Missä te AUTOTTOMAT perheet asutte? Miten monta lasta?
Kommentit (29)
mutta ei me heidän takiaan autoa hankita, sitäpaitsi kerran laskettiin että voitais käydä heidän luomaan 4 kertaa vuodessa taksilla ja silti tulisi halvemmaksi kuin oman auton pito.
Isovanhemmat käy meillä ja homma toimii. :)
T:3
Sisi olen kyyninen, kun pari sukulais perhettä elää muka ilman autoa---> pummivat AINA kyydit kesämökille, mummolaan, joskus markettiin ruokaostoksille, ja JOKA kerta soittavat kun pitää joku isompi juttu hakea vaikka Ikeasta tai kodinkoneliikkeestä...
Käyttäisivät taksia/vuokraisivat sen auton, mutta ei...
Tätä nimittäin ihmettelen.. Kun itse koettaa säästää luontoa ja siksi tekee paljon fyysisiä uhrauksia. Niin esim. työkaveri ei varmaan piruuttaankaan tarjoa kyytiä, vaikka ajaa joka päivä melkein meidän ohi.. Tätä en ymmärrä. Ajatteleeko hän, että olen joku pummi nuukuuttani? En pummaa kyytejä juuri koskaan keltään, vaan otan vaikka taksin. Vuokrattu ollaan myös autoa esim. jos on pitänyt mennä hankalan matkan päähän hautajaisiin tms.
Vierailija:
Sisi olen kyyninen, kun pari sukulais perhettä elää muka ilman autoa---> pummivat AINA kyydit kesämökille, mummolaan, joskus markettiin ruokaostoksille, ja JOKA kerta soittavat kun pitää joku isompi juttu hakea vaikka Ikeasta tai kodinkoneliikkeestä...
Käyttäisivät taksia/vuokraisivat sen auton, mutta ei...
Jos ekologisesti mietitään, niin on parempi olla ilman autoa ja lainata sitä tarpeen mukaan.
Me asumme Helsingissä, ei kuitenkaan keskustassa. Lapsia on kaksi, autoja nolla.
1 lapsi löytyy, enempää ei ole tulossa. Autoton elämä on ennenkaikkea ekologinen valinta meille.
Tällä hetkellä yksi lapsi, 2v. toinen syntyy pian. Yhden lapsen kanssa on helppo matkustaa junalla ja linja-autollakin pääsee vaunujen kanssa ilmaiseksi. Kävellen mennään pitkälti joka paikkaan. Kesällä pyöräillään.
Kun toinen lapsi syntyy, niin ostamme luultavasti auton. Ostamme myös oman asunnon, joka ei tule sijaitsemaan keskustassa. Auto helpottaa huomattavasti elämää, olen valmis maksamaan siitä.
Vierailija: