Hei uskikset, ettekö vois pikkuhiljaa jo luopua tuosta
homojen kiusaamisesta? Eihän siitä ole montaa vuosikymmentä kun avioliiton ulkopuolinen seksi oli kauuuuhee synti. Nyt ei kukaan enää voisi vähempää välittää koko asiasta. Jos vaaditte että homojen ja lesbojen täytyy luopua koskaan harrastamasta seksiä toisen ihmisen kanssa, luopua rakkaudesta, parisuhteesta ja perheestä, niin ettekö voisi itse harkita paluuta siihen käytäntöön että ei seksiä ennen avioliittoa? Nimittäin siinä saisitte edes pienen maistiaisen siitä mitä vaaditte muilta. Tuntuuko mahdottomalta edes sen verran tsempata? Kuinka moni teistä oli neitsyt hääpäivänä?
Kommentit (49)
Kyllä mä olen juuri tuota mieltä ollutkin, että seksi kuuluu ainoastaan avioliittoon. Ja olin neitsyt naimisiin mennessäni, kuten oli myös mieheni.
Synti nyt vain on synti, ei se muutu miksikään vaikka yhteiskunta muuttuu.
Raamattua kyllä käytetään tasan niin kuin itseä huvittaa, joten tosiasia on se, että TE vaaditte.
Mutta minä en vaadi ketään pidättäytymään avioliiton ulkopuolisesta seksistä, en ketään muuta kuin itseäni. En myöskään vaadi homoja olemaan homostelematta, mutta itse en halua sitä syntiä tehdä.
Siis eihän mulla ole minkään valtakunnan oikeutta vaatia keneltäkään muulta mitään kuin itseltäni! Sen sijaan mulla on oikeus ilmaista mielipiteeni (mm. homoudesta) jos sitä kysytään, mieluummin tietysti asiallisesti ja muita loukkaamatta.
Ja miten niin ei tarvitse noudattaa.. No jos on uskossa niin kyllä sitä pyrkii noudattaa ihan jokaikistä Jumalan sanaa. Uskossa eläminen on koko elämänkoulu siinä mielessä et vaikka lukisit Raamatun kannesta kanteen tuhat kertaa,aina opit ja ymmärrät jotain uutta.
Jos itse harrastaisin avioliiton ulkopuolista seksiä, ajattelisin tekeväni syntiä. Ihan sama juttu jos homostelisin. Kukaan meistä ei ole toisaalta synnitön, joten ihan hyvin voisin kuvitella lankeavani avioliiton ulkopuolisen seksin syntiin, mutta tärkeintä olisi, että ymmärtäisin asian synniksi, enkä harrastaisi sitä tuosta vain, kevein perustein ajatellen, että minulla on " oikeus" siihen. Ja koska olen ortodoksi, tunnustaisin asian myös papille katumuksen sakramentissa.
Itselläni on omat helmasyntini, enkä pidä isteäni yhtään sen synnittömämpänä, kuin homojakaan. Kaikilla on omat ristinsä ja onneksi ei ole meidän asiamme päättää kuka meistä on syntisin.
Sitä ei voi minkäänlaisena kunniana ja hyveellisyytenä pitää, että sattuu olemaan syntynyt heteroksi.
Olen asiaa harmitellut ja katunut, mutta mieheni hyäksyy minut ja rakastaa. Ja tiedän saaneeni syntini anteeksi Jumalalta. Kaikki (myös homot ja lesbot saavat syntinsä anteeksi). Jeesuskin oli syntisten ystävä, mutta sanoi " älä enää syntiä tee" . Eli homoja ja lesboja ihmisinä rakastetaan taivaassa, mutta heidän elämäntapaansa ei.
En oikein ymmärrä, miten voi rakastaa ihmistä ihmisenä, sellaisena kuin hän on, jos kuitenkin tuomitsee sen, mitä hän on.
Siis juuri tästähän on kyse! Meidän ei tule arvostella toisten syntisyyttä, koska emme voi tietää toisten lähtökohtia. Jokainen meistä on saanut erilaiset kortit jo heti syntymässä. Voi olla, että olen paljon syntisempi kuin Hitler, ehkä olisin Hitlerin housuissa tappanut vielä miljoona juutalaista enemmän. Ehkä Hitler olikin lähtökohtiinsa nähden varsin hyvä ihminen... Näin vähän kärjistettynä, mutta siis tästä syystä pitää pyrkiä olemana tuomitsematta muita ihmisiä ja keskittyä vain omiin synteihinsä.
Vierailija:
Sitä ei voi minkäänlaisena kunniana ja hyveellisyytenä pitää, että sattuu olemaan syntynyt heteroksi.
Kirjoitin juuri tuohon lesboketjuun kysymykseni siitä, että mietin usein sitä, että eikö maailmassa ole mitään absoluuttista totuutta, kun kaikki tuntuu olevan niin suhteellista nykyään. En siis tässä halua korostaa, että meillä me uskikset tiedämme sen absoluuttisen totuuden - vaan puhun asiasta filosofisella tasolla.
Eli minua häiritsee se ajatusmalli, että on ihan sama mitä minä teen, koska kaikki mitä teen on " oikein" . Tämä ajatusmalli on jotekin " pohjaton" , ilman kehyksiä, irrallinen. Se vie elämästä kiintopisteen.
Kysymyksiisi:
homojen kiusaamisesta?
- En kiusaa homoja. En kommentoi noita keskusteluita koskaan. Eli älä yleistä meitä uskiksia.
Eihän siitä ole montaa vuosikymmentä kun avioliiton ulkopuolinen seksi oli kauuuuhee synti.
- Juuri tämä minua häiritseekin: vuosi vuodelta tulee enemmän vapautta. Miten pitkälle tässä mennään? Paljonko on paljon? Niin se Hitlerkin savusti ensin juutalaiset, sitten kommunistit, sitten mustat, sitten kehitysvammaiset, sitten... heillä oli suunnittelun alla katoliset, mutta sota loppui kesken.
Eli ihminen on tällainen: kun annat pikkusormen, vie se koko käden.
Kuinka moni teistä oli neitsyt hääpäivänä?
- En ollut neitsyt eikä aviomieheni ollut minun ensimmäiseni. Mutta en sekoita tätä homokeskusteluun, koska en siitä aiheesta keskustele.
[/quote]
Tuota Hitler-esimerkkiä jatkaakseni: täytyyhän meidän tuomita juutalaisten joukkomurhaaminen, mutta kristitty ei voi tuomita edes Hitleriä ihmisenä, ei vain voi. Mutta tiettyjä tekoja ei saa tehdä.
Vierailija:
En oikein ymmärrä, miten voi rakastaa ihmistä ihmisenä, sellaisena kuin hän on, jos kuitenkin tuomitsee sen, mitä hän on.
Että kyllä se on ihan oma valinta eikä " luojan lykky" et on syntynyt heteroksi.
On esim. ihmisiä jotka elävät ja tuntevat itsensä heteroksi vaikkapa 50v ja sit kokeileekin jotain muuta jonka huomaa olevankin se oma juttu. Toisilla se vaan tulee esiin nuorempana.
vaikka uskis olenkin. Minulla on kaverina useampikin homo, enkä kiusaa heitä. Hyviä keskusteluja meillä kyllä on ollut aiheesta. Eräs homoystäväni valitti minulle kaljapäissään, että helppoahan minun on uskoa, kun olen avioliitossa elävä kelpo perheenäiti. Niinpä!
Olen edelleen sitä mieltä että Jumala on tarkoittanut seksin ainoastaan avioliittoon.
t. uskis, joka ei kiusaa homoja tai ketään muitakaan
Vierailija:
- Juuri tämä minua häiritseekin: vuosi vuodelta tulee enemmän vapautta. Miten pitkälle tässä mennään? Paljonko on paljon? Niin se Hitlerkin savusti ensin juutalaiset, sitten kommunistit, sitten mustat, sitten kehitysvammaiset, sitten... heillä oli suunnittelun alla katoliset, mutta sota loppui kesken.
Mitä tekemistä lesboilla ja homoilla on Hitlerin kanssa? Paitsi että Hitler kunnon kristittynä vainosi heitäkin.
Miksi kuvitellaan, että ihan mitä tahansa omaa paheksunnan kohdetta ja sen oikeutusta voidaan perustella että kun se Hitlerkin oli semmoinen ja tämmöinen? Vaikka nämä asiat eivät ole millään tavalla verrattavissa toisiinsa.
Vierailija:
- En ollut neitsyt eikä aviomieheni ollut minun ensimmäiseni. Mutta en sekoita tätä homokeskusteluun, koska en siitä aiheesta keskustele.
Miten kätevää. Minun ei tarvi Raamattua noudattaa mutta homojen tarvii. Minun ei myöskään tarvi ajatella asiaa tältä kantilta, koska en keskustele homoista.
-älä sano uskikset;me ei olla kaikki sellasia
-jos on oikeesti uskossa,todellakin pitää sen lupauksensa siitä ettei seksiä ennen avioliittoa
-se,että onko neitsyt hääyöhön asti,ei kerro mitään ihmisen uskosta koska uskoon on voinut tulla ihan missä iässä vaan,joten sitä seksielämää on aika varmasti tullut kokeiltua jossain vaiheessa