*** KESÄNUPUT to-su ***
Kommentit (50)
Mullekin tuli tänään hirmu paniikki, että kaikki vauvaa varten on hankkimatta. Tai siis kolmatta kun tässä odotellaan, niin ei toki ihan alusta tarvitse aloittaa, mutta vaunut puuttuu, turvakaukalo puuttuu, sitteri ja pinnasängyn patja puuttuvat. JA kun samalla pitäisi miettiä asunnon myymistä ja kuntoon laittamista siltä kantilta, niin tuntuu, että ei ehdi yhtään mitään. Kunhan huominen tentti on ohi, niin sitten alkaa siivous.... (ainakin niin itselleni uskottelen)
Seksistä kyseltiin, eihän sitä kovin paljon ole nyt pariin viikkoon ollut. Syynä ehkä se, että mua on supistellut aika paljon ja särkenyt mahaa. JA kovin seksikäs olo ei tosiaan juuri nyt ole. Aikaa löytyy, kun lapset nukkuu. Siihen se on meillä mennyt, onneksi käyvät aikas ajoissa nukkumaan. Kahden lapsen kanssakin homma kyllä hoituu, kun käyttää mielikuvitusta ;) Mutta varmasti sitä saisi enemmän olla meidän molempien mielestä, niin luulen. Pitääkin tänä iltana yllättää tuo mieskulta ;)
Onko ihan tyhmää mennä yksityiselle ylimääräiseen ultraan vielä näillä viikoilla? Mulla on jotenkin paniikki, että onko kaikki hyvin, ja mitenpäin siellä kohdussa oikein on. HAluisin myös vain nähdä vauvan, oma olo on ollut niin huono ja joka paikkaa kolotta ja ahdistaa. Vauvan näkeminen vois ola jotenkin piristävää. Onko kukaan teistä käynyt ultrassa yksityisellä näillä viikoilla?
Mutta lapset taas tappelee, hohhoijaa, mukavaa sunnuntaita teille!
Selma 29+5 (ja 30 lähestyy...;))
Tänään olen aloittanut päivän energisesti. Sain tehtyä jo salaatin ruualle. Eilen tein vadelmahyytelökakun ja senkin sain koristeltua : )
Lisäksi sain raivattua keittiön pöydät tiskeistä ja tavaroista.
Turvakaukalosta: Meille on hankittu Graco logico s- kaukalo, ihan hyvältä vaikuttaa ja toivottavasti on käytössä kätevä kun ei tarvi jatkuvasti vöiden kanssa taistella. Lisäksi pitäis ne matkarattaat hankkia. Graco merkkiä pitäisi olla, että saa kaukalon kiinnitettyä. Olen käytettyjä ajatellut, jos vaan hyvät löytyy ja halvemmalla kuin uudet.
Vauvan sängyn haluaisin kovasti jo laittaa valmiiksi, mutta ensin pitäisi tehdä uudelleen järjestelyjä makuuhuoneessa.
Olen nyt kahtena yönä nukkunut vain jotain 6-7h, tavallisesti nyt raskausaikana 10h yöunet ovat tuntuneet liian vähiltä. Oiskohan raudansyönti alkanut tepsimään. Ja eilen en nukkunut edes päikkäreitä. Varmaan tää sairaslomakin alkaa auttamaan, kun ei tarvi enään töissä juosta ja stressata.
Vauva potkii ihan hirveesti aina välillä ja tuntuu, että sisuskalut tulee ulos. Lisäksi ilmeisesti käsillä " rappaa" tuota alamahaa. On kääntynyt pää alaspäin. Kävin viime vkolla ultrassa istukan sijainnin tarkistamiseksi, oli noussut ylemmäs joten ei ole estettä alatiesynnytykselle. Vauvan kooksi arvioi 1800g. Kaikki on muuten kunnossa.
Mulla olis hammaslääkäri parin viikon päästä. Onko kellään tietoa saahan jotain puudeteainetta käyttää raskausaikana? Mulla on lohjennut pala hampaasta ja sen korjaus ois edessä, mutta en kyllä anna mitään tehdä ilman puudutetta. Saapa nähdä onko jatkuva oksentelu tehnyt tepposia hampaiden kiilteisiin. No sen kuulee sitten!
Nyt pitää lähteä laittaan pyykkikonetta pyörimään...
