mitkä kaikki haalarit kokonaan teipattuja?
Luulin että pärjäämme tytön kanssa pelkillä 2osaisilla puvuilla kun viime keväänäkin haalari jäi miltei käyttämättä. Noh, nyt tyttö haluaa itse haalarin, nopeampi pukea ;)
Eilisessä kaatosateessa pari tuntia ulkoiltuamme (ja uituamme!!) totesin että teippaamattomalla haalarilla tuskin teemme mitään.
Nyt aloin miettimään mitkä kaikki haalarit ovat kokonaan teipattuja? ticketillä osa, mutta en tykkää ticketin haalareista. Onko legot? mitä muita?
Maltaita en tosin viitsisi kuitenkaan maksaa...mutta toki ymmärrän sen tosi seikan että teipatut haalarit maksaa...
Kommentit (11)
Piti vielä lisäämäni, että ne ei ole tosin halvimmasta päästä, muttei yhtä kalliita kuin Reimatecit.
Minun käsittääkseni:
Reimatec
osa Ticketeistä
Ver de Terre
Polarn o Pyret
Lego
ja sitten täällä joku väittää, että Rasavillit olisi kans, mutta itse en vielä usko, sillä valmistajan nettisivujenkaan mukaan näin ei ole. Tärkeimmät saumat teipattuja on tietty montakin ja ne riittää kyllä yleensä varsin pitkälle.
Reimatec EI ole kokonaan teipattu haalari! Eli tärkeimmät saumat on teipattu
mutta sitä en tiedä onko täysin kauttaaltaan saumat teipattua haalaria
olemassakaan.
Travallella housuosan haara- ja sivusaumat teipattu, rasavillillä samat ja reimatecillä myös.
Mutta rasavillistä olen kuullut todella hyvää, kestävyydestä! ja itselleni on tärkeää myös että tuote on täysin kotimaista tekoa!
http://www.rasaviltuote.fi/html/7_hyvaa_syyta.html rasavillistä löytyy lisää tietoa tuolta
travallen remu haalari:
vedenpitävyys: 5000mm
hankauksen kesto, alaosa: 50 000
hengittävyys: 6000g/m2/24h
Reima:
vedenpitävyys: 5000mm
hengittävyys: 5000g/m2/24h
hankauksen kesto hiekkapaperilla : 15 000kierrosta
Jonathan tähti haalari:
vedenpitävyys: 10 000mm
hengittävyys: 5000g/m2/24h
Eli jos kauan aikoo pienet lapset leikkiä sateessa, niin Reimatec alkaa uittaa vyötärösaumasta (tai babymallin kuminauhasta)... Pienillä kun tuo selkä on usein aina taivasta kohti kyykkiessään hiekkalaatikolla tai uittaessaan laivoja lätäköissä ;).
Reimatec sen sijaan ei, siinä on vyötärö sauma teippaamatta.
Tähti Jonathan haalarista sanoivat talvella että myös vyötärösauma olisi teipattu. En tiedä välikausihaalarista varmaksi.
Meillä oli loppu talven Rasavil haalari ja se kesti tosi hyvin, ei mitään kulumaa ja lätäkössä uitin kunnolla. Ensi talveksikin aion ostaan Rasvil haalarin, on vielä kokonaan kotimainen. Tehdas oli jossain Lapissa?
Pukujen materiaalien vedenpitävyys (EN20811) on 10 000 mm, hankauskesto/Martindale BS5690-91 on 40 000 kierrosta.
Tiedot tältä sivulta.
http://www.rasaviltuote.fi/html/tuoteinfo.html
Asujen kosteudelle altis takasauma ja sivusaumat on teipattu vedenpitäväksi.
Eli kaikki saumat eivät ole teipattuja :)
mutta sehän tosiaan vauvamalli ja kokoja 98 cm asti. Ja tämä varmaa tietoa, koska juuri tarkistin asian pojan haalarista, kävin joka sauman läpi.
Millaisia kokemuksia vdt:n haalareista? Meillä ollut vaan 2osaisia " sade" settejä kevyemmästä kankaasta.
harmi ettei legoa isompana :/ niissä taisi olla kovin likaystävällinen pinta. Mitään mattamaista likaimuria en halua ;)
kesähaalarit. Tosin itse ostin taas reimatecin, lennen tämän vuoden värit eivät houkutelleet. Lenneä myy Bobo (ainakin).
Ei tule muita mieleen kuin Reimatec? Legon haalarit ovat, mutta suurin koko haalareissa on 104 cm.