Onko kukaan jäänyt varhennetulle äitiyslomalle?
Kommentit (12)
Fyysisesti todella raskas työ sekä sikiölle vaarallisten aineiden kanssa tekemisissä.
mulle ainakin lääkäri on sanonut kaikissa raskauksissa, että saikkua saa HETI jos työ käy liian raskaaksi.
vai " tavallisesti" . ei ole sen pitempi loma, loppuukin sitten aikaisemmin.
ja tietääkseni mitään kunnon syytä ei edes tarvitse jos haluaa aikaisemmin jäädä lomalle ja laiskotella rauhassa ja valmistautua tulokkaaseen.
ensin jäin saikulle sit kesälomalle ja sit äitiyslomalle
Työni lukeutuu niihin ammatteihin, joista jäädään aina varhennetulle äitiyslomalle. Ei mun olisi tarvinut mitään saikkua ottaa, koska olin oikeutettu varhennettuun. Oli sitten ihan oma valintani, että en aloittanut varhennettua niin aikaisin kuin olisin saanut. Vaan vasta kuukautta ennen varsinaisen äippäloman alkua.
Ja tiesin myös etten tule menemään töihin äitiysloman jälkeen, joten ei vaikuttanut siihen loman loppuosaankaan. Rahaan tietysti, mutten ajatellut asiaa taloudellisesti.
Saan olla kesän " rauhassa" , nukkua vielä kun pystyy ja antaa aikaa kahdelle lapsellemme joille muutos elokuussa on iso. Muutenkaan en jaksaisi töissä istua kesäkuumalla isolla mahalla ja jaloittelemaan ei pysty silloin kun huvittaa vaan taot on kellolleen ja tasan tietyn mittaisia.
Nytkin on jo istuminen työlästä ja maha ottaa kassapöytään vastaan ja suonikohjuja pukkaa istumisesta.
Jokainen tekee kuten parhaaksi näkee. Mulla ei tällä tietoa ole pakko mennä just äitiysloman jälkeen takaisin joten ei ole sitä että täytyis viedä vauva alle 9kk hoitoon vaikka alottaa varhennettuna.
viikolla 20 ja olo alkaa olla työssä vaikeaa. Mietinkin jos jäisin varhennetulle, siitä kesälomalle ja sitten oikealle äippälomalle. Kuulostanko lusmulta työnantajan mielestä?
Eihän kenenkään tarvi tuhlata äitiyslomaansa sairaspäiviin.
Näin minun ei tarvinnut mennä syksyllä kouluun lainkaan, vaan jatkoin kesäloman jälkeen äityslomalla. Koska vanhempainvapaa kesti varhennuksesta huolimatta seuraavan kesäloman alkuun, niin minulle oli varhennuksesta hyötyä. Opettaja kun ei pysty ajoittamaan kesälomaansa sopivasti juuri ennen äitiyslomaa tai heti sen jälkeen. Vaan loma on silloin, kun on.
KAIKKI ovat oikeutettuja varhennettuun, vaikka ei olisi edes töissä.
Vierailija:
Työni lukeutuu niihin ammatteihin, joista jäädään aina varhennetulle äitiyslomalle. Ei mun olisi tarvinut mitään saikkua ottaa, koska olin oikeutettu varhennettuun. Oli sitten ihan oma valintani, että en aloittanut varhennettua niin aikaisin kuin olisin saanut. Vaan vasta kuukautta ennen varsinaisen äippäloman alkua.
ei jaksanu kituu duunissa.. mix en olis ottanu varhennettua?