Tuikku
Suht. hyvä yö takana, mitä nyt viiden maissa kävin pissalla ja vauveli alkoi jytäjumppansa sen jälkeen. Ihme, että nukahdin takaisin.
Esikoinen (10v) heräsi posket punaisina ja kurkku kipeänä :-/ Saanut taas jonkun taudin koulusta :(((
Pappaa olemme menossa katsomaan iltapäivällä. Ei taida meitä enää muistaa, mutta katsotaan nyt. Kamalaa kun sairastuu dementiaan jo nuorella iällä. Ikänsä terveellisesti syönyt ja paljon liikkunut ihminen, kurjaa, ei voi mitään :(
Tyttelille noista hellistä hetkistä suurperheessä piti kirjoittaa ;)...meillä nyt ei ole kuin yksi pieni lapsi ja kaksi isoa, joten ainakin nyt onnistuu hyvinkin, mikäli vain maltamme mennä ajoissa nukkumaan. Meillä vain sattuu olemaan niin, että olen ihan kanttu vei sohvalla ennen kuin tajuan, että voisi mennä nukkumaan. Seksielämämme on ollut todella miellyttävää ja erittäin vilkasta tähän saakka, mutta nyt on jostakin syystä lopahtanut. Varmaan syynä se, etten kerta kaikkiaan jaksa ja sitten on tuo iso mahakin tiellä. Tekee minusta niin kömpelönkin, ettei tosikaan...sumoilu ei oikein nappaa, mutta toivon, että tilanne muuttuu tässä vielä. Meillä tosiaan eivät lapset häiritse millään tavoin seksielämän toteuttamista :p Toivon sydämestäni, että tuo neljäs olisi perinyt kuopuksen unenlahjat, eikä heräisi ihan pikku risahduksiin...
Poltsi: Synnytystapa-arvio tehdään vain siinä tapauksessa, jos on jotakin selvitettävää tai häikkää, esim. niin kuin minulla: epäillys isosta lapsesta ja virheellinen asento. Muuten normilääkärintarkastukset. Eli pääset vielä lääkärineuvolaan tässä viimeisten viikkojen aikana....
Olen nyt pähkäillyt tuota vauvan asentoa ja eilen luin kätilökirjasta (olen ostanut tosi hyvän, monisatasivuisen opuksen...) esim. perätilasynnytyksestä ja ne kaikki riskit ja kuvat synnytyksestä luettuani ja katseltuani, olen tullut siihen tulokseen, että jos vauva nyt tässä vielä perätilaan lumpsahtaa, niin vaadin suunnitellun sektion, vaikka sitten selkäni menisikin tosi huonoon jamaan siitä hyvästä että viimeisetkin kannattavat vatsalihakset katkotaan...tietty jos vauva jää poikkitilaan, missä se on ilmeisesti jo pidemmän aikaa majaillut, niin se on sitten automaattisesti sektion paikka. Samalla saisin sitten sen sterilisaationkin...
En halua ottaa riskiä siitä, että vauva saattaa vahingoittua synnytyksessä. Perätilasynnytys ei todellakaan ole mikään riskitön vaihtoehto...minulla kuin nuo lapset ovat isoja jo muutenkin.
Nappula: Teidän tasan tarkkaan miltä sinusta tuntuu kun mitään ei ole vauvalle tehtynä valmiiksi. Minulla syynä on se, etten jaksa alkaa koko proggista, liikaa vaivaa yhdelle ihmiselle ja mieheni tuntien, hänestä ei ole aloitteen tekijäksi. Meillä kun pitäisi tässä ennen vauvan syntymää ostaa kerrossänky noille isommille ja siirtää kuopus nukkumaan pinnasängyssään tuonne esikoisen huoneeseen...ja sitten pitäisi vielä siivotakin lattiasta kattoon, laittaa vauvan vaatteet paikoilleen (MINNE?) jne...liikaa pähkättävää yhdelle ihmiselle. Inspiraatiota odottaessa...luotan, että se tulee vielä :p Sen on pakko tulla...
Turvakaukalosta: Meillä on Römer Baby Safe Plus. Ihan muuten hyvä, mutta olisi saanut olla talvivauvan kanssa hitusen tilavampi. Meillä kun nuo lapset eivät ole mitään kirppuja...Raskaitahan ne ovat kaikki kantaa, joten siitä en valita. Toisaalta, tuossa kaukalossa on hyvät sivusuojat ym. pehmusteet + tuet, että on kyllä varmasti turvallinen kaukalo.
Jep, nyt pitää lopettaa kun on taas romaanin verran tullut kirjoitettua...
Kanelisokeri & Jättis 32+3
Kovin on ankea tuo keli.. :o
Missä se kevät luuraa? Nytkin nollassa ja räntää sataa!! Pöh..
Pe kirjottelinkin viimeks ja kertoilin äitipolikuulumisia.
Sen pe-la yön nukuin onneks todella hyvin. Se taas riitti että väsytti niin sairaan paljon että unta sitten kans riitti.
Eilen aamupäivästä käytiin sitten konkkaronkka ostamassa lautatavaraa ja sen sellaista, hoitopöytää varten.. Mies alottikin sen rakentamisen eilen sit poikien kanssa. Loppuun asti eivät voineet kasata sitä koska laudat oli hieman kosteita. Ovat nyt kuivuneet yön yli ja tuolla ne nyt sen kanssa puuhaa. Pian meillä on siis valmis hoitopöytä täällä, jee :)
Iltapäivällä eilen kävin sitten uimassa! Ja pelkästään ihanaa oli se taas! Ai että :) Uin vaan 600m mutta se riitti eilen ihan hyvin kyllä. Yhtään ei alkanut supisteleen eikä muutenkaan tuntunut pahalta missään kohtaa. Ja henkisestikin tekee niin hyvää, mitään muuta urheilua kun ei kertakaikkiaan kykene harrastamaan enää.
Illasta mun äiti kävi kylässä. Ihan leppoisaa täällä. Mitä nyt pojilla kauhee vauhti päällä koko päivän ja illan ja nuorimmalla (heinäkuussa täyttää 5v) kamala uhma! ;)
Päivällä lähden käymään kirjamessuilla. Muutapa ei ole tiedossa.
Mitä nyt pyykkiä pesen ja imuroidakin ehkä pitäs..
Tintille onnea asuntokaupoista!
Ja Niina. Enpä usko minäkään että sulla on mitään hätää eilisen ruuan suhteen! :)
Me saadaan kummipojalta turvakaukalo (kummipoju nyt reilut 9kk), merkkiä en muista mutta hyvä se on mitä on nähty ja tutkailtu sitä. Saadaan se varmaan tässä ens kerralla jo mukaan kun heillä käydään. He on jo ostaneet uuden isomman poitsulle..
Seksistä oli myös kyselyä.
Kyllä se niin on että eipä tässä kamalasti ole ollut haluja siihen hommaan. Ennen raskautumista kyllä ;) Mutta kummasti halut hiipuneet.. Vaikka ekaa ootan ja mahdollisuuksia ja aikaakin on hyvin mutta kun ei niin ei. Toki me välillä aina.. ehkä pari krt/kk.. Tunnen itseni todella epäseksikkääksi ja niin kömpelöksi, niin kömpelöksi.. :o
Onhan tietysti ekat 20 viikkoa rajoitteena ollut pahat olot. Ja sitten väsy ja selkävaivat ja sitten supistelut.. ;)
Mukavaa su:n jatkoa,
a_j + pötkis 32+3
Tuikku: kyllä puudutukset saa hammaslääkärillä raskaanakin. Itse juuri kävin piinattavana enkä ilman puudutuksia olisi suostunut lekojani edes avaamaan ;-)
Kanelisokeri: Tuttu juttu tuo dementoituminen, mun ukilla oli sama juttu aikanaan. Raskainta oli mummille kun ei enää loppuvaiheessa jaksnut fyysisesti eikä henkisesti hoitaa, ja ukki joutui toisten hoteisiin.
Ja sama urakka tosiaan täälläkin eli pelkästään vauvan vaatteiden hankinta ja pesu ja sängynlaitto (mikä sänky? Se mikä pitäisi ensin korjauttaakin...? ,-))) ei riitä vaan täytyy tosiaan RAIVATA jonnekin TILAA vauvalle ja sen tavaroille. Vaan sittenpä se ihanuus alkaa kun vauva kasvaa isommaksi ja pitää saada neljä lasta mahdutettua yhteen huoneeseen sänkyineen, koulupöytineen kaikkineen. Apua!
