Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jokaisella ihmisellä on " määrätty" paino, turha taistella sitä vastaan.

Vierailija
10.04.2008 |

On olemassa hoikkia, normaaleja, tukevia ja lihavia ihmisiä, se on ikäänkuin ennalta määrätty, samoin kun on olemassa tummia ja vaaleita, pitkiä ja lyhyitä.

Tukevat/lihavat voivat pyristellä tätä luonnonlakia vastaan, mutta harva onnistuu. Ja se joka onnistuu, joutuu aina kiinnittämään erityisen paljon huomiota ruokavalioonsa, ei pysty koskaan syömään " normaalisti" .

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos motivaatio on kunnossa niin kyllä sitä laihtuu.

Vierailija
2/25 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

selittelyt kuuluu läskeille ja laiskoille

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein lihavat on monesti laiskoja, suurpiirteisiä, ei nipottajia. " Lihavat on lepposia."

Oikein laihat on monesti pikkutarkkoja, uutteria ja nipoja. Tiukkiksia.

Vierailija
4/25 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo paino, eikä mitään asialle voi tehdä (muutakun jatkaa hillitöntä ahmimista)

Vierailija
5/25 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on useampi lapsi, ikääkin jo on ja syön mitä huvittaa. paino pysyy aina siinä 49 - 52 kg välissä. Kuntoilen myös välillä ja rajoitan karkin syömistä, ja silti paino on noissa mitoissa.

Tottakai jos margariinipaketin vetäisin bissekorin kanssa joka päivä, paino nousisi ; )

Vierailija
6/25 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko ollenkaan. On vain lihavien selittelyä.

Vierailija
7/25 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ne kaikki olleet lopulta yhtä laihoja.

Vierailija
8/25 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä kaikki voi itse säädellä, todellakin.

Vierailija
9/25 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ainakin oma painoni tuntuu asettuneen 65-67 kilon välille, on ollut siinä noin 16-17-vuotiaasta lähtien. nyt olen 30 ja takana on kaksi raskautta ja imetyskautta. Pituutta on 176, joten painoa ihan sopivasti. Siihen se on aina tullut takaisin lapsienkin jälkeen, urheiluharrastuksia on välillä enemmän ja välillä vähemmän, syön tavallista kotiruokaa, en käytä paljon alkoholia enkä tupakoi.

Mutta en usko, että kukaan on luonnostaan selkeästi ylipainoinen!!! Jos elintavat on suhteellisen terveelliset ja terveydentila normaali, luulen, että paino asettuu kyllä luonnostaan jollekin välille (ja se taas voi vaihdella perittyjen ominaisuuksien yms mukaan, joku on tosi hoikka luonnostaan, toinen vähän " täyteläisempi" ).

Kyllähän esim rintojen koko vaihtelee luonnostaan, kahdella naisella jolla sama painoindeksi voi olla tosi erikokoiset rinnat. Kai tämä pätee muuhunkin vartaloon.

Vierailija
10/25 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luepa ap:n viesti uudelleen. Kyllähän siinä sanotaan, että lihavat voi laihtua.

Vierailija
11/25 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten kieltäydyn suklaasta, pizzasta, bissestä, viinereistä ja muista kaloripitoisista ruuista AINA. Koska olen onnellisempi laihana. Ja seksikin maistuu paremmalta, kun ei tursua joka paikasta.

Vierailija
12/25 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis valinnut itse sen taistelun. Koska en pidä läskistä.

Vierailija
13/25 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla paino pysyi alle kolmekymppisenä vaivattomasti 49-52 kg:ssa (pituus himpun alle 165), nyt pyrkii fyysisestä aktiivisuudesta ja tarkasta ruokavaliosta huolimatta nousemaan 55n vaikka tekisi mitä. Saa todella kamppailla painon kanssa, ymmärrän että joillakin on vaikeampaa pitää ylikilot kurissa kuin toisilla.

Vierailija
14/25 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että jokaisella on se helpolla pysyvä paino olemassa. Mutta onko se sitten se, jossa kannattaa pysyä? Ei välttämättä. Mulla sellainen paino johon keho pyrkii on ollut n. 62kg. Se on minusta 168 senttiselle liikaa. Nyt lasten saaminsen jälkeen olen ihan tietoisesti laihduttanut 5-6kg. Toki tämän 56-57 kilon painon pysyminen vaatii vähän enemmän ajatusta (toki, kun peruskulutus laskee painon myötä...), mutta se on minusta sen arvoista eikä lainkaan turhaa.

