tuonne 40+ -kerhoon... Mulla on listalla la 12.4. eli huomenna, mutta virallinen on ollut 11.4. jo melko alusta... eli yli mennään... Esikoinen synty 40+5, joka ois ens keskiviikkona, joten josko nyt vaikka tässä jo viikonloppuna... Toivossa on hyvä elää ja niin edelleen. Mulla tulee suppareita myös jonkin verran, joitakin kivuliaitakin ja pääasiassa päiväaikaan! Muutamana yönä on tullut sen verran kipeä, että siihen on herännyt kunnolla, mutta yksittäisiä ovat...

Tapahtumia odotellessa,

=) 40 tasan

Vierailija
38/75 |
11.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania uutisia on taas tullut. ONNEA RANTSULLE, SASELLE, VIPELLE, WINKULLE ja BZZLLE. Kovasti on hippusia maailmaan putkahtanut.

Äippä05-08 miekin olen viime aikoina lähes hysteerisenä tutkaillut noita vauvan liikkeitä, jotta onkohan kaikki hyvin. Tuntuu jo niin hullulta kun kaikin puolin tää vauva olisi jo valmis tulemaan maailmaan niin ei vaan anna merkkejä siitä. Kun vaan sais pienen masun tällä puolelle niin vois jotenkin olla levollisempi. Kun ei noille masun sisällä tapahtuviin juttuihin voi mitenkään vaikuttaa .... Alkaa vaan olla meillä masussa jo tila niin lopussa, että siksi liikkeet ovat vähäisempiä. Raajojen oikaisuja lähinnä kai. Yritetään vaan olla rauhallisia.

Klemantis mulla on myös ollut viime aikoina tuo päänsärky jatkuva vaiva. Inha tunne johon mikään ei tunnu auttavan .. paineet oli ke tosin neuvolassa ¿vähän¿ tullut alas 130/88, mutta korkeella mennään .. Mäkin olisin ekan käynnistyksen jälkeen toivonut tämän lähtevän itsekseen käyntiin, mutta täytyy antaa periksi. Ei ole tulossa ei ....

Huh Vanilja kovasti tsemppiä sulle ison vauvan kanssa. Nuo painoarviothan saattaa heittää, ja sehän riippuu ihan kuitenkin sun lantiosta että miten mahtuu tulemaan. Mulla on yksi hyvin pienikokoinen ystävä, joka kuitenkin synnytti ilman vaikeuksia 4,5 kg vauvan. Eli pidä lippu korkealla ja yritä ottaa rauhallisesti se mitä eteen tulee, niin kaikki varmaan sujuu parhaalla mahd. Tavalla. Onhan siellä synnytyksessä kuitenkin ammattilaiset apuna. :) mullakin mahan koko menee ylärajan yläpuolella mutta painoarviota ei ole tehty. Neuvolassa on vaan todettu että hyvän kokoinen vauva on .. pöh, mitähän sekin sitten meinaa ...

Tämä valas on täällä vielä ja edelleen tiukasti yhdessä koossa. Merkkejä ei ole synnytyksen alkamisesta vaikka olen ihan ja täysin valmis siihen. Jatkuva päänsärky ja kolotukset sekä huono ol vievät mehut melko täydellisesti pois. Koita nyt tässä levät sitten ja kerätä voimia .. pirun kakat!! On muuten kohtalaisen rasittavaa päivittäin vastata puhelimeen joka soi useaan kertaa, että joko joko ... NO eiköhän täältä kuitenkin ilmoitella kun saadaan vauva maailmaan, ilman joka päiväisiä uteluita.

Huomenna on äippäpolilla eka yliaikaistarkastus ja mä kyllä kahlitsen itteni siihen sairaalasänkyyn jos eivät jo suostu käynnistämään. Pois en suostu ... EN kerta kaikkiaan. Toivo luonnolliseen käynnistymiseen on mennyt tyystin. Toivotaan siis etten palaa viikonlopun aikana enää kommentoimaan olojani vaan palataan asiaan sitten ensi viikolla vauvan kanssa. Nyt vaan piän pottuvarpaat yön pystyssä sen suhteen. Nukuttua en kuitenkaan sillä lonkkaluut on sanoneet sopimuksen irti viikkoja sitten ...

Palaillaan toivottavasti kahtena ja kovasti tsemppiä kaikille.