Selma: itse olen kaikissa raskauksissa käynyt pelkästään yksityisellä lääkärintarkastuksissa ja myös 36vkolla on tehty ultra ja katsottu kokoarviota synnytystä varten. Eli toki voit mennä mutta kela ei taida enää korvata siitä mitään, jos oikein ymmärsin, ellei ole painava syy siihen. Tässä odotuksessa olen seurannassa polilla ja vko 35 on minulla sinne muutenkin ultraus varattuna, joten nyt en sitten tietenkään yksityiselle aio enää mennä :-)
Meillä ainakaan täällä tuppukylässä ei vkon 36 neuvolalääkäritsekissä tehdä muuta kuin kopeloidaan mahan päältä ja kokeillaan sormituntumalla kohdunkaulan tilanne, joten olen ihan ilman omantunnontuskia käynyt mieluummin yksityisellä saamassa kunnon kokoarvion vauvasta.
Seksi? Mitä se on??????? Ei kuulkaa näin äkkisiltään muistu mieleen...
Eli aika harvakseltaan tässä tönössä raskausaikoina sitä harrastetaan. Omat hormoonit kyllä hyrräisi mutta toisaalta on monta mutkaa matkassa: mies ei niin kamalan innoissaan ole raskausaikana sekstailemaan, jotain pelkotiloja ilmeisesti että jotain sattuu. (ja ei tosiaan meikämammakaan kovin eroottinen ilmestys ole vaikka odotusaika onkin se ainoa aika kun mahastani tykkään :-)))
Toiseksi nuo minun kiputilat kyllä estää aika tehokkaasti minkäänlaisen fysiikan vaikka kuinka mieli tekisi. Muutoin homma on kyllä välillä aikamoista aikatauluttamista, spontaanisuus on hoidettava lastenohjelmien turvin eli videot pyörimään siksi aikaa kun aikuiset menee hoitamaan vähän " työpuheluita" , eli romattiset kuhertelut on haudattu tässä huushollissa parempia aikoja odottamaan. (eläkeikään sitten vissiin - kuka hullu meinaan ottaa neljää lasta yhtäaikaa hoitoon että vanhemmat pääsee viettämään laatuaikaa kaksistaan????)
Mutta nyt eilisiä kakunrääppeitä ahmimaan ettei vaan pääse paino tippumaan ;-))
Aluksi anteeksi, jos kirjaimia puuttuu, näppäimistö on niin jumissa, että kaikki kirjaimet ei oikein normaalia suuremalla voimalla toimi....koitan kuitenkin parhaani mukaan korjailla asiaa jälkikäteen...
Täällähän on paljon kirjoiteltu. Itse taisin olla " puikoissa" viimeksi perjantaina...
Viikonloppu on mennyt yhdessä hujauksessa (taas). Pe iltana olin tyttöjenillassa kaverini uudessa talossa.. ihanaa kun meilläkin olisi jo valmista... la oli kirppurilla ja salla+circuitissa. Tämän kaiken irtautumisen mahdollisti äitini joka ystvällisesti saapui junalla lapsenlapsiaan kaitsemaan.
Kirppikseltä löysin muuten meidän vauvalle KOHTUAMMEEN. Esikoisella oli sellainen lainassa, ja tykkäsimme kavasti. Nyt löysin 5¿ oikein hyväkuntoisen...
tässä kuvaa: http://www.vaunuaitta.fi/tuotteet/kylpytarvikkeet/tummytubkohtuamme/
Itselle ostin yhdet ä-farkut ja -velourhousut : )
Täällä ollaan kovasti jo tavaroita ja vaatteita laitettu esille vauvaa varten. Hyvä kun pystytte, minulla kaikki on tosiaankin kiinni siitä että pääsisimme muuttamaan. No toukokuussa sitten muutamme ja eihän mun lasketuaika ole kun " vasta" 3.6 :DDD
Tuo seksi on kyllä tässäkin perheesä vähän jäissä. Ihan pakostakin, kun ei olla paljonkaan samaan aikaan hereillä. Me ollaan jo nukkumassa kun mies tulee rakennukselta muutaman tunnin yöunille ja on lähtenyt töihin kun herätään...
Jotakin muutakin piti vielä kirjoittaa, mutta en kyllä muista mitä?!?
♥ art rv32+6
eli meillä GRACOn Autobaby jalustalla.
Uutena kirjoittelen tänne ensimmäistä kertaa... Eli meillekin kesäkuussa odotellaan pikkukakkosta, esikoinen täytti tammikuussa kaksi vuotta. Odotus on mennyt hyvin kaikenlaista pikkuvaivaa lukuunottamatta!
Ensi viikolla muutetaan isompaan kämppään, tähän asti ollaan miehen ja lapsen kanssa sitkuteltu pienessä kaksiossa ja lisätila tulee kyllä tarpeeseen. Samalla vaihdetaan paikkakuntaa, takaisin kotikaupunkiin lähemmäs kavereita ja isovanhempia.
Tänään on ollut ehkä maailman tylsin päivä, mies on reissussa ja tulee vasta illalla kotiin, ilma on sellainen ettei ulos viitsi lähteä... plääh. Lähinnä siivousta ja esikoisen kanssa askartelua on ollut ohjelmassa tänään. Viime yö meni osittain valvoessa helvetillisen närästyksen takia, ja odottelenkin tässä kuin kuuta nousevaa että mies tulis kotiin!
Kaukalosta: Meille ostettiin tälle maha-asukille Gracon AutoBaby (muistaakseni). Esikoisella oli käytössä joku Gracon vanhempi malli, ja nyt haluttiin nimenomaan tuo isofix-ominaisuus.
Deepest_Blue rv 30 ja risat
ja uudelle/uusille tervetuloa! :)
ei oo helppoo ei. oon heränny jo puol neljältä tälle päivälle.. pohkeita särkee ku on nii vetäny yöllä suonta ja koko yön närästi. :/ no ehkä sit ens yönä taas väsyttäis..
meillä on kaikki muut valmiina mut pinnasänky kootaan kyl vasta sit ku on pakko tilan puutteen vuoks.
ostettiin viime viikolla Gracon turvakaukalo, olin ihan positiivisesti yllättyny ku luulin et siihe menis enemmänki rahaa. tykkään ainaki tosta " alustakiinnityksestä" , näkee sit miten hyvin toimii käytännössä.
http://www.lastentarvike.fi/images/Tuotekuvat/Large/GR08_CF124830.jpg
ei vissiin näy tossa kuvassa sitä alustaa.
seksistä. alkuraskaudessa heti pahoinvoinnin jälkeen tuli semmone vaihe ettei paljon muuta aatellukkaa. koko ajan oli mielessä ja jatkuvasti piti olla lähellä. nyt on ihan roimasti vähentyny, ei tee ees useesti mieli. en tiiä sit johtuuko tästä mammuttimasusta.. millin kömpelöittää ja rajottaa. ..vaikka nyt sille ois aikaa muttei jaksa. mut mies luuli et ois vähemmänki ettei se ainakaa oo valittanu.
pitäs kait mennä lämpimää suihkuu et tää lihasten kolotus lakkais..
alfreed 32+3
Turvakaukaloista: Me hankittiin tällanen:
http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/166/pl
Värikin on vielä tuo punainen. Tuon saa adaptereilla rattaisiin, Quinnyihin. Passaa niin nuihin pojalla käytössä oleviin Speedy SX:iin kuin varastossa oleileviin Zappeihin. Noista Quinny- rattaista oon tykännyt tosi paljon, keveitä työntää ynnä muuta hyvää. Saa vielä noita lisäosiakin tarpeen mukaan. Niinkuin varmaan moniin muihinkin merkkeihin.
Sex: Meillä on huimasti vähentynyt nyt, kun maha on iiiisooooo ja pötkylä potkii takaisin. Vähän tuo rajoituksia ja hankaluuksia mutta ne harvat kerrat onkin sitten nannaa ;)
Esikoisen unien aikaan yleensä ollaan intiimisti tai sitten jos joskus päästään viettään aikaa ilman poikaa niin sittenhän tilaisuuksia on enemmän. Mutta kaiken kaikkiaan musta esikoisen synnytyksen jälkeen seksi on ollut parempaa. Kait sitä on tullut jo niin paljon harjoiteltua kun esikoista yritettiin :) hehheh.
Mitäs vielä... TERVETULOA UUDET! Kirjoitelkaahan kuulumisia. Mukava saada uusia mammoja tänne :)
Nyt tarvitaan apua tuolla. moiks!
Rouva 32+4