Voin herkutellakin jos haluan, liikun sitten vain ne kalorit pois. Olen saanut pidettyä tämän alemman painon jo vuosia ja tästä elämäntavasta on tullut jo rutiini eli ei vaadi enää edes ajattelemista. Käy luonnostaan. Voisi kai sanoa, että nykyinen paino on se, joka on nyt muuttunut ominaispainoksi... Elämäntavat ja tottumukset sen määrittelee!

Vierailija
15/25 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi lienee se ' määrätty' paino?

Vierailija
16/25 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mulla paino pysyi alle kolmekymppisenä vaivattomasti 49-52 kg:ssa (pituus himpun alle 165), nyt pyrkii fyysisestä aktiivisuudesta ja tarkasta ruokavaliosta huolimatta nousemaan 55n vaikka tekisi mitä. Saa todella kamppailla painon kanssa, ymmärrän että joillakin on vaikeampaa pitää ylikilot kurissa kuin toisilla.

Vierailija
17/25 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkitusti ihmisellä on olemassa paino, jossa kroppa viihtyy. Eli jos useamman vuoden on ollut tietynpainoinen ja lihoo, takaisin laihduttaessaan paino usein jämähtää aiempaan painoon eikä mene enää alaspäin. Eli osittain kyllä totta.

Vierailija
18/25 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli se " määrätty paino" n. 70kg pitkän aikaa. Nyt lapsensaannin myötä painoni on noussut parikymmentä kiloa tuosta. :( En silti usko että tämä nykyinen 90kg olisi määrätty pysymään painonani, vaan yritän laihduttaa takaisin tuonne normaaliin kunhan imetys loppuu.

Olen laihduttanut aikaisemminkin, ja aina kun olen jaksanut pysyä terveellisessä ruuassa ja pienissä annoksissa, painoni on pysytellyt tuossa 70 kilossa. Mutta tiukallakaan laihduttamisella ja urheilulla en ole saanut sitä putoamaan 69kg alle! En koskaan! Ja minä raukka en silloin osannut olla tuohon painoon tyytyväinen, nyt kun katselen valokuvia niiltä ajoilta, näytän hyvältä ja normaalilta. :( Ehkä sitten osaan olla tyytyväinen, jos/kun taas tuohon painoon pääsen.

Vierailija
19/25 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ennalta määrätty paino alkaa kummasti nousta heti 45. ikävuoden jälkeen. Aineenvaihdunnan hidastuminen on ihan fakta. Itse laihdutin ensimmäistä kertaa häihini 26-vuotiaana, 59 kilosta 55 kiloon. Se kävi helposti parissa kuukaudessa. Sen jälkeen olen laihduttanut noin 5 vuoden välein muutaman kilon ja se on ollut joka kerta vaikeampaa. Nyt painan 72 kiloa ja pääsy 70 kilon alle on työn ja tuskan takana. Aiemmin en harrastanut liikuntaakaan yhtään, siis todella yhtään, nyt liikun joka päivä, juoksulenkkejä neljä viikossa. Syön joka päivä 500 g vähemmän kuin kulutan, mutta laihdun vain 200 grammaa viikossa.

Vierailija
20/25 |
10.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tutkitusti todettu että ihmisellä on ns luontainen paino jossa kunkin ihmisen kroppa " helpoiten" pysyy. se ei tarkoita että saa mässätä mitä haluaa vaan sitä että pystyt elämään normaalia elämää normaaline syömisineen ja liikkumisineen ja kroppasi pysyy siinä painossa ilman kituutusta. Joskus se paino jollekin ihmiselle voi olla yli normaalin painoindeksin ja joskus alle sen. Se on se paino johon keho myös luontaisesti pyrkii esim. raskauksien jälkeen. Oman luontaisen painon löytäminen on vaikeaa mikäli on ollut dieetillä monta kertaa.

Oma luontainen painoni on 72 kg joka on taulukkojen mukaan liikaa mutta juuri omalle kropalleni sopiva. Voin elää normaalia elämää, syödä normaalia kotiruokaa ja harrastan hikiliikuntaa 2 krt viikossa. Kerran laihdutin itseni 67 kg ja pysyteelin siinä pari vuotta mutta elämä oli kauheaa. Jokainen suupala rankaisi ja jouduin kyttäämään syömisiä KOKO ajan koska kroppa pyrki kohti luontaista painoani. Totesin että tämä ei ole ihmisen elämää ja palasin takaisin 72 kiloon. Ja muuten, kilomäärän mukaan on läski mutta ulkoisesti olen sopusuhtainen ja kiinteä. Ja elämä on ihanaa!

Lukekaa Aila Rissasen juttuja, niissä on järkeä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan