Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaa säästää vanhat tietosanakirjat mahdollista sähkökatkosta varten.

Vierailija
07.11.2014 |

Kirjat siis Gummeruksen tietosanakirjat vuodelta -95. Kannattaa kuulemma säästää, jos tulee pidempi sähkökatkos eikä nettiin pääse ja tarvii tietoa jostain.

Kirjahyllyn tyhjennys kaikesta turhasta ja vanhasta siis käynnissä, mutta tuo helvetin tärkeä kirjasarja pitäisi kuulemma säilyttää. Otanko riskin ja laitan kirjat salaa pois vai säästänkö?

HUOH!!

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun mies olisi yrittäny koskea poisheittomielessä mun 24-osaiseen Grimbergin Kansojen Historiaan tai kuuteen muuhun tietosanakirjasarjaan, olisi ollut ex-mies alta aikayksikön! Minä en IKINÄ valittanut hänen LP-kokoelmistaan vaikka nekin oli varmaan jo vuosikymmeniä sitten korvattavissa muilla keinoin ja veivät helvetisti tilaa.

Kyllä minä ymmärrän, ettei nykyään kotona pidetä kirjahyllyjä olohuoneessa (varsinkaan statuksen merkkinä) mutta jo se on helvetti, jos ei jotain rakasta saa itsellään pitää, oli se sitten mitä hyvänsä! 

Onko ne nykyään ne nuoret naiset, jotka määräävät mitä toinen saa säästää ja mitä ei? 

Vierailija
42/48 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että teillä on takansytykettä talven varalle👍

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä isoista tietosanakirjoista saa hyvät korokkeet sängyn jalkojen alle sitten, kun tulee se vaihe elämässä, että sänkyä pitää korottaa esim päätypuolelta.

Vierailija
44/48 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin karsinut kotiani paljon, kun tapasin miesystäväni. Hän itse pyysi yhdessä käymme hänen kotia läpi.

Heti aluksi otettiin tarpeettomalle tavaralle oma tila ja kasattiin tavarat sinne. Kesti pitkään, että saatiin koko koti käytyä läpi ja tämän jälkeen alkoi rundi nro 2.

Tänä päivänä on ainoastaan iso komero/varasto ihan täynnä ja miesystävä käy tätä läpi hyvin hitaasti. Niillä tavaroilla on hänelle arvoa ja ovi pysyy kiinni, ei ole tiellä.

Joka perjantai siivoan olohuoneen. Ne muutamat esineet, jotka ovat tasolla, pois ja pölyjen pyyhintä, imurointi. Ei kauaa kestä ja on siistiä. Jos miehesi hoitaa kirjahyllyn, anna säilyttää

Vierailija
45/48 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näin viime viikolla kun eräs mies osti Prismasta uuden Mitä Missä Milloin -kirjan. :) Vielä niitäkin on.

Vierailija
46/48 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkökatkon aikaan ei lueta tietosanakirjoja. Ei ehdi eikä näe. On kiire paistaa ulkona kaasugrillissä laittaa ruokia, jotka on sulanut pakastimesta. 

Vierailija
47/48 |
19.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä näin viime viikolla kun eräs mies osti Prismasta uuden Mitä Missä Milloin -kirjan. :) Vielä niitäkin on.

Ei hitto, kuka niitä vielä ostaa 😅 varmaan menee lahjaksi niin kuin 83 vuotta on mennyt, eka MMM ilmestyi 1950 (triviaa). Kirja ehkä toimi ennen kvg tekniikkaa mutta sehän on jo vanhentunut kun painos lähtee painosta ulos.

Vierailija
48/48 |
20.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ole sen helpompaa, kuin etsiä tietoa tietosanakirjoista. Ei selaamista, ei tarvita sähköäkään, kaikki tiiviisti esitettynä eikä tarvitse pelätä hakkereita ja muita väärentäjiä.

Joka paljon lukee ja harrastaa, vaikka sitten myös kryptoja, sanaristikoita yms., löytää helposti ja aina vastauksia, voihan tietokoneetkin olla joskus pidempää jonkun muun käytössä tai huollossa tai rikki.

Joka paljon tietää, haluaa oppia aina lisää, aiheesta kuin aiheesta. Älä siis missään tapauksessa hävitä tietolähteitä, niin vanhoja ei olekaan, ettei niistä jotain hyötyä olisi aina.