Jo-an rv 41+4 (kohta 41+5)

Vierailija
39/75 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä täällä taas palstahäirikkönä ;) .

Toivottavasti mahdollisimman moni meistä olisi herännyt supistuksiin tänä aamuna :P .

JO-ANille onnea äitipolikäynnille ja toivottavasti ottaa sut jo sisään! Aika huikeet viikot sulla on jo. Hyvä muuten toi sunkin neuvolan ¿painoarvio¿ että ¿hyvänkokoinen vauva on¿ ;) just tohon tapaan muhunkin on suhtauduttu kun oon kyselly pitkin matkaa että onkohan tulossa kauheen iso vauva kun on niin iso mahakin. Ja vastaus: ¿ei, se on kolmejapuolikiloinen¿ :D. Mut tekeehän ne sulle sit tänään ainakin ultran kun meet kerran yliaikaistarkastukseen. Muuten, äitipolin kätilö sanoi mulle eilen kun sinne soittelin, että oikeesti mun neuvolan ois pitäny lähettää mut sinne tutkimuksiin jo aika päiviä sitten jo vaan sen vuoksi että sf-mitta on kasvanu koko ajan yläkäyrän yläpuolella!! Ja siis sullakin on..? Eikä suakaan oo lähetetty...että silleen :). Mutta Onnea matkaan sulle hurjasti!!

Kiitos vielä kaikille tsemppauksesta ison vauvan suhteen!! Mun olo helpottui eilen illalla sitten kun olin saanut sen ajan sinne polille tarkempiin tutkimuksiin vauvan koon suhteen. Nyt on hyvä ja luottavainen mieli (ainakin verrattuna eiliseen paniikkiin). Sain jopa nukuttuakin viiteen asti. Alan vihdoin luottaa että ne siellä polilla osaa sitten arvioida vauvan koon oikein ja että mahtuuko se syntymään alakautta. Ja jos mahtuu arvioiden mukaan niin mikäs siinä sitten, onnistunut alatiesynnytys olis kuitenkin aina se paras vaihtoehto =). Taitaa vaan olla mieli aikas tosi herkällä muutenkin näin loppuraskaudesta, niin on reaktiot sitten sen mukaiset kun yllätyksiä tulee.

Nyt on tosiaan monella jo noi +40 viikot ja joillain jo yli 41! Mutta onhan huhtikuu jo kohta puolessa välissä. Ymmärtäisivät hippuset nyt jo syntyä. Ja vielä hurjasti tsemppiä teille, jotka huolissanne laskette niitä vauvan liikkeitä! Varmasti tosi raskasta miettiä koko ajan onko vauvalla kaikki hyvin.

-vanilja ja iso hippunen rv 40+2

Vierailija
40/75 |
12.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Vanilja jos on jo hiukan mieli rauhoittunut. Varmasti olo helpottuu vielä kun pääset siellä äitiyspolilla käymään ja juttelemaan, sekä saat lisää tietoa missä mennään. Tsemppiä!

Eilen koitettiin sit taas kävelylenkkiä, seksiä miehen kanssa jne, mutta ei sitten niin mitään. Ei ees yhtään supistusta oo tullut yön eikä aamun aikana. Voi tylsyys! Aina toiveikkaana odottaa josko ensi yönä, mutta aamulla taas vähän pettynyt olo. Jostain syystä kuvittelen synnytyksen käynnistyvän yöllä, koska esikoisen synnytys alkoi silloin. :)

Maanantaina sitten äitiyspolille kokoa tarkastelemaan, ja voi olla että jopa käynnistetään silloin synnytys jos siis on kovin suuri vauva arviolta. Omituista ajatella, että onkohan meillä ylihuomenna jo vauva sylissä. Mieluiten vaan syntyis ihan itsellään, mutta ei tässä oo enää kuin tämä ja huominen päivä aikaa...eikä kovin lupaavalta tunnu.

Huokaus. Vetää vähän mieltä matalaksi kun ei ole vaavi tullakseen, ja sit kuitenkin jännittää synnytystä ettei varsinaisesti sitä niin odotakaan. Ristiriitaista :)

Mukavaa lauantaipäivää hippuset!! Toivottavasti moni saa nyyttinsä tänä viikonloppuna!!!

Ohtonalle rv 39+6 (tai 41 tasan)